Ervaringen met Strattera

Strattera bij ADHD

Bojan Nikolik (15-12-2014)

10-06-2011 | Vrouw | 37
Adhd
Weet sinds Maart 2011dat ik adhd heb concerta en welbrutien sloegen niet aan. Begin Mei begonnen met Strattera eerst 40mg dat ging redelijk werd wat rustiger minder opgefokt(wisselende stemmingen) minder snel praten na 2 weken verhoogd na 80mg merkte al vrij snel helemaal niks meer. Had de zelfde klachten als zonder medicijnen. Na ongeveer 2 weken arts gebeld en 60mg gek[lees meer...]regen en tot nu toe merk ik ook daar nog niks van. Ben weer erg onrustig, opgefokt val weer veel uit en praat ook weer snel. Maar ja mijn eigen arts is tot begin jullie met vakantie dus ik zet nog even door met deze troep. De bijwerkingen vielen mee 1 week een grieperig gevoel gehad(misselijk) en een erg droge mond

02-02-2015 | Vrouw | 38
ADHD
Gebruik het nu een klein jaar. tijdens de opbouw steeds meer bijwerkingen, terwijl ik een dosering had die lager was dan ik op basis van mijn gewicht nodig had. Mijn arts heeft dit uitgezocht en nu blijkt dat ik een poor metaboliser ben. Bij mij is het enzym cyp2d6 niet goed en ik heb 2 inactieve allellen, Google het maar eens. Nu is de dosering aangepast en ben ik echt h[lees meer...]eel blij met het resultaat. Meer rust en minder hyperactief. De prikkels komen minder hard binnen en ik kan wat beter omgaan met alle prikkels. Alleen de afleidbaarheid is er nog steeds. Ik heb aanvullend dan ook methylfenidaat voor momenten dat ik echt iets af moet krijgen op mijn werk. Zo is het een prima werkbare combinatie

22-03-2012 | Man | 38
ADHD
Ik heb Strattera(amotoxitine bijna 2 jaar geslikt. Het was voor mij echt een uitkomst. Ritalin had geen effect(of nauwelijks merkbaar). Daarbij had het het nadeel dat het je autorijden kan beinvloeden,en alcohol slecht ermee samengaat. Strattera heeft deze problemen niet. Alleen in het begin werd ik erg moe,en moest ik in de middag uitrusten,vooral als ik de volledige dosi[lees meer...]s in 1 keer innam. Na 1 week was dat echter voorbij. De enige nadelen zijn ten eerste die hele vieze smaak. Als de capsule in je mond kapotgaat,raak je die smaak de rest van de dag niet meer kwijt. Ik ben er echter mee gestopt ivm de kosten. Als je 2 pillen per dag nodig hebt,kost het je zo'n 200 euro per maand. Ik vind dat te zout.

17-09-2013 | Man | 39
atomoxetine (18mg)
ADHD
Over de ervaring kan ik nog niet zo heel veel zeggen. Echter is er 1 groot struikel blok en dat is de prijs. Dit is ons in het ziekenhuis niet medegedeeld. Bij het afhalen van het recept sloeg ik bijna achter over. Voor 4 weken moest ik €268,00 betalen en dit kunnen wij niet, dus zal ze weer moeten stoppen. Erg voor het kind maar wat niet kan, kan niet. Dit recept wordt [lees meer...]niet vergoed door de zorgverzekeraar dus als je niet rijk bent, heb je het nakijken.

17-04-2017 | Vrouw | 40
atomoxetine (60mg)
ADHD
Sinds een maand gebruik ik langdurende methylfenidaat (strattera) voor mijn Adhd. Sinds 5 jaar weet ik dat ik adhd heb. Eerst Ritalin gebruikt kort werkende dosis. Daar ook zo'n last van rebound gevoel. En nu lijkt wel weer of ik steeds een rebound gevoel krijg. Mijn hoofd word druk, ik word misselijk, angstig, hartkloppingen, vreselijk moe, draaierig, moet heel erg huilen[lees meer...].Heel mijn gevoel slaat op hol. Ik moet gewoon in bed gaan liggen en ergens waar geen geluiden zijn, wie heeft daar ook dezelfde klachten van?

08-01-2013 | Vrouw | 40
ADHD
Heykes, Na jaren sukkelen met mezelf en mijn persoon zijn kwam ik terecht in een leven met drugs en alchohol om die chaos in mijn hoofd tot rust te brengen. In het begin hielp dat wel maar naarmate de tijd en jaren verstreken hielp dit niet meer en begon ik mijn zelfmoord te plannen en dan heb ik me laten opnemen in ziekenhuis waar ik twee maand verbleef en heb diagnose[lees meer...] was adhd in de ernstigste vorm kreeg dan strattera toegediend en het hielp wel maar dit bleef niet duren ben nu twee maand thuis en de chaos en negatieve gedachten zijn terug,. financieel kan ik heel moeilijk die strattera betalen en eigenlijk ben ik nu terug van begin af, ..... mijn vraag is nu zijn er hier nog meer mensen die dit hebben ervaren , In het begin van strattera alles ok en dan plots van positief naar negatief ????

03-12-2013 | Vrouw | 41
ADD
Omdat ik ADD heb en daar veel last van had, "moest" ik aan de medicijnen. Eerst concerta gehad, maar dat was niks; teveel last van de bijwerkingen. Vervolgens Strattera gekregen, toendertijd (zomer 2012) nog een kindermedicijn. In het begin last gehad van bijwerkingen, voornamelijk hoofdpijn. Na enkele weken ging het steeds beter. Ik slik deze medicijnen nu anderhalf ja[lees meer...]ar en ze bevallen me uitstekend. Ik zou niet meer zonder willen. Ondanks het grote nadeel dat je gevoelens (wat) afgevlakt worden, want dat is de enige bijwerking die ik nu nog ervaar. Maar mijn leven is sindsdien een stuk verbeterd. Ook mijn dochter heeft ADD, maar omdat het medicijn nog zo jong is en de bijwerkingen op langer/later termijn nog niet bekend zijn, durf ik het haar nog niet te geven.

26-03-2013 | Vrouw | 41
ADHD
Na diagnose is onze dochter, toen 7 jaar, doorverwezen naar het UZ daar heeft ze deelgenomen aan een studie om de effectiviteit van Strattera na te gaan. Dit om deze medicatie in aanmerking te laten komen voor terugbetaling door het RIZIV. Jammerlijk is het na 5 jaar in België nog steeds niet het geval. Een dosis van 28 gelullen kost vanaf 40mg meer dan 120,00€. Het ziek[lees meer...]enfonds komt op geen enkele manier tussen gezien het medicatie is die niet NOODZAKELIJK is. Je kan ook voor de andere alternatieven kiezen. Onze dochter heeft geen bijwerkingen bij het nemen van de medicatie. Het impulsieve gedrag is sterk verminderd. Concentratie verhoogd hierdoor enorm. Hierdoor is ze makkelijker in omgang in deze chaotische maatschappij. Het makkelijke is dat ze 1 keer per dag dit pilletje moet nemen. Het is ook geen amfitamine zoals de andere medicatie; wat toch ook veel ernstig gekende neven werkingen heeft. Daarom ook de keuze van ons om het bij Straterra te houden.

27-01-2023 | Vrouw | 42
atomoxetine (40mg)
ADHD
Na 18 jaar ritalin te hebben gebruikt overgestapt op Atomoxetine Ik was huiverig vanwege alle bijwerkingen, en misschien komen die nog mettertijd maar ik heb nergens last van 1 x.per dag 1 tablet nemen is ideaal

17-08-2017 | Vrouw | 42
atomoxetine (60mg)
ADHD
op late leeftijd met gestart, brengt rust maar is wennen.

28-12-2014 | Vrouw | 42

10-11-2014 | Vrouw | 42
ADHD
De Strattera helpt goed tegen mijn impulsiviteit. Tegen de hyperactiviteit helpt het niet. Daarvoor slik ik Dipiperon. We hebben de Strattera langzaam opgebouwd in dosering, maar toch was ik de eerste paar dagen flink ziek. Gelukkig duurde dit maar kort. Bijwerkingen die ik nu nog heb zijn een droge mond en soms smaakverandering. De voordelen zijn echter stukken groter dan[lees meer...] de nadelen. Ik ben erg blij met dit medicijn!

04-02-2013 | Man | 43
ADHD
Ik gebruik nu sinds 3 dagen strattera omdat ik teveel bijwerkingen kreeg van dexamfetamine of ritalin. Ik ervaar wat bijwerkingen zoals duizelingen, maagzuur en slaap erg slecht. over twee weken zou dit over moeten zijn en zal dan nog een keer een stukje schrijven. Erg jammer dat het niet wordt vergoed.

10-08-2017 | Man | 44
atomoxetine (40mg)
Nog maar pas begonnen

30-01-2011 | Vrouw | 44
ADD ASS
Ik ben vorige week begonnen met straterra. Ik begin met 40 mg dan na 1 week 60 en dan na 1 week 80. Ik heb na 1 week overleg met mijn arts. Ik verbaas mij over wat ik lees over het medicijngebruik. Als je gelijk al met 100 mg gaat starten, lijkt me dat niet goed. Volgens mij is het dan vragen om problemen. En zelf experimenteren en minder gaan nemen?? Ik vraag me af wat vo[lees meer...]or arts je dan begeleid. Ik zit al lange tijd in een traject met medicatiegebruik en wordt zeer zorgvuldig begeleid. Je moet natuurlijk wel de discipline kunnen opbrengen om je aan de regels te houden. Ik slikte hiervoor dexamfetamine maar had last van re-bound. Ben daar mee gestopt en op advies van mijn arts 3 dagen clean geweest. Heb de afgelopen week als zwaar ervaren en bemerkt kleine verbeteringen. Dit is mij ook verteld om er minstens 6 weken voor uit te trekken. Het verschil met dexamfetamine is dat die gelijk werkt. Ik moet zeggen dat ik wel in de verleiding ben geweest om dexamfetamine in te nemen om we even weer lekker te voelen, maar doe het niet. Ik heb er vertrouwen in, weet niet hoe ik me over 6 weken voel, maar ik bouw het voorzichtig op.

18-08-2018 | Vrouw | 45
atomoxetine (25mg)
ADD
Ik neem Strattera nog maar zes dagen, maar door mijn hooggevoeligheid voor medicijnen hoef ik geen drie maanden te wachten om effect te hebben. Vanaf dag 3 was ik helderder, meer gefocust en voelde ik mij ook happier hoewel ik geen depressie of zo heb. Het tobben is ook minder en ik ben pro-actiever. Naar werkprestaties is dit zeer significant: ik krijg dubbel zoveel afgew[lees meer...]erkt in een zelfde tijdspanne als er voor. Het is voor mij dus een immens verschil in mijn functioneren op zo'n korte tijd. Ik ben dan ook zeer benieuwd of dit blijft. Indien wel, dan heb ik éindelijk, éindelijk de juiste neurochemische ondersteuning gevonden! Helaas is de prijs voor mij onbetaalbaar om dit te blijven innemen. Een terugbetaling is volgens mij echt nodig voor de mensen die met rilatine of andere terug betaalde medicijnen niet geholpen zijn.