atomoxetine

Bojan Nikolik (15-12-2014)

27-02-2020 | Man | 8
atomoxetine (10mg)
ADHD
Wordt door 'specialisten' geadviseerd voor 8 jarige actieve jongen bij verslaving aan games.

17-12-2019 | Vrouw | 49

27-10-2019 | Vrouw | 37
atomoxetine (25mg)
ADHD
Super ik was altijd moe sins ik dit gebruik 25 mg geen last meer veel rustiger in m’n hoofd en veel meer energie ik heb geen last van bijwerkingen top spul!!!

12-07-2019 | Man | 30
atomoxetine (18mg)
ADHD
Ik kreeg vroeger ritalin dit werkte en na een tijdje niet meer en toen kreeg ik bijna 6 jaar lang dexamfetamine dat ging goed 3 jaar lang super. De laatste 2,5-3 jaar ging het wat minder goed met me door slechte ervaringen in een beschermd wonen traject. Nu zit ik in een kliniek en dit is de eerste en laatste keer dat ik strattera inneem. Je voelt je gewoon ziek met wijd [lees meer...]openstaande ogen niet wetend wat je moet doen, zo snel mogelijk nuchter willen worden. Dexamfetamine werkt gewoon goed zonder al die misselijk makende bijwerkingen. Van dexamfetamine wordt je nuchter en voel je niet echt dat je onder invloed bent behalve in de beginstadia dat je euphorisch kan worden maar dat trekt meestal weg. Ik heb eigenlijk alleen maar slechte bijwerkingen met ssri's en snri's dus als buproprion en/of duloxetine en alle ssri's verkeerd bij je vallen neem dan niet eens de moeite. En al helemaal niet als je autisme hebt want die zijn meestal controlefreaks en het gevoel dat je onder invloed bent is dan sowieso niet aangenaam.

17-09-2018 | Vrouw | 19
ADHD
Ik gebruik nu 3 maanden strattera en het heeft mijn leven heel positief veranderd!! Ik heb ook andere ADHD medicatie als ritalin en concerta geprobeerd maar die werkten niet voor mij, veelste veel bijwerkingen en voelde mij net een zombie.. Toen las ik over strattera en mocht van mijn psychiater deze medicatie gaan proberen. Ik heb het rustig opgebouwd en had, naast dat ik[lees meer...] soms iets emotioneler dan normaal was, geen last van bijwerkingen. Na 4 weken kreeg ik al het gewenste effect. Mijn emoties werden voor het eerst in mijn leven aardig stabiel, kon opeens een stuk beter functioneren, voelde mij rustig in mijn hoofd maar ook stilzitten gaat stukken beter. Ik kan sindsdien bijvoorbeeld rustig een film afkijken, en beslissingen sneller maken; bijvoorbeeld een menukaart lezen in een restaurant doe ik nu 5 / 10 min over ipv 20! Mijn omgeving zegt mij ook positief veranderd te vinden en mijn positieve karaktereigenschappen meer naar voren komen. Ik had nooit verwacht dat dit medicijn mijn leven zou veranderen op zo een goede manier. Ik voel mij in tegenstelling tot andere ADHD medicijnen nogsteeds mezelf alleen dan een betere versie van mij. Ondanks dat het enige nadeel is dat het voor mij wel €100 per maand is, vind ik het zeker waard, en raad ik dit medicijn iedereen aan! Veel beter dan die andere medicijnen.

05-08-2018 | Vrouw | 19
ADHD
Ik neem sinds het 5de leerjaar al strattera (ik was toen 10 of 11 ofz) dus dat is al zo een 8 jaar denk ik. In het begin had ik wel last van een mindere eetlust, ik ben hiervoor terug naar de kinderpsychiater geweest en zij raadde mij aan om voorlopig het aantal mg te minderen en later weer op te bouwen. Sindsdien heb ik daar nooit meer last van. Ik heb wel regelmatig last[lees meer...] van een droge mond, maar dat stoort mij niet zo. Ik ben vooral zeer blij met de voordelen die de medicatie brengt. Voor mij is strattera een echte aanrader! Ik heb veel meer rust in mijn hoofd en kan langer geconcentreerd zijn. Ik ben ook minder verstrooid en kan nu ook eens stil zitten. Mijn ouders hebben in de tijd voor strattera gekozen omdat ik een hele slechte slaper ben. Door de Strattera kan in doorslapen door dat het 24 uur lang werkt. De enige kritiek die ik heb is de prijs namelijk €121 en een paar cent. (in België) Ik neem nu strattera 80 mg. Toen in 40 mg nam was dat nog een stuk goedkoper. Ik hoop dat het ooit word terug betaald.

17-08-2017 | Vrouw | 42
ADHD
op late leeftijd met gestart, brengt rust maar is wennen.

10-08-2017 | Man | 44
Nog maar pas begonnen

13-07-2017 | Man | 29
ADHD
Mijn ervaring is over het algemeen vrij positief. De eerste maand flinke psychische bijwerkingen gehad, maar dat viel te verwachten. Deze bijwerkingen waren angst en erg gevoelig en emotioneel zijn (huilen). De bijwerkingen kwamen terug elke keer als mijn dosis verhoogd werd. Ik heb 15 jaar lang ritalin gebruikt en Strattera maakt me rustiger in mijn hoofd. Ik word er [lees meer...]minder impulsief van en ben volgens anderen wat toegankelijker geworden dan met Ritalin. Zelf voel ik me wel vlak, stil en wat emotieloos. Ik kan me voorstellen dat dit bij sommige mensen een depressie kan opwekken maar ben hier zelf niet zo gevoelig voor. Al met al niet super, maar wel beter dan Ritalin. Één keer per dag nemen is ook wel erg handig.

17-06-2017 | Man | 17
atomoxetine (60)
ADHD
Ik ben een jongen van 17 jaar en ik neem 6 tal jaar strattera en ik heb last van acne. Ik zit nu aan een dermatologische behandeling, maar dat is een tijdelijk remedie om deze vervelende bijwerking tegen te gaan. Heeft iemand hier ook last van? Twijfel zeker niet om hierop te antwoorden!

15-05-2017 | Man | 17
ADHD
Ik ben een 17jarige jongen en ik neem al vanaf mijn 9 jaar strattera.. Sinds vorig jaar verhoogd van 40 naar 60mg. . Het neemt de chaos in mijn hoofd weg. Ik heb meer zekerheid en een betere rem. Ik ben er tevreden over aangezien ik ook gilles de la touret heb en dit medicijn mijn tics doet verdwijnen. Dit medicijn neem ik hoofdzakelijk voor rust in mijn hoofd, want de co[lees meer...]ncentratie die is pas aanwezig als ik er een ander middel bij slik. Het vervelende aan de strattera is dat ik soms een witte uitscheiding heb tijdens het plassen, wat achteraf zeer veel pijn kan doen ter hoogte van de balzak. Ook stimuleert strattera mijn talgproductie waardoor ik volg van de acne sta. Dit compenseer ik nu door een acnepillenkuur bij de dermatoloog. Herkent iemand deze vervelende bijwerkingen? Aarzel niet om te reageren!

07-05-2017 | Man | 25
ADHD
Effectief medicijn met weinig bijwerkingen in vergelijking met SSRI's, methylfenidaat en dexamfetamine. Doet weinig voor hyperactiviteit maar veel voor impulsiviteit, angsten, dwangen en focus. Bijwerking zijn bij mij obstipatie, pijn na klaarkomen (zeurderig gevoel vanuit prostaat) en last van vroegtijdig verliezen van sperma, nog voor het klaarkomen.

17-04-2017 | Vrouw | 40
ADHD
Sinds een maand gebruik ik langdurende methylfenidaat (strattera) voor mijn Adhd. Sinds 5 jaar weet ik dat ik adhd heb. Eerst Ritalin gebruikt kort werkende dosis. Daar ook zo'n last van rebound gevoel. En nu lijkt wel weer of ik steeds een rebound gevoel krijg. Mijn hoofd word druk, ik word misselijk, angstig, hartkloppingen, vreselijk moe, draaierig, moet heel erg huilen[lees meer...].Heel mijn gevoel slaat op hol. Ik moet gewoon in bed gaan liggen en ergens waar geen geluiden zijn, wie heeft daar ook dezelfde klachten van?

08-02-2016 | Man | 13
ADHD
Mijn zoon van 13 slikt nu ongeveer anderhalf jaar strattera 40 mg en dit bevalt ontzettend goed. Eerst gestart met Methylfenidaat en alle aanverwante middelen, maar dit gaf meer bijwerkingen dan rust. Ook de bijwerkingen vallen tot nu toe erg mee, het enige waar hij last van heeft, is wat minder eetlust. Ik lees elke keer op de site dat jullie alles moeten betalen, maar de[lees meer...] strattera wordt door mijn zorgverzekeraar vergoed, anders is het inderdaad niet te doen.

06-11-2015 | Vrouw | 9
ADHD
we hebben hier methylfetinaat gebruikt in alle varianten, maar dit gaf meer bijwerkingen dan dat we er gemak van hebben. Nadeel van dit medicijn is dat het moeilijk te combineren is met andere medicijnen die vallen binnen de psychofarmaca.

13-04-2015 | Man | 47
atomoxetine (100mg)
ADHD
Strattera opbouw gedaan 40,60,80 en tot slot 100 mg in 4 weken. Op einde eerste week voelde ik letterlijk soort verlichting in hoofd. Alsof mist wegviel. Voor het eerst in al de jaren van zoeken naar verlichting, dacht ik HET gevonden te hebben. Initieel bleef de werking enkele uren duren en kwam nu en dan tot het nooit meer kwam. Psychiater laat me nog extra maand doorga[lees meer...]an voor het bekomen van stabiele hoeveelheid in bloed. Tevergeefs. Enkel bijwerkingen blijven zijnde occasioneel misselijk, slaperig en hoofdpijn maar vooral problemen " down under" zijnde moeilijk plassen en impotentie. Ik ga ermee stoppen. Sop is de kool niet waard. En toch zou ik dit alles erbij genomen hebben als het zou verder geholpen hebben. Spijtig.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum