Ervaringen met Medikinet

ADD (41 meningen)
Autisme (5 meningen)
PDD-NOS (4 meningen)
Concentratieproblemen (3 meningen)
Syndroom van Asperger (1 mening)

Concerta (484 meningen)

Bojan Nikolik (30-12-2014)

29-03-2017 | Man | 20
methylfenidaat (20mg)
ADD
deze Medikinet pillen werken zogezegd 8 uur. ik merk wel dat het laatste uurtje daarvan de werkzaamheid een stuk minder is. deze pillen zijn wel optimaal om gedurende een school/werkdag te kunnen concentreren en daarna geen invloed ervan te hebben. Wel uitkijken met autorijden als je de pillen al een tijdje niet genomen hebt ivm vakantie of zoiets!

22-01-2016 | Vrouw | 33
methylfenidaat (30mg)
ADD
Dit medicijn heeft mijn leven veranderd (positief!). Pas op mn 32e de diagnose ADD gekregen en een jaar later gestart met deze medicatie. Lichte bijwerkingen gehad; de eerste week wat hoofdpijn en 1 dag zo licht in mn hoofd dat ik er misselijk van werd. Maar daarna eigenlijk niet meer. Ik merk dat wel een beetje zodra de pil uitwerkt, dan word ik wat trillerig en onrustig [lees meer...](=logisch). Maar sinds ik het slik ben ik veel kalmer, tevreden, happy, gefocused. Ik krijg dingen gedaan, kan echt klusjes achter elkaar afstrepen. Geen chaos meer in mijn hoofd. Ben er op mijn werk veel meer bij, tijdens vergaderingen ook duidelijk meer inbreng. Ik slik het om 7 uur en als het moet om half 2 weer, maar bijv weekenddagen soms ook helemaal niet. Gewoon wat nodig is. Feestdagen en visites kom ik fluitend en relaxed door. Wat ik niet had kunnen bereiken als ik dit in mn schooltijd had gehad...... Ik wil nooit meer zonder in ieder geval.

11-08-2014 | Man | 32
methylfenidaat (30mg)
ADHD
Voor mij persoonlijk is het een wonder middel. Het was wel even zoeken voor de goede dosis begon met 30 mg overdag dan smiddags 20 mg.Toen is het verlaagd naar 20/10, maar daar werd ik moe van, geen concentratie, niets kunnen afmaken, gevoelloos.Toen weer verhoogd naar 30/20 werkte 5 dagen goed toen zwakte het weer af last van rebound.Dus weer verhoogd naar 40/30. Na een t[lees meer...]ijdje was dat het ook niet en slik ik 30 overdag en smiddags 40 en dat is het voor mij. ik weeg 85 kilo en ben 175 lengte. Ik kan nu leren, onthou bijna alles en ik kan voor het eerst in 32 jaar echt een boek lezen en ervan genieten. Top medicijn voor ben er dankbaar voor.

15-10-2013 | Man | 34
ADD
Ik gebruik sinds kort medikinet 10 mg tabletten. Hiervoor nooit iets gebruikt. Mijn hele leven heb ik het idee gehad dat ik 'anders' was dan anderen. En eindelijk na 34 jaar weet ik dat ik ADD heb. Ik heb gemerkt dat ik baat heb bij dit middel. Ik ben uitgeruster als ik uit bed kom. Ik kan me beter focussen op dingen die ik moet doen. En ben veel vrolijker en energieke[lees meer...]r. Normaal kon ik mijn bed niet uit komen en had ik vooral in deze tijd van het jaar een enorme dip. Die dip begon er te komen voordat ik met mijn medicatie van start ging maar is nu helemaal weg. Ik heb het gevoel dat ik meer mezelf ben dan ooit tevoren en voel me gelukkig. Ook tegenslagen kan ik veel beter handelen. En ik ben beter is staat om te handelen op momenten dat dat nodig is. Bijwerkingen heb ik wel, soms ben ik wat licht in mijn hoofd en je moet VEEL drinken. Dat heeft mijn psych tegen me gezegd en dat blijkt ook wel. Rebounds heb ik geen last van, ik word dan alleen moe maar dat is vrij normaal na de lange dagen die ik nu kan maken dankzij dit spul. (ik lig niet meer op de bank te luieren als ik vrij ben). Ik heb meer en vaker honger dan eerst dus met die eetlust werkt het bij mij kennelijk andersom.

29-01-2013 | Man | 8
ADHD
mijn zoon is 8 jaar en gebruikt sinds 1 1/2 jaar medikinet 10 mg. in het begin sceptisch maar nu een verheerlijking. geen spanning in huis, goede concentratie, op school prima vooruit en op de BSO geweldig kind. alleen af en toe slapenloosheid, kan hij niet op tijd slapen. nu binnenkort in overleg met kinderarts verhoging vragen, concentratie op school word minder, 'sm[lees meer...]iddags en 'savonds weer erg druk, het valt weer op, ook bij vreemden die hem niet kennen. zoon geeft ook aan dat het weer erg druk in hoofd word, afleiding, toeter auto of schreeuw op schoolplein en weg is hij, helaas te zien in toetsen. wij hebben prima ervaring, zien wel, ga wel navraag doen over een ander hulp middel, iets met hersengolven of zoiets.... wie heeft daar ervaring mee?

20-12-2012 | Man | 14
ADHD
ik kon mij nooit concentreren en was druk en nu niet meer het werkt heel goed

08-10-2012 | Vrouw | 8
ADHD
Geweldig medicijn. Mijn dochter van 8 jaar kan nu gewoon meekomen op school, de juf merkt plotseling op dat ze echt een slimme meid is, terwijl dat voor heen niet gezien werd (ondanks haar IQ van 120). Laatst een dag vergeten en ze komt helemaal van slag thuis: mama het rekenen lukt helemaal niet net als vroeger toen ik nog geen pilletjes had. Toen pas had ik door dat we h[lees meer...]et vergeten waren. Helemaal geen last van bijwerkingen en gewoon nog mijn vrolijke meid zoals ik haar ken. Echt geloof niet meteen de spookverhalen van anderen over dat je kind er een zombie van wordt: die kinderen zijn meest niet goed ingesteld.

24-09-2012 | Vrouw | 9
ADD
Mijn dochter van 9,5 jaar heeft sinds 5 dagen Medikinet CR. Het is ongelofelijk wat een verandering wat dit medicijn kan geven. Vanaf dag 1 werkte het meteen. De lerares op school merkte gelijk dat haar concentratie stukker beter was. Normaal is ze altijd als laatste klaar met de toets en nu als eerste en nog zonder fouten ook. Vandaag naar Remedial Teacher geweest ook zij[lees meer...] was erg enthousiast het ging super en ze hadden nog nooit zoveel in één uur kunnen doen. Tot nu toe heeft ze nog geen bijwerkingen gehad en ik heb ze nog nooit zo vrolijk gezien. Zo blij dat ze nu eindelijk met he tempo van de rest van haar klas mee kan. Ze gebruikt het natuurlijk nog maar kort, maar ongelofelijk wat een verandering.

24-09-2012 | Vrouw | 3
methylfenidaat
mijn zoon 3 jaar adhd en pdd-nos gebruikt dit medicijn bij wijze van uitzondering daar hij zeer jong is,ik ben zeer te vreden met het reslutaat,mijn zoon kan weer spelen,veel minder prikkelbaar,niet snel meer boos/agressief,geen gevaarlijke acties meer... mijn dochter 6 jaar groep 3 nu,presteert beter op school,minder snel afgeleid,concentratie is beter,ze is veel vrolijk[lees meer...]er,veel minder snel boos en grof in de mond,de vele ruzies tussen beiden waar soms echt werd geslagen, gebeten,de kinderen spelen samen als echte broer en zus... Daarbij voor mijzelf het beste resultaat,mijn zoon heeft 2,5 jaar niet goed geslapen gemiddeld 4x per nacht een uur wakker met veel angsten,wij slapen nu allemaal de hele nacht door,daarbij sliepen de kinderen bij de ouders in bed door de vele angsten....enige bijwerking nagelbijten,friemelen....

17-02-2012 | Man | 53
ADD
Liep al tientallen jaren met mijn ziel onder mijn arm. Ooit ´n paar maanden Prozac gebruikt, maar absoluut geen succes. Werd langzaam gek van mezelf, mijn besluiteloosheid, mijn pessimisme, mijn zwartgalligheid, de wanorde van mijn vele gedachten, mijn (zelfgezochte) eenzaamheid. Op een avond ´ns echt serieus gaan zoeken op het www of ik nou echt voor mijn ongeluk was ge[lees meer...]boren. Kwam op ´n Amerikaans ADD-forum uit en ik bleek wel heel erg veel ´symptomen´ te bezitten. Dag erna al bij mijn huisarts. Kreeg Medikinet40 mee. Moest het 2 x daags slikken, maar zelfs al na 1 pil zo´n 24 uur aan een stuk aan het stuiteren. Slik dus nu sinds een week Medikinet30, 1 x daags ´s ochtends. Werkt bij mij ´n uurtje of 12. Voel me al veel positiever nu, opgeruimder, actiever, en zie weer een toekomst. Mijn gedachten zijn wat minder chaotisch en iets meer gefocust, maar bovenal begin ik weer voorzichtig van de wereld en haar bewoners m/v te houden. (Lichte) bijwerkingen tot nu toe: moeilijker in slaap vallen omdat mijn geest nog niet tot rust is gekomen; minder geduld met trage en/of slome mensen (verkeer, winkel, op straat). Toch blijf ik het gebruiken tot zolang het nodig is. Het feit dat ik weer volop mogelijkheden zie voor mezelf, ondanks mijn 53 jaar, is nl. een geweldig gevoel. Dankzij dat Medikinet30. Dus.

01-12-2011 | Man | 10
methylfenidaat
Mijn zoontje van 10 is in de zomervakantie gestart met medikinet 2x pd 10 mg. Hij heeft er maar weing bijwerkingen van gehad.Hij heeft`smorgens en`smiddags wat minder eetlust, maar dat haalt hij bij het avondeten weer in. zijn schoolprestaties zijn veel verbeterd omdat hij nu zijn concentratie vast kan houden en zijn werk nu wel af heeft. hij gaat iets later slapen, maa[lees meer...]r heeft hier niet echt last van. wij zijn dus erg tevreden over de medicatie. Na school is hij even wat drukker, maar dan kan hij lekker buiten spelen.

04-09-2011 | Vrouw | 27
ADHD
Van jongs af aan weet ik dat ik ADHD heb. Ik ben op mijn 15de pas begonnen met medicijnen. Het gebruik van Ritalin werkte niet goed bij mij, de korte werking, vaak innemen en de rebounds. Daarna ben ik overgegaan naar Equazim, deze beviel me redelijk omdat ik maar 2 pillen hoefde te nemen en de werking langer was, maar nog steeds veel last van rebounds tussen de innames[lees meer...] in. Toen ben ik Concerta gaan gebruiken, in een half jaar tijd ben ik 14 kg afgevallen doordat mijn eetlust helemaal weg was, en ik had niet genoeg aan de 12uur werking van het medicijn, waardoor ik 's avonds niet goed in slaap kwam. Na heel wat overleg ben ik toen met Medikinet begonnen, wat destijds een 'nieuw' medicijn was. En na 2 dagen gebruik, was ik een totaal ander mens. Ik voelde me veel rustiger en mijn gedrag was 'normaal'. In mijn omgeving kreeg ik te horen dat ik erg positief veranderd was en ik heb zelfs geen ruzies meer gehad met mijn moeder sinds ik Medikiet gebruik. Wat eerder dus wel erg vaak voorkwam. Dankzij dit medicijn kan ik echt mee komen met de rest van de wereld en voel ik me veel fijner. Ik ben moeder van een 5 jarige en het is nu veel makkelijker om op te voeden dan voorheen. Ik ben echt zeer te spreken over Medikinet en als je je goed houdt aan de inname tijden, werkt het gewoonweg geweldig. Voor mij tenminste wel.

26-07-2011 | Man | 12
ADHD met beperkte hyperactiviteit
Mijn zoon slikt deze medicatie nu 5 jaar. Hij is begonnen met Ritalin maar vond het niet prettig om dit ook op school tijdens de overblijf te moeten innemen. Hierna Concerta geprobeerd maar sloeg eigenlijk nauwelijks aan. Toen gestart met Medikinet. Dit sloeg direct goed aan. Voordeel is dat de 8 uur ruim de schooltijd overlapt, waardoor hij veel profeit heeft van de conce[lees meer...]ntratieverbetering. Het is ook lastig als een kind ADHD heeft om dan niet te vergeten om iedere 4 uur je medicatie in te nemen....... Gedurende de afgelopen jaren 1 x opgebouwd naar de 30 mg ivm groei. Hijj heeft heel veel profeit van deze medicatie. Schoolprestatie zijn er zeker op vooruit gegaan, maar ook in privesfeer is hij makkerlijker te benaderen en daarldoor ook leerzamer zeg maar.

27-06-2011 | Man | 7
PDD-NOS en ADHD
Mijn zoon van 7 jaar gebruikt na het testen van Ritalin en Equasim en Concerta nu een jaar de Medikinet en die bevalt voor hem uitstekend, de andere middelen werkten door zijn snelle stofwisseling te kortdurend. Hij is nu zojuist overgegaan van 1 x 20 mg en 1 x 10 mg naar 2 x 20 mg . ( 7 uur 's morgens 1 x 20 mg en 14 uur 's middags 1 x 20 mg ) Hij gebruikt daarbij ook Ri[lees meer...]sperdal maar wij gaan die nu 's morgens weglaten en kijken hoe dat gaat. Het enige nadeel dat ik vind is dat hij moeite heeft met inslapen en dat vermoedelijk komt door de Medikinet en te kort aan lichaamseigen Melatonine maar daarvoor gaan we hem nu testen.

27-05-2011 | Man | 12
Adhd
mijn zoon is er 2-5 MEE BEGONNEN Snachts was hij erg duizelig en de volgende morgen ging hij braken en was erg duizelig had ook hele wijde puppillen van de ogen was heel de dag erg suf en wou niets eten en drinken pas om 6uur wou hij wat eten en drinken hij had hiervoor ritalin en had daar geen last van ik ben me naar geschroken dus voor ons ritalin dan maar geen langdurig[lees meer...]e werken en dan maar eens een pilletje vergeten jammer dan voor de leraar maar ik wil wel mijn kind behouden ik vind het trouwens allemaal troep maarja wat moet je als ouders ik vind het is en blijft een probleem en het zijn puur drugs

04-03-2011 | Man | 8
ADD
Ons zoontje van 8 jaar is zo'n 3 maanden geleden begonnen met medikinet. We stonden zeer sceptisch tegenover medicijngebruik, maar wilden het toch proberen omdat hij steeds meer problemen kreeg met concentreren. Hij kreeg nog maar de helft mee van opdrachten in de klas en kreeg zijn werkjes niet meer op tijd af. Vergat altijd al zijn spullen enz enz. De eerste 2 weken voor[lees meer...]al last van bijwerkingen, beetje licht in zijn hoofd, duizelig, misselijk. Hij klaagde zoveel dat we er eigenlijk mee wilden stoppen. Toch hebben we even doorgezet en wat zijn we blij!! Het gaat supergoed op school, hij is opgeruimder in zijn hoofd en dat geeft thuis ook veel minder spanning. Okee, na 4 uur 's middags is hij weer even wat drukker in zijn hoofd. Dat rent hij er dan uit met spelen op de BSO of buiten. Na het eten kan hij nog even wat lezen op bed en dan slaapt hij goed in. Hij is niet meer misselijk. Alleen zijn eetlust is iets minder, waardoor hij overdag nog maar 2 boterhammen eet ipv 4, maar met een stukje fruit erbij is dat geen probleem. Hij voelt zich nu veel meer begrepen, krijgt veel meer mee van alles wat er om hem heen gebeurd en is daardoor een vrolijk kind geworden en hebben we thuis bijna geen ruzie en discussies meer ;-)