cetirizine

Verkoudheid (2 meningen)
Netelroos (1 mening)

23-10-2018 | Vrouw | 22
Allergische reactie
Doordat ik extreme allergische reacties heb door mijn kou naar warmte allergie op zoek gegaan naar een oplossing. Eerst andere hooikoortstabletten geprobeerd, hier ging ik mij erg vreemd van voelen. Overgegaan naar deze, eerst werkte het heel goed. Daarna begon ik te merken dat ik problemen kreeg met spraak en zelfs typfouten ging maken, kwijt was hoe ik woorden moest schr[lees meer...]ijven en het vaak verkeerd uitsprak. Zeker geen alcohol erbij drinken want 1 wijntje versterkte dit en voelde ik me erg vreemd. Dus ik besloot te stoppen. Nu is de warmte allergie erger dan ooit. Zelfs als ik in de auto stap, onder de dekens ga liggen, een wijntje drink, stofzuig, direct heftige allergische netelroos op mijn hele lichaam. Word er nu nog gekker van. Ik raad dit dus af. Her lichaam raakt gewend aan de anti histamine waardoor je nog allergischer raakt! Achteraf gezien was ik ook heel kortademig (op de seh ervoor gelegen), nu ik gestopt ben is dat ook voorbij. Ik vind het absurd dat zo'n medicijn zonder recept notabene verkrijgbaar is terwijl het inspeelt op je hersenen!

04-08-2018 | Vrouw | 51
Allergie
Ik gebruik dit al vele jaren. Heb tnt geen bijwerkingen ervan ervaren. Mijn klachten zijn onder controle

30-07-2018 | Vrouw | 53
Allergische reactie
In eerste instantie kreeg ik de cetirizine 10 mg tabletten voorgeschreven voor mijn hooikoortsklachten. Ik ben allergisch voor Bomen en grassen. Dus ik slikte ze van februari tm oktober. Tot ik een keer onverwacht 5 maanden lang een flinke allergische uitslag over mijn hele lichaam (van voet tot nek) had. Die uiteindelijk door lichttherapie verdween. Daarna kreeg ik het a[lees meer...]dvies van de Dermatoloog de Cetirizine het hele jaar rond te gaan innemen. Tot nu toe is het bij kleine opvlammingen gebleven die ik snel weer onder de knie kreeg door niet te krabben en jeukstillende en verkoelende crèmes te gebruiken

02-07-2018 | Vrouw | 17
Allergie
Ik heb cetrizine via de aphotheek gekregen. Zodra ik word gestoken door een mug onstaat er een grote schrijf, die onwijs jeuken en pijnlijk zijn. Sinds ik cetrizine neem is de jeuk en pijn heel erg verminderd. Wel word ik wat moe en sufjes als ik het net ingenomen heb, maar dit is goed te doen en gaat 2 uur na iname weer langzaam weg. Ik kan dit middel dus zeker aanbevelen[lees meer...]!

01-07-2018 | Vrouw | 19
Hooikoorts
Vandaag is de pollenexplosie enorm en heb ik ontzettend last van rode, jeukende ogen en niezen. Vanochtend 2 pilletjes genomen en sinds 1 uur val ik telkens uren on slaap. Wat een drama! 100% werkzaam tegen de allergie maar met deze bijwerkingen kan je niet normaal functioneren.

03-06-2018 | Vrouw | 51
Allergische reactie
Echt vreselijk, ik gebruik dit middel NOOIT meer

23-05-2018 | Vrouw | 43
Allergie
Cetirizine werkt top als het gaat om het tegengaan van allergische reacties (in mijn geval graspollen). Minder jeuk en minder niezen. Maar die slaperigheid! Dat is dermate vervelend dat ik deze bijwerking net zo vervelend vind als de kwaal zelf. Ik kan de dag amper doorkomen. Ik gebruik cetirizine dan ook alleen op de dagen dat de hooikoorts echt niet te harden is, anders [lees meer...]niet. Van loratadine word ik minder slaperig, op 'normale' dagen gebruik ik dit liever.

09-04-2018 | Vrouw | 12
Zeer goed

12-03-2018 | Vrouw | 42
cetirizine (10mg)
Ik ben dit middel gaan gebruiken omdat het zou helpen als slaapmiddel. Ik zat veel achter de pc en sliep slecht. Sinds ik dit middel 2-3 keer per week ben gaan gebruiken, sliep ik perfect. Echter, nu ziet het leven er anders uit omdat mijn buis van Eustachius is aangedaan, gehoor achteruit, tinnitus etc.... gebruik dit middel niet als je een allergie hebt! Volgende week mo[lees meer...]et ik door CT-scan. Ondertussen 50% doof en zo meer.... Twee weken geleden begonnen en de klachten worden erger. KNO-arts zit er bovenop. Niet genoemd in bijsluiter, hoe bizar!!!!

05-01-2018 | Vrouw | 27
Allergie
Ik kreeg er ernstige tinnitus en hyperacusis van. Nooit meer!! En de tinnitus is nooit meer weggegaan. Blijvende schade. Staat overigens niet bij bijwerkingen. Svp dit vermelden! Erg belangrijk.

10-10-2017 | Vrouw | 48
Jeuk
Het helpt goed tegen de jeuk met als bijwerking slaperigheid van matig tot extreem. Ik kan deze tabletten alleen maar innemen als ik nog minstens 12 uur niet hoef te rijden met de auto. Ik gebruik cetirizin ook als slaaptablet.

24-08-2017 | Vrouw | 74
Benauwdheid
2 oude katten die nu gelukkig weer bij mijn zoon wonen. Huiskamer gedweild, deuren opengezet! 1 bestraalde borst wat ook schade aan de long veroorzaakt.

11-08-2017 | Vrouw | 52
Allergie
Ik heb jarenlang Aerius drank gebruikt tegen boompollen en grassen allergie. Door de jaren heen toch steeds minder effect. Dit jaar steeds last van mijn oren. Vocht achter het trommelvlies. Huisarts geweest en die heeft alleen aangeven dat het met de allergie te maken had. En voor de rest zoek het maar uit. Bij de apotheek het probleem voorgelegd en die kwam met het middel[lees meer...] cetirizine. Ik neem een halve 's morgens en een halve 's avonds (de aanbevolen dosering voor kinderen). Als ik een hele tablet neem zijn de bijwerkingen zoals hoofdpijn en suf zijn meer aanwezig. Door te halveren en elke 12 uur een halfje te nemen gaat het bij mij goed. En geen last van mijn oren meer. Daarbij gebruik ik nog een neusspray. Mometasafon.

07-08-2017 | Vrouw | 34
cetirizine (1mg/ml)
Allergie
Ik gebruik dit medicijn al geruime tijd. Ik neem het altijd voor het slapen gaan in omdat dat de vermoeidheid minder erg zou maken, hier merk ik niks van helaas. Het pilletje is wel erg effectief tegen de allergie.

22-05-2017 | Vrouw | 49
Allergie
Hielp totaal niet. Mijn allergie werd ondertussen ernstiger. Ik kreeg in anderhalf jaar tijd 3 anafylactische shocken, alle drie zeer levensbedreigend. Overgestapt naar fexofenadine.

17-05-2017 | Vrouw | 27
Jeuk
Al jaren last van enorme jeuk zonder verklaarbaar reden. Na allebei zalfjes voorgeschreven te hebben gehad ben ik sinds een jaar cetirizine gaan gebruiken en eindelijk kan ik weer slapen en heb ik een stuk minder last van jeuk.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum