Ervaringen met Aerius

Huisstofallergie (16 meningen)
Jeuk (8 meningen)
Netelroos (4 meningen)

Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

23-06-2013 | Vrouw | 52
Astma
Aerius heeft niets geholpen tegen mijn allergieën, zoals neusbijholteonsteking etc.

14-01-2015 | Man | 10
Astma
Mijn oudste zoontje heeft dit jaren gebruikt. Ik merkte meteen dat zijn gedrag serieus veranderde, heel druk en opvliegend. Andere druppels gekregen maar nog erger. Geen keus ivm ernst allergie. Toen mijn 3e zoontje ook dit spul kreeg, echt weer hetzelfde te merken aan gedrag. Inmiddels was mijn oudst depressief! Ik had er deze zomer genoeg van en heb het spul de deur uit [lees meer...]gedaan. Eerlijk waar.. mijn oudste kijkt weer vrolijk en ze hebben beiden geen terugval gehad. (nu is Montelukast blijkbaar een goed alternatief, zijn tabletjes, wel prijzig -hier in België toch) Ik werd niet serieus genomen door de longspecialist van mijn oudste, goh hoor je niet vaak hoor.

22-10-2013 | Man | 70

27-01-2013 | Man | 33
Astma
sinds juni 2012 gebruik ik Aerius tegen verschillende soorten allergieen gerelateerd aan astmatische klachten. Ik gebruik tevens Symbicort om de longen rustig te houden. Sinds enkele maanden kreeg ook ik te maken met de verhalen zoals ze op deze site vermeld staan en wel, de oorspronkelijke Aerius word door de zorgverzekering niet meer vergoed , wel een goedkopere varian[lees meer...]t en wel desloratadine actavis. Deze heb ik vorige week bij een herhalingsrecept bij de apotheek meegekregen. Nog geen dag later kreeg ik allerhande klachten, waaronder hoofdpijn, misselijk, duizelig , loom, nergens zin in, dikke opgezwollen keel, het voelde net of de griep aanstaande was. Voorheen had ik al geregeld op deze site gekeken en had dus bij de eerste inname van deze vervanger voor de vertrouwde Aerius al zo mn twijfels. maar goed ik heb ze 5 dagen geslikt, en ben toen een dag gestopt om te kijken of dit de klachten zou verminderen. Wat schetst mijn verbazing! nog geen dag later merkte ik dat de klachten aanmerkelijk minder waren geworden. Ik heb toen meteen kontakt gezocht met de huisarts. Ze zeiden dat de medicijnen gelijkwaardig waren en dat er geen verschil in de werking kan zitten. Nou ik heb wel andere ervaringen, en op deze site kun je er ook genoeg over lezen. Ik kon wel weer Aerius krijgen maar dan moest ik die zelf bekostigen. Dat heb ik dan maar gedaan. Na inname van de Aerius namen de klachten zienderogen af en voel me nu weer een stuk beter. Ik snap niet hoe het kan dat verzekeraars zo n goed middel als Aerius niet meer vergoeden en het slechte middel met veel bijwerkingen wel. De patient is de dupe van de bezuinigingen in de zorg. Ik schrijf dit verhaal op in de hoop dat medepatienten hier hun voordeel uit kunnen halen. Hopelijk word Aerius weer spoedig vergoed via de zorgverzekering.

30-03-2012 | Man | 5
Astma
Mijn zoontje had vroeger eerst aeriusdrank. Zijn gedrag verandere compleet. Niet mee om te gaan, chagrijnig, zeer snel aangebrand, grote monden en tekeer gaan. Nu dus overgegaan op de smelttabletjse van 2,5 mg en na een week gaat hij weer dit gedrag vertonen. Ik weet niet wat nu erger is het middel of de kwaal. Maar het is niet leuk want je merkt dat het kereltje gewoon ni[lees meer...]et lekker in zijn vel zit. Hij is zeer prikkelbaar. Ik ben er nu mee gestopt.