Ervaringen met Medikinet

ADD (41 meningen)
Autisme (5 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Concentratieproblemen (3 meningen)
Syndroom van Asperger (1 mening)

Concerta (483 meningen)

22-06-2021 | Vrouw | 18

02-05-2019 | Vrouw | 18
methylfenidaat (36mg)
ADHD
Ik nam dit voor het verbeteren van mijn concentratie en daarvoor hielp het ook allen had ik te veel bijwerkingen waarvan ik veel last had dus ben ik er mee gestopt en concerta gaan slikken.

14-06-2018 | Vrouw | 18
ADHD
Ik heb al een tijd de diagnose van ADD maar heb hier vroeger nooit iets voor ingenomen omdat mijn moeder en ik allebei zo liefst mogelijk eerst natuurlijke middelen proberen. Dus ik neem al van jongs af aan dagelijks omega-3, glycine-magnesium en ginseng tabletten. Ik heb in 2016 ook neurotherapie gevolgd om mij nog meer te helpen met mijn symptomen. Dit werkte voor een [lees meer...]tijd goed, vooral op het vlak van het constant vermoeid zijn. Ik ben wel met deze therapie gestopt omdat ik, zoals met veel dingen, er geen zin meer in had. De symptomen die ik vooral heb zijn vergeetachtigheid, vermoeidheid, ik ben heel chaotisch, ik kan heel gevoelig zijn aan sommige dingen en kan soms ook heel fel reageren, ik kom vaak afwezig over en heb last met grotere projecten af te maken en/of er consequent mee bezig zijn. Allemaal dingen waarmee ikzelf nooit heel veel last van heb gehad. Soms had ik het emotioneel wel moeilijk, maar wie niet denk ik dan? Ik deed het altijd goed op school, hoewel ik steeds vergat wanneer er een test of een taak was, heb ik het altijd kunnen redden aangezien ik snel dingen begrijp en meestal oplette in de les en dit was genoeg voor mij. Het enige waarmee ik wel last mee heb is dat ik vaak niet wordt begrepen door andere mensen, simpelweg omdat ik totaal anders denk, wat best vervelend kan zijn voor zowel mezelf maar ook hen. Wat ik dus wil zeggen is dat ik mij nooit slecht heb gevoeld over het feit dat ik ADD heb en met mijn 'symptomen' wel kon omgaan. In december 2017, kreeg ik het wel moeilijk. Ik kreeg plots verschrikkelijke stemmingswisselingen. Dit had ik ervoor ook al wel maar niet zo drastisch en zeker niet zo regelmatig. Dit is trouwens nu nog steeds gaande. Ik heb er een tijdje mee gezeten en dacht zelfs even dat ik misschien een bipolaire stoornis had. Uiteindelijk heb ik hulp gezocht bij mijn moeder, die dacht dat het een goed idee zou zijn als ik naar een neuropsychiater (die gespecialiseerd is in ADD, ADHD en authisme) zou gaan om mijn emotionele problemen aan te kaarten en eraan te werken. Na enkele testen werd er dus alweer vastgesteld dat ik inderdaad AD/HD (gecombineerd type) heb. Dit wist ik al. Nu in de plaats van eerst therapie voor te stellen, of eender wat, schreef de psychiater onmiddelijk Medikinet voor. Hij zei dat dit mij ging helpen op school, etc. Hoewel ik dacht dit niet nodig te hebben, aangezien ik niet ging voor concentratieproblemen maar omdat ik mij mentaal enorm slecht voelde, heb ik het toch een kans gegeven. Een week duurde dit. Ik vond het vreselijk. Ik zat stil achter de schoolbanken de eerste 2u na inname en voelde me totaal niet mezelf en de volgende 2u was ik helemaal hyperkinetisch. Dit bovenop het feit dat ik me om te beginnen al niet goed voel bij pillen slikken. Toen ik dit vertelde aan de psychiater, stelde hij ook niets anders voor en stond erop dat ik de pillen zou blijven nemen. Ik heb dit niet gedaan. Ondertussen slik ik nog een extra supplement (NMDA Relief) wat mij effectief helpt met de klachten die ik had (de extreme stemmingswisselingen). Ik blijf erbij dat de natuurlijke dingen die ik inneem, beter werken voor mij dan 'echte' medicijnen. Deels ook omdat ik me hier veel beter bij voel aangezien er geen bijwerkingen zijn en mij veiliger voel. Ik raad dan ook iedereen aan om eerst dit te proberen voor je allerlei pillen gaat slikken, die meer kwaad dan goed doen. Ik haal de mijne ofwel uit de natuurwinkel ofwel van internet. Medikinet was zeker en vast niet goed voor mij. En die psychiater al evenmin.

