Ervaringen met Cetirizine Tabletten

Verkoudheid (3 meningen)
Netelroos (2 meningen)

18-06-2013 | Vrouw | 30
Hooikoorts
Heb 18 jaar lang gevochten tegenme hooikoorts en sinds deze medicijnen kan ik genieten van de zomer. Had alleen als bijwerking heel erg moe zijn....maar beetje creatief nadenken....tip voor de mensen die er moe van worden: neem hem in voordat je gaat slapen en niet sochtend....dan slaap je snachts lekker die moeheid van de pil weg en volgende dag ook nergens last van..... [lees meer...]:-)

07-06-2013 | Vrouw | 43
Jeuk
Om onverklaarbare redenen heb ik jeuk over mijn hele lichaam. Ik krab mijn hele huid kapot tot bloedens toe en blauwe plekken achterlatend. Ben getest op allergien maar er is niks uitgekomen (pollen, huisdieren etc.). Huisarts heeft ruim 15 jaar geleden ceterizine voorgeschreven en dat slik ik nu nog, dagelijks. Af en toe probeer ik er vanaf te komen maar binnen een dag wo[lees meer...]rdt ik alweer gek van de jeuk. Die begint aan de binnenkant van mijn handen. Af en toe helpt ook de ceterizine niet meer en moet ik, tijdelijk, uitwijken naar een zwaarder medicament. Volgens de huisarts moet ik minstens een week geen ceterizine slikken voordat ik onderzocht kan worden waar de oorzaak ligt. Helaas kan ik geen dag zonder.... Zolang ik dagelijks dit kleine pilletje slik heb ik eigenlijk nergens last van. Bijwerkingen ben ik niet helemaal zeker van. Ik slik dit al zo lang dat e.e.a. kennelijk bij mij hoort. Overgewicht, vermoeidheid, verminderd libido... Wellicht iets te makkelijk om het aan dit medicijn toe te schrijven.

28-05-2013 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Ik word er depressief van. Opgezwollen. Hou vocht vast. Heb overal jeuk en ben ontzettend moe en kom echt de dag niet meer vooruit.

16-03-2013 | Vrouw | 24
cetirizine
Ik ben al sinds mijn 8e allergisch voor alles en nog wat waar ze maar niks aan konden doen. Tijdens mijn zwangerschap deze gekregen.. en ik kan nu niet meer zonder. Zodra 24 uur om is komen de klachten meteen weer terug. Super middel, zo ver ik weet geen bijwerkingen.

06-03-2013 | Vrouw | 45
Hooikoorts
rotmiddel, maakt depressief. vervanger voor zyrtec

06-03-2013 | Vrouw | 45
Hooikoorts
Ik werd erg down van dit middel. ik ben nooit down, dus dat was vreemd voor mij. Ik slik niet elke dag hooikoortstabletten, met zyrtec welke niet meer vergoed worden door het ziekenfonds, slik ik in heftige hooikoortstijden 3 dagen een tablet, en dan wacht ik tot het weer erger wordt en dan slik ik ze weer 3 dagen na elkaar. Vaak scheelt dit 4 dagen pillen slikken. Omd[lees meer...]at ik dit middel dus ook niet dagelijks slikte viel het mij op dat ik als ik dit middel geslikt had dus erg down werd. De apotheek wil dit niet geloven want er zit hetzelfde in als bij zyrtec, nee hoor. Echt niet dus. Familielid van mij ook met hooikoorts werd door deze vervanger helemaal raar, en vaag en kon niet meer uit de woorden komen. Lekker middel als vervanger! Ziekenfonds vergoed aub de zyrtec weer, want dit maakt je ziek. Daarbij betalen we al genoeg premie en moeten we genoegen nemen met minderwaardige goedkopere middelen. (hoewel als ik ze moet kopen mijn weg wel weet op internet waar de zytec wel te koop is voor normale prijzen!

21-02-2013 | Vrouw | 28
Hooikoorts
Als vervanger voor zyrtec gekregen.Helpt al jaren heel erg goed, lente tot en met herfst, word er alleen erg moe van. Helpt ook tegen te erge reacties bij muggenbulten. Levocetrizine geprobeerd maar hielp niet voldoende bij hooikoorts.

07-02-2013 | Vrouw | 33
Hooikoorts
ik gebruik dit middel al jaren en bevalt me prima.laatst griep gehad en middel niet ingenomen. na 2 dagen merkbaar door niesbuien, droge neus en harde korsten in neus

20-01-2013 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
hallo. Ik gebruik nou ongeveer 1 week al de cetirizine. ik hou heel erg vocht vast, maar ben al 3 dagen ongesteld. Normaal heel zwaar, maar nou heb ik lichte bloedingen. ik was iemand die wel 10-15 keer naar de wc ging en nu maar twee a drie keer. Is dit normaal?

19-01-2013 | Vrouw | 40
Hooikoorts
Al vanaf mijn jeugd hooikoorts. Van alles geprobeerd zoals spuiten, homeopatisch geneesmiddelen. Ceterezine heeft mijn lente en zomer periode in positieve zin veranderd.

14-01-2013 | Vrouw | 57
cetirizine
heb alle bijwerkingen gekregen die er maar waren. Droge mond, opgezet gezicht, misselijk hoofdpijn, pijn met plassen, werd er alleen maar beroerder van. Voordeel was wel dat je goed slaapt. Voor mij nooit meer deze medicijnen, heb er totaal geen baat bij gehad.

25-11-2012 | Vrouw | 38
Hooikoorts
voor de hooikoorts help die goed, maar ik raad het mensen echt geheel af. je wordt er dood en dood moe van zelfs, al na het innemen van 1 tablet. laat mij maar niezen en snuiten, het is een ramp om je eigen de hele tijd moe te voelen. je slaap en wordt wakker en ben meteen weer moe, nee ik vind het een slecht medicijn.

11-11-2012 | Vrouw | 41
Huisstofallergie
Levocetirizine kreeg ik ipv zyrtec wegens dekking van de verzekering. Ik vond het wel werkend, maar had last van ernstige uitdroging van de neusvliezen en de mond, waardoor ik wakker was in de nacht, vaker last had van mijn keel / ontstekingen en bacteriele infecties en mijn tanden werden slechter.

10-07-2023 | Man | 42
Hooikoorts
Ik had dezelfde klachten maar ben cetirizine blijven slikken omdat het hielp bij ergere klachten qua hooikoorts en jeuk en mijn slaapkwalitiet flink verbeterde (stop ik dan ga ik erg heftig dromen, waardoor ik ook weer moe en suf wakker word) Wel heb ik gemerkt dat wanneer ik 's morgens beweeg (10km hometrainer) en extra Magnesium en Vitamine B12 neem ik geen suf/moehei[lees meer...]d klachten meer heb gedurende de dag.

06-06-2023 | Man | 41
Hooikoorts
Ik gebruik nu al enkele jaren Centrizine tegen hooikoorts (graspollen/Berk) er voornamelijk vanaf begin mei t.e.m. augustus. Elk jaar heb ik dezelfde symptomen, hetzij algehele vermoeiheid en een neerslachtig gevoel. Ook wanneer ik dit 's avonds inneem. Wanneer ik stop met inname dan verdwijnen de bijwerkingen na enkele dagen. Momenteel probeer ik het seizoen door te gaan [lees meer...]met een neusspray op basis van corticosteroïden en oogdruppels tegen allergie. Jammer genoeg heb ik het doorgegeven aan één van mijn kinderen die momenteel enorm veel last van heeft.

31-01-2023 | Man | 72
Jeuk
Ik heb jeuk over vrijwel het gehele lichaam, maar op afwisselend meerdere plaatsen. Cetirizine heeft mij na ongeveer een dag goed geholpen en mij vooral mijn nachtrust teruggeven. Ik ben doorgestuurd naar een dermatoloog en ben een paar dagen voor het (tweede) consult gestopt met de medicatie. De jeuk was toen nog niet in belangrijke mate teruggekomen. Echter na een dag w[lees meer...]el en ik wacht nu af. Wanneer de situatie voortduurt maak ik opnieuw een afspraak met de dermatoloog.