Ervaringen met Cetirizine Tabletten

Verkoudheid (3 meningen)
Netelroos (2 meningen)

05-01-2018 | Vrouw | 27
cetirizine (10mg)
Ik kreeg er ernstige tinnitus en hyperacusis van. Nooit meer!! En de tinnitus is nooit meer weggegaan. Blijvende schade. Staat overigens niet bij bijwerkingen. Svp dit vermelden! Erg belangrijk.

10-10-2017 | Vrouw | 48
Jeuk
Het helpt goed tegen de jeuk met als bijwerking slaperigheid van matig tot extreem. Ik kan deze tabletten alleen maar innemen als ik nog minstens 12 uur niet hoef te rijden met de auto. Ik gebruik cetirizin ook als slaaptablet.

24-08-2017 | Vrouw | 74
Benauwdheid
2 oude katten die nu gelukkig weer bij mijn zoon wonen. Huiskamer gedweild, deuren opengezet! 1 bestraalde borst wat ook schade aan de long veroorzaakt.

11-08-2017 | Vrouw | 52
cetirizine (10mg)
Ik heb jarenlang Aerius drank gebruikt tegen boompollen en grassen allergie. Door de jaren heen toch steeds minder effect. Dit jaar steeds last van mijn oren. Vocht achter het trommelvlies. Huisarts geweest en die heeft alleen aangeven dat het met de allergie te maken had. En voor de rest zoek het maar uit. Bij de apotheek het probleem voorgelegd en die kwam met het middel[lees meer...] cetirizine. Ik neem een halve 's morgens en een halve 's avonds (de aanbevolen dosering voor kinderen). Als ik een hele tablet neem zijn de bijwerkingen zoals hoofdpijn en suf zijn meer aanwezig. Door te halveren en elke 12 uur een halfje te nemen gaat het bij mij goed. En geen last van mijn oren meer. Daarbij gebruik ik nog een neusspray. Mometasafon.

07-08-2017 | Vrouw | 34
cetirizine (1mg/ml)
Ik gebruik dit medicijn al geruime tijd. Ik neem het altijd voor het slapen gaan in omdat dat de vermoeidheid minder erg zou maken, hier merk ik niks van helaas. Het pilletje is wel erg effectief tegen de allergie.

22-05-2017 | Vrouw | 49
cetirizine (10mg)
Hielp totaal niet. Mijn allergie werd ondertussen ernstiger. Ik kreeg in anderhalf jaar tijd 3 anafylactische shocken, alle drie zeer levensbedreigend. Overgestapt naar fexofenadine.

17-05-2017 | Vrouw | 27
Jeuk
Al jaren last van enorme jeuk zonder verklaarbaar reden. Na allebei zalfjes voorgeschreven te hebben gehad ben ik sinds een jaar cetirizine gaan gebruiken en eindelijk kan ik weer slapen en heb ik een stuk minder last van jeuk.

30-04-2017 | Vrouw | 74
cetirizine (10mg)
Voor hooikoorts, wisselingen van het weer, voedselallergie e.d. Last van slaperigheid vooral erg in het begin, Maar omdat ik nog andere medicijnen gebruik blijf ik er een beetje last van houden. Is te doen.

07-01-2017 | Vrouw | 24
cetirizine (10mg)
Ik heb al jaren last van een huisstofmijt allergie. Ik heb dit altijd zonder medicijnen gedaan, maar ben toch eens wat gaan proberen. Ik moet zeggen de tabletten werken goed. Ik ben begonnen met een halfje en en dit helpt bij mij goed. Ook bij dingen waarbij ik normaal veel last heb zoals opruimen, afstoffen en stofzuigen, heb ik met een tabletje veel minder last van nieze[lees meer...]n, loopneus en jeukende, tranende ogen. Als bijwerking merk ik dat ik wel een wat lichte zeurende hoofdpijn heb. Ik ga ze zo nodig gebruiken. Ik word niet suf van een halfje.

17-10-2016 | Vrouw | 43
cetirizine (10mg)
Ik had op antibiotica ondraaglijke bijwerkingen. kreeg een andere antibiotica voorgeschreven. Klachten werden alleen nog maar erger. Naar de apotheek geweest acuut stoppen met de medicijnen. zo erg zag ik er uit. zij schreven mij Cetirizine voor. binnen een uur zou het werken in ieder geval tegen de jeuk.. Maar helaas, de jeuk werd erger en de uitslag met bulten ook. toch [lees meer...]maar weer de huisarts gebeld en hij schreef mij direkt prednisolon 20 mg voor dit voor drie dagen. die ga ik nu innemen en laat nog weten hoe het afgelopen is. Ik wens dit namelijk niemand toe wat ik voel. Het lijken wel mieren die onder mijn huid kruipen....

22-08-2016 | Vrouw | 40
cetirizine (10mg)
Ik slik het tegen histamine intolerantie. Lieve mensen het belast je nieren zoiezo. Die moetje ook blijven reinigen twee a drie keer per jaar. Brandnetel thee of solidago thee of zuurbase dieet of speciaal rein suppletie die nieren mee nemen. Max 6 weken per keer. Dan zal waarschijnlijk verdwijnen bij het stoppen. En tip! Een lekkende darm kan hooikoorts allergie intoleran[lees meer...]tie geven! L glutamine/ weerstand omhoog soja vermijden en nog meer! Ga opzoek! Er zijn oplossingen

14-05-2016 | Vrouw | 30
Hooikoorts
Ik gebruik het medicijn af en toe. In het voorjaar altijd veel last van berkenpollen, daarna een paar maandjes iets minder last daarna beginnen graspollen. Najaar altijd veel last van huisstofmijt. Als ik merk dat allergie de overhand neemt en ik bijna niet meer uit mijn voeten kom, slik ik een periode, in combinatie met prevalin neusspray tegen allergie en ventolin voor[lees meer...] mijn benauwdheid. Ook vaak genoeg slik ik niet als het niet echt nodig is, want word er echt heel moe van. Ventolin gebruik ik altijd, neusspray net iets vaker dan cetirizine.

12-05-2016 | Vrouw | 48
cetirizine (10mg)
Ik heb een ernstige koemelk allergie + lactose intolerantie (dat zijn 2 aparte dingen!) en in Nederland is geen Cetirizine te koop zonder lactose. In Spanje wel, van het merk Normon, maar dat is in Nederland helaas niet verkrijgbaar.

09-04-2016 | Vrouw | 33
cetirizine (5)
Ik werd er suf van. Niet handig! Meer eetlust! Humeurig, hoofdpijn terwijl ik dat nooit heb! gewoon niet fijn!

16-12-2015 | Vrouw | 40
cetirizine (10mg)
Tegen o.m. zonne-allergie gebruikte ik ruim een jaar tot redelijke tevredenheid Cetirizinetabletten. Plots kreeg ik er huiduitslag van. Ik was er allergisch voor geworden.

23-09-2015 | Vrouw | 46
Hooikoorts
Ik slik cetirizine nu 2 jaar en iedere keer als ik stopte ermee kreeg ik enorme onverdraaglijke jeuk,dacht eerst dat het door iets van buitenaf kwam maar ik ben er achtergekomen dat dit afkickverschijnselen zijn van de cetirizine zelf. Dus mensen begin er niet aan, mij lukt het niet om ermee te stoppen.