ziekte

Huisstofallergie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor huisstofallergie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: huisstofallergie

09-09-2021 | Man | 39
Huisstofallergie
Neus gaat goed op, maar vind de bijwerkingen verre van prettig. Klink misschien raar voor anderen,maar vooral smorgens is het voor mij net een pep middel. Savonds wazig.

31-08-2021 | Man | 33
Huisstofallergie
+ het helpt, neus en oren zijn volledig open + Minder vol gevoel in het hoofd - het idee dat ik een groot hap ijs heb gegeten, heb dit gevoel de hele middag al. Misschien dat mijn voorhoofd holte slinkt. - licht duizelingen Voor af en toe om even de boel te laten slinken wel goed is. Maar vind de neusspray wel heftig. Ik gebruik eigenlijk al jaren A.Vogel neus spr[lees meer...]ay voor pollen maar vond deze te licht en moest deze ook vaker gebruikt om het effect te krijgen. Prevallin maar 1x

09-11-2020 | Vrouw | 34
Huisstofallergie
Na bijna een jaar minstens 10 keer per uur niezen, inclusief 's nachts, deze neusspray van KNO-arts gegeven. Zeer effectief! Nies haast nooit meer, kan gewoon door neus ademhalen en geen gesnotter meer. Bittere smaak na gebruik is weg na een slokje drinken, dus amper last van. Af en toe beetje droog gevoel in neus, maar niet echt vervelend.

21-10-2020 | Man | 43
Huisstofallergie
Het goede nieuws; het medicijn werkt en haalt tranende ogen, niesen en loopneus weg bij mijn huisstofmijt allergie. Het slechte nieuws: de nadelen en bijwerkingen zijn zeer heftig; hoofdpijn, depressieve gevoelens, zeer slaperig. Ik ben er na 5 dagen mee gestopt. Tip; hou jezelf goed in de gaten bij gebruik van dit medicijn.

Grazax

02-02-2020 | Vrouw | 27
pollen van Timotheegras
Huisstofallergie
Sinds gebruik grazax en/of slit one zeer ernstige en blijvende darmklachten gekregen. Deze bijwerkingen zijn niet bekend. Opvallend genoeg onstonden mijn klachten na de kuur, daarvoor geen klachten. De allergieklachten zijn over; ik zou er met de info van nu nooit aan begonnen zijn.

Rhinocort

27-01-2020 | Vrouw | 57
budesonide
Huisstofallergie
Ik heb het jaren gebruikt, was er erg blij mee, want mijn klachten waren verdwenen. Nu het uit de handel gegaan is, is het een drama. Ik heb 2 vervangende middelen gebruikt (sprays) en die helpen niet. Neusloop en enorm hoesten. Heel vervelend dus. Ik zou heel graag zien dat het weer in de handel komt. Tip: wanneer je op internet zoekt op "Rhinocort turbuhaler alternatie[lees meer...]f", is er iemand die op het Longforum een tip geeft. Hiermee ga ik naar de huisarts, want ik heb gelukkig nog een oude turbuhaler liggen.

Fluticason neusspray

26-12-2019 | Vrouw | 40
fluticason
Huisstofallergie
Ik gebruik dit medicijn nu 5 jaar. En ik ruik de afgelopen 4 maanden niets meer. Echt helemaal niets meer. Ik heb nog wel smaak. De huisarts denkt dat het aan dit medicijn kan liggen. Er is verder voor de hand liggende oorzaak. Ik moet nu 3 maanden stoppen met dit medicijn. Hopelijk komt mijn reukvermogen weer terug. Dat is niet zeker. Maar nu ik 2 weken het medicijn niet [lees meer...]meer gebruik heb ik daar echt last van. Hoofdpijn van ontstoken holtes. Niet slapen door verstopte neus. (ruik nog steeds niets) Dus een vervelende keuze: niets ruiken, of niet goed kunnen ademhalen met verstopte holtes. Hopelijk kan ik binnenkort doorverwezen worden naar een specialist die mij verder kan helpen.

16-12-2018 | Vrouw | 44
Huisstofallergie
Omdat Avamys neusbloedingen veroorzaakte overgestapt naar Dymista. Deze werkt prima! Geen vervelende bijwerkingen gehad. Wellicht wat minder reukvermogen en een wat drogere/‘dichte’ neus. Maar alles beter dan 4+ huisstofmijtallergie. Gebruik hem nu niet dagelijks, kan gerust een dag of twee, drie overslaan. Ben heel tevreden over dit medicijn.

