Ervaringen met Cetirizine Tabletten

Verkoudheid (3 meningen)
Netelroos (2 meningen)

22-06-2023 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Ik heb deze pillen vaker genomen tegen hooikoorts. Echter de laatste 2x dat ik deze pillen nam kreeg ik een enorme reactie. Binnen een uur was mijn hartslag veel hoger, hyperventilatie, misselijk, buikpijn, diaree, agitatie, verwardheid, zweten. Ik heb een volle dag met paniekaanvallen gezeten, hoge hartslag en het kwam en ging. Na lang zoeken kwam ik erachter dat er een[lees meer...] stofje inzit die paniekaanvallen kan veroorzaken! Hoe is het mogelijk dat deze pillen zomaar zonder recept bij de drogist te koop zijn?! Dit zou veel beter in de bijsluiter gemeld moeten worden! Wat een ellende deze pillen! Nooit meer! En nu maar wachten tot het is uitgewerkt, slapen lukt niet met al die klachten

24-06-2020 | Man | 44
cetirizine (40)

12-07-2019 | Vrouw | 52
Allergische reactie
Heel erg jammer dat bijna alle fabrikanten (behalve de hele dure pillendraaiers) en leveranciers elk jaar omstreeks juli leveringsproblemen hebben. Er bestaan gigantische prijsverschillen tussen de goedkoopste pil in januari (€0,15) en de prijs die ik op dit moment moet betalen (€0,71 Allerfre of Reactine). Behalve twee hele dure merken is Cetirizine van een gewoon huismer[lees meer...]k van supermarkt en drogisterijketens als Etos, Kruidvat en Lidl uitverkocht. Ook de apotheken zowel online als plaatselijk kunnen mij niet meer aan betaalbare pillen helpen. Een hele rare zaak. Zeker gezien het feit dat dit vorig jaar omstreeks deze tijd ook het geval was. Gelukkig bleken ze in de ons omringende landen wel genoeg voorraad te hebben. Kortom, ongeloofwaardige prijsverschillen en gekke smoezen van verkopers over dit gekke fenomeen.

18-05-2019 | Vrouw | 55
cetirizine (10mg)
Na het 7e tabletje werd ik smorgens wakker met een gezwollen linkerzijde van mijn gezicht. Flinke zwelling ter hoogte van mijn jukbeen en huiduitslag op beide jukbeenderen, bultjes en vlekken, roodheid. Na stoppen met Cetirizine nam de zwelling langzaam af binnen een dag of 4. De huiduitslag veranderde in een huid die leek op schuurpapier, hard en rood. 4 dagen na stoppen[lees meer...] met de medicatie is dit nog aanwezig. Buiten de vervelende bijwerkingen hielp het middel mij ook helemaal niet tegen een constante waterige loopneus.

04-09-2018 | Man | 59
Hooikoorts
Na drie dagen kreeg ik bij de minste inspanning druk op mijn borst, uitstraling naar mijn armen en een zeer hoge hartslag! Na stoppen met deze pilletjes weer alles normaal.

14-08-2018 | Man | 50
cetirizine (10mg)
Pijnlijke steken Pezen zitten vast en doen pijn Vingers zitten vast Zenuwachtig hoge bloeddruk Jammer Helpt wel voor mijn Chronische rhinitis

09-08-2018 | Man | 61
cetirizine (10mg)
Ik heb al twee jaar huisstofmijt allergie het is eender welke medicatie ik neem mijn niezen lopende neus brandende ogen verminderd wel maar heb nadien ontstekingen op luchtwegen en de longen waar ik dan antibiotica moet nemen .Dus ik neem geen enkel medicatie tegen allergie meer in.

01-07-2018 | Vrouw | 19
Hooikoorts
Vandaag is de pollenexplosie enorm en heb ik ontzettend last van rode, jeukende ogen en niezen. Vanochtend 2 pilletjes genomen en sinds 1 uur val ik telkens uren on slaap. Wat een drama! 100% werkzaam tegen de allergie maar met deze bijwerkingen kan je niet normaal functioneren.

03-06-2018 | Vrouw | 51
Allergische reactie
Echt vreselijk, ik gebruik dit middel NOOIT meer

12-03-2018 | Vrouw | 42
cetirizine (10mg)
Ik ben dit middel gaan gebruiken omdat het zou helpen als slaapmiddel. Ik zat veel achter de pc en sliep slecht. Sinds ik dit middel 2-3 keer per week ben gaan gebruiken, sliep ik perfect. Echter, nu ziet het leven er anders uit omdat mijn buis van Eustachius is aangedaan, gehoor achteruit, tinnitus etc.... gebruik dit middel niet als je een allergie hebt! Volgende week mo[lees meer...]et ik door CT-scan. Ondertussen 50% doof en zo meer.... Twee weken geleden begonnen en de klachten worden erger. KNO-arts zit er bovenop. Niet genoemd in bijsluiter, hoe bizar!!!!

05-01-2018 | Vrouw | 27
cetirizine (10mg)
Ik kreeg er ernstige tinnitus en hyperacusis van. Nooit meer!! En de tinnitus is nooit meer weggegaan. Blijvende schade. Staat overigens niet bij bijwerkingen. Svp dit vermelden! Erg belangrijk.

27-05-2017 | Man | 7
Hooikoorts
Gebruikt voor onze zoon. Een uur na gebruik een slaapaanval van 18 uur, misselijk en hoofdpijn. Ik vind het een zeer naar middel en heb alles in de prullenbak gesmeten. Dit echt nooit meer!

22-05-2017 | Vrouw | 49
cetirizine (10mg)
Hielp totaal niet. Mijn allergie werd ondertussen ernstiger. Ik kreeg in anderhalf jaar tijd 3 anafylactische shocken, alle drie zeer levensbedreigend. Overgestapt naar fexofenadine.

17-10-2016 | Vrouw | 43
cetirizine (10mg)
Ik had op antibiotica ondraaglijke bijwerkingen. kreeg een andere antibiotica voorgeschreven. Klachten werden alleen nog maar erger. Naar de apotheek geweest acuut stoppen met de medicijnen. zo erg zag ik er uit. zij schreven mij Cetirizine voor. binnen een uur zou het werken in ieder geval tegen de jeuk.. Maar helaas, de jeuk werd erger en de uitslag met bulten ook. toch [lees meer...]maar weer de huisarts gebeld en hij schreef mij direkt prednisolon 20 mg voor dit voor drie dagen. die ga ik nu innemen en laat nog weten hoe het afgelopen is. Ik wens dit namelijk niemand toe wat ik voel. Het lijken wel mieren die onder mijn huid kruipen....

09-04-2016 | Vrouw | 33
cetirizine (5)
Ik werd er suf van. Niet handig! Meer eetlust! Humeurig, hoofdpijn terwijl ik dat nooit heb! gewoon niet fijn!

16-12-2015 | Vrouw | 40
cetirizine (10mg)
Tegen o.m. zonne-allergie gebruikte ik ruim een jaar tot redelijke tevredenheid Cetirizinetabletten. Plots kreeg ik er huiduitslag van. Ik was er allergisch voor geworden.