Ervaringen met Medikinet

ADD (41 meningen)
Autisme (5 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Concentratieproblemen (3 meningen)
Syndroom van Asperger (1 mening)

Concerta (482 meningen)
Dexamfetamine (428 meningen)
Ritalin (406 meningen)
Methylfenidaat (400 meningen)
Amfexa (210 meningen)

Bojan Nikolik (30-12-2014)

19-08-2011 | Vrouw | 29
ADHD
Medikinet werkte wel alleen waren de bijwerkingen duidelijk aanwezig. Zo moest ik inhoud v/d capsules door appelmoes of yoghurt mengen en daarnaast genoeg eten omdat ik anders last van mijn maag kreeg, In de ochtend bij onvoldoende eten na +/- 1,5 uur hartkloppingen en een opgejaagd gevoel. Tevens wel eetlust vermindering maar ondanks het weinige eten wel behoorlijke gew[lees meer...]ichtstoename.

17-06-2011 | Man | 15
ADD
Ik merk niks van het medicijn. Als ik het geslikt heb wordt ik er alleen vreselijk misselijk van. Ik heb er ook al een paar keer door moeten overgeven.

08-04-2011 | Man | 23
Concentratie
ik voel wel beetje verbeteren.. maar ik heb soms las van emoties dat ik graag wil hullien en heb ik nog steeds. wie kan mee iets over vertellen is dat normaal? gr

01-10-2018 | Vrouw | 15
ADD
Werkt goed voor concentratie op school, zorgt er wel voor dat ik vaak verdrietig ben en negatief zelfbeeld krijg.

19-06-2018 | Vrouw | 23
methylfenidaat (20mg)
ADD
Voor mijn concentratieproblemen kreeg ik eerst gewone rilatine voorgeschreven zonder gereguleerde afgifte, maar door de pieken kreeg ik zeer veel bijwerkingen zoals misselijkheid en extreme nervositeit. De dokter heeft mij dan deze pillen voorgeschreven. Ik krijg nog steeds bijwerkingen, en vooral braakneigingen eenmaal de pil begint te werken (na een halfuur ongeveer), ma[lees meer...]ar na ongeveer 30 minuten tot 1 uur verminderen deze bijwerkingen sterk. De symptomen zijn alvast minder extreem dan bij de niet-gereguleerde afgifte. Wat me ook opvalt is dat deze medicatie ook inwerkt op je stoelgang (wat niet per se slecht is)

25-08-2017 | Man | 20
methylfenidaat (40mg)
ADD
ik heb deze medicatie nu al 10 jaar lang gebruikt op een dagelijkse basis. en heb hier een erg verdeelde mening over gekregen. de medicatie werkt erg goed, beter dan ritalin, concerta en equasim. vanaf het eerste gebruik was er geen eetlust. en bij het uitwerken raak je in een euforische staat, gevolgd door een zware down. deze medicatie werkt 8 uur lang door, onafhankeli[lees meer...]jk van mijn dosis. dit betekent dus ook 8 uur lang (en soms zelfs 10) compleet geen slaap. de eerste 3 jaren bleef het op deze bijwerkingen. echter zijn er na die 3 jaar langzaam steeds meer bijwerkingen naarboven komen kruipen, die mij ernstige zorgen baren. waaronder onregelmatig hartritme, wat ik ook voel, en vaak te snelle hartkloppingen (heb recent een hart en long onderzoek laten doen en ze zijn wel nog kerngezond) ook kan ik het plotseling heel heet krijgen, duizelig, gevolgd door een gevoel van extreme misselijkheid. wanneer ik soms focus op iets zie ik het eerder dubbel of wazig dan scherp. (dit is nieteens de helft van de waslijst) deze medicatie is superslecht voor je lichaam op lange termijn, het verandert ook je persoonlijkheid, bijna alsof je een masker op doet. medikinet is zeker aan te raden als je je wil concentreren zonder de bijwerkingen erg te voelen, maar NIET op regelmatig gebruik!! het is tevens erg moeilijk om ermee te stoppen, en erg duur.

30-03-2017 | Man | 13

03-12-2016 | Vrouw | 18
ADD
Ik gebruik deze medicatie nog niet zo lang maar ik heb de laatste tijd last van bijwerkingen. Ik ben misselijk, hoofdpijn, slaperigheid (ik slaap al bijna 3 dagen aan een stuk) ik heb geen eetlust, heb de hele week bijna niets gegeten, ben bijna 1kg afgevallen.., Ik heb af en toe last van een vastgekrampte kaak. Ik neem ook sertraline tegen angststoornis en depressie maar[lees meer...] ik heb het gevoel dat deze minder gaan werken. Mijn concentratie is wel beter maar van korte duur. Aangezien ik medikinet nog niet superlang gebruik hoop ik dat de bijwerkingen wel verminderen

22-10-2012 | Man | 9
ADHD
gestart met 10 mg op 7 jarige leeftijd, na een jaartje bleek effect minder, dus werd dosering verhoogd naar 20 mg. Helaas is er niets tussen de 10 en 20 mgr medicinet cr. De enige mogelijkheid is dan 10 Mgr CR en 5 of 10 mg kortwerkende medikinet, maar mijn zoon staat niet open voor extra inname momenten. 20 mgr Cr lijkt te hoog: meer vervlakking en negatieve uitlating[lees meer...]en. Nu is het vorostel om Concerta te proberen 18 mgr

06-08-2012 | Man | 40

27-05-2012 | Man | 8
ADHD
Onze zoon van 8 jaar gebruikt dit sinds 25 april jl. omdat de juf op school vond dat ie concentratieproblemen heeft, onrustig is, enz. De bijwerkingen verschillen alsmaar, maar wel is het steeds zo dat hij zeer weinig tot niets eet, terwijl eten al een groot probleem was. De laatste week heeft hij ook inslaapproblemen, normaal sliep hij om 19.15 uur al lang, maar nu geb[lees meer...]eurt het meestal pas dat hij tegen 22 uur pas in slaap valt. Tabletjes met melatonine helpen niet. Verder heeft hij ook veel hoofdpijn en ineens een zonne-allergie. Aanstaande week hebben we een gesprek met zijn juf en zijn we erg benieuwd of zij positieve veranderingen heeft ontdekt. Wij hebben nog twijfels over alles.

08-01-2012 | Man | 17

11-12-2011 | Vrouw | 10
methylfenidaat
mijn zoontje van 10 jaar gebruikt nu ongeveer 7 maanden medikenet 20 mg. ik geef hem het medicijn smorgens om 8 uur en om half 4 komt hij uit school en is het uitgewerkt,ik merk dan meestal wel het rebound-effect. ik heb het medicijn gekregen omdat mijn zoon op school erg onrustig was en zich niet kon concentreren,en ik moet zeggen dat is nu allemaal stukken beter,hij is [lees meer...]ook beter te sturen. in het weekend en in de vakantie stop ik met het geven van dit medicijn,ik merk dan wel dat hij erg druk word maar dit heb ik inmiddels geaccepteerd een kind is en blijft een kind. mindere bijwerking is dat de eetlust minder word en het inslapen,maar hij krijgt om half 8 een melatoninetabletje en om kwart voor 9 valt hij dan in slaap.

12-10-2011 | Vrouw | 6
Adhd en odd
mijn dochtertje van 6 is nu sinds zondag aan de medikinet, ze is al wat meer geconcentreerder volgens de juf op school, ze heeft alleen heel weinig trek in eten, heeft hoofdpijn en is misselijk. verder merk ik er niet veel van maar dat komt doordat we net begonnen zijn, verder krijgt ze een inslapertje(melatonine) en ze slaapt rustig in en door. ik ben benieuwd hoe dit ver[lees meer...]der gaat, nou hopelijk krijgen we ook meer rust thuis. sterkte voor iedereen, gr patricia

20-09-2011 | Man | 10
ADHD
Mijn zoon (10 jaar) gebruikt sinds 1 maand Medikinet. Hij begon met 10 mg. Dosis is opgebouwd en inmiddels slikt hij sinds 2 weken 20 mg. In het begin had hij verschillende bijwerkingen, zoals: misselijkheid, draaierig, autoziek, minder eetlust, moeite met inslapen. Eten van melkproducten helpt tegen de misselijkheid. 1 pilletje Melatonine helpt goed voor het inslapen. Er[lees meer...] is waarschijnlijk 1 bijwerking die door niemand is beschreven en daar maak ik me zorgen om. Sinds hij 20 mg medikinet slikt maakt hij rare gezichtstrekkingen. Het lijkt op gekke zenuwtrekkingen. Zijn wenkbrauw gaat omhoog en ogen worden wijder. Hij draait met zijn ogenbol en op een gekke manier maakt hij zijn mond wijd open. Hij draait ook met zijn hele hoofd. Ik zal zo snel mogelijk contact opnemen met de kinderarts, maar toch doe ik een oproep aan medikinet gebruikers en zijn/haar omgeving. Wie herkent dit en zou dat te maken hebben met het gebruik van medikinet? Graag jullie reactie.

03-06-2011 | Man | 19
ADHD
hoi vraagje, ik ben sinds een paar dagen begonnen met medikenet ivm mijn adhd, hierbij merk ik dat ik heel duizelig word hardkloppingen krijg en me heel vaag voel. tegen mij is door mijn psycholoog gezegd dat ik daar inderdaad last van (kan) krijgen en er wel mee door moet gaan omdat je lichaam eraan moet wennen. nou is dit de eerste keer dat ik medicatie slik en kan het n[lees meer...]iet goed beschrijven hoe ik me voel op het moment. wat is wijsheid, toch doorgaan of mijn psych raadplegen of iets anders?