Ervaringen met Strattera

11-05-2013 | Man | 9
Concentratieproblemen

23-04-2013 | Man | 13
PDD-NOS
Mijn zoon is 13. Qua concentratie idd hulpzaam, ook is zoon stabieler in gedrag, minder heftig. Hij heeft al eerder Risperdal gehad en een antidepressivia maar werkten allen averechts op het gedrag. Concerta heeft wel een positief effect gehad op de lichamelijke en geestelijke onrust, maar maakte hem vermoeid en angstiger. Daarom Strattera. Het werkt goed op de concentra[lees meer...]tie zonder gelijk apatisch te worden. Echter is hij dood en dood moe steeds. Hij kan wel dagen slapen en idd is de eetlust en tijd weg geweest. Nu in de puberteit verhoogd, maar vind hem erg mager, verslapt, snel koud, hartkloppingen, snel uitgeput, veel acnee, geisoleerd en enigzins gedeprimeerd. Ik durf niet vast te stellen dat dit door de strattera komt, maarlekker zit het me niet waardoor ik wel wil gaan afbouwen/stoppen. Het blijft een angstige keuze, medicatie. Je weet nooit zeker waar je goed aan doet (op lange termijn).

05-02-2013 | Man | 14
PDD-NOS
Is even doorbijten door de bijwerkingen heen, maar daarna ging het een stuk beter. goede eetlust wat met concerta en ritalin niet het geval was. als er meer mensen zijn die 60 mg slikken mail mij even ........ Merk dat hier niet gereageerd wordt op de reactie's. (Red; emailadres verwijderd ivm privacy en werkwijze van deze site. Wanneer er gereageerd wordt op een ervar[lees meer...]ing, dan ontvangt diegene daar een email van via ons systeem met de melding dat er iemand heeft gereageerd op zijn/haar ervaring. Vervolgens is het uiteraard aan diegene zelf de keuze om daar wel of niet op te antwoorden. Mvg, MijnMedicijn )

04-02-2013 | Man | 43
ADHD
Ik gebruik nu sinds 3 dagen strattera omdat ik teveel bijwerkingen kreeg van dexamfetamine of ritalin. Ik ervaar wat bijwerkingen zoals duizelingen, maagzuur en slaap erg slecht. over twee weken zou dit over moeten zijn en zal dan nog een keer een stukje schrijven. Erg jammer dat het niet wordt vergoed.

01-02-2013 | Man | 45
ADHD
3 jaar geleden gediagnosticeerd met ADHD. Begonnen met Welbutrin. Dat werkte niet. Daarna Ritalin. Dat werkte bij mij als zeer groot recreatief drugsgebruiker averechts. Ik ging het als pretpil slikken. 2 jaar geen medicatie gehad. Nu sinds 4 weken Strattera. 1e week 40mg per dag. Resultaat leek veelbelovend. Er leek vrij snel rust in mijn hoofd te komen. Vanaf 2e week 80m[lees meer...]g per dag. Kreeg toen snel wat maagklachten als misselijkheid. De laatste 2 weken en dan de laatste week helemaal voel ik me een wat onverschillige zombie. Teveel rust in mijn hoofd dat het me zelfs moeite kost om goed na te denken bij wat moeilijkere vragen. Daarnaast sinds dag 1 libido vermindering. Dat wordt wel steeds iets beter, maar is nog niet zoals het was. Hoop dat het beter wordt. Anders toch maar stoppen. Zal later weer updaten.

28-01-2013 | Man | 6
ADHD
mijn zoontje is 6 jaar en sinds 3 weken weten we nu dat hij adhd heeft.we zijn toen gelijk begonnen met ritalin maar hij komt om van de jeuk, eet niet meer, en slaapt bijna niet. klaagt veel over hoofdpijn, ook begint hij iedereen van zich af te duwen en wil alleen zijn. heb gevoel dat ik op dit moment mijn kind gewoon kwijt ben, dit is mijn kind niet meer zo. zelfs op sch[lees meer...]ool hadden ze het al gemerkt dat het met hem niet goed gaat, nu krijgen we strattera voor hem. ik hoop echt dat het beter gaat helpen dan ritalin. alleen jammer dat je het zelf moet betalen want het is niet goedkoop, heb begrepen dat mijn verzekering het niet vergoed maar dat je wel via belastingdienst een vergoeding terug kan krijgen. mijn man gaat nu maar in het weekend wat bij klussen om zo toch die medicijn te kunnen gebruiken. onze zoon is belangrijker. ben heel benieuwd hoe hij hier op gaat reageren. ik las jullie verhalen en merkte dat het toch per persoon wel verschillend is wat voor bijwerkingen er bij komen. ritalin mogen ze van mij gelijk de prullebak in gooien, dat is echt troep. vraag me alleen af blijft mijn kind wel kind met strattera? speelt hij nog met vriendjes enzo? moet zeggen dat ik het best eng vind om al die medicatie te proberen. hij is nog zo jong maar zonder gaat echt niet. zou graag meningen willen horen of het bekend is of het nog kind blijft.

19-01-2013 | Man | 6
atomoxetine
Vaak als een kind of een persoon problemen heeft met concentratie en ADHD wordt men door de huisarts verwezen naar een psygiater. Die schrijft vaak medicatie toe in mijn geval Strattera. Ik heb 36 jaar zonder die troep kunnen redden maar de druk op het werk werdt alsmaar hoger, en het leven wordt ook steeds gehaaster. Dus ik raakte arbeidsongeschikt. Door dit middel heb [lees meer...]ik langer strijd kunnen leveren, maar uiteindelijk valt het doek ook bij mij. Ik gebruikt het 6 jaar maar als ik het een keer vergeet in te nemen word ik onrustig wakker en moet ik als nog het medicijn innemen. Stoppen met het medicijn lukt mijn niet, ik ervaar allerlij ontwenningsverschijnselen. Dus mijn mening is probeer eerst eens in de alternatieve geneeskunden. Want Psygiaters werken voor ziekenhuizen, deze worden gesponzord door de farmaceutische industrie. Dus in mijn optiek niet allemaal onafhankelijk.

29-12-2012 | Man | 11
ADHD
Mijn zoontje van 12 gebruikt strattera nu ongeveer 2 jaar en het gaat heel goed, Eerst methilfenidaat en dexamfetamine gebruikt maar dat was een ramp. Hij sliep niet meer en at niet meer. Toen begonnen met strattera hij kwam weer aan en slaapt goed. Het is inderdaad wel duur, maar heb gezocht naar een verzekeraar die alles vergoed.

20-11-2012 | Man | 10
ADD
Morgen gaat onze zoon van 10 jr beginnen met Strattera, nadat enkele weken geleden de diagnose ADD is gesteld. Zelf moet ik nog erg wennen aan zowel de diagnose, alhoewel ik veel herken in de omschrijvingen, maar vooral ook a h feit dat mijn zoontje aan de medicijnen moet. Op dit moment ben is dus veel bezig om achtergrondinformatie op te doen, wo de ervaringen van anderen[lees meer...]. Zo hoop ik te weten wat ons zoontje/ons te wachten staat en hoe ik hem het best kan helpen. Nadeel van deze site is dat ik al beoordelingen in moet vullen terwijl wij/ons zoontje nog geen ervaringen heeft. Ik heb dus alles in het midden ingevuld. Reden van invullen is op dit moment dat ik een aantal andere "ervaringsdeskundigen" vragen wil stellen, wat alleen lukt als je zelf een mening hebt gegeven. Wie weet kan ik een volgende keer de beoordelingen nog aanpassen? (Red; wij hanteren inderdaad de 'regel' dat gebruikers zelf een mening achterlaten alvorens verder te kunnen. Soms lastig als ik uw verhaal zo lees; ik zet hem nu dus door en laat het ons dan svp binnenkort nog weten mocht uw mening / sterrenrating veranderen, dan kunnen wij die nog wijzigen en includeren in de database mbt waardering. Succes, mvg MijnMedicjn )

09-11-2012 | Man | 12
ADHD
Mijn zoon heeft ADHD en gebruikte eerst Ritalin. Daar werd hij een soort zombie van. OOk veel misselijk, duizelig, buikpijn en hoofdpijn. Over op de Concerta, maar zelfde bijwerkingen. Si 2,5 jaar gebruikt hij Strattera en dat gaat best heel goed. Concentratie op school is het belangrijkste probleem en daar gaat het heel goed mee. Wel wat last van bijwerkingen: o.a slech[lees meer...]te eetlust overdag en inslaap problemen, maar dat nemen we voor lief. Hij merkt zelf goed verschil en wij ook. Heb nu een erg relaxte jongen van 12 in huis. En dat is zeker anders geweest,

05-08-2012 | Man | 8
ADHD
mijn zoon van 8 krijgt nu na alles al een keer te hebben uitgeprobeert met de vele bijwerkingen op de koop toe ook strattera hij was ernstig depressief en dit was voor ons het laatste dat we nog konden proberen hij is weer vrolijk en levendig heeft alleen regelmatig de misselijkheid als bijwerking maar als hij goed ontbijt en dan pas de medicatie neemt gaat het goed we sc[lees meer...]hrokken van het bedrag dat er bijbetaald moest worden maar na enige gesprekken via de mail met cz kunnen we de rekening declareren en krijgen we het zo toch helemaal vergoed let wel dat we dit alleen maar krijgen omdat we topverzekerd zijn dus ook dit valt wel mee het enige is dat hij nog steeds je de oren van de kop kletst maar de arts zegt dat dit in zijn aard zit dus dat de medicatie daar niets aan veranderd verder zijn we best tevreden aangezien hij weer eet en ook weer is bijgekomen en nu niet meer zo depressief is

19-06-2012 | Man | 12
ADHD
Mijn zoon heeft na het gebruiken van Medikinet, Concerta en Ritalin heel veel baat gehad bij Strattera. Helaas is hij vanaf dag 1 licht misselijk geweest. Dat konden we op advies van de kinderpsychiater goed verhelpen door pindakaas en spa rood. Echter sinds enkele weken werden de klachten plotseling zo erg, dat hij is moeten stoppen. Hij is nu 12+ en we gaan kijken of hij[lees meer...] ook zonder medicatie kan. Al met al zijn wij erg tevreden op de bijwerking en de absurt hoge prijs van 92 euro per maand na! Maar mocht hij nog niet zonder medicatie kunnen, gaan we het met een lagere dosering proberen, hopelijk dan zonder bijwerkingen.

18-06-2012 | Man | 23
ADHD
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van het medicijn moet denken, ik denk dat het voor ADHD goed werkt, maar als je er ook nog iets anders bij hebt, zoals PDD-NOS dan wordt het tocht hard minder. ik heb bijna alle bijwerkingen gehad die bij het medicijn te krijgen zijn en dan heb ik het ook over de zelfmoordnijgingen. daar het ik zelf 3 maanden in gezeten, toe ben ik ook[lees meer...] maar eens wat dingen over het medicijn verder gaan opzoeken op internet. Hier ben ik aardig wat schokkende dingen tegen gekomen. Dus is het medicijn nou wel echt zo goed? zelf denk ik dat het alleen goed werkt als je alleen last hebt van druktheid en verder nix. Ik heb echter wel een veel beter concentratie ondanks dus de vele bijwerkingen, ik hoop dat mensen hier wat aan hebben en als je meer vragen hebt aan mij, dan kun je die rustig aan mij stellen. (Red; URL verwijderd uit mening ivm werkwijze van deze website. Mvg, MijnMedicijn)

11-05-2012 | Man | 13
ADHD
onze zoon gebruikt al jaren stratera hij heeft nu als bijwerking niet in slaap komen en is sinds kort 60 mg hij is niet meer druk in zijn hoofd maar is labiel klein emotineel en komt niet in slaap gebruikt melatonine 5mg is er een medicijn wat dat minder heeft hoor ik graag want het gaat op school goed maar dit is voor hem een probleem

02-05-2012 | Man | 9
ADHD
Hallo Onze zoon van 8 heeft de diagnose adhd. Hij heeft na een aantal jaren te hebben aan gemoddert met verschillende medicatie.., srattera voorgeschreven gekregen. Dit heeft eindelijk een positief effect op hem en op ons. Alleen jammer dat dit zo ongelooflijk duur is!! Via google strattera gezocht en kwam op verscheidene sites terecht waar ze strattera aanbieden. [lees meer...]Deze "pharmacy" bieden strattera aan voor maar 0.61 cent per stuk. Heeft iemand hier ervaring mee?? groeten Rudi

22-03-2012 | Man | 38
ADHD
Ik heb Strattera(amotoxitine bijna 2 jaar geslikt. Het was voor mij echt een uitkomst. Ritalin had geen effect(of nauwelijks merkbaar). Daarbij had het het nadeel dat het je autorijden kan beinvloeden,en alcohol slecht ermee samengaat. Strattera heeft deze problemen niet. Alleen in het begin werd ik erg moe,en moest ik in de middag uitrusten,vooral als ik de volledige dosi[lees meer...]s in 1 keer innam. Na 1 week was dat echter voorbij. De enige nadelen zijn ten eerste die hele vieze smaak. Als de capsule in je mond kapotgaat,raak je die smaak de rest van de dag niet meer kwijt. Ik ben er echter mee gestopt ivm de kosten. Als je 2 pillen per dag nodig hebt,kost het je zo'n 200 euro per maand. Ik vind dat te zout.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum