Ervaringen met Cetirizine Tabletten

Verkoudheid (3 meningen)
Netelroos (2 meningen)

07-07-2015 | Vrouw | 16
Allergische reactie
Al enige maanden last van een allergische reactie. Cetricine zou de jeuk moeten beperken. Slikte de cetricine in combinatie met Prednison. Dacht altijd dat de cetricine geen effect op mij had tot ik het stopte met slikken. De netelroos die over mijn gehele lichaam en gezicht zat begon opeens verschikkelijk te jeuken. Gelijk weer begonnen met de cetricine en de jeuk verdwee[lees meer...]n. De netelroos bleef echter en dat is geen prettig aanzicht, maar de heftige jeuk verdwijnt.

06-07-2015 | Vrouw | 53
cetirizine (10mg)
Wordt er super moe van en ben niet te genieten! Vergeet dingen. Neem het tegen insectenbeten. Daar helpt het wel voor. Ben blij als ik kan stoppen.

01-07-2015 | Vrouw | 21
Hooikoorts
Cetrizine werd mij aanbevolen door mijn moeder, omdat ik dit als kind al tegen eczeem gebruikte. Ik kom er elk jaar weer op terug vanwege hardnekkige neusontsteking door de hooikoorts in combinatie met de constante huismijtallergie. Toch merk ik dat ik, ook als ik voor het slapen slik, ik concentratieproblemen en vermoeidheid krijg. Erg lastig, aangezien ik vooral in de le[lees meer...]nte/zomer tentamens moet afleggen. Tevens duurt het een week of twee voordat de ontsteking echt weggaat. Ik merk wel dat met langer gebruik de vermoeidheid iets minder wordt, maar ik vind het niet echt ideaal.

01-06-2015 | Vrouw | 57
Hooikoorts
Vroeg mee beginnen, al voordat er pollen in de lucht zijn.

23-04-2015 | Vrouw | 46
Hooikoorts
Na vanalles geprobeert te hebben met weinig effect, certinizine van de huisarts gekregen, op zich werkt het prima, maar ik heb veel last van bijwerkingen, vooral vermoeidheid, echt zo bizar, dus ik neem een half tabletje en worstel het hooikoorts seizoen door, desalniettemin ben ik blij met dit pilletje en neem ik het voor het slapen in, het is gewoon kiezen want constant[lees meer...] last zonder cetirizine is een nog groter drama deze tijd van het jaar.

16-04-2015 | Vrouw | 42
Hooikoorts
Heel veel baat bij dit tabletje. Dankzij ervaringen op internet, dit tabletje bij Lidl gekocht. Alle klachten zijn verdwenen. Kan het nog niet geloven. Ik neem nu - na 2 weken - 1 tablet per dag te hebben genomen, een halve. Dit vanwege vermoeidheid. Een halve werkt ook prima. Niet meer: niezen, loopneus, gevoel van voorhoofdholteontst., uitgeput, doofheid (door verkoudh[lees meer...]eid), moe, lusteloos, hooikoortsaanvallen behoren ook tot het verleden.

17-03-2015 | Vrouw | 31
cetirizine (10mg)
Werkt voor mij super goed, geen jeukende ogen, minder tot niet meer snotterig. Geen bijwerkingen! Ik merk het meteen als ik het een dag niet heb ingenomen, dan zijn alle klachten binnen korte tijd weer terug.

28-12-2014 | Vrouw | 47
cetirizine
Meerdere dingen geprobeerd qua pillen en sprays om van mijn erge loopneus , verstopte neus en niesbuien af te komen. Als laatste gaf de KNO arts dit middel. Ben er erg blij mee. Loopneus verdwenen, verstopte neus zeer sterk verminderd net zoals het niezen. Je wordt er inderdaad erg duf en slaperig van. Neem het nu net voordat ik naar bed ga in, slaap daardoor beter. Voor [lees meer...]de rest geen bijwerkingen gemerkt.

