Ervaringen met Cetirizine Tabletten

Verkoudheid (3 meningen)
Netelroos (2 meningen)

26-07-2016 | Man | 61
cetirizine (10mg)
Jarenlang van medio mei last van kortademigheid ed. Verder allergisch voor van alles en nogwat... (zelfs overdosis Rexona) maar nooit Cetirizine gebruikt. Echter na bijzonder warme dag in mei dit jaar (2016) viel bij mij het kwartje. Twee hooikoorts middelen geprobeerd en bingo. Ik ben een grote man > 80 kg en neem er voor het slapen 2 stuks van 10 mg. Sta fris als een ho[lees meer...]entje op en kan mijn Turboinhaler (ontstekingsremmer en luchtpijpverruimer) lekker laten staan. Ik merk nog wel een lichte kriebel bij bepaalde pollen (kruiden), maar daar valt goed mee te leven.

10-04-2016 | Man | 64
cetirizine (10mg)
Ik heb vooral last van niesbuien door pollen en kortademigheid. Cetrizine is wel effectief, maar de bijwerkingen (vermoeidheid, slaapverwekkend en soms ook niet goed meer uit m'n woorden kunnen komen) zijn ronduit vervelend. Ik gebruik nu uitsluitend Zandu balm tegen het niezen en bij jeukende ogen oogdruppels tegen rode ogen. Een klein beetje balm smeer ik bij en net in d[lees meer...]e neusopeningen zodra ik een niesbui voel opkomen en direct is de neiging om te niezen verdwenen en het middel geeft bovendien direct en langdurig lucht. Het effect houdt uren aan. Zandu is een middel uit India en heeft een zeer sterke menthol lucht. Bij mij helpt Vicks (ook menthol) onvoldoende. Zandu helpt elke keer. Ik koop de balm in Rotterdam voor slechts een paar euro.

13-02-2016 | Man | 59
Hooikoorts
Ik heb geen last van hooikoorts afhankelijk van weersomstandigheden, maar wel enkele keren per jaar dat hooikoortsachtige verschijnselen optreden: rode ogen, verstopte neus, "sniffen", e.d. Op advies van de huisarts ben ik deze tabletten gaan gebruik met erg goed resultaat. Zeer tevreden!

16-08-2015 | Man | 11
Allergische reactie
Op vakantie in Nederland kreeg mijn zoon van 11 huiduitslag wat jeukte en zich uitbreidde. Daarmee naar de huisarts gegaan op Texel. De huisarts dacht aan een allergische reactie (wij ook) en schreef Cetirizine diHCi 10mg voor. 1 tablet per dag (later lazen wij dat hij beter een halve tablet 2 x per dag kon nemen. Ook had hij last van zijn ogen (knipperen) gedacht werd aan[lees meer...] hooikoorts en daar kreeg hij oogdruppels voor (Livocab). Na een dag of 4/5 trok de uitslag weg maar het knipperen werd heftig en hij trok daarbij zijn hoofd heftig naar rechts of links. Toen wij hem erop aanspraken zei hij dat hij er niets aan kan doen en het zelf ook vervelend vind omdat hij last van zijn nek ervan krijgt. We hebben de bijsluiter gelezen en deze bijwerkingen komen zelden voor echter, hij is nu al bijna 2 weken gestopt en heeft inmiddels de tic waarschijnlijk eigen gemaakt. Erg vervelend en vermoeiend voor hemzelf. Ik ben benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben en wat de prognose is hoe lang dat dan nog gaat duren. Volgens onze eigen huisarts heeft het tijd nodig en gaat het vanzelf over.

25-06-2015 | Man | 24
Hooikoorts
Op aanvraag van de dokter dit middel gekregen, heel veel gebruikt voor me hooikoorts maar niets hielp echt. De eerste paar dagen ging het eigenlijk wel goed en hielp het redelijk, na dag 4 kregen de bijwerkingen de overhand. Heel erg moe en duf, tot bijna niet meer kunnen functioneren op het werk. Heel vervelend.. Ben er gelijk mee gestopt en zonder die cetirizine voel ik [lees meer...]me eigenlijk stukken beter. Dan maar een keer een niesaanval, voor mij nooit meer iedergeval!

12-03-2015 | Man | 16
cetirizine (10mg)
ik heb hiervoor levocetrine gebruikt, maar deze was 30 euro per doosje. het nadeel van deze is dat ik er superslaperig word, val op school de hele tijd bijna in slaap, werken gaat slecht, slapen lukt mij niet, mijn lichaam reageert minder goed als eerst, voel zelf ook dat ik veel langzamer ben als eerst. heeft iemand ook zoiets, reageer dan alsjeblieft.

10-03-2015 | Man | 72
cetirizine (10mg)
Veel last van allergie/hooikoorts. Cetirizine helpt geweldig maar krijg hevige en langdurige hoofdpijn van dit middel. Kortom, helaas niet te gebruiken :((

28-02-2015 | Man | 65
cetirizine (10mg)
Dit middel doet inderdaad zijn werk goed. Helaas zijn de bijwerkingen bij mij erger als de kwaal zoals bloedneuzen, hoofdpijn, duizeligheid/slaperig gevoel, droge mond. Jammer en ben er dus snel weer mee gestopt.

07-08-2014 | Man | 66
cetirizine
Helpt wel voor hooikoorts algemeen niet voor het burning mouth syndroom

14-03-2014 | Man | 62
cetirizine
Ik heb een half jaar lang cetizirine tabletten ingenomen tegen eczeem en jeuk. Ze hielpen inderdaad wat. Maar de bijwerkingen waren ernstig: mijn geheugen ging steeds meer achteruit. Uiteindelijk ben ik er mee gestopt. Mijn geheugen is sindsdien weer wat hersteld. Maar het echte herstel kwam pas nadat ik begonnen was met magnesiumsupplementen.

12-06-2013 | Man | 32
Hooikoorts
Sinds ik dit gebruik heb ik geen klachten meer. Daarvoor wel: overal jeuk, gehemelte, oren, armen. De enige bijwerking is misschien dat ik er beter door slaap.

19-05-2013 | Man | 69
Hooikoorts
Voor het eerst dit jaar (2013) iets gezocht tegen de hinderlijke voorjaarsallergie. Gevoelig voor boom-/berkenpollen: loopneus, tranende en jeukende ogen. De verschijnselen waren in april al weer begonnen. In een supermarkt Cetirizine gezien en gekocht. De vervelende verschijnselen waren na een dag vrijwel geheel verdwenen. Alleen de eerste dag na inname 's avonds op de ba[lees meer...]nk wat slaperiger dan gewoonlijk. Na de tweede dag was dit niet meer merkbaar. Ben van plan het nog enkele dagen te slikken en te stoppen als de voor mij gevaarlijke bomen hun stuifmeel kwijt zijn

11-05-2013 | Man | 45
Hooikoorts
Heb het middel een tijdje gebruikt. tegen de hooikoorts helpt het goed maar veel last van bijwerkingen. Eigenlijk bijna alles. Maar meest vreemde dat het je het gevoel geeft dat je spraakvermogen iets verminderd klinkt. Anderen is het niet opgevallen maar mijzelf wel. Verder veel last van de spieren en heel veel andere kleine kwaaltjes zoals slecht slapen, tintelingen, pan[lees meer...]iekaanvallen 's-nachts en moe.

31-03-2013 | Man | 30
cetirizine
Ik slik dit medicijn al een heel lange tijd. Zyrtec heb ik een tijdje hiervoor geslikt. Wat ik met Cetirizine heb is dat wanneer ik het niet slik, ik na ongeveer 24-48 uur jeuk krijg op plekken over mijn hele lichaam. Achter mijn oren, zelfs aan m'n gehemelte. Of al sneller nadat ik het niet meer slik: als ik mijn voet stoot krijg ik daar meteen jeuk. Ik heb geprobeerd van[lees meer...] dit medicijn af te komen, door eerst te gaan minderen. Ik kan met 1/4 pil per twee dagen net aan. Helemaal stoppen lukt me niet, want ik blijf dan een behoorlijke jeuk krijgen. Het voelt voor mij alsof dit ontwenningsverschijnselen zijn en dat dit dus een lichamelijke verslaving is. Graag zou ik weten of ik van dit medicijn af zou kunnen en helemaal zonder medicijnen zou kunnen.

25-01-2013 | Man | 50
cetirizine
Vertraagt de reactie van het lichaam op katten enorm: kun je ook eens (kort: 2 uren) op bezoek bij een kattenliefhebber!

01-11-2012 | Man | 25
cetirizine
Gebruik het nu 3 dagen dus te kort om te zeggen of het gaat werken. Is spierpijn een bijwerking? heb er enorm last van en heb niet gesport of zo.