Ervaringen met Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (4 meningen)

Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

22-08-2011 | Vrouw | 38
desloratadine
Huiduitslag tgv allergie voor wetsuit (neopreen)
Ik heb Aerius door de huisarts voorgeschreven gekregen omdat ik van een ander middeltje tegen allergie erg slaperig werd. Helaas kreeg ik zeer snel een zeer gevoelige, pijnlijke, branderige tong, een jeukend gehemelte, gevoelig tandvlees en een zeer droge mond. Ook mijn smaak ging erg achteruit. Ik ben nu sinds vier dagen gestopt, maar heb nog steeds last van mijn mond. Vo[lees meer...]or mij nooit meer Aerius!

11-05-2013 | Vrouw | 37
desloratadine
Onlangs is er bij een allergie voor katten geconstateerd. En ik heb er twee die ik graag wil houden. Omdat ik volledig nieuw ben met het gebruik van dit soort medicijnen (desloratadine Actvis), heb ik geen referentiekader. Maar ik ga er wel mee stoppen per vandaag. Ik ben zowaar nog benauwder, heb een constante druk op mijn borst en ben vreselijk moe! Het enige wat verbete[lees meer...]rd is, is dat de jeuk en roodheid van mijn huid is verdwenen. Maar die neem ik wel op de koop toe, want hiervan voel ik me echt te belabberd. En na het lezen van alle verhalen hiervoor, heb ik er de pest over in dat mijn huisarts en apotheek me niet hebben geadviseerd over de betere alternatieven. Dan maar bijbetalen.

25-03-2013 | Man | 42
desloratadine
Ik ervaar veel hoofdpijn sinds ik dit middel gebruik. Deze site is niet de juiste plaats om je klachten te uiten dat is volgens mijn bij de fabrikant en onze regering. deze site doet naar mijn weten niks met onze informatie. (RED: gelukkig kunnen wij zeggen dat we wel degelijk in de gaten houden wat er gebeurt, en als er genoeg ervaringen zijn, dan kunnen we het goed o[lees meer...]nderzoeken. De resultaten daarvan komen bij registratie-instanties, bij de artsen en/of apothekers of fabrikanten).

20-02-2013 | Vrouw | 29
Concentratieproblemen
Mijn verstandelijk gehandicapte dochter van 29 gebruikt Dipiperon al vanaf haar 9e jaar, eerst kreeg ze druppels n.a.v. haar gewicht, later kreeg ze tabletten. Toen de druppels in toediening werden verhoogd namen ook de bijwerkingen van spiertrekkingen aan haar oogspieren toe, ze ging hemelen met haar ogen. Dit was echt heel naar voor haar en later heeft ze iets erbij gekr[lees meer...]egen,n.l Promethazine tableten voor de bijwerkingen. Helaas ook deze had nare bijwerkingen (bloedarmoede)Nu heeft ze sinds 3 jaar Aerius, Ook deze heeft weer bijwerkingen (o.a. hoofdpijn) Al met al wordt je hier niet vrolijk van. Ze heeft jaren heel veel Dipiperon geslikt (120 mg ) Nu gelukkig nog maar 40 mg per dag, maar we overwegen wel om in de toekomst nog wat af te bouwen en dan mogelijk te stoppen met beide medicijnen. Alleen is dan de vraag of de ongecontroleerde spiertrekkingen van de Dipiperon niet blijvend zullen zijn vanwege het langdurige gebruik. Eigenlijk hadden we nooit aan deze medicijnen moeten beginnen, maar toen wisten we niet wat de oorzaak was van haar slaap en gedragsproblemen. Nu zijn we inmiddels heel wat wijzer geworden.

28-11-2012 | Vrouw | 26
desloratadine
gebruik al jaren aerius samen met tavegyl en sinds een jaar prednisolon klacid SR en singulair omdat de allergoloog graag wilde dat ik minder medicijnen kon gaan slikken heeft hij mij tinset gegeven maar de bijwerkingen waren te vervelend

26-09-2012 | Vrouw | 9
desloratadine
Aerius werkt zeer goed. Nu is er een goedkoper alternatief voorgeschreven met zeer veel bijwerkingen. Vanaf het moment van gebruik van het alternatief medicijn is ons kind zeer ziek geworden. We worden gedwongen om dit te gebruiken of anders niets. Bij een ernstige allergie, waarbij ook een adrenaline injector altijd paraat is moet je altijd voorzichtig zijn. Het enige wat[lees meer...] enigzins werkt is aerius. Nu dit is vervangen is er voor ons geen alternatief. Ze wordt ziek van de vervanger (waarin hetzelfde werkzame bestanddeel zit). De hulpstoffen zijn wel anders. een kind die geen citrusvruchten eet omdat ze ook hiervan ziek wordt, wordt nu gedwongen om een vervanging met citroenzuur te nemen. Schandalig. Dus wij hebben nu een kind thuis die niet naar school kan en al enige tijd ziek thuis is. Volgens de apotheek moet ze het maar een poosje blijven gebruiken. We voelen ons zeer machteloos. Verkeerde bezuinigingen.

11-07-2012 | Vrouw
Huisstofallergie
Had voor ik de generieke merkstof avn Actavis kreeg, de echte aerius. Toen had ik geen last van bijwerkingen. Sinds ik echter de goedkopere variant van Actavis gebruik, zitten 's ochtends mijn ogen dicht en ben ik erg slaperig en loom gedurende de hele dag. Mijn huisarts mag de aerius niet meer voorschrijven omdat de merkstof ook in Actavis zit. Erg jammer...... (Red; w[lees meer...]erkzame stof is identiek, maar hulpstoffen kunnen verschillen en daarmee soms een andere werking geven. Overleg zonodig met uw huisarts indien u toch de Aerius wilt hebben. Mvg, MijnMedicijn)

06-07-2012 | Man | 43
desloratadine
Ik gebruik het tegen jeuk, veroorzaakt door netelroos. Het helpt wel tegen de jeuk, maar deze antihistaminca veroorzaakt enorme vermoeidheid en een licht gevoel in het hoofd. Ook ben ik er behoorlijk wat kilo's van aangekomen. Ben er eigenlijk niet echt tevreden over!

29-06-2012 | Vrouw | 22
Huisstofallergie
Hoi Allemaal, Ik slik aerius sinds begin februari. Vanwege een chronische neus verkoudheid. Ik mocht er 3 tot 4 dagen per dag slikken. Op zich helpen ze heel goed. Mijn allergie klachten verdwenen. Alleen nu blijkt dat ik te heftig op de bijwerkingen reageer. Heb sinds die tijd last van mijn maag , misselijk en braken. Nu ik geminderd ben met een pil per dag zijn mijn k[lees meer...]lachten langzaam aan het verdwijnen. Nu moet ik het even aan kijken of de allergie klachten niet te veel terug komen. Want dat zou betekenen dat ik een ander medicijn moet proberen. Dus op zich is het een goed medicijn maar de bijwerkingen kunnen heftig zijn. Gr

08-06-2012 | Vrouw | 30
Hooikoorts
Jeetje wat een verhalen, dacht weer eens dat het aan mij lag omdat ik allergisch ben en weer eens ergens niet tegen kon. Ik gebruik dit middel nu 1 week en ben dag of 2 later me zo rot gaan voelen. Nu een week later voel ik me echt rot, vreselijk moe, weer hoofdpijnen, duizelig en misselijk van de moeheid. Ik ga dus ook per direct stoppen met dit middel. Wat een rot spul,[lees meer...] althans voor de hooikoorts werkt het super goed, maar heb toch liever jeuk en irriterende ogen dan dat ik de godganse dag zo vreselijk moe ben. Dan maar weer op zoeknaar iets homeopathisch

31-05-2012 | Vrouw | 7
desloratadine
Mijn dochter van 7 gebruikte langer dan een jaar aerius, omdat ze chronisch verkouden is. Ook tijdens het gebruik van de aerius is dat nooit helemaal weg geweest. Ze was wel heel erg vaak moe, hangerig en prikkelbaar. Ik ben nu ruim een week gestopt, om eens te kijken wat er dan gaat gebeuren en heb gewoon een ander kind!!! Vrolijk en vol energie!! Zo kenden we haar niet m[lees meer...]eer!! Leggen nu 's avonds een ui naast het bed om de verstopte neus tegen te gaan, voor 's nachts werkt dit nog beter dan de aerius!

30-05-2012 | Vrouw | 37
desloratadine
Ben nu weer sinds een paar dagen begonnen met Aerius slikken. Heb aan 1 tabl. per dag niet genoeg. Word gek van het gesnotter en de jeuk, en traanogen. Ben erg moe en kan niet slapen. Mijn lichaam is moe en wil rust maar kan niet slapen. vannacht was het 4 uur dat ik in slaap dommelde. Heb vanmorgen niets ingenomen. Hopelijk gaat het gauw regenen. Kan ik weer normaal sla[lees meer...]pen!!

08-05-2012 | Vrouw | 56
desloratadine
Ik krijg een geïrriteerde reactie op aerius waardoor ik niet kan slapen (slechts een paar uur) en waardoor ik erg moe ben. Ik moet eigenlijk een tablet 's avonds innemen, maar dan kan ik niet meer slapen. Ik heb geprobeerd het 's middags te nemen en toen ook nog 's ochtends. Geen verandering. Ik weet niet meer wat te doen. Nadat ik twee dagen gestopt was, kreeg ik meteen e[lees meer...]en aanval van sinusitis en oorontstekingen gedurende meerdere dagen. Is er een beter antihistaminicum dan aerius?

27-02-2012 | Man | 41
desloratadine
Ik gebruik het omdat ik jeukende ogen en eczeem heb en allergische reacties. De huisarts schreef het voor omdat ik het ineens allemaal heftig kreeg. Als ik het gebruik wordt ik neerslachtig en heb ik vaker (lichte) hoofpijn. Ik voel me niet fit en ben af en toe slapeloos. Heb het nu een maand of 5 gebruikt en als ik het niet gebruik komen mijn oude klachten tegelijk en ex[lees meer...]tra hevig terug. Er is dus niets genezen alleen maar onderdrukt. Eigenlijk ben ik dus min of meer verslaafd. Ik ga ermee stoppen!

20-09-2011 | Man | 29
desloratadine
Allergieën, oa grassen, eik, weegbree, bijvoet, huismijt, honden, katten, cavia's, konijnen
De pillen werken uitstekend om de allergische reactie tegen te gaan, ook hoofdpijn vanwege de allergieën. Na een paar dagen echt geen last meer. Vermoeidheid leek in het begin mee te vallen, maar na een week of twee sloeg de vermoeidheid toch toe. Gewone nachten van 8 uur waren echt veel te kort. Ook hoofdpijn en behoorlijke concentratieproblemen. Nu, na anderhalve week ge[lees meer...]stopt te zijn met de inname, is de vermoeidheid weg, hoofdpijn verdwenen. In combinatie met Amasys gebruikt. Nu gebruik ik alleen nog de neusspray, maar in penibele situaties heb ik die pillen echt nodig... Toch maar op zoek naar een alternatief, wellicht homeopatisch..

15-01-2023 | Vrouw | 74
desloratadine (2,5mg)
Hooikoorts
Vanwege de bijwerkingen gebruik ik desloratadine alleen als de pollenallergie erger is dan de bijwerkingen en dat is als de berkenpollen losbarsten. Meestal gebruik ik het een week, dan zijn de bijwerkingen nog niet zo erg. Een week later is het uit mijn systeem en weet ik mijn pincode weer. Aan het begin van de netelroos begon ik met desloratadine, maar dat hielp niet. I[lees meer...]k ben toen overgestapt op fexofenadine.