12-12-2018 | Man | 48
Huisstofallergie
ik was lange tijd zeer lusteloos, vermoeid en neerslachtig, en dacht dat het aan mijn intolerantie aan sulfieten lag; toen ik in de apotheek en passant vroeg om een middel dat minder slaperig maakt, raadde men mij Allerga Tab aan; na enkele dagen verdwenen al mijn klachten één voor één; zonder overdrijven: ik voel me 10 jaar jonger (weer sporten, positief zelfbeeld, rugpij[lees meer...]n lijkt ook te verdwijnen), wel wat hyper (veel babbelen enz.), maar over de gehele lijn veel positiever ingesteld; ik voel me gelukkiger dan ooit, en had nooit gedacht dat dit middel zoveel slechts kon veroorzaken

Livocab neusspray

08-04-2018 | Vrouw | 21
levocabastine
Huisstofallergie
uit het niet heb ik een huisstofmijt allergie gekregen die zich uit is allergische astma. Van de huisarts antihistamine pillen, corticosteroïden neusspray en de levocab neusspray gekregen. De levocab gebruik ik alleen als ik een astma aanval voel opkomen en werkt dan goed. Na 15 min worden de symptomen al minder. Enig nadeel is dat ik er het eerste uur suf en een bee[lees meer...]tje wazig van wordt. Ik ben heel angstig als het gaat om medicijnen maar ik kan dat uurtje suffig en wazig zijn goed hebben. Voor het slapengaan wordt ik ook suffig maar dan slaap je wel lekker in.

Rhinocort

11-07-2017 | Vrouw | 16
budesonide
Huisstofallergie
Ik gebruik het al bijna mijn hele leven en ik merk het gelijk als ik het niet gebruik. Ik heb geen bijwerkingen gehad en ik ben zeer tevreden over het product.

Fexofenadine

05-06-2017 | Man | 38
fexofenadine
Huisstofallergie
Zeer goed middel. Geen bijwerkingen.

28-04-2017 | Vrouw | 32
Huisstofallergie
Ik zag Prevalin Direct Plus bij de supermarkt staan. Aangezien mijn gebruikelijke cetirizine tabletten niet goed werken tegen een verstopte neus, wou ik het een kans geven. Vooral omdat het label aangaf dat de spray ook de gevoeligheid voor allergenen vermindert. Ik vond het product aardig aan de prijs (zo'n 15 euro). Wat een vreselijke ervaring. Het lijkt wel napalm. N[lees meer...]a het sprayen een vreselijk branderig en stekend gevoel in de neus en hevig tranende ogen. Als je je neus ophaalt nadat je hebt gesprayd, voel je het door je hele hoofd. Ook moet ik dan wel 10x niezen. Bijkomend nadeel is dat het na een paar uur zorgt voor droge witte klonten in je neus. Niet altijd even charmant. Over de effectiviteit kan ik geen goed oordeel geven, omdat ik door bovenstaande ervaringen vaak geen zin heb om de spray te gebruiken. Hij staat ongebruikt in de kast. Ik koop het in elk geval niet weer.

Beclometason Neusspray

07-03-2017 | Man | 41
beclometason
Huisstofallergie
Door mijn huisstofmijtallergie heb ik vooral 's avonds last. Uiteraard gebruik ik anti-allergie beddegoed, maar dit helpt niet (voldoende). Daardoor greep ik steevast naar de xylometazoline. Ik maak de flesjes dan open en verdeel de inhoud over drie flesjes. De rest vul ik bij met zout water. Hoewel deze verdunde vorm minder snel problemen geeft, houdt ook dat een keer op [lees meer...]natuurlijk.Elke avond spoel ik mijn neus goed met zout water en ook dat geeft eventjes lucht, maar ook dat is maar van heel korte duur. Ik ben in de afgelopen jaren meermaals aan mijn neus geopereerd om beter te kunnen ademen, maar helaas zijn de poliepen weer teruggekomen. Omdat ik vorige week op geen enkele wijze adem kon halen door mijn neus, ben ik maar weer naar mijn (nieuwe) huisarts gegaan. Hij schreef dit middel voor en vertelde me daarbij dat het wel zes weken kan duren voor er significante verbetering op zou kunnen treden. Vooralsnog tel ik echter de zegeningen van de snotgod, want ik red met prima met alléén een zoutoplossing en dit middel. Ik slaap weer hele nachten door en kan ook overdag gewoon adem blijven halen. Ik kan zelfs weer normaal eten (ademhalen door je mond terwijl je eet is echt een dingetje, al was het maar voor de mensen die bij je aan tafel zitten.). Ik hoop dat ik geen bijwerkingen ontwikkel. Als het zo blijft ben ik gelukkig. Mocht er nog wat veranderen *knock on wood* dan leest u mij weer.

20-12-2016 | Man | 26
Huisstofallergie
Ik kan het zelfs innemen indien ik het nodig acht, zolang ik de maximale dagelijkse dosis maar niet overschrijd. Het helpt bij mij binnen 30 minuten. Snel, effectief en gemakkelijk.

20-12-2016 | Man | 26
Huisstofallergie
Ik krijg alleen een geïrriteerde keel wanneer het via mijn neus mijn keel binnenkomt.

04-09-2016 | Vrouw | 25
Huisstofallergie
Ik heb last van veel allergieën (waaronder huisstofmijt, hooikoorts en dieren) en zag deze neusspray staan bij de AH. Met goede hoop ben ik gaan spuiten, maar deze gaf tot mijn grote verbazing een HEEL NARE pijn tot gevolg. Zoals meerdere ervaringen heb ik ook last van hoofdpijn, heeeeeel veel niesbuien en een zere, gevoelloze neus. Wat een k*tspul. Haal het alsjeblieft pe[lees meer...]r direct uit de schappen.

19-08-2016 | Vrouw | 39
Huisstofallergie
Wanneer ik last krijg van kriebel in mijn neus door huisstofallergie gebruik ik prevalin neusspray in beide neusgaten. Er is inderdaad eerst een prikkende irritatie in de neus maar al snel daarna ben ik klachtenvrij en kan ik gerust slapen. Zou het zeker aanbevelen.

08-07-2015 | Vrouw | 27

Flixonase neusspray/neusdruppels

25-03-2015 | Vrouw | 25
fluticason

Cetirizine Tabletten

13-08-2014 | Vrouw | 24
cetirizine
Huisstofallergie
Ik heb al zeer lang last van huisstofmijtallergie en mijn huisarts schreef mij dit middel voor. Het werk voor geen meter, maar heb zelf nog geen bijwerkingen meegemaakt. Ik geef het een 1 voor effectiviteit, het helpt niet.

Nasonex

29-05-2013 | Man | 33
mometason
Huisstofallergie
Wees gewaarschuwd! In 2005 begonnen met nasonex omdat mijn neus continue dichtzat. Werkt perfect bij mij! Maar, de stof in nasonex: Mometason is een zogenaamde corticosteroïde, een chemische variant van een natuurlijk afweermiddel van ons lichaam, de bijnierschorshormonen. Bij langdurig gebruik worden de bijnieren lui omdat ze zelf de bijnierschorshormonen niet meer h[lees meer...]oeven te produceren; het gevolg : Bijnierschorsinsufficiëntie En hiervan kan weer andere gevolgen komen zoals diabetes. Wees voorzichtig! -

Tavegil

14-05-2013 | Vrouw | 56
clemastine
Huisstofallergie
ernstig last van jeukende ogen, niezen benauwdheid door huisstofmijt, pollen, harige huisdieren et cetera

10-05-2013 | Vrouw | 48
Huisstofallergie
Ik heb al jaren last van huisstofmijt. Slikte daar al jaren xyzal/levocetrizine tegen. Helpt prima bij mij. Sporadisch een extra pilletje. Ben dit jaar drie weken gestopt op advies van huisarts. Allergieklachten kwamen na enkele dagen weer terug. Geprobeerd het vol te houden. Nu weer gestart met slikken, klachten meteen weer weg.

Lomusol neusspray

24-04-2013 | Vrouw | 53
Huisstofallergie
Heb dit midden zo'n 30 jaar zonder problemen gebruikt. Ik ben extreem gevoelig voor bijwerkingen bij geneesmiddelen. Dit middel geeft geen gewenning, wordt op natuurlijke manier met het neusslijm afgevoerd (moet daarom bij hooikoorts vaker worden gespoten). Het enige dat ik in al die jaren heb gemerkt, is een minimale vermindering van het reukvermogen, en als de je het een[lees meer...] poosje niet hebt gebruikt en je hebt hooikoorts- of allergieklachten (dus zwelling of ontsteking van het sliljmvlies), dat het een licht prikkend effect in de neus geeft, dat binnen minuten wegtrekt. Zogauw je weer regelmatig gebruikt en het slijmvlies weer rustig is geworden, is er geen enkel merkbare reactie. Alleen bij extreme overdosering kun je last krijgen van een lichte diarree. Ik ben zeer tevreden over dit middel, terwijl ik geen enkel ander anti-allergie verdraag (vaak door de draagstoffen). Ik snap ook niet, dat het niet vaker wordt gegeven door de arts. Het houdt effectief (even opbouwen) de stoffen van je slijmvlies af. De verstuiver zelf geeft een flinke pluim medicijn en heeft dus een goed verdeelvlak in de neus en neus/keelholte. Kortom; s.v.p. niet uit de handel nemen!!!!! Kan heet op dit moment niet meet via mijn eigen appotheek krijgen, omdat hun groothandel het uit het assortiment heeft gegooid! Fout!!! Alle andere, voor mij onbruikbare middelen, is wel leverbaar! Leg dat eens uit!

Oralgen

14-04-2013 | Vrouw | 45
desensibilisatievloeistof
Huisstofallergie
Ik gebruik Oralgen huisstofmijt nu ruim 2 jaar. Voor de klachten zelf gebruik ik xyzal en Flixonase Nasule drops, de laatste ben ik gelijk met de start van Oralgen gaan gebruiken en dat geeft heel veel verlichting. Na een jaar gebruik van Oralgen dacht ik wellicht een lichte vermindering van de klachten waar te nemen, echter inmiddels heb ik dat gevoel niet meer. Innam[lees meer...]e van de druppels is zeer eenvoudig. Na de wenningsperiode waarin er een wat brandend gevoel was, zou ik het typeren als niet belastend. De enige nadelen die ik zou kunnen noemen zijn dat je eraan moet denken en je tijdens de minuut onder de tong houden niet kunt praten. Sinds juni 2012 gebruik ik op advies van allergie consulent Oralgen dagelijks 20 druppels. Op mijn vraag waarom de verhoogde dosering, was het antwoord: voortschrijdend inzicht. Echter van deze verhoogde dosering is nergens iets terug te vinden. Niet in de bijsluiter als ook niet op het internet. Ik zal deze week proberen meer duidelijkheid te krijgen over dit voorschreidend inzicht, en de bevindingen in dit forum publiceren.

Aerius

05-04-2013 | Vrouw | 54
desloratadine
Huisstofallergie
Verbazingwekkend dat Aerius € 33,91 per 90 tabletten kost en Desloratadine Actavis € 8,82 per 90 tabletten. Een absurd prijsverschil waardoor ik kan begrijpen dat de verstrekking van Aerius nu geweigerd wordt. Zo zie je maar dat de medicijnenindustrie absurde prijzen hanteert en de patiënt maar heeft te slikken wat hem gegeven wordt. Of het net zo goed werkt zullen we nog [lees meer...]even afwachten.

Aerius

20-02-2013 | Man | 25
desloratadine
Huisstofallergie
In het begin zeer tevreden geweest over dit medicijn, totdat ik ineens ernstige vermoeidheidsklachten kreeg. In eerste instantie niet bij stilgestaan dat dit aan dit medicijn zou kunnen liggen, en zocht het gezien mijn persoonlijke omstandigheden eerst in de depressiviteitssferen. Hoewel ik niet zo gevoelig aangelegd ben voor dat soort invloeden, viel het op dat moment in [lees meer...]mijn leven redelijk samen en leek het een logische oorzaak te hebben. Totdat ik stopte met het gebruik van Aerius en de vermoeidheidsklachten als sneeuw voor de zon verdwenen. Hoewel de allergieklachten wel weer tevoorschijn kwamen, voelde ik me een stuk energieker. Vervolgens verschillende andere anti histaminica uit gaan proberen, maar deze bleken toch een minder goede uitwerking te hebben als Aerius voorheen. Na het lezen van diverse berichten op internet waarbij mensen aangaven dat het wel eens aan de buitenste (blauwe) laag kon liggen ben ik deze er ook af gaan spoelen. Tot mijn verbazing nergens meer last van. Geen vermoeidheidsklachten en vrijwel geen allergieklachten. dat het gaat om een E-kleurstof. In dit geval E132. Een kleurstof waar veel mensen allergisch voor zijn. Zie nl.wikipedia.org/wiki/Indigokarmijn Sinds kort is er een alternatief op de markt genaamd Desloratadine Glenmark, Zelfde als Aerius, maar dan zonder de E132. Dus mocht je ernstige vermoeidheidsklachten, of hoofdpijn hebben van Aerius, probeer dan deze eens. Sinds ik dit product gebruik nergens last meer van!

Oralgen

27-12-2012 | Vrouw | 28
desensibilisatievloeistof
Huisstofallergie
Oralgen huisstofmijt en gras- en boompollen gebruik ik nu alweer ruim 4 jaar, de klachten lijken wat te zijn verminderd maar nog niet zoveel als ik had gehoopt. Ik overweeg om ermee te stoppen, lijkt me heerlijk om ipv 4 dagen gewoon geen enkele dag meer druppels te hoeven slikken. Mijn nacontrole en evaluatie bij de huisarts is erg slecht.

Cetirizine Tabletten

11-11-2012 | Vrouw | 41
cetirizine
Huisstofallergie
Levocetirizine kreeg ik ipv zyrtec wegens dekking van de verzekering. Ik vond het wel werkend, maar had last van ernstige uitdroging van de neusvliezen en de mond, waardoor ik wakker was in de nacht, vaker last had van mijn keel / ontstekingen en bacteriele infecties en mijn tanden werden slechter.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2658)
Depressie (2147)
Angst & paniekstoornis (2110)
Hoge bloeddruk (1528)
Blaasontsteking (1110)