Ervaringen met Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (4 meningen)

Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (148 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

17-02-2013 | Vrouw | 56
Hooikoorts
Ik slik al járen (weet niet meer precies hoe lang) Aerius i.v.m. mijn hooikoorts en allergie voor fruit en noten. Eind vorig jaar kreeg ik i.p.v. Aerius ook de goedkopere soort Desloratadine van Ratiopharm. Ik voelde mij zo ontzettend moe en anders en ben er na 3 dagen mee gestopt. Daarna voelde ik mij gelijk niet meer zo moe. Omdat ik al jaren bij een klassieke homeop[lees meer...]athe loop i.v.m. mijn hooikoorts, heb ik gevraagd of zij de Desloratadine van Ratiopharm bij mij wilde testen en wat bleek: dit middel was NIET goed voor mij. Het blijkt n.l. dat het medicijn Desloratadine wel hetzelfde is als Aerius, maar om het tablet zit een laagje/omhulling (vervoermiddel). En het is de stof van dát laagje waar ik - en waarschijnlijk legio andere mensen - niet tegen kan. Dat is dus de boosdoener!! Ik ga morgen voor de 2e keer proberen of mijn huisarts tóch weer Aerius voor wil schrijven!

11-09-2012 | Vrouw
Hooikoorts
Wat een bijzondere ervaring!! Ik slik al jaren Aerius omdat dat na lang zoeken echt het beste werkt voor mij. Ook ik kreeg van de zomer Desloratine ipv mijn vertrouwde Aerius.Na een paar dagen proberen was ik er helemaal klaar mee,het had niet hetzelfde effect als Aerius en ik voelde me steeds beroerder worden,Gebeld met de huisarts en uiteindelijk een nieuw recept voo[lees meer...]r Aerius gekregen. Zowel de arts als de assistente vonden het maar raar,er zat de zelfde stof in desloratine ,waar 'zeurde'ik nu over... Haha ik ben toch niet gek,ik ken mijn eigen lijf toch.Met de Aerius opnieuw geen problemen meer. Nu las ik net jullie berichten,ik ben dus zeker niet de enige die er anders op reageert!!! Heel bijzonder dat een apotheek je dus zo maar iets anders mee naar huis geeft omdat het goedkoper is...Omdat het van bovenaf bepaald wordt. Jammer dat het zo werkt in deze wereld,

09-09-2012 | Vrouw | 44
Hooikoorts
Ik heb ook al vanaf mijn tienerjaren problemen met allergieen, verschillende soorten medicatie gehad en operatie's ondergaan aan neus, niets doeltreffend tot ik de Aerius ging gebruiken...., dat helpt echt! maar nu ben ik weer bij af, neusloop. niezen, traanogen, benauwd niet fit. Ik denk dat de klachten weer terug zijn doordat ik de Aerius niet meer gebruik ( wordt niet [lees meer...]meer vergoed door de Menzis ) nu de Actavis Desloratadine 5mg gebruik. Nou deze werkt dus niet!

22-08-2012 | Vrouw | 58
Hooikoorts
Eerst kreeg ik aerius voorgeschreven. Omdat ik erg last van hooikoorts verschijnselen had naast mijn ziekte verschijnselen van MS. Het hielp weinig. Later werd het middel vanwege de bekende bezuinigingen omgezet in Desloratadine ratiopharm. Ik kreeg het erg benauwd en mijn hart kwam er voor mijn gevoel zowat uit. Ook stekende pijn in de borst. Nu ik er mee ben gestopt is[lees meer...] de benauwdheid weg en de pijn in de borst ook bijna verdwenen. Dan maar hooikoorts klachten ik wil zowel aerius als desloratadine niet meer gebruiken, bijna erger dan de kwaal.

10-08-2012 | Man | 55
Hooikoorts
Ik heb last van allergie, grassen, bomen, bijvoet, en huisstof zijn de ergste, dit medicijn jaren naar tevredenheid gebruikt, voor de restverschijnselen na een desensibilisatie prikkenkuur via de allergoloog in het ziekenhuis, klinkt misschien raar, maar vrijwel direct na inname werkte het Aerius voor mij onmiddelijk. Nu deze maand omdat het medicijn op was een verlenging [lees meer...]van het recept via de aphoteek een ander medicijn dan aerius (desloratadine/desloratadin 5mg) gekregen, dit is hetzelfde volgens de apotheek, n.l. Desloratadine Actavis 5mg is dezelfde werkzame stof wordmij verzekerd, geen probleem zou je denken, toch is de werking niet hetzelfde, het duurt nu ongeveer 1 uur voordat ik effect merk, het verschil wat ik mogelijk zelf kon ontdekken is dat de laatstgenoemde tabletten "filmomhulde" tabletten zijn... het lijkt natuurlijk weinig, wat is nou een uurtje, maar bij een hooikoorts aanval is het verschil een bloedneus, en geen auto kunnen rijden noor niezen en benauwdheid als ik plotseling last krijg... ik ga kijken of ik tegen vergoeding gewoon arius kan kopen, en voel me flink getild door de medicijn verstrekkers met dit "ge-hobby" met mensen.

02-07-2012 | Vrouw | 63
Hooikoorts
Ik heb deze medicijnen in 2010 een keer van mijn KNOarts gehad en ze werkte prima. Kreeg in juni 2012 weer last van "hooikoorts" en heb mijn huisarts om deze medicijnen gevraagd. Ik heb ze gekregen en kon na 5 dagen al stoppen, omdat mijn klachten een stuk minder zwaren.Heb totaal geen last van bijwerkingen. Voor mij een prima medicijn.

30-06-2012 | Vrouw | 59
Hooikoorts
Ik raad iedereen aan om de rijkdom te ontdekken van de losse rooibosthee. Er zitten o.a. twee stoffen in: Quercetine en Quercetrine. Voor zover ik weet leren deze twee stoffen het lichaam hoe te reageren op vreemde stoffen van buitenaf. ( bij klachten van hooikoorts) Gewoon volhouden een paar vers gezette koppen per dag dan verdwijnt het vanzelf en .......zonder bijwerki[lees meer...]ngen (bij mij dan).

18-06-2012 | Man | 53
Hooikoorts
hallo allemaal, ik gebruik Aerius al heel lang tegen stof en stuifmeel, hooikoorts geen problemen slik het hele jaar door. sins 3 weken krijg ik van de apotheek een ander goedkoper merk. hoofdpijn, dichte neus, dikke ogen, erg pprikkelbaar, moe, concentratie problemen enz. Naar de apotheek geweest, maar krijg het orginele merk niet, moet eerts naar de huisarts toe. Huisart[lees meer...]s heeft nu gefaxt voor origenele merk, kijken of ik het morgen krijg?