cetirizine

Verkoudheid (2 meningen)
Netelroos (1 mening)

21-07-2020 | Man | 31
Allergie
Werkt redelijk goed, heb er nooit problemen mee tijdens hooikoorts , wordt er zelfs niet moe van. De mensen die hier bijwerkingen van krijgen zouden zich beter op meerdere dingen laten testen.

24-06-2020 | Man | 44
cetirizine (40)

09-06-2020 | Man | 43
Hooikoorts
Al vanaf de middelbare school had ik regelmatig rode, branderige ogen, maar nooit aan hooikoorts gedacht. Ik weet het zelf aan de TL-verlichting, want het was altijd op school. Pas in 2009 (ik was toen 33), toen ik op een mobiele torenkraan ging werken, kon ik ineens 's morgens mijn ogen niet meer openhouden. Het leek alsof ik heel slaperig was, zo'n gevoel was het. Maar i[lees meer...]k was gewoon om 5 uur opgestaan en onderweg naar het werk. Toch maar omgekeerd en naar de huisarts. Die zei resoluut: 'graspollen-allergie, want dat heb ik zelf ook'. Toen kreeg ik neusspray mee. Echter kreeg ik daar vaak een bloedneus door en dat kon wel anderhalf uur duren voor dat ophield (werken was dan onmogelijk). Na een andere spray overgestapt op oogdruppels. Maar dat werkte ook niet, want veel werk was in de bouw en niet altijd was een toilet of ook maar stromend water beschikbaar en eenmaal pijnlijke ogen, kon ik onmogelijk nog druppelen. Uiteindelijk uitgekomen bij Cetirizine (en 's morgens een boterham met honing van een plaatselijk bijenvolk, levende pissebed eten hielp ook niet), maar daar word ik dikker van en bovenal behoorlijk moe. Maar het is kwaad met kwaad bestrijden; zonder medicatie kan ik niet, maar het best werkzame middel veroorzaakt vermoeidheid. Ik neem het 's morgens bij het ontbijt en als ik veel moet rijden en ik voel dat het begint uit te werken, neem ik er nog eentje. Maar dat is bij hoge uitzondering, want dan kan ik haast van parkeerplaats naar parkeerplaats rijden om een kwartiertje de ogen dicht te doen. Alleen....doe ik het niet, ben ik er welhaast zeker van dat ik me ziek kan melden en de volgende dag thuis zit met de gordijnen dicht, omdat mijn ogen dan overgevoelig zijn voor licht....

26-02-2019 | Man | 43

03-01-2019 | Man | 51
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik neem al jaren cetrizine om diarree te verlichten en om geen diarree te krijgen na een avondje uiteten. In principe eet ik niet als ik niet weet wat erin zit omdat ik gauw diarree krijg. Veel diarree wordt voorkomen door cetrizine te slikken. Het nadeel is weel dat ik 's avonds snel slaperig wordt en meer slaap (maar omdat ik te weinig slaap is het misschien wel goed). I[lees meer...]k neem het niet iedere dag, behalve als ik op vakantie ben. Ik neem het meestal als ik voel dat ik het moet nemen.

26-11-2018 | Man | 52
Longkanker
Door de longkanker krijg in immunotherapie. Het medicijn wat ik krijg toegediend heet pembrolizumab. De zeldzame bijwerking van een loopneus maar dan de hele dag was bij mij van toepassing. Na het slikken van Cetrizine heb ik daar geen last meer van.

04-09-2018 | Man | 59
Hooikoorts
Na drie dagen kreeg ik bij de minste inspanning druk op mijn borst, uitstraling naar mijn armen en een zeer hoge hartslag! Na stoppen met deze pilletjes weer alles normaal.

14-08-2018 | Man | 50
Allergie
Pijnlijke steken Pezen zitten vast en doen pijn Vingers zitten vast Zenuwachtig hoge bloeddruk Jammer Helpt wel voor mijn Chronische rhinitis

09-08-2018 | Man | 61
Allergie
Ik heb al twee jaar huisstofmijt allergie het is eender welke medicatie ik neem mijn niezen lopende neus brandende ogen verminderd wel maar heb nadien ontstekingen op luchtwegen en de longen waar ik dan antibiotica moet nemen .Dus ik neem geen enkel medicatie tegen allergie meer in.

22-04-2018 | Man | 56
Hooikoorts
helpt de laatste jaren minder en minderen hopeloos op zoek naar iets anders want nu met de explosie van berkenpollen (drievoud van max vorig jaar) loop ik steeds met tranende ogen en een neus die binnenin voelt alsof hij open is

27-05-2017 | Man | 7
Hooikoorts
Gebruikt voor onze zoon. Een uur na gebruik een slaapaanval van 18 uur, misselijk en hoofdpijn. Ik vind het een zeer naar middel en heb alles in de prullenbak gesmeten. Dit echt nooit meer!

02-05-2017 | Man | 22
Hooikoorts
Ik gebruik al jaren cetrizine tabletten voor hooikoorts. Het remt mijn hooikoortsverschijnselen. Alleen word ik er wel suffig van. Daarom neem ik een tablet voor het slapen gaan. Het werkt 24 uur lang.

28-03-2017 | Man | 49
Hooikoorts
Het helpt prima, maar ik werd er flink slaperig van. Dat schijnt weg te gaan, volgens de gebruiksaanwijzing, maar na 2 weken merk ik het nog wel. Even doorzetten?

15-03-2017 | Man | 40
Allergische reactie
Ben het beginnen innemen na enkele aanvallen van netelroos en terugkerende loopneus en jeuk. Deze symptomen zijn sindsdien veel beter onder controle. Neem het in wanneer de symptomen zich voordoen.

26-07-2016 | Man | 61
Allergie
Jarenlang van medio mei last van kortademigheid ed. Verder allergisch voor van alles en nogwat... (zelfs overdosis Rexona) maar nooit Cetirizine gebruikt. Echter na bijzonder warme dag in mei dit jaar (2016) viel bij mij het kwartje. Twee hooikoorts middelen geprobeerd en bingo. Ik ben een grote man > 80 kg en neem er voor het slapen 2 stuks van 10 mg. Sta fris als een ho[lees meer...]entje op en kan mijn Turboinhaler (ontstekingsremmer en luchtpijpverruimer) lekker laten staan. Ik merk nog wel een lichte kriebel bij bepaalde pollen (kruiden), maar daar valt goed mee te leven.

10-04-2016 | Man | 64
Allergie
Ik heb vooral last van niesbuien door pollen en kortademigheid. Cetrizine is wel effectief, maar de bijwerkingen (vermoeidheid, slaapverwekkend en soms ook niet goed meer uit m'n woorden kunnen komen) zijn ronduit vervelend. Ik gebruik nu uitsluitend Zandu balm tegen het niezen en bij jeukende ogen oogdruppels tegen rode ogen. Een klein beetje balm smeer ik bij en net in d[lees meer...]e neusopeningen zodra ik een niesbui voel opkomen en direct is de neiging om te niezen verdwenen en het middel geeft bovendien direct en langdurig lucht. Het effect houdt uren aan. Zandu is een middel uit India en heeft een zeer sterke menthol lucht. Bij mij helpt Vicks (ook menthol) onvoldoende. Zandu helpt elke keer. Ik koop de balm in Rotterdam voor slechts een paar euro.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum