Ervaringen met Medikinet

ADD (41 meningen)
Autisme (5 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Concentratieproblemen (3 meningen)
Syndroom van Asperger (1 mening)

Concerta (484 meningen)
Dexamfetamine (428 meningen)
Ritalin (406 meningen)
Methylfenidaat (401 meningen)
Amfexa (210 meningen)

Bojan Nikolik (30-12-2014)

29-08-2018 | Vrouw | 34
ADHD
Met zelfdiagnose naar psychiater (geen psychotherapeut) gestapt: klachten depressie adhd. Zij heeft eigenlijk zonder veel vragen onmiddelijk Spiralexa + Medikinet voorgeschreven. Heb Spiralexa nog niet geprobeerd. De Medikinet wel. Je voelt echt je bloeddruk stijgen en je spieren verstijven. Geeft meer het gevoel van strak staan, dan van gefocusd.

15-12-2014 | Man | 34
ADD
Het eerste weekend liep redelijk vlot. Ik heb weinig ervaring momenteel aangezien ik mij pas heb laten testen op ADD. Zoals anderen ook wel zeggen is het een echte duw in de rug voor my. De bijsluiter lezen was voor mij de eerste test die ik deed, dit in combinatie met onze ongelooflijk actieve kinderen van 2 en 4 jaar op de achtergrond. resultaat: Lezen en inpikken op [lees meer...]dolle fratsen van mijn kinderen werd combineerbaar. Consequent handelen. geen chaos meer. Een goed gesprek echt beleven. Afwerken wat je bezig bent... gevolg--> zelfvertrouwen in stijgende lijn. Terug het gevoel hebben iets te betekenen... En wat vooral zalig is: rust in je hoofd en iedereen rond jou plukt er de vruchten van. Bij de pinken blijven is wel de boodschap. Iets impulsiever als ik er niet op let. Ik heb (nog) geen echte bijwerkingen. Meer dorst. Dosis is nog niet optimaal: na 2u15min is het momenteel uitgewerkt.

15-10-2013 | Man | 34
ADD
Ik gebruik sinds kort medikinet 10 mg tabletten. Hiervoor nooit iets gebruikt. Mijn hele leven heb ik het idee gehad dat ik 'anders' was dan anderen. En eindelijk na 34 jaar weet ik dat ik ADD heb. Ik heb gemerkt dat ik baat heb bij dit middel. Ik ben uitgeruster als ik uit bed kom. Ik kan me beter focussen op dingen die ik moet doen. En ben veel vrolijker en energieke[lees meer...]r. Normaal kon ik mijn bed niet uit komen en had ik vooral in deze tijd van het jaar een enorme dip. Die dip begon er te komen voordat ik met mijn medicatie van start ging maar is nu helemaal weg. Ik heb het gevoel dat ik meer mezelf ben dan ooit tevoren en voel me gelukkig. Ook tegenslagen kan ik veel beter handelen. En ik ben beter is staat om te handelen op momenten dat dat nodig is. Bijwerkingen heb ik wel, soms ben ik wat licht in mijn hoofd en je moet VEEL drinken. Dat heeft mijn psych tegen me gezegd en dat blijkt ook wel. Rebounds heb ik geen last van, ik word dan alleen moe maar dat is vrij normaal na de lange dagen die ik nu kan maken dankzij dit spul. (ik lig niet meer op de bank te luieren als ik vrij ben). Ik heb meer en vaker honger dan eerst dus met die eetlust werkt het bij mij kennelijk andersom.

07-11-2011 | Man | 36
ADHD
Slecht, ik kan niet tegen het kortwerkende deel van medikinet. 1,5 na inname kreeg ik rebounds, ging beter als ik iedere 2 uur 30 mg nam, met andere gevolgen. overgestapt naar concerta. thuiskomertje, 54 mg om 6, 36 mg om 13, en 36 mg om 19 uur. Zie concerta voor verloop

28-05-2016 | Vrouw | 38

18-11-2023 | Man | 39
Syndroom van Asperger
Met de juiste dosering is dit middel mijn redding geweest en kan niet meer zonder! - Als ik niets neem slaap ik heel de dag en ben ik in alles enorm chaotisch. - Met een te hoge dosering: zie bovenstaande bijwerkingen ^^^ + Met de juiste dosering kan ik mij als vakman, op een rustige, doordachte wijze met volle aandacht met mijn werk bezig houden en krijg ik dag[lees meer...]elijks mijn taken overzichtelijk afgewerkt. + Ik ben gemotiveerd om met goesting aan mijn dag te beginnen en voel een soort “drive” / duwtje in de rug die me motiveert om alles wat ik dagelijks moet en wil doen, ook daadwerkelijk te doen. Ik kan me hyperfocussen op taken die dat vragen (ben een geboren vakman en perfectionist maar na een zware en lange burn-out lukt het mij niet meer om mij “in the zone” te stellen en mis ik die hyperfocus van vroeger. —> Medikinet brengt dat 100% terug!! Wel een opmerking: Bij een té hoge dosering is het effect tegenovergesteld! Dan geraak ik zodanig diep in die hyperfocus-status dat ik in een soort “waas” blijf en véél te veel tijd spendeer aan een bepaalde handeling, taak of lezen van bv een artikel, dat ik niet meer uit die “zone” geraak. Zelfs bij het beseffen wat er gaande is, lukt het bij overdosering niet om je daaruit te halen en dat is iets waar ik wel voor wil waarschuwen. Kort gezegd: als je bv je dosering plots verdubbeld kan het zijn dat je de komende 2uur naar de muur aan het staren bent terwijl je gedachten helemaal in overdrive gaan en je aan alles en niets aan het denken bent.

01-12-2011 | Vrouw | 39
methylfenidaat
Mijn zoontje bleek ADD te hebben en in het traject wat we met hem gevolgd hebben herkende ik veel van mezelf. inmiddels heb ik ook de diagnose ADD en ben ik gestart met 2x 10 mg. midekinet. Ook ik heb net als mijn zoontje van 10 verminderde eetlust overdag, maar 'svonds haal ik dat weer in. in het begin had ik wat last van een opgejaagd gevoel, maar dat was na twee dage[lees meer...]n over. wel merk ik meteen resultaat. ik kan mijn gemaakt planning veel beter tot uitvoering brengen zonder 101 andere dingen tussendoor aan te pakken. ik ben veel productiever op mijn werk en in het huishouden. Mijn "winterdip" lijkt nu ook niet te komen. elk jaar riep iedereen: volgens mij heb je een burn out! en elk jaar verzet ik me daar tegen. nu blijkt dat de drukke feestmaanden voor mij gewoon moeilijk te over zien zijn. Nu heb ik echter een duidelijk overzicht/rust in mijn hoofd en lijk ik de feestmaanden nu goed door te gaan komen. ik heb nooit geweten dat er zoveel onrust in mijn hoofd zat en dat ik altijd een gehaast gevoel had. nu weet ik beter en ik moet zeggen dat bevalt me prima. ik ben rustiger en een stuk vrolijker.

24-07-2020 | Man | 40
ADD
Om beter met mijn ADD te leven is een periode gebruik van medikinet geprobeerd. Ik kon evengoed een suikerpil eten, er was geen effect en geen bijwerkingen op te merken. Rebound heb ik ook helemaal niet ervaren. Zelf merkte ik niets, vrienden en familie merkten niets en concentratie verbeterde ook niet. Uiteindelijk niet meer gebruikt omdat het gewoon niets doet bij mij.

06-08-2012 | Man | 40

11-05-2023 | Vrouw | 41
methylfenidaat (30mg)
ADD
Sinds kort de diagnose ADD gekregen op mijn 41ste na levenslange struggles. Deze medicatie is een enorme game-changer voor mij gebleken! Ik ben hier zeer positief over! Ik slaap beter doordat ik overdag normale energie weer heb om dagelijkse zaken op te pakken, meer motivatie en energie om te sporten - minder drang naar ongezonde suikers, minder impulsief etc. Ik ben gewoo[lees meer...]n energieker, kom beter de dag door , focus is beter, meer rust in mijn hoofd. Ben zeer tevreden. Voor mensen met ADD dus wat mij betreft echt een aanrader…

20-04-2012 | Man | 41
ADHD
heb een maandje medikinet gebruikt rotzooi heb er geen andere woorden voor. droge mond,hooftpijn,lippen kapot,en werd er hyper van in plaats van rustig werkte totaal niet bij mij heb nu een ander medicijn hoop dat het beter gaat werken.gr william een hdhd,r

24-12-2019 | Vrouw | 44
ADHD
Toen mijn dochter 3 jaar geleden de diagnose adhd kreeg, vielen er bij mij heel veel puzzelstukjes op zijn plaats. Ik was toen nog onder behandeling van een psychiater en had al de nodige, oneerbiedig gezegd, "stempeltjes" gekregen, waar achteraf dus (gelukkig) helemaal niks van klopte. Zo vertelden ze mij dat ik een persoonlijkheidsstoornis zou hebben en had ik een flinke[lees meer...] hoeveelheid aan medicatie ivm een chronische en heftige depressie. Ik ben nu ruim een jaar verder en ik gebruik geen antidepressiva meer. Wat een verademing was het voor mij om me gehoord te voelen en om eindelijk eens de juiste diagnose te horen. Sinds ik medikinet gebruik is er een nieuwe wereld voor me opengegaan. Ik kan gesprekken volgen, me beter concentreren, heb veel meer structuur en kan dingen plannen zonder dat het een chaos wordt in mijn hoofd.

26-05-2011 | Vrouw | 44
ADHD
Gebruik nu sinds ruim een week Medikinet, eerst 5mg capsule om te wennen, nu 10mg per dag. Eerst heb ik dezelfde stof gebruikt, merkloos zonder vertrager en daar kreeg ik forse rebounds van, ook bij de allerlaagste dosis. Met de vertrager werkt het beter, helaas moet ik het zelf betalen en dat vind ik apart. Ik heb nu weinig bijwerkingen, wat moe, verder niet en concentr[lees meer...]atie is redelijk, kan beter ook veel slechter.

05-10-2017 | Man | 45
Chronische depressie
medikinet geeft mij weer het gevoel dat ik leef. ik weet, het is een vervalst gevoel, maar na 8 helse jaren en het gebruik van tientallen soorten antidepressiva slikken en zelfs ElectroConvulsieTherapie, diverse psychiatrische opnames, allemaal zonder veel succes en loodzwaar, is dit een verademing. Ik ben niet alleen veel minder moe, kan ook meer aan en ben zowaar soms go[lees meer...]egezind en energiek. Zelfs mijn Failed Back Surgery Syndrom (3 mislukte operaties en gebruik van opoiden) is iets draaglijker. Ik hoop wel dat Medikinet veilig is (ik gebruik het volgens doktersvoorschrift maar je weet nooit), al kan het me op dit moment eigenlijk effe geen fluit schelen.

26-02-2017 | Vrouw | 47
methylfenidaat (27mg)
ADD
Top fijn en prettig. Ik gebruik dit middel voor Add/Adhd. Ik merk een betere stoelgang. Dat is een echte plus. Goede concentratie en helder. Negatief: kaakspanningen drogemond eetlust problemen en wat downgevoel. Dit is voor mij echter niet problematisch. Ik slik het dagelijks. Getracht niet in het weekeinde te nemen, maar dat zorgde voor een nare eerste dag medicatie. D[lees meer...]uizelig emoties wiebelig. Ik ben blij met het medicijn. Concerta was voor mij minder effectief en mijn emoties waren uit balans. Ik ben pas op 45 jaar gediagnosticeerd met Add en AdHd. Wist ik dit vroeger maar en had ik de medicatie toen maar...

17-02-2012 | Man | 53
ADD
Liep al tientallen jaren met mijn ziel onder mijn arm. Ooit ´n paar maanden Prozac gebruikt, maar absoluut geen succes. Werd langzaam gek van mezelf, mijn besluiteloosheid, mijn pessimisme, mijn zwartgalligheid, de wanorde van mijn vele gedachten, mijn (zelfgezochte) eenzaamheid. Op een avond ´ns echt serieus gaan zoeken op het www of ik nou echt voor mijn ongeluk was ge[lees meer...]boren. Kwam op ´n Amerikaans ADD-forum uit en ik bleek wel heel erg veel ´symptomen´ te bezitten. Dag erna al bij mijn huisarts. Kreeg Medikinet40 mee. Moest het 2 x daags slikken, maar zelfs al na 1 pil zo´n 24 uur aan een stuk aan het stuiteren. Slik dus nu sinds een week Medikinet30, 1 x daags ´s ochtends. Werkt bij mij ´n uurtje of 12. Voel me al veel positiever nu, opgeruimder, actiever, en zie weer een toekomst. Mijn gedachten zijn wat minder chaotisch en iets meer gefocust, maar bovenal begin ik weer voorzichtig van de wereld en haar bewoners m/v te houden. (Lichte) bijwerkingen tot nu toe: moeilijker in slaap vallen omdat mijn geest nog niet tot rust is gekomen; minder geduld met trage en/of slome mensen (verkeer, winkel, op straat). Toch blijf ik het gebruiken tot zolang het nodig is. Het feit dat ik weer volop mogelijkheden zie voor mezelf, ondanks mijn 53 jaar, is nl. een geweldig gevoel. Dankzij dat Medikinet30. Dus.