03-12-2016 | Vrouw | 18
ADD
Ik gebruik deze medicatie nog niet zo lang maar ik heb de laatste tijd last van bijwerkingen. Ik ben misselijk, hoofdpijn, slaperigheid (ik slaap al bijna 3 dagen aan een stuk) ik heb geen eetlust, heb de hele week bijna niets gegeten, ben bijna 1kg afgevallen.., Ik heb af en toe last van een vastgekrampte kaak. Ik neem ook sertraline tegen angststoornis en depressie maar[lees meer...] ik heb het gevoel dat deze minder gaan werken. Mijn concentratie is wel beter maar van korte duur. Aangezien ik medikinet nog niet superlang gebruik hoop ik dat de bijwerkingen wel verminderen

16-10-2016 | Vrouw | 18
methylfenidaat (40mg)

06-07-2012 | Man | 18
ADD
Ben zelf nu 18,5 jaar en heb een jaar geleden te horen gekregen dat ik dus ADD had. Ik kreeg concerta op recept, zware, lichte. Het werkte goed voor concentratie maar ik werd er zo depressief van bij uitwerking. net een zombie. Van alles geprobeerd toen kwam medikinet. Dit is eigenlijk veel te licht voor mij lees ik zo. Als ik het inneem is het rust in mijn hoofd, alles is[lees meer...] helder en ik krijg gewoon dingen voor elkaar waar ik voorheen op vast liep door het gekkenhuis in mijn hoofd. Ik ben wel wat meer emotieloos en ik heb wat minder eetlust. Bij concerta voelde ik me eigen ook echt onder invloed. Bij medikinet zie ik het als een duwtje in de rug. De ADD voelt niet helemaal als weg maar het is zeker een goed hulpmiddel als je eraan gewend bent. Zeker het wennen heeft even tijd nodig. ik ben overigens wel wat kilo's verloren terwijl ik al best dun ben. Risico!

13-07-2023 | Vrouw | 19
Autisme
Langwerkende methylfenidaat (Medikinet) voorgeschreven gekregen voor concentratieproblemen en somberheid in combinatie met ASS. Ongeveer een jaar genomen. Ook kortwerkende methylfenidaat en risperidon geprobeerd maar te veel last van bijwerkingen. Medikinet werkte goed om de scherpe randjes eraf te halen en minder overprikkeld te zijn. Mijn stemming was beter omdat ik meer[lees meer...] energie kreeg en minder overprikkeld was. Alleen in het begin last gehad van lichte bijwerkingen zoals hoofdpijn en nervositeit, maar dat ging snel weg. Alleen soms nog last gehad van nervositeit.

17-06-2013 | Man | 19
ADD
Ik heb altijd al medcijnen geslikt voor m'n ADD. Begonnen met Ritalin op jonge leeftijd, dat werkte redelijk, maar niet lang genoeg. Toen Concerta 36mg, wat een rampenspul. De concentratie was beter maar ik at niets meer en was heel erg down. Daarna Medikinet geprobeerd, maar dit was het ook niet. Ik gebruikte de 30mg met verlengde afgifte (CR). Je wordt er wazig van en de[lees meer...] concentratie is niet geweldig. Tussendoor nog 2 andere varianten geprobeerd maar dit was het ook niet. Ben weer overgestapt op Ritalin, alleen niet op dagelijkse basis maar wanneer ik het echt nodig heb. Mijn advies is bij deze medicijnen; kijk na 3 weken of het werkt en gebruik het alleen als je het echt nodig hebt. Als je genoeg ervaring hebt met verschillende medicijnen en de inwerktijd kun je voor je zelf beslissen of je het nodig hebt of niet.

14-01-2012 | Vrouw | 19
ADD
Eerst slikte ik ritalin, maar dat werkte te kort. Ik moest om het uur en een kwartier ritalin innemen en vergat het vaak daardoor kreeg ik vaak last van de re bounds. Nu ben ik sinds een aantal maanden aan de medikinet en dat werkt voor mij goed. Ik begin om 8 uur met 20 mg, dan om 11 nog één van 20 mg en dan om 2 uur nog ééntje van 10 mg. Ik kan mij nu beter concentreren [lees meer...]op mijn studie en beleef de wereld ook echt ipv dat het lijkt alsof ik een film kijk. In het begin had ik wel steeds het gevoel dat ik moest overgeven maar dat gevoel ging weg na een maand. Een nadeel is dat mijn hongergevoel weg is. Ik ben in de eerste 2 maanden bijna 7 kilo afgevallen, maar heb dat kunnen oplossen door veel te ontbijten en fruit te eten tot het medicijn is uitgewerkt. Ik ben erg tevreden.

03-06-2011 | Man | 19
ADHD
hoi vraagje, ik ben sinds een paar dagen begonnen met medikenet ivm mijn adhd, hierbij merk ik dat ik heel duizelig word hardkloppingen krijg en me heel vaag voel. tegen mij is door mijn psycholoog gezegd dat ik daar inderdaad last van (kan) krijgen en er wel mee door moet gaan omdat je lichaam eraan moet wennen. nou is dit de eerste keer dat ik medicatie slik en kan het n[lees meer...]iet goed beschrijven hoe ik me voel op het moment. wat is wijsheid, toch doorgaan of mijn psych raadplegen of iets anders?

25-08-2017 | Man | 20
methylfenidaat (40mg)
ADD
ik heb deze medicatie nu al 10 jaar lang gebruikt op een dagelijkse basis. en heb hier een erg verdeelde mening over gekregen. de medicatie werkt erg goed, beter dan ritalin, concerta en equasim. vanaf het eerste gebruik was er geen eetlust. en bij het uitwerken raak je in een euforische staat, gevolgd door een zware down. deze medicatie werkt 8 uur lang door, onafhankeli[lees meer...]jk van mijn dosis. dit betekent dus ook 8 uur lang (en soms zelfs 10) compleet geen slaap. de eerste 3 jaren bleef het op deze bijwerkingen. echter zijn er na die 3 jaar langzaam steeds meer bijwerkingen naarboven komen kruipen, die mij ernstige zorgen baren. waaronder onregelmatig hartritme, wat ik ook voel, en vaak te snelle hartkloppingen (heb recent een hart en long onderzoek laten doen en ze zijn wel nog kerngezond) ook kan ik het plotseling heel heet krijgen, duizelig, gevolgd door een gevoel van extreme misselijkheid. wanneer ik soms focus op iets zie ik het eerder dubbel of wazig dan scherp. (dit is nieteens de helft van de waslijst) deze medicatie is superslecht voor je lichaam op lange termijn, het verandert ook je persoonlijkheid, bijna alsof je een masker op doet. medikinet is zeker aan te raden als je je wil concentreren zonder de bijwerkingen erg te voelen, maar NIET op regelmatig gebruik!! het is tevens erg moeilijk om ermee te stoppen, en erg duur.

29-03-2017 | Man | 20
methylfenidaat (20mg)
ADD
deze Medikinet pillen werken zogezegd 8 uur. ik merk wel dat het laatste uurtje daarvan de werkzaamheid een stuk minder is. deze pillen zijn wel optimaal om gedurende een school/werkdag te kunnen concentreren en daarna geen invloed ervan te hebben. Wel uitkijken met autorijden als je de pillen al een tijdje niet genomen hebt ivm vakantie of zoiets!

08-12-2011 | Man | 20
methylfenidaat
Ik ben sinds kort erachter gekomen dat ik last heb van zware ADD, had nog nooit van deze aandoening gehoord. ADHD daarover natuurlijk wel maar ADD? Nooit van Geheurd. Dus maar ben net begonnen met dit medicijn en het werkt goed. Heb soms wel een beetje last van de bijwerkingen. Maar in mijn hoofd is het niet zo'n chaos meer, doe nu de dingen rustig achter elkaar. En ni[lees meer...]et meer tien dingen tegelijk. Wie zegt dat mannen maar 1 dingen tegelijk kunnen doen, niet diegene die ADD hebben. Maar over algemeen gaat het beter. Zal over 3 weken nogmaals mijn mening geven eens zien of de situatie iets is veranderd. ( denk dat het medicijn voor jongere kinderen misschien iets in de hoge dosis is gegeven, dat is mijn mening als ik al die verhalen lees, misschien kunt u vragen voor een lagere dosis).

01-07-2018 | Vrouw | 21
ADD
Kreeg van de huisarts medikinet voorgeschreven ipv ritalin want ritalin voelde als een trein, zo snel gingen mijn emoties heen en weer en ritalin had bijwerkingen als hoofdpijn en boosheid. Medikinet werkt lang en houdt mijn humeur in balans, laat mijn dwanggedachten afnemen , zorgt voor een ‘ i dont give a fuck ‘ houding en ik voel me mentaal sterker plus een betere[lees meer...] concentratie en meer sociaal. En dat na enkele dagen.. wauw

17-08-2021 | Man | 22
methylfenidaat (60mg)
ADD
Ik ben als kind begonnen met deze soort medicatie de eerst paar jaar ging het goed en rond mijn 16 merkte ik dat ik sociaal niet meekwam als ik mijn medicatie slikte. Hierdoor had ik het gevoel dat ik moest kiezen tussen gelukkig zijn en mijn diploma halen

30-10-2012 | Vrouw | 22
ADD
Sinds 4 jaar gebruik ik medikenet als extra 'duwtje' in de rug bij mijn studie. Een dosering van 20mg is genoeg om mij geen vaatdoek te maken, maar toch beter te laten concentreren. Wel ben ik afgestapt van een constante, dagelijkse dosis. Reden hiervoor is dat ik merk dat ik minder sociaal ben, ik kan moeilijker schakelen tussen verschillende onderwerpen (wat mij als [lees meer...]ADD-er normaal geweldig afgaat). Ook heb ik bij het gebruik van Medikenet meer last van pieken & dalen (van hyperfocus naar geen woord meer opnemen) dan bij het gebruik van Ritalin. Medikenet geeft bij mij soms gevoelens van nervositeit en zorgt ook een verergering van mijn Prikkelbaar Darm Sydroom. Over het algemeen goede medicatie voor mensen die wat extra hulp nodig hebben bij hun concentratie. Dosering is hierbij wel super belangrijk. Goed kijken wat voor jezelf het beste werkt, en waar je je het prettigst bij voelt. Ik ben overduidelijk iets actiever en spontaner, dan perfect geconcentreerd en saai :)