Ervaringen met Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (4 meningen)

Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

08-05-2013 | Man | 47
Hooikoorts
De ervaringen met de slechte vervanging voor Aerius gelezen hebbende, wil ik nog het volgende toevoegen. Met uw recept kunt u ook in Duitsland en België uw medicijnen krijgen bij elke apotheek! Gewoon even bellen wat het kost (meestal veel goedkoper dan in Nederland, want de Nederlandse apothekers zijn de duurste van Europa!). Uw recept is overal geldig nl. en u bent besl[lees meer...]ist niet afhankelijk van uw ""eigen"" apotheek zoals ze u graag willen laten geloven.

05-04-2013 | Man | 18
Hooikoorts
Ik gebruik al jaren hooikoorts medicijnen. In het verleden heb ik denk ik wel 8 verschillende soorten gebruikt. vorige week (28-03-2013) had ik bij de apotheek milzollen gehaald. Die werkten niet. Daarna van de dokter het namaak merk van Aerius gekregen. Desloratadine actavis, wat een waardeloze rommel. Het kost niks maar dan heb je ook niks. De pijn/jeuk in mn neus neemt [lees meer...]af. Maar sinds ik het gebruik heb ik altijd hoofdpijn, ben sneller moe en mijn ogen branden. Zelf betalen moet ik toch vanwege mijn eigen risico, dus dan betaal ik liever meer voor de echte Aerius.

03-04-2013 | Man | 24
Hooikoorts
Jaren lang Aerius gebruikt met veel plezier, maar door bezuinigingen ineens Actavis voorgeschreven gekregen. Helaas werkt dit middel niet (huisarts zegt dat dit niet kan door zelfde stof). Huisarts schrijft wel Aerius voor, maar apotheek heeft geen aerius en geeft dus hun B-merk. Nu wel besteld via apotheek, maar grof bijbetalen. Bezuinigingen in de zorg oke, maar ten k[lees meer...]oste van gezondheid nee!

25-03-2013 | Man | 42
desloratadine
Ik ervaar veel hoofdpijn sinds ik dit middel gebruik. Deze site is niet de juiste plaats om je klachten te uiten dat is volgens mijn bij de fabrikant en onze regering. deze site doet naar mijn weten niks met onze informatie. (RED: gelukkig kunnen wij zeggen dat we wel degelijk in de gaten houden wat er gebeurt, en als er genoeg ervaringen zijn, dan kunnen we het goed o[lees meer...]nderzoeken. De resultaten daarvan komen bij registratie-instanties, bij de artsen en/of apothekers of fabrikanten).

20-02-2013 | Man | 25
Huisstofallergie
In het begin zeer tevreden geweest over dit medicijn, totdat ik ineens ernstige vermoeidheidsklachten kreeg. In eerste instantie niet bij stilgestaan dat dit aan dit medicijn zou kunnen liggen, en zocht het gezien mijn persoonlijke omstandigheden eerst in de depressiviteitssferen. Hoewel ik niet zo gevoelig aangelegd ben voor dat soort invloeden, viel het op dat moment in [lees meer...]mijn leven redelijk samen en leek het een logische oorzaak te hebben. Totdat ik stopte met het gebruik van Aerius en de vermoeidheidsklachten als sneeuw voor de zon verdwenen. Hoewel de allergieklachten wel weer tevoorschijn kwamen, voelde ik me een stuk energieker. Vervolgens verschillende andere anti histaminica uit gaan proberen, maar deze bleken toch een minder goede uitwerking te hebben als Aerius voorheen. Na het lezen van diverse berichten op internet waarbij mensen aangaven dat het wel eens aan de buitenste (blauwe) laag kon liggen ben ik deze er ook af gaan spoelen. Tot mijn verbazing nergens meer last van. Geen vermoeidheidsklachten en vrijwel geen allergieklachten. dat het gaat om een E-kleurstof. In dit geval E132. Een kleurstof waar veel mensen allergisch voor zijn. Zie nl.wikipedia.org/wiki/Indigokarmijn Sinds kort is er een alternatief op de markt genaamd Desloratadine Glenmark, Zelfde als Aerius, maar dan zonder de E132. Dus mocht je ernstige vermoeidheidsklachten, of hoofdpijn hebben van Aerius, probeer dan deze eens. Sinds ik dit product gebruik nergens last meer van!

27-01-2013 | Man | 33
Astma
sinds juni 2012 gebruik ik Aerius tegen verschillende soorten allergieen gerelateerd aan astmatische klachten. Ik gebruik tevens Symbicort om de longen rustig te houden. Sinds enkele maanden kreeg ook ik te maken met de verhalen zoals ze op deze site vermeld staan en wel, de oorspronkelijke Aerius word door de zorgverzekering niet meer vergoed , wel een goedkopere varian[lees meer...]t en wel desloratadine actavis. Deze heb ik vorige week bij een herhalingsrecept bij de apotheek meegekregen. Nog geen dag later kreeg ik allerhande klachten, waaronder hoofdpijn, misselijk, duizelig , loom, nergens zin in, dikke opgezwollen keel, het voelde net of de griep aanstaande was. Voorheen had ik al geregeld op deze site gekeken en had dus bij de eerste inname van deze vervanger voor de vertrouwde Aerius al zo mn twijfels. maar goed ik heb ze 5 dagen geslikt, en ben toen een dag gestopt om te kijken of dit de klachten zou verminderen. Wat schetst mijn verbazing! nog geen dag later merkte ik dat de klachten aanmerkelijk minder waren geworden. Ik heb toen meteen kontakt gezocht met de huisarts. Ze zeiden dat de medicijnen gelijkwaardig waren en dat er geen verschil in de werking kan zitten. Nou ik heb wel andere ervaringen, en op deze site kun je er ook genoeg over lezen. Ik kon wel weer Aerius krijgen maar dan moest ik die zelf bekostigen. Dat heb ik dan maar gedaan. Na inname van de Aerius namen de klachten zienderogen af en voel me nu weer een stuk beter. Ik snap niet hoe het kan dat verzekeraars zo n goed middel als Aerius niet meer vergoeden en het slechte middel met veel bijwerkingen wel. De patient is de dupe van de bezuinigingen in de zorg. Ik schrijf dit verhaal op in de hoop dat medepatienten hier hun voordeel uit kunnen halen. Hopelijk word Aerius weer spoedig vergoed via de zorgverzekering.

08-01-2013 | Man | 13
desloratadine
ook ik kreeg bij de apotheek het vervangend middel voor aerius, gevolg mijn zoon de hele kerstvakantie ziek. hij had enorme hoofdpijn en ontzettend moe, haast niet wakker te krijgen. terug naar de apotheek, nee mevrouw het is preciel hetzelfde als aeius hoor, ik zeg hij kan er niet tegen , probeert u het nog maar een paar dagen hij moet er gewoon aan wennen. Niks wennen, j[lees meer...]e laat je kind toch niet ziek worden van die troep. Dokter gebeld en uitgelegd, dat hij door zijn autisme, hooikoorts en voedselallergieen hier helemaal niet tegen kan en gelijk gelukkig Aerius weer gekregen!!! Het gaat inmiddels weer goed met mijn zoon!

23-10-2012 | Man | 61
desloratadine
Ik heb al 4 maanden een ontzettende jeuk over mn hele lichaam. Kwam net terug uit Canada en was enorm gestoken door muggen en spinnen, waardoor ik veel allergie tabletten ging gebruiken daar. Thuis ging ik naar de dokter, maar niets hielp. Toen zei ze , het komt door je zocor en de probiotic ( bleek ook niet te kloppen ) Weer terug en naar de dermatoloog gestuurd, kr[lees meer...]eeg meteen n bloedonderzoek, maar dat was allemaal in orde. De eerste keer gaf hij me aerius mee, 2 per dag, dat hielp. Na het bloedonderzoek zei hij, het is onschuldig spul, maar probeer het gewoon af te bouwen. Ik begin te twijfelen of het niet aan de Travatandruppels ligt ( middel tegen glaucoon ), maar dat wordt ook afgestreden. Nu weet ik het dus helemaal niet meer, maar ik wil wel zeggen, ik krijg van de CZ de aerius helemaal vergoed.

10-08-2012 | Man | 55
Hooikoorts
Ik heb last van allergie, grassen, bomen, bijvoet, en huisstof zijn de ergste, dit medicijn jaren naar tevredenheid gebruikt, voor de restverschijnselen na een desensibilisatie prikkenkuur via de allergoloog in het ziekenhuis, klinkt misschien raar, maar vrijwel direct na inname werkte het Aerius voor mij onmiddelijk. Nu deze maand omdat het medicijn op was een verlenging [lees meer...]van het recept via de aphoteek een ander medicijn dan aerius (desloratadine/desloratadin 5mg) gekregen, dit is hetzelfde volgens de apotheek, n.l. Desloratadine Actavis 5mg is dezelfde werkzame stof wordmij verzekerd, geen probleem zou je denken, toch is de werking niet hetzelfde, het duurt nu ongeveer 1 uur voordat ik effect merk, het verschil wat ik mogelijk zelf kon ontdekken is dat de laatstgenoemde tabletten "filmomhulde" tabletten zijn... het lijkt natuurlijk weinig, wat is nou een uurtje, maar bij een hooikoorts aanval is het verschil een bloedneus, en geen auto kunnen rijden noor niezen en benauwdheid als ik plotseling last krijg... ik ga kijken of ik tegen vergoeding gewoon arius kan kopen, en voel me flink getild door de medicijn verstrekkers met dit "ge-hobby" met mensen.

06-07-2012 | Man | 43
desloratadine
Ik gebruik het tegen jeuk, veroorzaakt door netelroos. Het helpt wel tegen de jeuk, maar deze antihistaminca veroorzaakt enorme vermoeidheid en een licht gevoel in het hoofd. Ook ben ik er behoorlijk wat kilo's van aangekomen. Ben er eigenlijk niet echt tevreden over!

18-06-2012 | Man | 53
Hooikoorts
hallo allemaal, ik gebruik Aerius al heel lang tegen stof en stuifmeel, hooikoorts geen problemen slik het hele jaar door. sins 3 weken krijg ik van de apotheek een ander goedkoper merk. hoofdpijn, dichte neus, dikke ogen, erg pprikkelbaar, moe, concentratie problemen enz. Naar de apotheek geweest, maar krijg het orginele merk niet, moet eerts naar de huisarts toe. Huisart[lees meer...]s heeft nu gefaxt voor origenele merk, kijken of ik het morgen krijg?

04-06-2012 | Man | 59
Hooikoorts
eigenlijk hiermee geen last meer

09-05-2012 | Man | 29
desloratadine
Wat word je suf van dit spul, heb het een aantal dagen gebruikt en voelde me net een coffeeshop bewoner. Walgelijk spul, zal het dan ook nooit meer gebruiken, dan maar kuchen en kriebelhoest. (RED; tekst iets gewijzigd ivm taalgebruik)

30-03-2012 | Man | 5
Astma
Mijn zoontje had vroeger eerst aeriusdrank. Zijn gedrag verandere compleet. Niet mee om te gaan, chagrijnig, zeer snel aangebrand, grote monden en tekeer gaan. Nu dus overgegaan op de smelttabletjse van 2,5 mg en na een week gaat hij weer dit gedrag vertonen. Ik weet niet wat nu erger is het middel of de kwaal. Maar het is niet leuk want je merkt dat het kereltje gewoon ni[lees meer...]et lekker in zijn vel zit. Hij is zeer prikkelbaar. Ik ben er nu mee gestopt.

05-03-2012 | Man | 9
desloratadine
Mijn zoon heeft 4 weken geleden een huidarts bezocht. Jeuk en kringen op de benen en rode ogen. Netelroos was het antwoord. Maar nu hij 4 weken Aurius gebruikt doet het niks. Hij geeft aan moe te worden van het pilletje en klaagd over lichte hoofdpijn. Hij is nog maar 9 jaar en de Apotheek heeft ook nog overleg gehad met de huidarts want het middel geeft aan 12 of ouder. [lees meer...]Zijn er nog meer ervaringen van anderen die het middel hebben genomen op 9 jarige leeftijd?

27-02-2012 | Man | 41
desloratadine
Ik gebruik het omdat ik jeukende ogen en eczeem heb en allergische reacties. De huisarts schreef het voor omdat ik het ineens allemaal heftig kreeg. Als ik het gebruik wordt ik neerslachtig en heb ik vaker (lichte) hoofpijn. Ik voel me niet fit en ben af en toe slapeloos. Heb het nu een maand of 5 gebruikt en als ik het niet gebruik komen mijn oude klachten tegelijk en ex[lees meer...]tra hevig terug. Er is dus niets genezen alleen maar onderdrukt. Eigenlijk ben ik dus min of meer verslaafd. Ik ga ermee stoppen!