Ervaringen met Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (4 meningen)

Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

05-04-2013 | Vrouw | 54
Huisstofallergie
Verbazingwekkend dat Aerius € 33,91 per 90 tabletten kost en Desloratadine Actavis € 8,82 per 90 tabletten. Een absurd prijsverschil waardoor ik kan begrijpen dat de verstrekking van Aerius nu geweigerd wordt. Zo zie je maar dat de medicijnenindustrie absurde prijzen hanteert en de patiënt maar heeft te slikken wat hem gegeven wordt. Of het net zo goed werkt zullen we nog [lees meer...]even afwachten.

24-07-2012 | Vrouw | 28
Huisstofallergie
Ik kreeg rond mijn twintigste veel last van astma-aanvallen en niesbuien die steeds erger werden. Ik moest overal van niesen en had jeukende ogen. Eerst heeft mijn huisarts me salbutamol gegeven voor de astma, maar omdat mijn andere klachten niet dagelijks voortkwamen, deed hij er verder weinig mee,maar we gingen het in de gaten houden. Na een aantal maanden werden mijn er[lees meer...]ger en ik had niesbuien van die wel uren konden duren. Ik kon mijn haar niet meer los, want dat veroorzaakte weer een niesaanval. Ik wreef heel mijn gezicht open van de jeuk, vooral de ogen. Toen heb ik een bloedtest laten doen waar huisstof allergie uitkwam. Mijn doktor schreef Aerius voor en na een paar dagen was deze ellende over. Ik had maar van een bijwerking last en dat waren hoofdpijnen. Maar deze nam ik op de koop toe,want hiervoor kun je weer paracetamol of iets dergelijk slikken.

24-07-2012 | Vrouw | 28
Huisstofallergie
Hier precies hetzelfde verhaal. Ik slikte tot voorheen ook altijd en elke dag het merk Aerius. Nu zijn ze vanwege de bezuinigingen overgestapt naar Desloratadine van een goedkopen medicijnleverancier (actavis). Ik heb nu last van bijwerkingen die ik in die 4 jaar jaar niet had met Aerius, zoals, jeukende handen,moeilijkheden om in slaap te komen,meer astma aanvallen,allerg[lees meer...]ie aanvallen zoals onophoudelijke niesbuien die zeker wel 1 a 2 uur kunnen duren. andere medicijnen die ik slik hebben ze ook vervangen door actavis, die werken ook niet goed of anders,gr

11-07-2012 | Vrouw
Huisstofallergie
Had voor ik de generieke merkstof avn Actavis kreeg, de echte aerius. Toen had ik geen last van bijwerkingen. Sinds ik echter de goedkopere variant van Actavis gebruik, zitten 's ochtends mijn ogen dicht en ben ik erg slaperig en loom gedurende de hele dag. Mijn huisarts mag de aerius niet meer voorschrijven omdat de merkstof ook in Actavis zit. Erg jammer...... (Red; w[lees meer...]erkzame stof is identiek, maar hulpstoffen kunnen verschillen en daarmee soms een andere werking geven. Overleg zonodig met uw huisarts indien u toch de Aerius wilt hebben. Mvg, MijnMedicijn)

29-06-2012 | Vrouw | 22
Huisstofallergie
Hoi Allemaal, Ik slik aerius sinds begin februari. Vanwege een chronische neus verkoudheid. Ik mocht er 3 tot 4 dagen per dag slikken. Op zich helpen ze heel goed. Mijn allergie klachten verdwenen. Alleen nu blijkt dat ik te heftig op de bijwerkingen reageer. Heb sinds die tijd last van mijn maag , misselijk en braken. Nu ik geminderd ben met een pil per dag zijn mijn k[lees meer...]lachten langzaam aan het verdwijnen. Nu moet ik het even aan kijken of de allergie klachten niet te veel terug komen. Want dat zou betekenen dat ik een ander medicijn moet proberen. Dus op zich is het een goed medicijn maar de bijwerkingen kunnen heftig zijn. Gr

19-06-2012 | Vrouw | 20
Huisstofallergie
Sinds 3 weken heb ik een goedkoper actavis merk gekregen i.p.v. Aerius. Ik slaap nu o.a. heel slecht, heb last van een vreslijk hoestje, constant een dichte neus en ik kan mij niet meer fatsoenlijk concentreren. Net een uur geleden bij de dokter geweest om te vragen of ik Aerius terug mag, maar omdat hetzelfde stofje in dat rommel van actavis zit, is het niet mogelijk om[lees meer...] Aerius weer te krijgen.

29-08-2011 | Vrouw | 36
Huisstofallergie
Aerius helpt mij goed om niet de hele dag te niezen en te hoesten. Helpt ook om mijn ogen minder geirriteerd te laten zijn.

20-02-2013 | Man | 25
Huisstofallergie
In het begin zeer tevreden geweest over dit medicijn, totdat ik ineens ernstige vermoeidheidsklachten kreeg. In eerste instantie niet bij stilgestaan dat dit aan dit medicijn zou kunnen liggen, en zocht het gezien mijn persoonlijke omstandigheden eerst in de depressiviteitssferen. Hoewel ik niet zo gevoelig aangelegd ben voor dat soort invloeden, viel het op dat moment in [lees meer...]mijn leven redelijk samen en leek het een logische oorzaak te hebben. Totdat ik stopte met het gebruik van Aerius en de vermoeidheidsklachten als sneeuw voor de zon verdwenen. Hoewel de allergieklachten wel weer tevoorschijn kwamen, voelde ik me een stuk energieker. Vervolgens verschillende andere anti histaminica uit gaan proberen, maar deze bleken toch een minder goede uitwerking te hebben als Aerius voorheen. Na het lezen van diverse berichten op internet waarbij mensen aangaven dat het wel eens aan de buitenste (blauwe) laag kon liggen ben ik deze er ook af gaan spoelen. Tot mijn verbazing nergens meer last van. Geen vermoeidheidsklachten en vrijwel geen allergieklachten. dat het gaat om een E-kleurstof. In dit geval E132. Een kleurstof waar veel mensen allergisch voor zijn. Zie nl.wikipedia.org/wiki/Indigokarmijn Sinds kort is er een alternatief op de markt genaamd Desloratadine Glenmark, Zelfde als Aerius, maar dan zonder de E132. Dus mocht je ernstige vermoeidheidsklachten, of hoofdpijn hebben van Aerius, probeer dan deze eens. Sinds ik dit product gebruik nergens last meer van!