13-08-2014 | Vrouw | 24
Huisstofallergie
Ik heb al zeer lang last van huisstofmijtallergie en mijn huisarts schreef mij dit middel voor. Het werk voor geen meter, maar heb zelf nog geen bijwerkingen meegemaakt. Ik geef het een 1 voor effectiviteit, het helpt niet.

28-07-2014 | Vrouw | 17

11-04-2014 | Vrouw | 37
Hooikoorts
Word heel moe wakker, Werkt afdoende, nog steeds veel last van hooikoorts, meerdere aanvallen per dag. Ook icm druppels en spray. Ik weet vrijwel zeker dat dit medicijn de oorzaak is van mijn angstdromen maar kan daar weinig 'bewijs' voor vinden op het web.

06-04-2014 | Vrouw | 52
cetirizine
Ceterizine slik ik al sinds 2002, elke dag één pilletje tegen mijn allegie voor katten. Ik heb nog nooit iets van bijwerkingen gemerkt. Misschien komt dat doordat ik graag dagelijks puzzels zoals binaire puzzels, Tangram, sudoku, Zweedse puzzels en cijferpuzzels oplos. Ook Wordfeud en Quizzduel op de telefoon. Dus géén last van vergeetachtigheid of vermoeidheid.

26-02-2014 | Vrouw | 39
Netelroos
Ik gebruik cetirizine nu een paar jaar voor chronische netelroos (galbulten/urticaria). Het middel helpt, af en toe breken mijn jeukplekken er door heen, maar over het algemeen onderdrukt de cetirizine ze afdoende. In het begin veel last van slaap gehad, maar ik neem ze nu elke avond rond etenstijd, en die moeheidsklachten zijn min of meer verdwenen. Echter, ik merk dat ik[lees meer...] de laatste maanden steeds moeilijker uit mijn woorden kom, moet zoeken naar woorden (vaak het gevoel dat het woord op het puntje van m'n tong ligt, maar het komt er dan even niet uit). Herkent iemand dit? Ik zit er nu zwaar over te denken om de allergoloog om een ander middel te vragen, maar weet het nog niet zeker, omdat alle medicijnen bijwerkingen geven.

09-07-2013 | Vrouw | 23
Hooikoorts
Ik heb sinds een aantal jaren hooikoorts, echter is het dit jaar werkelijk een hel en toegenomen in zware mate. Altijd aerius geslikt, top middel! echter is deze al snel vervangen door actavis, een middel dat mij vorig jaar zeer goed hielp icm neusspray van livocab. Dit jaar schijnt echter niks te mogen baten en ben ik op advies van de huisarts over gegaan op Cetirizine 10[lees meer...]mg. Opzich onderdrukken de medicijnen me allergie redelijk, groot nadeel zijn de bijwerkingen. Ik heb van mezelf al voldoende slaap nodig om fris en fruitig te zijn, maar zelfs met voldoende slaap dreigt bij mij het gevaar soms zomaar in slaap te dutten. (niet tijdens auto rijden, wel op werk, op de bank etc) Tevens is de druk rondom mijn neusgebied/ogen toegenomen en zo voelt het als een hoofdpijn die niet te voorkomen is met aspirine. Kort om voor allergie een fijn middel(als ik even stop heb ik direct last) echter moet je de bijwerkingen niet onderschatten,

02-07-2013 | Vrouw | 20
Hooikoorts
Wel last van vermoeidheid. Maar als ik het niet gebruik, dan kan ik helemaal niet slapen door jeukende ogen, etc. Voor de rest heb ik nu ook last van spierpijn, terwijl ik niets gedaan heb. En ik vergeet wat meer dingen.. Weet niet of dat door die medicijnen komt of door iets anders. Maar over het algemeen ben ik heel tevreden, werkt heel goed tegen hooikoorts bij mij.

21-06-2013 | Vrouw | 16
Hooikoorts
sávonds ingenomen, de volgende dag niet kunnen functioneren, vanwege extreme moeheid......nooit meer.