Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (3 meningen)

Levocetirizine (133 meningen)
Cetirizine Tabletten (126 meningen)
Xyzal (75 meningen)
Tavegil (66 meningen)
Desloratadine (60 meningen)

04-07-2013

Hooikoorts

Ik gebruikte al een tijd aerius.. Helaas kreeg ik van de apotheek nu desloratadine. Nu zijn alle klachten weer terug. Ik wil ontzettend graag aerius weer terug. Dit zal ik dan zelf moeten betalen en da vind ik echt belachelijk.. Volgens mij betalen we al genoeg aan onze zorgverzerkeringen!! Waar gaat het heen met dit systeem?? Moeten wij accepteren dat een ander bepaald w[lees meer...]elke medicijnen beter voor je zijn.. Terwijl je weet dat ze niet of niet goed helpen.... Is er niet een oplossing voor, zodat we wel aerius kunnen krijgen? En het niet zelf hoeven te betalen??
29-06-2013

Allergie

Ik gebruikte ook Aerius en was altijd tevreden. Het dekte de hele lading: hooikoorts, allergie voor huismijt, dieren, stof en bepaalde vruchten/noten. Nu ben ik sinds een paar maanden ook verplicht overgegaan op desloratedine en alle klachten zijn weer terug. Ik kan niet meer met de hond knuffelen, buiten lopen op een mooie dag (met pluisje), fatsoenlijk slapen in een b[lees meer...]ed zonder speciale lakens of appels en kersen eten. Desloratedine werkt voor geen meter. Ik moet extra oogdruppels en neusspray innemen om de dag nog een beetje door te komen en neem regelmatig een drupje Celestone (zwaar middel) als ik weer een hevige aanval heb. Ik wil verdomme mijn Aerius terug! Maar inderdaad hetzelfde verhaal, wordt niet meer geleverd bij de lokale apotheek. Daarom ga ik het deze week in Frankrijk proberen. Daar laten ze allergie patiënten in ieder geval NIET in de steek.
27-06-2013

Allergie

Aerius ter vervanging van mebhydroline. Ha ha dat werkt dus niet. Ik word 's nachts wakker van de jeuk in mijn oren en slaap onrustig. De drs. assistent zegt dat dit hetzelfde is als levocetirizine. Nou dat laatste werd ik heel moe van. Ik zoek nu nog steeds naar een goede vervanger om de allergie symptomen te bestrijden. Wie helpt mij of heeft een goed alternatief. Dank!
23-06-2013

Astma

Aerius heeft niets geholpen tegen mijn allergieën, zoals neusbijholteonsteking etc.
17-06-2013

Hooikoorts

Sinds maart 2010 gebruik ik Aerius, mijn dochter van nu 8 kreeg de oplosbare variant. Behalve de eerste weken wat vermoeidheid, prima werking. Op wat niezen na, bijna geen last van alle andere hooikoortsverschijnselen, idem bij mijn dochter. Vorige week nieuwe recepten gehaald. En ja hoor, Aerius is uit de handel mevrouw (dus niet, zoals ik hier lees!) Wat krijg ik voor mi[lees meer...]jn dochter? Ook die vervanger desloratadine! Doet u m maar door de helft mevrouw! Dit mag helemaal niet, want er zit geen breukstreep in de tablet, dan is het niet homogeen, oftewel in de ene helft kan alle werkzame stof zitten en in de andere helft niets. Ikzelf kreeg ook de Desloratadine ipv echte Aerius. Na 3 dagen was ik honds- en hondsmoe, niet uit bed komen, vreselijke hoofdpijn, duiizelingen, zwarte vlekken zien en misselijk. Ook mijn dochter kreeg ik nauwelijks wakker, klaagde ook over hoofdpijn etc. Ben toen hier terecht gekomen en heb alle ervaringen gelezen! Er ging mij direct een lichtje branden!Acuut gestopt met die troep, probeer nu cetirizine van de Lidl, maar die doet bij mij (nog) niks. Huisarts is al tot 2x toe gewoon niet bereikbaar. Apotheek heb ik nog niet bezocht met deze klachten. Maar ben er helemaal klaar mee! Weet niet wat ik nu nog moet! Misschien weer een ander merk? Pfff....
04-06-2013

Hooikoorts

Jaren lang heb ik Aerius gebruikt voor de hooikoorts. Gewoon één pilletje per dag en de hooikoort was onder controle. Vorig jaar kreeg ik desloratadine van een ander/goedkoper merk. Sinds het begin had ik toen twee pilletjes per dag nodig, en later ook nog een neusspray en oogdruppels ernaast. Dit jaar slik ik twee pilletjes, 2xdaags neusspray en 4xdaags oogdruppels en he[lees meer...]t werkt voor geen meter! Ik heb steeds meer klachten. Jeuk, tranende rode ogen, loopneus, niezen, hoofdpijn en uitgeput. Deze week kreeg ik er zelfs een kaakholte onsteking bij. Ik heb de huisarts gevraagd om de "oude" aerius, maar deze moet ik wel zelf betalen. Ik vraag me af waar het met de zorg heen gaat.....
29-05-2013

Hooikoorts

Toen ik berichten op het forum las, ging er een lichtje branden.... Sinds de Aerius tabletten niet meer door de apotheek verstrekt worden, heb ook ik meer klachten. Ben zelfs gaan kuchen/hoesten wat ik eerst niet deed. Huisarts heeft nu Aerius oplostabletten voorgeschreven. Van het goedkopere vervangende middel zijn er geen oplostabletten, dus apotheek moet wel Aerius gev[lees meer...]en. Misschien een tip voor anderen?
11-05-2013

Allergie

Onlangs is er bij een allergie voor katten geconstateerd. En ik heb er twee die ik graag wil houden. Omdat ik volledig nieuw ben met het gebruik van dit soort medicijnen (desloratadine Actvis), heb ik geen referentiekader. Maar ik ga er wel mee stoppen per vandaag. Ik ben zowaar nog benauwder, heb een constante druk op mijn borst en ben vreselijk moe! Het enige wat verbete[lees meer...]rd is, is dat de jeuk en roodheid van mijn huid is verdwenen. Maar die neem ik wel op de koop toe, want hiervan voel ik me echt te belabberd. En na het lezen van alle verhalen hiervoor, heb ik er de pest over in dat mijn huisarts en apotheek me niet hebben geadviseerd over de betere alternatieven. Dan maar bijbetalen.
01-05-2013

Allergie

Al jaren gebruik ik aerius voor mijn allergie. Door het nieuwe geneesmiddelen-vergoeding systeem krijg ik net als iedere Nederlander een goedkoper alternatief momenteel activas. Het viel mij op dat het middel niet leek te werken. Terwijl er volgens de apotheker dezelfde werkzame stof in zit. Ik kauw de tablet nu fijn voordat ik hem doorslik en heb het gevoel dat het dan[lees meer...] beter werkt. Misschien een tip voor anderen.
26-04-2013

Allergie

Wat een eye opener, dit! Ik heb jarenlang Aerius geslikt, tot volle tevredenheid. Dit jaar heb ik het gevoel dat de werkzame stof (desloratadine) z'n werk niet doet. Jeukende neus, dichtzittende neus, jeukende ogen, tranende ogen, dat had ik allemaal al. Nu heb ik er zelfs keelpijn en hoofdpijn bij. En ook al slik ik er 2 per dag ipv 1, de klachten worden niet minder. Nu i[lees meer...]k erover nadenk is dit ook het eerste jaar dat ik geen echte Aerius heb gekregen van de apotheek, maar Desloratadine Actavis. Het kwartje is nu wel gevallen...
17-04-2013

Hooikoorts

Mijn dochter slikt al jaren na volle tevredenheid aerius. Maar net als vorig jaar is het middel weer niet voorradig. Vorig jaar heeft ze een half jaar zonder gezeten en werd het vervangen door een drankje (ongelooflijk smerig en zo'n gedoe, met 1 flesje doen we een kleine week). Nu was Aerius weer niet te krijgen. De apotheek heeft geen idee wanneer het er wel weer is. Het[lees meer...] kan zo weer een half jaar duren! Iemand een idee waar ik het wel zou kunnen krijgen?
08-04-2013

Aerius (desloratadine)

Ik kreeg na lang zoeken voor de chronische jeukende uitslag (urticaria) Aerius 5 mg met heel goed effect. Alle jeuk en uitslag verdween. Nu krijg ik alleen nog desloratadine vergoed maar de jeuk is terug, de uitslag is terug. Mijn huisarts had al een bericht gestuurd naar de apotheek dat ik met Aerius beter resultaat had, maar apotheek zegt dat de huisarts nogmaals een bri[lees meer...]ef moet schrijven. Anders zelf betalen. Desloratadine staat wel geregistreerd voor rhinitis, hooikoorts maar niet voor chronische uitslag. Klaar ben je. Aerius is goed, Desloratadine van Actavis ip zelfde stof, werkt minder.
05-04-2013

Huisstofallergie

Verbazingwekkend dat Aerius € 33,91 per 90 tabletten kost en Desloratadine Actavis € 8,82 per 90 tabletten. Een absurd prijsverschil waardoor ik kan begrijpen dat de verstrekking van Aerius nu geweigerd wordt. Zo zie je maar dat de medicijnenindustrie absurde prijzen hanteert en de patiënt maar heeft te slikken wat hem gegeven wordt. Of het net zo goed werkt zullen we nog [lees meer...]even afwachten.
30-03-2013

Allergie

Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid aerius voor mijn allergie en daarbij astma medicatie.Juli vorig jaar kreeg ik desloratadine van Rathiopharm wat een narigheid na 2 dagen zo beroerd erg benauwd constant een loopneus en vreselijke jeuk.Naar de huisarts die me weer aerius gaf en de klachten verdwenen.Nu kreeg ik laatst te horen dat aerius niet meer vergoed wordt te[lees meer...]nzij de huisarts een machtiging schrijft.Huisarts heeft dit gedaan voor me maar helaas afgekeurd door de apotheker mijn klachten waren niet erg genoeg.Optie zelf de aerius betalen.Nu heb ik desloratadine van actavis om uit te proberen helaas ook van deze bijwerkingen zoals benauwd,loopneus en duizelig.Er zit niets anders op dan dat ik zelf de aerius maar moet gaan betalen.Bezuinigen oke maar toch niet ten koste van iemands gezondheid? Het middel is nog erger dan de kwaal.
18-03-2013

Allergie

Ik heb jaren lang Aerius gebruikt, minstens 8 jaar, behalve wat suf nu en dan, had ik geen klachten. Mijn allergische reacties werden flink verzwakt, gingen nooit volledig weg maar wel beter dan bijv claritine of tavigyl. Vervolgens kreeg ik ineens het huismerk (En dat met torenhoge ziekte kosten :/) waar ik erg slecht op reageerde. Ik werd duizelig, zag vlekken, droge mo[lees meer...]nd, mega snelle hartslag, zweten enz. Maar volgens arts en apotheek onzin omdat t het zelfde is. Maar de bijsluiter envan de producten en de recenties op deze site laten een ander licht schijnen. Ik snap het niet dat als een medicijn goedkoper kan, prima, maar hoe meer klachten patieten krijgen, hoe meer artsen bezoek, des te meer kosten, toch? Mijn arts, verzekering en apotheek waren niet geintresseert in mijn klachten, maar alleen in kosten ed. Erg patient vriendelijk. Ik gebruik va 2jarige leeftijd al longmedicatie en heb een hooikoorts tablet nodig om verdere achteruitgang tegen te gaan. Helaas moest ik nu stoppen vanwegen de bijwerkingen en kan ik naast alle kosten niet ook nog is de aerius zelf betalen. Gelukkig probeert mijn longarts nu wat te regelen, al vinden ze bijwerkingen bij de verzekering gewoon "part of the job" zeg maar.. Ik ben verrast hier te lezen dat ik niet alleen klachten ervaar. In de bijsluiter staat bijv stop direct bij hartklachten terwijl artsen en apotheek t dan helemaal niet serieus nemen. Aerius is prima, maar goeie koop is zeker niet betere koop in dit geval. Ook.omdat ik borstvoeding geef en ze gewoon al 3 soorten huismerk op mij getest hebben ben ik t nu wel beu. Mijn kleintje krijgt ook stoffen binnen! En daarbij moet ik met al deze klachten ook voor mijn kids zorgen van 4 maanden, 1 jaar; 2 jaar & 4 jaar. Geen orettig gevoel als je duizelig bent enz!
28-02-2013

Allergie

Ik gebruik Aerius voornamelijk als ik last krijg van mijn allergie voor dieren, vooral bij de hond van mijn vriend. Ik merk echter totaal niks van het medicijn! Ook helpt het me niet van mn hooikoorts klachen af. Ik denk er sterk aan om daarvoor naar de huisarts te gaan en een ander medicijn te vragen voor mijn allergie en hooikoorts klachen. Voor mijn astma heb ik Flixoti[lees meer...]de maar dit helpt niet tegen mijn allergieën.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum