Huisstofallergie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor huisstofallergie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: huisstofallergie

Avamys

20-03-2024 | Vrouw | 69
fluticasonfuroaat
Huisstofallergie
Heb al 45 jaar last van neuspoliepen, neusslijmvlies , allergieën, astma ,vooral huisstofmijt. Heb nu al lange tijd ander medicijn gehad, wegens geen voorraad van avamys en langzaam weer mijn reuk en smaak verdwenen. Kan ik weer aan de prednison. Ik weet dat het gewoon verkrijgbaar is in het buitenland. Niet eerlijk.

Avamys

03-03-2024 | Vrouw | 10
fluticasonfuroaat
Huisstofallergie
Mijn dochter van 10 gebruikt al 6 jaar Avamys tegen huisstofmijtallergie en helpt perfect! Helaas uit de handel en heeft sinds een jaar fluticason. Dit product is veel minder effectief, meer snotteren en vocht achter het trommelvlies. Kan iemand aangeven wanneer Avamys weer verkrijgbaar is? Of soortgelijk met zelfde effect?

27-02-2024 | Vrouw | 46
Huisstofallergie
Ik heb een huisstofallergie maar er lijkt wat meer aan de hand te zijn. Dagen erbij van continu niezen en tranende ogen. Huisarts had dit voorgeschreven en vanaf zo goed als dag 1 overal vanaf en weer energie. Niet de negatieve ervaring dus zoals anderen, geen last van bijwerkingen.

28-09-2023 | Vrouw | 54
Huisstofallergie
Heel blij mee! Geen loopneus meer, geen verstopte neus meer. Geen continue kriebel aan de neus . En ik slaap zelfs beter!

18-06-2023 | Vrouw | 50
Huisstofallergie
Ivm allergie voor huismijt en hooikoorts moet ik dus heel jaar rond sprayen om neus open te houden anders naast dichte neus snel voorhoofdholte ontsteking, poliepen, bloedneuzen etc. Bloedneuzen werden 1e maand van gebruik erger maar daarna alle klachten verdwenen zelfs deze droge hooikoorts dagen. Ik zou wel controle op evt bijwerkingen waarderen na jarenlang gebruik. D[lees meer...]aar ga ik maar eens naar vragen. Blij met middel, scheelt veel ziek en zeer.

08-03-2023 | Vrouw | 48
Huisstofallergie
Dymista gebruikt vanwege een dichte neus. Helpt redelijk, maar na ongeveer drie weken kreeg ik last van een loopneus (links), droge neus en zere plekjes in de neus. In eerste instantie niet teveel aandacht aan besteed, maar omdat de zere plekjes erger werden en ik hoofdpijn kreeg en doodmoe was, toch maar naar de huisarts gegaan. Ik bleek een (pijnlijke) bacteriële infecti[lees meer...]e door het gebruik van Dymista te hebben opgelopen. Voor mij nooit meer Dymista!

11-11-2022 | Man | 57
Huisstofallergie
IK dacht na eerste dag het gaat wel echter werden de bijwerkingen zo heftig dat ik de huisarts gebeld heb voor een alternatief medicijn.

20-09-2022 | Vrouw | 32
Huisstofallergie
Geen last meer van huisstofmijt maar door de extreme en vele bijwerkingen stop ik met dit medicijn. Wat een troep.

30-06-2022 | Vrouw | 39
Huisstofallergie
Al jaren aan het tobben met mijn allergiëen! Sinds ik deze spray gebruik heb ik nergens meer last van. Werkte snel, en heb geen enkele bijwerking gehad. De smaak is wel erg vies die achterblijft in je keel, dus sprayen en gelijk drinken helpt bij mij heel goed!

Desloratadine

19-12-2021 | Man | 56
desloratadine
Huisstofallergie
Ik was heel erg veel verkouden, loopneus hoesten en helemaal schraal onder me neus, en kreeg altijd de griep ,heb me toen laten testen op het ziekenhuis. uit de test bleek dat ik huismijt had de hoogste gehalte -5 ik was voor veel stofjes vat baar,ze schreven toen het medicijn arius voor ,1 tablet per dag.en ik heb nergens geen last meer van,geen griep ,niet meer verkoude[lees meer...]n,o ja bijna vergeten ,had het een week niet in genomen ,Ik kreeg uitslag op mijn lichaam allemaal van die rode bultjes bleek van bosvlooien te zijn ,daar kreeg ik de uitslag van,heb meteen weer mijn tablet ingenomen ik was er in een paar dagen van af.ik slik het al 15 jaar heb er veel baat bij.ben heel blij met dit medicijn.

07-12-2021 | Man | 23
Huisstofallergie
Altijd veel last gehad van huisstofmijt en hooikoorts. Werd iedere ochtend wakker met een vol hoofd en was altijd een paar keer per jaar snot verkouden. Sinds 4 jaar gebruik ik nu deze neusspray en heb eigenlijk nergens last meer van. Ik ben nu bezig met afbouwen want ik ben nu bezig met het huisstofmijt vrij maken van het huis. Wel had ik af en toe een bloedneus van het[lees meer...] gebruik van deze neusspray, en wanneer het erg koud was had ik een drukkend gevoel op mijn voorhoofdholte maar als ik dan weer naar binnen ging was het over

Cetirizine Tabletten

07-12-2021 | Vrouw | 33
cetirizine
Huisstofallergie
Ik heb het bijna een jaar gebruikt. Geen last meer van allergie en geen bijwerkingen. Nu probeer ik te stoppen. Dit veroorzaakt nauwelijks de symptomen die ik eerst had door huisstofmijt allergie. Maar nu krijg ik wel last van jeuk over heel mijn lijf. Als ik dan toch weer een pilletje slik, verdwijnt de jeuk weer. Nu kijk ik of ik het medicijn rustig af kan bouwen.

09-09-2021 | Man | 39
Huisstofallergie
Neus gaat goed op, maar vind de bijwerkingen verre van prettig. Klink misschien raar voor anderen,maar vooral smorgens is het voor mij net een pep middel. Savonds wazig.

31-08-2021 | Man | 33
Huisstofallergie
+ het helpt, neus en oren zijn volledig open + Minder vol gevoel in het hoofd - het idee dat ik een groot hap ijs heb gegeten, heb dit gevoel de hele middag al. Misschien dat mijn voorhoofd holte slinkt. - licht duizelingen Voor af en toe om even de boel te laten slinken wel goed is. Maar vind de neusspray wel heftig. Ik gebruik eigenlijk al jaren A.Vogel neus spr[lees meer...]ay voor pollen maar vond deze te licht en moest deze ook vaker gebruikt om het effect te krijgen. Prevallin maar 1x

09-11-2020 | Vrouw | 34
Huisstofallergie
Na bijna een jaar minstens 10 keer per uur niezen, inclusief 's nachts, deze neusspray van KNO-arts gegeven. Zeer effectief! Nies haast nooit meer, kan gewoon door neus ademhalen en geen gesnotter meer. Bittere smaak na gebruik is weg na een slokje drinken, dus amper last van. Af en toe beetje droog gevoel in neus, maar niet echt vervelend.

21-10-2020 | Man | 43
Huisstofallergie
Het goede nieuws; het medicijn werkt en haalt tranende ogen, niesen en loopneus weg bij mijn huisstofmijt allergie. Het slechte nieuws: de nadelen en bijwerkingen zijn zeer heftig; hoofdpijn, depressieve gevoelens, zeer slaperig. Ik ben er na 5 dagen mee gestopt. Tip; hou jezelf goed in de gaten bij gebruik van dit medicijn.

Grazax

02-02-2020 | Vrouw | 27
pollen van Timotheegras
Huisstofallergie
Sinds gebruik grazax en/of slit one zeer ernstige en blijvende darmklachten gekregen. Deze bijwerkingen zijn niet bekend. Opvallend genoeg onstonden mijn klachten na de kuur, daarvoor geen klachten. De allergieklachten zijn over; ik zou er met de info van nu nooit aan begonnen zijn.

Rhinocort

27-01-2020 | Vrouw | 57
budesonide
Huisstofallergie
Ik heb het jaren gebruikt, was er erg blij mee, want mijn klachten waren verdwenen. Nu het uit de handel gegaan is, is het een drama. Ik heb 2 vervangende middelen gebruikt (sprays) en die helpen niet. Neusloop en enorm hoesten. Heel vervelend dus. Ik zou heel graag zien dat het weer in de handel komt. Tip: wanneer je op internet zoekt op "Rhinocort turbuhaler alternatie[lees meer...]f", is er iemand die op het Longforum een tip geeft. Hiermee ga ik naar de huisarts, want ik heb gelukkig nog een oude turbuhaler liggen.

26-12-2019 | Vrouw | 40
Huisstofallergie
Ik gebruik dit medicijn nu 5 jaar. En ik ruik de afgelopen 4 maanden niets meer. Echt helemaal niets meer. Ik heb nog wel smaak. De huisarts denkt dat het aan dit medicijn kan liggen. Er is verder voor de hand liggende oorzaak. Ik moet nu 3 maanden stoppen met dit medicijn. Hopelijk komt mijn reukvermogen weer terug. Dat is niet zeker. Maar nu ik 2 weken het medicijn niet [lees meer...]meer gebruik heb ik daar echt last van. Hoofdpijn van ontstoken holtes. Niet slapen door verstopte neus. (ruik nog steeds niets) Dus een vervelende keuze: niets ruiken, of niet goed kunnen ademhalen met verstopte holtes. Hopelijk kan ik binnenkort doorverwezen worden naar een specialist die mij verder kan helpen.

16-12-2018 | Vrouw | 44
Huisstofallergie
Omdat Avamys neusbloedingen veroorzaakte overgestapt naar Dymista. Deze werkt prima! Geen vervelende bijwerkingen gehad. Wellicht wat minder reukvermogen en een wat drogere/‘dichte’ neus. Maar alles beter dan 4+ huisstofmijtallergie. Gebruik hem nu niet dagelijks, kan gerust een dag of twee, drie overslaan. Ben heel tevreden over dit medicijn.

12-12-2018 | Man | 48
Huisstofallergie
ik was lange tijd zeer lusteloos, vermoeid en neerslachtig, en dacht dat het aan mijn intolerantie aan sulfieten lag; toen ik in de apotheek en passant vroeg om een middel dat minder slaperig maakt, raadde men mij Allerga Tab aan; na enkele dagen verdwenen al mijn klachten één voor één; zonder overdrijven: ik voel me 10 jaar jonger (weer sporten, positief zelfbeeld, rugpij[lees meer...]n lijkt ook te verdwijnen), wel wat hyper (veel babbelen enz.), maar over de gehele lijn veel positiever ingesteld; ik voel me gelukkiger dan ooit, en had nooit gedacht dat dit middel zoveel slechts kon veroorzaken

Livocab neusspray

08-04-2018 | Vrouw | 21
levocabastine
Huisstofallergie
uit het niet heb ik een huisstofmijt allergie gekregen die zich uit is allergische astma. Van de huisarts antihistamine pillen, corticosteroïden neusspray en de levocab neusspray gekregen. De levocab gebruik ik alleen als ik een astma aanval voel opkomen en werkt dan goed. Na 15 min worden de symptomen al minder. Enig nadeel is dat ik er het eerste uur suf en een bee[lees meer...]tje wazig van wordt. Ik ben heel angstig als het gaat om medicijnen maar ik kan dat uurtje suffig en wazig zijn goed hebben. Voor het slapengaan wordt ik ook suffig maar dan slaap je wel lekker in.

Rhinocort

11-07-2017 | Vrouw | 16
budesonide
Huisstofallergie
Ik gebruik het al bijna mijn hele leven en ik merk het gelijk als ik het niet gebruik. Ik heb geen bijwerkingen gehad en ik ben zeer tevreden over het product.

Fexofenadine

05-06-2017 | Man | 38
fexofenadine
Huisstofallergie
Zeer goed middel. Geen bijwerkingen.

28-04-2017 | Vrouw | 32
Huisstofallergie
Ik zag Prevalin Direct Plus bij de supermarkt staan. Aangezien mijn gebruikelijke cetirizine tabletten niet goed werken tegen een verstopte neus, wou ik het een kans geven. Vooral omdat het label aangaf dat de spray ook de gevoeligheid voor allergenen vermindert. Ik vond het product aardig aan de prijs (zo'n 15 euro). Wat een vreselijke ervaring. Het lijkt wel napalm. N[lees meer...]a het sprayen een vreselijk branderig en stekend gevoel in de neus en hevig tranende ogen. Als je je neus ophaalt nadat je hebt gesprayd, voel je het door je hele hoofd. Ook moet ik dan wel 10x niezen. Bijkomend nadeel is dat het na een paar uur zorgt voor droge witte klonten in je neus. Niet altijd even charmant. Over de effectiviteit kan ik geen goed oordeel geven, omdat ik door bovenstaande ervaringen vaak geen zin heb om de spray te gebruiken. Hij staat ongebruikt in de kast. Ik koop het in elk geval niet weer.

Beclometason Neusspray

07-03-2017 | Man | 41
beclometason
Huisstofallergie
Door mijn huisstofmijtallergie heb ik vooral 's avonds last. Uiteraard gebruik ik anti-allergie beddegoed, maar dit helpt niet (voldoende). Daardoor greep ik steevast naar de xylometazoline. Ik maak de flesjes dan open en verdeel de inhoud over drie flesjes. De rest vul ik bij met zout water. Hoewel deze verdunde vorm minder snel problemen geeft, houdt ook dat een keer op [lees meer...]natuurlijk.Elke avond spoel ik mijn neus goed met zout water en ook dat geeft eventjes lucht, maar ook dat is maar van heel korte duur. Ik ben in de afgelopen jaren meermaals aan mijn neus geopereerd om beter te kunnen ademen, maar helaas zijn de poliepen weer teruggekomen. Omdat ik vorige week op geen enkele wijze adem kon halen door mijn neus, ben ik maar weer naar mijn (nieuwe) huisarts gegaan. Hij schreef dit middel voor en vertelde me daarbij dat het wel zes weken kan duren voor er significante verbetering op zou kunnen treden. Vooralsnog tel ik echter de zegeningen van de snotgod, want ik red met prima met alléén een zoutoplossing en dit middel. Ik slaap weer hele nachten door en kan ook overdag gewoon adem blijven halen. Ik kan zelfs weer normaal eten (ademhalen door je mond terwijl je eet is echt een dingetje, al was het maar voor de mensen die bij je aan tafel zitten.). Ik hoop dat ik geen bijwerkingen ontwikkel. Als het zo blijft ben ik gelukkig. Mocht er nog wat veranderen *knock on wood* dan leest u mij weer.

20-12-2016 | Man | 26
Huisstofallergie
Ik kan het zelfs innemen indien ik het nodig acht, zolang ik de maximale dagelijkse dosis maar niet overschrijd. Het helpt bij mij binnen 30 minuten. Snel, effectief en gemakkelijk.

20-12-2016 | Man | 26
Huisstofallergie
Ik krijg alleen een geïrriteerde keel wanneer het via mijn neus mijn keel binnenkomt.

04-09-2016 | Vrouw | 25
Huisstofallergie
Ik heb last van veel allergieën (waaronder huisstofmijt, hooikoorts en dieren) en zag deze neusspray staan bij de AH. Met goede hoop ben ik gaan spuiten, maar deze gaf tot mijn grote verbazing een HEEL NARE pijn tot gevolg. Zoals meerdere ervaringen heb ik ook last van hoofdpijn, heeeeeel veel niesbuien en een zere, gevoelloze neus. Wat een k*tspul. Haal het alsjeblieft pe[lees meer...]r direct uit de schappen.

19-08-2016 | Vrouw | 39
Huisstofallergie
Wanneer ik last krijg van kriebel in mijn neus door huisstofallergie gebruik ik prevalin neusspray in beide neusgaten. Er is inderdaad eerst een prikkende irritatie in de neus maar al snel daarna ben ik klachtenvrij en kan ik gerust slapen. Zou het zeker aanbevelen.