Ervaringen met Medikinet

ADD (41 meningen)
Autisme (5 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Concentratieproblemen (3 meningen)
Syndroom van Asperger (1 mening)

Concerta (483 meningen)

Bojan Nikolik (30-12-2014)

16-01-2017 | Vrouw | 17
methylfenidaat (50mg)
ADHD
Ik gebruik nu ongeveer 2 jaar dit medicijn. Ik vind het een heel fijn product en heb een veel betere concentratie erdoor. Het enige wat een beetje moeilijk is, is de verminderde eetlust; ik kan niks eten maar heb wel een hongergevoel, ik krijg gewoon niks door mn keel. Verder is het qua gebruiksgemak erg fijn, het zijn kleine capsules die makkelijk doorslikken. Verder heel[lees meer...] tevreden over deze medicatie.

16-10-2016 | Vrouw | 18
methylfenidaat (40mg)

10-10-2016 | Vrouw | 17
methylfenidaat (50mg)
ADD
Ik weet sinds een jaar dat ik ADD en ADHD heb, en gebruik sindsdien ook medicijnen hiervoor. Ik gebruik ze niet dagelijks, alleen als ik me echt moet kunnen concentreren voor school.

27-08-2016 | Man | 24
ADHD
Kwa werking geen opmerking top voel me net een duracel batterij , maar dan op een rustigge aangename manier . Niet hectisch maar geconcentreerd . Wel vaak last van depresieve buien , en dat ik echt zonder idee of wil zou beginnen huilen wat op moeilijke moment wel moeilijk is.

19-08-2016 | Vrouw | 25
methylfenidaat (40mg)
ADHD
Ik gebruik medikinet al een paar jaar ik vind het een top product voor mijn ADHD alleen er zijn er veel bijwerkingen last van je hart, je eetlust wordt minder, pijn aan je buik en er staat in de bijslijter ook plotselinge dood maar ik heb daar nog geen last van gehad😂, ik ken ook andere mensen die concerta slikken die hebben last van veel meer klachten dus ik vind het wel[lees meer...] een goed medicijn

28-07-2016 | Vrouw | 26
ADD
Medikinet werkte bij mij de eerste 2 weken goed. 10 mg per dag 1 capsule 's morgens. Na de 2 weken helaas geen effect... Eerste 8 dagen heel last gehad van bijwerkingen, diarree, 8 dagen niet gegeten, slapen ging goed. Verder werkte het perfect, maar helaas erg kort... Na 3 weken heb ik tijdens de medikinet ritalin (methylfenidaat) gebruikt, omdat ik 's morgens erg ne[lees meer...]rveus was als de medikinet begon te werken. Helaas kreeg ik na een paar dagen last van korte psychoses.... hiermee meteen gestopt en overgestapt naar concerta 36 mg.... Deze deed 5 dagen goed zijn werk, maar ook daarna geen effect meer. Nu gebruik ik sinds 22 juli Amfexa 2x 5 mg per dag. Eerste 3 dagen gingen top! Nu merk ik dat het alweer minder wordt...

02-06-2016 | Man | 8
methylfenidaat (20mg)

28-05-2016 | Vrouw | 38

15-12-2014 | Man | 34
ADD
Het eerste weekend liep redelijk vlot. Ik heb weinig ervaring momenteel aangezien ik mij pas heb laten testen op ADD. Zoals anderen ook wel zeggen is het een echte duw in de rug voor my. De bijsluiter lezen was voor mij de eerste test die ik deed, dit in combinatie met onze ongelooflijk actieve kinderen van 2 en 4 jaar op de achtergrond. resultaat: Lezen en inpikken op [lees meer...]dolle fratsen van mijn kinderen werd combineerbaar. Consequent handelen. geen chaos meer. Een goed gesprek echt beleven. Afwerken wat je bezig bent... gevolg--> zelfvertrouwen in stijgende lijn. Terug het gevoel hebben iets te betekenen... En wat vooral zalig is: rust in je hoofd en iedereen rond jou plukt er de vruchten van. Bij de pinken blijven is wel de boodschap. Iets impulsiever als ik er niet op let. Ik heb (nog) geen echte bijwerkingen. Meer dorst. Dosis is nog niet optimaal: na 2u15min is het momenteel uitgewerkt.

03-12-2014 | Vrouw | 15
ADHD
Ik ben 3 jaar geleden van 1 havo/vwo over gegaan naar 2 mavo. Dit jaar werd ik er vaak uitgestuurd en lette ik niet op. Toen ik weer ben blijven zitten besloten mijn ouders mij te laten testen op ADHD en ADD. uit de test kwam dat ik ADHD heb en daar kreeg ik ook ritalin voor, wat voor mij totaal niet werkte. Dus ik bleef druk en onoplettend in de klas. Mijn school dacht d[lees meer...]at ik dit uit weerstand deed dus stuurde mij naar een speciale school met klassen van 10 leerlingen met maar 1 leraar en veel persoonlijke aandacht. Op dat moment stond ik iets van 8 tekortpunten op mijn cijferlijst. Toen ben ik begonnen met medikinet. Dit werkt voor mij super. Ik heb laten zien dat ik het kan op school en dat het niet 100% mijn schuld was dat ik vaak druk was en niet goed kon opletten. Ik heb mijn tekortpunten dat jaar op 1 na opgehaald en ben over gegaan naar 3 mavo. Medikinet heeft mij geholpen te laten zien dat ik het kan. Ik heb wel de bijwerking dat mijn eetlust verdwijnt. En in slaap komen is lastig. Maar verder is het een supermedicijn!

07-02-2013 | Man | 27
ADD
Ik gebruik de medikinet nu bijna een jaar. Mijn opleiding verliep al wat stroever, omdat ik totaal geen overzicht heb en iedere prikkel binnenkrijg. Uiteindelijk ben ik gaan werking, waar ik toch wel heel veel last kreeg van het niet kunnen aan kunnen zetten tot actie, omdat ik steeds weg droom in mijn gedachten. Ik ging fouten maken op mijn werk, en raakte alleen maarmeer[lees meer...] gedemotiveerd. Ik Twijfelde zelfs of mijn HBO opleiding wel de juiste keus was. Jaren lang voelde ik mij al anders dan andere mensen. Het ene moment was ik ontzettend prikkelig en energiek (tot aan zeer agressieve gedachten in mijn hoofd) Bijvoorbeeld zeer geirriteerd raken van kinderen op vrijdag middag in de supermarkt, ik kon hier van binen van ontplfoffen, de gedachten die door mij heen gingen zal ik buiten wegen laten en het andere moment totaal op apegapen, vooral na mentale inspanning. Een hoorcollege is voor mij een straf, daar krijg ik niks van mee, hierdoor heb ik echt veel langer over alles qua school gedaan. Eigenlijk heb ik dit probleem altijd voor mezelf gehouden, tot dat ik mijzelf besefte wel een iets psychisch te kunnen hebben . Bij onderzoek bij de plaatselijke GGZ bleek ik ADD te hebben. Sindsdien gebruik ik de medicatie en heb ik vooral helderheid en rust in mijn hoofd. Waar ik vroeger moest oppassen om niet uit de slof te schieten, denk aan gat in een deur slaan, koppen wanneer ik zoveel woede voelde door de prikkels om mij heen. Voel ik mij nu rustig en kan ik mee rgenieten van sociale contacten, waar ik eerst misschien maar 1/4 van een verhaal mee kreeg lukt het mij nu toch veel beter om ook naar anderen te kunnen luisteren. Aanrakingen komen minder hard binnen, geluiden. Ik ben beter gaan presteren op het werk, waar ik eerst vreesde voor mijn baan, ben ik nu een van de drijvende krachten en blijk ik juist uitermate geschikt in mijn werk!. Ik slik nu in de ochtend 30mg en 6 uur later de 20 mg. Bij mij werkt het medicijn tussen de 5 en 6 uur, maar ik heb een snelle stofwisseling.

30-10-2012 | Vrouw | 22
ADD
Sinds 4 jaar gebruik ik medikenet als extra 'duwtje' in de rug bij mijn studie. Een dosering van 20mg is genoeg om mij geen vaatdoek te maken, maar toch beter te laten concentreren. Wel ben ik afgestapt van een constante, dagelijkse dosis. Reden hiervoor is dat ik merk dat ik minder sociaal ben, ik kan moeilijker schakelen tussen verschillende onderwerpen (wat mij als [lees meer...]ADD-er normaal geweldig afgaat). Ook heb ik bij het gebruik van Medikenet meer last van pieken & dalen (van hyperfocus naar geen woord meer opnemen) dan bij het gebruik van Ritalin. Medikenet geeft bij mij soms gevoelens van nervositeit en zorgt ook een verergering van mijn Prikkelbaar Darm Sydroom. Over het algemeen goede medicatie voor mensen die wat extra hulp nodig hebben bij hun concentratie. Dosering is hierbij wel super belangrijk. Goed kijken wat voor jezelf het beste werkt, en waar je je het prettigst bij voelt. Ik ben overduidelijk iets actiever en spontaner, dan perfect geconcentreerd en saai :)

16-07-2012 | Man | 9
ADHD
Mijn zoontje van 9 gebruikt na het proberen van 20 mg ( toch iets te sterk) nu 15 met veel succes. Twee langwerkende pilletjes 1 van 10 mg en 1 van 5 die hij in de ochtend neemt. (na zijn ontbijt!) Zijn resultaten op school zijn enorm verbetert en zijn gedrag ook. Veel liever en begripvoller. Ipv dat hij de aanstichter was van kleine pesterijtjes is hij nu degene die bem[lees meer...]iddeld. Hij snapt onderlinge relaties veel beter en is hier zelf ook zeer gelukkig onder. In het weekend geven hem alleen 10 mg omdat hij minder nodig heeft. Als hij niet in zijn ritme van school zit dan heeft hij meer last van misselijkheid en of hoofdpijn. In het begin had hij daar meer last van maar nu bijna niet meer. Het werkt wel het beste als hij in zijn ritme van school zit want daar helpt het hem ook enorm. Als het in de avond is uitgewerkt moeten wij ook weer even 'bijstellen' want dan is hij meteen drukker en komen de kleine pesterijtjes om de hoek kijken. We proberen hem ook aan te leren dat hij ook zonder medicijnen op zijn gedrag moet passen. Deze zomervakantie gaan we een rustperiode inlassen en kijken hoe het zonder gaat. Wij zijn echt heel tevreden met deze dosering en medicatie!

06-07-2012 | Man | 18
ADD
Ben zelf nu 18,5 jaar en heb een jaar geleden te horen gekregen dat ik dus ADD had. Ik kreeg concerta op recept, zware, lichte. Het werkte goed voor concentratie maar ik werd er zo depressief van bij uitwerking. net een zombie. Van alles geprobeerd toen kwam medikinet. Dit is eigenlijk veel te licht voor mij lees ik zo. Als ik het inneem is het rust in mijn hoofd, alles is[lees meer...] helder en ik krijg gewoon dingen voor elkaar waar ik voorheen op vast liep door het gekkenhuis in mijn hoofd. Ik ben wel wat meer emotieloos en ik heb wat minder eetlust. Bij concerta voelde ik me eigen ook echt onder invloed. Bij medikinet zie ik het als een duwtje in de rug. De ADD voelt niet helemaal als weg maar het is zeker een goed hulpmiddel als je eraan gewend bent. Zeker het wennen heeft even tijd nodig. ik ben overigens wel wat kilo's verloren terwijl ik al best dun ben. Risico!

14-06-2012 | Man | 8
ADD
Het middel medikinet werkt op zich goed bij onze zoon van 8 jaar. Schoolprestaties zijn beter, concentratie is toegenomen en de bijwerkingen vallen tot nu toe mee. Behalve de standaard zaken als verminderde eetlust heeft hij, voor zover we kunnen nagaan, sinds het begin last van tics, ongecontroleerde bewegingen zoals het wapperen met handen en het over elkaar wrijven van[lees meer...] de vingers. Het is nu dusdanig dat hij met zijn ogen draait en met zijn mond trekt. Op dit forum heb ik gelezen dat meer mensen hiermee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn op langere termijn en of de tics weer afnemen. Dank en veel wijsheid voor iedereen.

05-05-2012 | Man | 8
ADHD
Mijn zoontje van 8 heeft adhd in combinatie met ppd nos. Heel erg lang tegenstander geweest om medicatie te gebruiken. Eenmaal nu de laagste dosis geprobeerd, heel erg tevreden. Had ik dit maar jaren eerder gedaan. Hij werd altijd heel erg snel boos en is mega koppig. Nu hij dit slikt is dit echt heel sterk afgenomen. Is geen zombie, nog altijd actief met pretogen. Zola[lees meer...]ng de werking er is, is er met hem te comminuceren en een doorkomen aan. Hij lijkt dan eindelijk een "normaal" kind en twijfel ik soms, miss is het niet nodig. Totdat de werking voorbij is, en het weer duidelijk zichtbaar is dat hij er wel degelijk baat bij heeft. Ook naar andere toe. Hij stond zichzelf zo vaak onbewust in de weg. De 1ste 2 weken van gebruik waren de bijwerkingen wel heftig. Hem niet verteld dat het daar van was. Klaagde hij constant over buikpijn en hoofdpijn. Toch blij doorgezet te hebben. Sinds gebruik heeft hij ook kleur op zijn gezicht (dat ik me in het begin regelmatig heb afgevraagd of hij geen koorts had, niet gewend die kleur). Normaal gezien neemt hij niet zomaar iets (pdd nos), maar gaan deze gelukkig zonder problemen.