Ervaringen met Strattera

Strattera bij ADHD

Bojan Nikolik (15-12-2014)

28-03-2013 | Vrouw | 15
ADD
onze dochter van 15 gebruikt sinds 2 weken strattera. Ze bouwt rustig op olv een Psychiater. Ze is echter moe en slaapt soms zelfs even overdag. Herkent iemand dit? gaat dit weer over?

26-03-2013 | Vrouw | 41
ADHD
Na diagnose is onze dochter, toen 7 jaar, doorverwezen naar het UZ daar heeft ze deelgenomen aan een studie om de effectiviteit van Strattera na te gaan. Dit om deze medicatie in aanmerking te laten komen voor terugbetaling door het RIZIV. Jammerlijk is het na 5 jaar in België nog steeds niet het geval. Een dosis van 28 gelullen kost vanaf 40mg meer dan 120,00€. Het ziek[lees meer...]enfonds komt op geen enkele manier tussen gezien het medicatie is die niet NOODZAKELIJK is. Je kan ook voor de andere alternatieven kiezen. Onze dochter heeft geen bijwerkingen bij het nemen van de medicatie. Het impulsieve gedrag is sterk verminderd. Concentratie verhoogd hierdoor enorm. Hierdoor is ze makkelijker in omgang in deze chaotische maatschappij. Het makkelijke is dat ze 1 keer per dag dit pilletje moet nemen. Het is ook geen amfitamine zoals de andere medicatie; wat toch ook veel ernstig gekende neven werkingen heeft. Daarom ook de keuze van ons om het bij Straterra te houden.

29-01-2013 | Vrouw | 13
ADHD
Mijn zoon (nu 20) neemt Strattera 80 mg en mijn dochter (bijna 14) neemt Strattera 60mg. Mijn dochter had in het begin nogal wat bijwerkingen en ze moest het echt héél traag opbouwen. Maar eenmaal het medicijn gewoon is het echt een super-medicijn vind ik. Er zijn geen hoogtes en laagtes meer, het werkt ook 's nachts (mijn dochter kwam héél veel wakker vroeger) . Alleen ja[lees meer...]mmer dat het bij ons in België niet terugbetaald wordt.... Dat kost ons maandelijks heel wat!! Iemand een idee waar ik het eventueel goedkoper kan krijgen? (Red; leeftijd bij deze ervaring aangepast van 44 naar 13, aangezien de tekst grotendeels over de dochter van 13 gaat. Mvg, MijnMedicijn )

19-01-2013 | Vrouw | 15
ADHD
Hallo, Mijn dochter van nu 15 slikt al jaren strattera, in combinatie met een lichte dosis concerta. Dit gaat tot nu toe prima, twee maal geprobeerd de medicatie af te bouwen, een regelrechte ramp. Dochter opstandig, agressief, druk. Met medicatie een totaal ander kind. Geeft zelf aan, dat ze met medicijnen veel beter presteert, en zich veel prettiger voelt.( dat[lees meer...] is voor mij als moeder goed om te horen, het gevoel van twijfel over gebruik van medicatie ligt altijd op de loer! Ook op school gaat het prima, voelt zich wel vaker moe, maar dat lossen we op met extra vitaminen C, en voor het slapen gaan melatonine. Kijk vooral wat bij jezelf past, en waar jij je goed bij voelt, helaas is dat wel een kwestie van uitproberen. (Red; Aangezien het om de leeftijd van uw dochter gaat, dit aangepast naar 15, want stond op 42. Bedankt voor het achterlaten van de informatie! mvg, MijnMedicijn )

08-01-2013 | Vrouw | 40
ADHD
Heykes, Na jaren sukkelen met mezelf en mijn persoon zijn kwam ik terecht in een leven met drugs en alchohol om die chaos in mijn hoofd tot rust te brengen. In het begin hielp dat wel maar naarmate de tijd en jaren verstreken hielp dit niet meer en begon ik mijn zelfmoord te plannen en dan heb ik me laten opnemen in ziekenhuis waar ik twee maand verbleef en heb diagnose[lees meer...] was adhd in de ernstigste vorm kreeg dan strattera toegediend en het hielp wel maar dit bleef niet duren ben nu twee maand thuis en de chaos en negatieve gedachten zijn terug,. financieel kan ik heel moeilijk die strattera betalen en eigenlijk ben ik nu terug van begin af, ..... mijn vraag is nu zijn er hier nog meer mensen die dit hebben ervaren , In het begin van strattera alles ok en dan plots van positief naar negatief ????

05-01-2013 | Vrouw | 21
ADHD
Ik zit nog in de opbouwfase, ik laat het weten wanneer er iets is spannends gebeurd!

23-11-2012 | Vrouw | 50
ADHD
Ik ben 2 jaar geleden gediagnostiseerd met ADHD in de ergste vorm. Ik gebruik ruim anderhalf jaar straterra en tja, ik vind veel ervaringen herkenbaar. Ik ben heel erg misselijk in de ochtend. Ik heb ook wel de indruk dat ik een beetje down ben. Zo is het glas nu vaker half leeg ipv half vol. Voor de straterra leefde ik een live concert en zit voor mijn gevoel thuis naar e[lees meer...]en studio opname te luisteren. Die manier van het leven ervaren is nieuw voor mij en daar ben ik niet zo blij mee. Ook het verlies van eetlust komt heel bekend voor. Ik heb juist meer moeite gekregen met mijn drukke omgeving omdat ik nu heel erg gefocust ben door het medicijn. Of is het zo dat mijn drukke omgeving nu moeite heeft met mijn diepe concentratie ;) In ieder geval gaat er nu veel langs mij heen omdat ik te geconcentreerd ben. Ik vind dat ik ben afgevlakt door het gebruik van Straterra. Ik ga volgende week beginnen met een lagere dosering. Ik hoop dat ik in ieder geval weer een beetje tot leven kom en de misselijkheid bij het opstaan verdwijnt. Het medicijn heeft mij wel goed ondersteund bij het begrijpen en beheersen van mijn ADHD en dat is voor mij toch wel grote winst.

01-10-2012 | Vrouw | 24
ADHD
Ik heb nu ong 4jaar strattera ivm adhd. ik voel me er stukken beter door. Ik heb eerst conserta gebruik maar daar kon ik niet tegen. werd ik agressief van. nadeel van strattera is dat het duur is. ik krijg het vergoed van me verzekering maar heb wel moeten zoeken naar een goeie.

18-07-2012 | Vrouw | 8
ADHD
Mijn dochter van 8 jaar is ivm slechte concentratie op school, gestart met Strattera (ze kreeg diagnose ADHD), eerst erg lage dosering, met tussenstappen opgebouwd naar nu sinds ruim 3 weken 25mg. Sinds een week slaapt ze bijna niet meer, eet ze met erg veel tegenzin, en is ze om niks idioot boos! Ze is 4 kg afgevallen en de sfeer in huis is er niet beter op geworden! Iom[lees meer...] de kinderpsychiater zijn we vandaag vandaag gestopt met de Strattera. Hopelijk kan ze snel weer eten en slapen!

15-09-2011 | Vrouw | 33
Add
Ik gebruik de stratera nog maar net twee dagen en merk wel degelijk al verschil. Ik kan me beter focussen op een ding maar dat gaat een beetje op en af.Ik merk dat ik soms tintelingen in mijn ligaam voel en indd een beetje grieperig gevoel. Wat ik erg hindelijk vind ik dat ik me werkelijk helemaal te pletter zweet als ik even beweeg. Bijvoorbeeld douchen en aankleden dat i[lees meer...]s een ramp. Mijn gezicht gloeid dan heel erg en is dan rood en het zweet loopt dan mijn dak af. Wel moet ik eerlijk bekennen dat ik altijd al snel moest zweten omdat ik zwaarlijvig ben. Oh ja ik heb trouwens minder trek in eten en dat is weer positief voor mij.

17-08-2011 | Vrouw | 32
Adhd
Sinds maart diagnose gesteld en met ritalin gestart maar dat was een grote ramp door rebound. Strattera in juni gestart volgens het boekje. Eerst 40, dan 80 en sinds 3 dagen naar 120. Zoals bij de opstart en de verhoging naar 80, voel ik me zeer down. Lusteloos en apathisch maar soms ook zeer agressief. Ik heb nachtmerries. Toch ben ik positief over het medicijn want einde[lees meer...]lijk vind ik rust in men hoofd. Na 32 jaar is dat een openbaring. Momenteel heb ik het zwaar maar ik weet zeker dat ik over enkele weken veel productiever ga zijn dan ooit tevoren. Soms ben ik bang dat ik saai geworden ben maar de mensen in mijn omgeving durven nu pas zeggen hoe irritant druk ik vroeger was. En de rust in mijn hoofd is onbetaalbaar dus ondanks de prijs hou ik vol.

10-06-2011 | Vrouw | 37
Adhd
Weet sinds Maart 2011dat ik adhd heb concerta en welbrutien sloegen niet aan. Begin Mei begonnen met Strattera eerst 40mg dat ging redelijk werd wat rustiger minder opgefokt(wisselende stemmingen) minder snel praten na 2 weken verhoogd na 80mg merkte al vrij snel helemaal niks meer. Had de zelfde klachten als zonder medicijnen. Na ongeveer 2 weken arts gebeld en 60mg gek[lees meer...]regen en tot nu toe merk ik ook daar nog niks van. Ben weer erg onrustig, opgefokt val weer veel uit en praat ook weer snel. Maar ja mijn eigen arts is tot begin jullie met vakantie dus ik zet nog even door met deze troep. De bijwerkingen vielen mee 1 week een grieperig gevoel gehad(misselijk) en een erg droge mond

27-03-2011 | Vrouw | 26
ADD
wat een teleurstelling! Zoals ik 3 weken geleden zei, wilde ik het nog een aantal weken afwachten, wat ik heb gedaan. De bijwerkingen wat betreft eten zijn een heeeel klein beetje verbeterd (of ik ben gewoon beter geworden in het dwingen van mezelf om toch te eten ook al voel ik geen trek), maar ik kom maar niet terug op mijn oude gewicht. Ben 3 kilo afgevallen en had al o[lees meer...]ndergewicht. Ik eet nu veel meer om op gewicht te blijven, maar begin het wel zat te worden om zo met eten bezig te moeten zijn. Mijn hart klopt voortdurend gejaagd (is echt vooral irritant als ik in bed lig!). Ik slikte daarnaast ook tijdelijk Seroquel, om andere redenen. Nu ik dit wil beginnen af te bouwen, merk ik dat ik zonder dat totaal niet in slaap kom. Seroquel maakt me namelijk suffig en daarvan val ik in slaap. Blijkbaar is dat dus ook 1 van de bijwerkingen. Ik zit nu gewoon te wachten tot het ochtend is, ik val gewoon niet in slaap... Ik merk totaal niets van effect. :( Eén keer dacht ik het te merken, omdat het lezen iets beter ging en ik andere geluiden gedachten etc naar de achtergrond kon drukken (nieuwe ervaring!) maar dit is helaas bij 1x gebleven. Ik voel me ook veel somberder (suicidaal soms zelfs!) sinds ik het gebruik. Paar x midden in de nacht angstig wakker geworden. Sorry, maar wat een troep. Ik stop er morgen mee. Zonde van mijn dure verzekering! - Jeske

07-03-2011 | Vrouw | 26
ADD
ik gebruik Strattera nog niet zo lang, dus ik wacht het nog zeker 3 weken af. Maar de bijwerkingen beginnen me toch erg tegen te werken. Het is heel rustig opgebouwd, van 10mg naar (sinds vandaag) 60mg wat voor mijn gewicht normaal is. Maar ik voel me, zeker sinds de dosering is verhoogd tot 40mg, zeer onrustig (hart klopt gejaagd, stressgevoel, soms neiging tot hyperventi[lees meer...]latie) en somber (of soms overdreven druk en blij). Daar komt bij dat mijn eetlust ook totaal verdwenen is. Ik had al problemen met ondergewicht, dus dit is een zeer onwelkome verrassing! (hetzelfde is mij overkomen met Ritalin, in korte tijd was ik 5 kilo afgevallen!). Ik merk nog niet zoveel voordelen. Ik lijk juist onrustiger, afweziger en minder lekker in mijn vel te zitten dan het tegenovergestelde. Zoals ik al zei, wacht ik het maar af, in de hoop dat de bijwerkingen alleen aan het begin merkbaar zijn, en vanzelf verdwijnen of minder worden. Zijn er mensen hier met een dergelijke ervaring? - jeske

30-01-2011 | Vrouw | 44
ADD ASS
Ik ben vorige week begonnen met straterra. Ik begin met 40 mg dan na 1 week 60 en dan na 1 week 80. Ik heb na 1 week overleg met mijn arts. Ik verbaas mij over wat ik lees over het medicijngebruik. Als je gelijk al met 100 mg gaat starten, lijkt me dat niet goed. Volgens mij is het dan vragen om problemen. En zelf experimenteren en minder gaan nemen?? Ik vraag me af wat vo[lees meer...]or arts je dan begeleid. Ik zit al lange tijd in een traject met medicatiegebruik en wordt zeer zorgvuldig begeleid. Je moet natuurlijk wel de discipline kunnen opbrengen om je aan de regels te houden. Ik slikte hiervoor dexamfetamine maar had last van re-bound. Ben daar mee gestopt en op advies van mijn arts 3 dagen clean geweest. Heb de afgelopen week als zwaar ervaren en bemerkt kleine verbeteringen. Dit is mij ook verteld om er minstens 6 weken voor uit te trekken. Het verschil met dexamfetamine is dat die gelijk werkt. Ik moet zeggen dat ik wel in de verleiding ben geweest om dexamfetamine in te nemen om we even weer lekker te voelen, maar doe het niet. Ik heb er vertrouwen in, weet niet hoe ik me over 6 weken voel, maar ik bouw het voorzichtig op.

29-01-2011 | Vrouw | 18

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum