Allergie (55 meningen)
Verkoudheid (2 meningen)
Netelroos (1 mening)

16-08-2015 | Man | 11
Allergische reactie
Op vakantie in Nederland kreeg mijn zoon van 11 huiduitslag wat jeukte en zich uitbreidde. Daarmee naar de huisarts gegaan op Texel. De huisarts dacht aan een allergische reactie (wij ook) en schreef Cetirizine diHCi 10mg voor. 1 tablet per dag (later lazen wij dat hij beter een halve tablet 2 x per dag kon nemen. Ook had hij last van zijn ogen (knipperen) gedacht werd aan[lees meer...] hooikoorts en daar kreeg hij oogdruppels voor (Livocab). Na een dag of 4/5 trok de uitslag weg maar het knipperen werd heftig en hij trok daarbij zijn hoofd heftig naar rechts of links. Toen wij hem erop aanspraken zei hij dat hij er niets aan kan doen en het zelf ook vervelend vind omdat hij last van zijn nek ervan krijgt. We hebben de bijsluiter gelezen en deze bijwerkingen komen zelden voor echter, hij is nu al bijna 2 weken gestopt en heeft inmiddels de tic waarschijnlijk eigen gemaakt. Erg vervelend en vermoeiend voor hemzelf. Ik ben benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben en wat de prognose is hoe lang dat dan nog gaat duren. Volgens onze eigen huisarts heeft het tijd nodig en gaat het vanzelf over.

25-06-2015 | Man | 24
Hooikoorts
Op aanvraag van de dokter dit middel gekregen, heel veel gebruikt voor me hooikoorts maar niets hielp echt. De eerste paar dagen ging het eigenlijk wel goed en hielp het redelijk, na dag 4 kregen de bijwerkingen de overhand. Heel erg moe en duf, tot bijna niet meer kunnen functioneren op het werk. Heel vervelend.. Ben er gelijk mee gestopt en zonder die cetirizine voel ik [lees meer...]me eigenlijk stukken beter. Dan maar een keer een niesaanval, voor mij nooit meer iedergeval!

28-02-2015 | Man | 65
Allergie
Dit middel doet inderdaad zijn werk goed. Helaas zijn de bijwerkingen bij mij erger als de kwaal zoals bloedneuzen, hoofdpijn, duizeligheid/slaperig gevoel, droge mond. Jammer en ben er dus snel weer mee gestopt.

13-08-2014 | Vrouw | 24
Huisstofallergie
Ik heb al zeer lang last van huisstofmijtallergie en mijn huisarts schreef mij dit middel voor. Het werk voor geen meter, maar heb zelf nog geen bijwerkingen meegemaakt. Ik geef het een 1 voor effectiviteit, het helpt niet.

21-06-2013 | Vrouw | 16
Hooikoorts
sávonds ingenomen, de volgende dag niet kunnen functioneren, vanwege extreme moeheid......nooit meer.

28-05-2013 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Ik word er depressief van. Opgezwollen. Hou vocht vast. Heb overal jeuk en ben ontzettend moe en kom echt de dag niet meer vooruit.

11-05-2013 | Man | 45
Hooikoorts
Heb het middel een tijdje gebruikt. tegen de hooikoorts helpt het goed maar veel last van bijwerkingen. Eigenlijk bijna alles. Maar meest vreemde dat het je het gevoel geeft dat je spraakvermogen iets verminderd klinkt. Anderen is het niet opgevallen maar mijzelf wel. Verder veel last van de spieren en heel veel andere kleine kwaaltjes zoals slecht slapen, tintelingen, pan[lees meer...]iekaanvallen 's-nachts en moe.

06-03-2013 | Vrouw | 45
Hooikoorts
Ik werd erg down van dit middel. ik ben nooit down, dus dat was vreemd voor mij. Ik slik niet elke dag hooikoortstabletten, met zyrtec welke niet meer vergoed worden door het ziekenfonds, slik ik in heftige hooikoortstijden 3 dagen een tablet, en dan wacht ik tot het weer erger wordt en dan slik ik ze weer 3 dagen na elkaar. Vaak scheelt dit 4 dagen pillen slikken. Omd[lees meer...]at ik dit middel dus ook niet dagelijks slikte viel het mij op dat ik als ik dit middel geslikt had dus erg down werd. De apotheek wil dit niet geloven want er zit hetzelfde in als bij zyrtec, nee hoor. Echt niet dus. Familielid van mij ook met hooikoorts werd door deze vervanger helemaal raar, en vaag en kon niet meer uit de woorden komen. Lekker middel als vervanger! Ziekenfonds vergoed aub de zyrtec weer, want dit maakt je ziek. Daarbij betalen we al genoeg premie en moeten we genoegen nemen met minderwaardige goedkopere middelen. (hoewel als ik ze moet kopen mijn weg wel weet op internet waar de zytec wel te koop is voor normale prijzen!

14-01-2013 | Vrouw | 57
Allergie
heb alle bijwerkingen gekregen die er maar waren. Droge mond, opgezet gezicht, misselijk hoofdpijn, pijn met plassen, werd er alleen maar beroerder van. Voordeel was wel dat je goed slaapt. Voor mij nooit meer deze medicijnen, heb er totaal geen baat bij gehad.

02-05-2012 | Man | 52
cetirizine
De blaasjes werden zo erg, dat er wel wat moest gebeuren. Dat werd dus zalf (Cremor Triam Cinoloni) + de cetrizirine. Deze tabletten verminderden inderdaad de jeuk, net als de zalf. Maar mijn geheugen bleef achteruitgaan, sinds de inname van de tabletten. Pas na het stoppen met de tabletten is mijn geheugen weer gedeeltelijk hersteld. Nooit meer deze tabletten voor mi[lees meer...]j.

17-04-2021 | Vrouw | 32
Hooikoorts
Ik word er zo moe van en loom net alsof je wakker bent maar in een roes ofzo ... zelfs als ik ze savonds neem voor het slapen. Ik geraakte deze ochtend niet uit mijn bed nam gisteren rond 22u een pilletje van 10mg. Altijd al last van de vermoeidheid na een pilletje dus probeerde nu eens om dezevoog het slapen te nemen maar geen resultaat het is nu 13u en ik voel me nog ste[lees meer...]eds niet normaal qua energie pijl

09-06-2020 | Man | 43
Hooikoorts
Al vanaf de middelbare school had ik regelmatig rode, branderige ogen, maar nooit aan hooikoorts gedacht. Ik weet het zelf aan de TL-verlichting, want het was altijd op school. Pas in 2009 (ik was toen 33), toen ik op een mobiele torenkraan ging werken, kon ik ineens 's morgens mijn ogen niet meer openhouden. Het leek alsof ik heel slaperig was, zo'n gevoel was het. Maar i[lees meer...]k was gewoon om 5 uur opgestaan en onderweg naar het werk. Toch maar omgekeerd en naar de huisarts. Die zei resoluut: 'graspollen-allergie, want dat heb ik zelf ook'. Toen kreeg ik neusspray mee. Echter kreeg ik daar vaak een bloedneus door en dat kon wel anderhalf uur duren voor dat ophield (werken was dan onmogelijk). Na een andere spray overgestapt op oogdruppels. Maar dat werkte ook niet, want veel werk was in de bouw en niet altijd was een toilet of ook maar stromend water beschikbaar en eenmaal pijnlijke ogen, kon ik onmogelijk nog druppelen. Uiteindelijk uitgekomen bij Cetirizine (en 's morgens een boterham met honing van een plaatselijk bijenvolk, levende pissebed eten hielp ook niet), maar daar word ik dikker van en bovenal behoorlijk moe. Maar het is kwaad met kwaad bestrijden; zonder medicatie kan ik niet, maar het best werkzame middel veroorzaakt vermoeidheid. Ik neem het 's morgens bij het ontbijt en als ik veel moet rijden en ik voel dat het begint uit te werken, neem ik er nog eentje. Maar dat is bij hoge uitzondering, want dan kan ik haast van parkeerplaats naar parkeerplaats rijden om een kwartiertje de ogen dicht te doen. Alleen....doe ik het niet, ben ik er welhaast zeker van dat ik me ziek kan melden en de volgende dag thuis zit met de gordijnen dicht, omdat mijn ogen dan overgevoelig zijn voor licht....

28-10-2019 | Vrouw | 23
Allergische reactie
Vanwege een crème waar ik een allergische reactie op kreeg, heb ik cetrizine ingenomen. De reactie zou binnen het eerste uur moeten afnemen. Helaas bleek dit weinig tot geen effect hebben. Mijn huid bleef vurig en warm, daarnaast bleven de aangetaste plekken opgezwollen. Wel merkte ik dat ik hoofdpijn kreeg door het middel.

06-08-2019 | Vrouw | 44
Hooikoorts
3 jaar geleden gestart tijdens hooikoortsseizoenen met cetirizine, met succes Tussendoor stoppen als hooikoortseizoen voorbij was, leverde geen problemen op Na 3 jaar overgestapt naar homeopatische oogdruppels en gestopt met cetirizine 2 dgn na stoppen kreeg ik jeuk over het gehele lichaam zonder uitslag Collega kwam met bijwerking jeuk na staken cetirizine Na inname [lees meer...]10mg tabler, verdween de jeuk binnen 2 uur Korte tijd weer doorgebruikt, daarna wederom gestopt En weer na 2/3 dgn flinke jeuk Neem nu bij toename jeuk 1 tablet in en probeer het zo steeds langer uit te stellen tot ik er hopelijk helemaal mee kan stoppen Zit nu gemiddeld 6dgn tussen

26-02-2019 | Man | 43

23-10-2018 | Vrouw | 22
Allergische reactie
Doordat ik extreme allergische reacties heb door mijn kou naar warmte allergie op zoek gegaan naar een oplossing. Eerst andere hooikoortstabletten geprobeerd, hier ging ik mij erg vreemd van voelen. Overgegaan naar deze, eerst werkte het heel goed. Daarna begon ik te merken dat ik problemen kreeg met spraak en zelfs typfouten ging maken, kwijt was hoe ik woorden moest schr[lees meer...]ijven en het vaak verkeerd uitsprak. Zeker geen alcohol erbij drinken want 1 wijntje versterkte dit en voelde ik me erg vreemd. Dus ik besloot te stoppen. Nu is de warmte allergie erger dan ooit. Zelfs als ik in de auto stap, onder de dekens ga liggen, een wijntje drink, stofzuig, direct heftige allergische netelroos op mijn hele lichaam. Word er nu nog gekker van. Ik raad dit dus af. Her lichaam raakt gewend aan de anti histamine waardoor je nog allergischer raakt! Achteraf gezien was ik ook heel kortademig (op de seh ervoor gelegen), nu ik gestopt ben is dat ook voorbij. Ik vind het absurd dat zo'n medicijn zonder recept notabene verkrijgbaar is terwijl het inspeelt op je hersenen!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum