Ervaringen met Cetirizine Tabletten

Verkoudheid (3 meningen)
Netelroos (2 meningen)

10-07-2023 | Man | 42
Hooikoorts
Ik had dezelfde klachten maar ben cetirizine blijven slikken omdat het hielp bij ergere klachten qua hooikoorts en jeuk en mijn slaapkwalitiet flink verbeterde (stop ik dan ga ik erg heftig dromen, waardoor ik ook weer moe en suf wakker word) Wel heb ik gemerkt dat wanneer ik 's morgens beweeg (10km hometrainer) en extra Magnesium en Vitamine B12 neem ik geen suf/moehei[lees meer...]d klachten meer heb gedurende de dag.

06-06-2023 | Man | 41
Hooikoorts
Ik gebruik nu al enkele jaren Centrizine tegen hooikoorts (graspollen/Berk) er voornamelijk vanaf begin mei t.e.m. augustus. Elk jaar heb ik dezelfde symptomen, hetzij algehele vermoeiheid en een neerslachtig gevoel. Ook wanneer ik dit 's avonds inneem. Wanneer ik stop met inname dan verdwijnen de bijwerkingen na enkele dagen. Momenteel probeer ik het seizoen door te gaan [lees meer...]met een neusspray op basis van corticosteroïden en oogdruppels tegen allergie. Jammer genoeg heb ik het doorgegeven aan één van mijn kinderen die momenteel enorm veel last van heeft.

31-01-2023 | Man | 72
Jeuk
Ik heb jeuk over vrijwel het gehele lichaam, maar op afwisselend meerdere plaatsen. Cetirizine heeft mij na ongeveer een dag goed geholpen en mij vooral mijn nachtrust teruggeven. Ik ben doorgestuurd naar een dermatoloog en ben een paar dagen voor het (tweede) consult gestopt met de medicatie. De jeuk was toen nog niet in belangrijke mate teruggekomen. Echter na een dag w[lees meer...]el en ik wacht nu af. Wanneer de situatie voortduurt maak ik opnieuw een afspraak met de dermatoloog.

16-01-2023 | Man | 39
cetirizine (10mg)
Het helpt alleen maar geneest niet. Heb het nu een jaar gebruikt. Elke dag s’avonds voor het naar bed gaan 1 tabletje en dan heb ik geen last meer van verkoudheidsklachten. Alleen waar ik dan last van heb is zwak, suf en moe zijn. Wat uiteindelijk leid tot lichtelijk depressief zijn. Nu na een jaar ben ik gestopt ook mede door de bijsluiter eens goed te lezen. Na drie dage[lees meer...]n komt de allergie weer terug en lig ik ziek op de bank. 50+ keer niezen op een dag is normaal. Ik weet niet wat beter is gewoon de natuur zijn werk te laten doen of een medicijn die het ene stopt maar het andere nadeel er voor terug krijgt. Dit alles heeft heel veel invloed op mijn werkleven. Elke maand ziek zijn vind geen werkgever leuk en als ik het inneem ben ik suf en moe en ongeconcentreerd. Dus het werkt van beide kanten niet in mijn voordeel.

15-08-2021 | Man | 58
Jeuk
Jeuk, urthicaria / atopisch eczeem, ondraaglijk sterke jeuk, hele lichaam, vooral s nachts

21-07-2020 | Man | 31
cetirizine (10mg)
Werkt redelijk goed, heb er nooit problemen mee tijdens hooikoorts , wordt er zelfs niet moe van. De mensen die hier bijwerkingen van krijgen zouden zich beter op meerdere dingen laten testen.

24-06-2020 | Man | 44
cetirizine (40)

09-06-2020 | Man | 43
Hooikoorts
Al vanaf de middelbare school had ik regelmatig rode, branderige ogen, maar nooit aan hooikoorts gedacht. Ik weet het zelf aan de TL-verlichting, want het was altijd op school. Pas in 2009 (ik was toen 33), toen ik op een mobiele torenkraan ging werken, kon ik ineens 's morgens mijn ogen niet meer openhouden. Het leek alsof ik heel slaperig was, zo'n gevoel was het. Maar i[lees meer...]k was gewoon om 5 uur opgestaan en onderweg naar het werk. Toch maar omgekeerd en naar de huisarts. Die zei resoluut: 'graspollen-allergie, want dat heb ik zelf ook'. Toen kreeg ik neusspray mee. Echter kreeg ik daar vaak een bloedneus door en dat kon wel anderhalf uur duren voor dat ophield (werken was dan onmogelijk). Na een andere spray overgestapt op oogdruppels. Maar dat werkte ook niet, want veel werk was in de bouw en niet altijd was een toilet of ook maar stromend water beschikbaar en eenmaal pijnlijke ogen, kon ik onmogelijk nog druppelen. Uiteindelijk uitgekomen bij Cetirizine (en 's morgens een boterham met honing van een plaatselijk bijenvolk, levende pissebed eten hielp ook niet), maar daar word ik dikker van en bovenal behoorlijk moe. Maar het is kwaad met kwaad bestrijden; zonder medicatie kan ik niet, maar het best werkzame middel veroorzaakt vermoeidheid. Ik neem het 's morgens bij het ontbijt en als ik veel moet rijden en ik voel dat het begint uit te werken, neem ik er nog eentje. Maar dat is bij hoge uitzondering, want dan kan ik haast van parkeerplaats naar parkeerplaats rijden om een kwartiertje de ogen dicht te doen. Alleen....doe ik het niet, ben ik er welhaast zeker van dat ik me ziek kan melden en de volgende dag thuis zit met de gordijnen dicht, omdat mijn ogen dan overgevoelig zijn voor licht....

26-02-2019 | Man | 43

03-01-2019 | Man | 51
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik neem al jaren cetrizine om diarree te verlichten en om geen diarree te krijgen na een avondje uiteten. In principe eet ik niet als ik niet weet wat erin zit omdat ik gauw diarree krijg. Veel diarree wordt voorkomen door cetrizine te slikken. Het nadeel is weel dat ik 's avonds snel slaperig wordt en meer slaap (maar omdat ik te weinig slaap is het misschien wel goed). I[lees meer...]k neem het niet iedere dag, behalve als ik op vakantie ben. Ik neem het meestal als ik voel dat ik het moet nemen.

26-11-2018 | Man | 52
Longkanker
Door de longkanker krijg in immunotherapie. Het medicijn wat ik krijg toegediend heet pembrolizumab. De zeldzame bijwerking van een loopneus maar dan de hele dag was bij mij van toepassing. Na het slikken van Cetrizine heb ik daar geen last meer van.

04-09-2018 | Man | 59
Hooikoorts
Na drie dagen kreeg ik bij de minste inspanning druk op mijn borst, uitstraling naar mijn armen en een zeer hoge hartslag! Na stoppen met deze pilletjes weer alles normaal.

14-08-2018 | Man | 50
cetirizine (10mg)
Pijnlijke steken Pezen zitten vast en doen pijn Vingers zitten vast Zenuwachtig hoge bloeddruk Jammer Helpt wel voor mijn Chronische rhinitis

09-08-2018 | Man | 61
cetirizine (10mg)
Ik heb al twee jaar huisstofmijt allergie het is eender welke medicatie ik neem mijn niezen lopende neus brandende ogen verminderd wel maar heb nadien ontstekingen op luchtwegen en de longen waar ik dan antibiotica moet nemen .Dus ik neem geen enkel medicatie tegen allergie meer in.

22-04-2018 | Man | 56
Hooikoorts
helpt de laatste jaren minder en minderen hopeloos op zoek naar iets anders want nu met de explosie van berkenpollen (drievoud van max vorig jaar) loop ik steeds met tranende ogen en een neus die binnenin voelt alsof hij open is

27-05-2017 | Man | 7
Hooikoorts
Gebruikt voor onze zoon. Een uur na gebruik een slaapaanval van 18 uur, misselijk en hoofdpijn. Ik vind het een zeer naar middel en heb alles in de prullenbak gesmeten. Dit echt nooit meer!