Ervaringen met Cetirizine Tabletten

Verkoudheid (3 meningen)
Netelroos (2 meningen)

01-03-2019 | Vrouw | 34
Verkoudheid
Al jaren ben ik bijna de hele winter af en aan verkouden. Toen ik me weer heel naar voelde, dit middel geprobeerd. Na één pilletje was de verkoudheid de volgende ochtend nagenoeg verdwenen, alleen nog een wat dichte neus. En slápen dat ik ervan doe, heerlijk! Ik neem nu soms nog een half pilletje, neem dat rond 18:00, ik slaap dan heel diep en goed.

03-01-2019 | Man | 51
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik neem al jaren cetrizine om diarree te verlichten en om geen diarree te krijgen na een avondje uiteten. In principe eet ik niet als ik niet weet wat erin zit omdat ik gauw diarree krijg. Veel diarree wordt voorkomen door cetrizine te slikken. Het nadeel is weel dat ik 's avonds snel slaperig wordt en meer slaap (maar omdat ik te weinig slaap is het misschien wel goed). I[lees meer...]k neem het niet iedere dag, behalve als ik op vakantie ben. Ik neem het meestal als ik voel dat ik het moet nemen.

30-07-2018 | Vrouw | 53
Allergische reactie
In eerste instantie kreeg ik de cetirizine 10 mg tabletten voorgeschreven voor mijn hooikoortsklachten. Ik ben allergisch voor Bomen en grassen. Dus ik slikte ze van februari tm oktober. Tot ik een keer onverwacht 5 maanden lang een flinke allergische uitslag over mijn hele lichaam (van voet tot nek) had. Die uiteindelijk door lichttherapie verdween. Daarna kreeg ik het a[lees meer...]dvies van de Dermatoloog de Cetirizine het hele jaar rond te gaan innemen. Tot nu toe is het bij kleine opvlammingen gebleven die ik snel weer onder de knie kreeg door niet te krabben en jeukstillende en verkoelende crèmes te gebruiken

26-07-2016 | Man | 61
cetirizine (10mg)
Jarenlang van medio mei last van kortademigheid ed. Verder allergisch voor van alles en nogwat... (zelfs overdosis Rexona) maar nooit Cetirizine gebruikt. Echter na bijzonder warme dag in mei dit jaar (2016) viel bij mij het kwartje. Twee hooikoorts middelen geprobeerd en bingo. Ik ben een grote man > 80 kg en neem er voor het slapen 2 stuks van 10 mg. Sta fris als een ho[lees meer...]entje op en kan mijn Turboinhaler (ontstekingsremmer en luchtpijpverruimer) lekker laten staan. Ik merk nog wel een lichte kriebel bij bepaalde pollen (kruiden), maar daar valt goed mee te leven.

13-02-2016 | Man | 59
Hooikoorts
Ik heb geen last van hooikoorts afhankelijk van weersomstandigheden, maar wel enkele keren per jaar dat hooikoortsachtige verschijnselen optreden: rode ogen, verstopte neus, "sniffen", e.d. Op advies van de huisarts ben ik deze tabletten gaan gebruik met erg goed resultaat. Zeer tevreden!

16-04-2015 | Vrouw | 42
Hooikoorts
Heel veel baat bij dit tabletje. Dankzij ervaringen op internet, dit tabletje bij Lidl gekocht. Alle klachten zijn verdwenen. Kan het nog niet geloven. Ik neem nu - na 2 weken - 1 tablet per dag te hebben genomen, een halve. Dit vanwege vermoeidheid. Een halve werkt ook prima. Niet meer: niezen, loopneus, gevoel van voorhoofdholteontst., uitgeput, doofheid (door verkoudh[lees meer...]eid), moe, lusteloos, hooikoortsaanvallen behoren ook tot het verleden.

17-03-2015 | Vrouw | 31
cetirizine (10mg)
Werkt voor mij super goed, geen jeukende ogen, minder tot niet meer snotterig. Geen bijwerkingen! Ik merk het meteen als ik het een dag niet heb ingenomen, dan zijn alle klachten binnen korte tijd weer terug.

02-07-2013 | Vrouw | 20
Hooikoorts
Wel last van vermoeidheid. Maar als ik het niet gebruik, dan kan ik helemaal niet slapen door jeukende ogen, etc. Voor de rest heb ik nu ook last van spierpijn, terwijl ik niets gedaan heb. En ik vergeet wat meer dingen.. Weet niet of dat door die medicijnen komt of door iets anders. Maar over het algemeen ben ik heel tevreden, werkt heel goed tegen hooikoorts bij mij.

18-06-2013 | Vrouw | 30
Hooikoorts
Heb 18 jaar lang gevochten tegenme hooikoorts en sinds deze medicijnen kan ik genieten van de zomer. Had alleen als bijwerking heel erg moe zijn....maar beetje creatief nadenken....tip voor de mensen die er moe van worden: neem hem in voordat je gaat slapen en niet sochtend....dan slaap je snachts lekker die moeheid van de pil weg en volgende dag ook nergens last van..... [lees meer...]:-)

12-06-2013 | Man | 32
Hooikoorts
Sinds ik dit gebruik heb ik geen klachten meer. Daarvoor wel: overal jeuk, gehemelte, oren, armen. De enige bijwerking is misschien dat ik er beter door slaap.

19-05-2013 | Man | 69
Hooikoorts
Voor het eerst dit jaar (2013) iets gezocht tegen de hinderlijke voorjaarsallergie. Gevoelig voor boom-/berkenpollen: loopneus, tranende en jeukende ogen. De verschijnselen waren in april al weer begonnen. In een supermarkt Cetirizine gezien en gekocht. De vervelende verschijnselen waren na een dag vrijwel geheel verdwenen. Alleen de eerste dag na inname 's avonds op de ba[lees meer...]nk wat slaperiger dan gewoonlijk. Na de tweede dag was dit niet meer merkbaar. Ben van plan het nog enkele dagen te slikken en te stoppen als de voor mij gevaarlijke bomen hun stuifmeel kwijt zijn

16-03-2013 | Vrouw | 24
cetirizine
Ik ben al sinds mijn 8e allergisch voor alles en nog wat waar ze maar niks aan konden doen. Tijdens mijn zwangerschap deze gekregen.. en ik kan nu niet meer zonder. Zodra 24 uur om is komen de klachten meteen weer terug. Super middel, zo ver ik weet geen bijwerkingen.

06-03-2013 | Vrouw | 45
Hooikoorts
rotmiddel, maakt depressief. vervanger voor zyrtec

07-02-2013 | Vrouw | 33
Hooikoorts
ik gebruik dit middel al jaren en bevalt me prima.laatst griep gehad en middel niet ingenomen. na 2 dagen merkbaar door niesbuien, droge neus en harde korsten in neus

25-01-2013 | Man | 50
cetirizine
Vertraagt de reactie van het lichaam op katten enorm: kun je ook eens (kort: 2 uren) op bezoek bij een kattenliefhebber!

19-01-2013 | Vrouw | 40
Hooikoorts
Al vanaf mijn jeugd hooikoorts. Van alles geprobeerd zoals spuiten, homeopatisch geneesmiddelen. Ceterezine heeft mijn lente en zomer periode in positieve zin veranderd.