fexofenadine

Jeuk (4 meningen)
Huisstofallergie (3 meningen)

15-08-2022 | Man | 63
Allergie
Ernstige hartritmestoornissen binnen een uur na eerste inname. Deze hartritme stoornis was continu aanwezig en voelde aan als gejaagd, onprettig en vermoeiend. De stoornis stopte binnen 24 uur Hartslag tussen 160 en 200 per minuut. Gevaarlijk medicijn. Zeer voorzichtig.

05-06-2022 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Als m’n hele leven hooikoorts en vorig jaar drie weken m’n keel dicht gehad dus toch maar weer aan de medicijnen. Helaas lijkt dit middel niet te helpen. Ik nies me suf en moet nergens met m’n handen aankomen. Daarnaast loop ik deze hele dag met een in de verte aanwezige hoofdpijn terwijl ik nooit hoofdpijn heb. Geen succes dus helaas. Helaas ook al Levocetirizine gehad ma[lees meer...]ar daar werd ik extreem moe van helaas.

03-06-2022 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Ben het gaan gebruiken yiken omdat ik van middelen zo moe wordt... Hier dus niet van... Helaas tijdens de zomervakantie helemaal onder de uitslag... Zonneallergie.. Vreselijk jeuk, niks hielp... Bij de dokter geweest, moest maar een allergietablet slikken... Dat deed ik toch al.... Toch maar weer over op de ceterizine.... Dit hielp wel maar heeft zeker een half jaar geduur[lees meer...]t voor mijn huis weer helemaal goed was...

03-06-2022 | Vrouw | 52
Hooikoorts
Totaal geen verbetering, heel de dag een jeukend gezicht, dus ogen ,oren, neus voorhoofd. Eigelijk alles...heb het al 35 jaar, hooikoorts

11-08-2021 | Vrouw | 48
Allergie
Dit is een heel effectief middel tegen allergie en met name de extreme vermoeidheid die je vaak van pollen ervaart alleen. Alleen jammer van de bijwerkingen.

14-05-2021 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Door de allergoloog in eerste instantie voorgeschreven voor netelroos. Slik 4x 180 mg per dag, 2x in de ochtend, 2x in de avond. Doe dit nu al ruim 3 mnd. Heb normaal gesproken ook extreem veel last hooikoorts wat vaak al begint in maart. Inmiddels is het mei en ik heb nog geen dag last gehad van hooikoort. Geen bijwerkingen. Ik vraag me af waarom de huisarts me al die[lees meer...] jaren bang heeft gemaakt als ik vroeg om 2 tabletten per dag als ik erg veel last had van hooikoorts. Fexofenadine werkt echt perfect maar dan wel bij een hogere dosering.

24-03-2021 | Vrouw | 61

03-03-2021 | Man | 21
Hooikoorts
Werk redelijk goed tegen hooikoorts in de neus en ogen. Daarnaast helpt het tegen contactallergie. Het werkt binnen een half uur, maar helaas slechts 8-10 uur.

21-02-2021 | Man | 44
Allergische reactie
hooikoorts

07-01-2021 | Man | 57
Eczeem
Door atopisch eczeem last van jeuk en vooral kriebel in de huid (gevoel van spiintjes in de huid) en soms ook pijnlijke huid. Ik gebruik het middel alleen als ik klachten voel. Eerst cetoleverezine gebruikt maar was te zwak. Na uitgebreide speur en inleestocht op internet en boeken uitgekomen bij oregano olie als natuurlijke histamine killer. Gebruik nu 1 capsule van Holla[lees meer...]nd & Barret preventief. (Helpt ook heel vaak bij hooikoorts trouwens !!). Frequentie klachten is veel minder en bij klachten neem ik 2-3 druppels pure oregano olie in VEEL water en dat helpt 9 van de 10 keer supersnel . De Fexofenadine alleen nog voor noodgevallen dus .

07-12-2020 | Man | 19
Netelroos
Ik heb chronische netelroos wat reageert op warmte; voortvloeiend uit Atopisch syndroom. Moet dagelijks anti-histamine slikken, anders val ik bijna flauw als ik van koud naar warm ga. Fexofenadine slikte ik enkele weken. Het is het enige medicijn dat 100% werkte; ik had 0 klachten. Merkte alleen dat concentratie etc. tot een nulpunt daalde. Ik kon geen dag meer werken, [lees meer...]maakte fouten en vergat veel. Ben hierdoor geswitcht naar andere medicijnen.

12-10-2020 | Vrouw | 28
Allergie
Ik heb dit middel lange tijd geslikt voor allergische klachten (hooikoorts, katten, huisstofmijt). Ik werd er elke keer heel erg moe van. Daarnaast ook hoofdpijn. Maar t ergste was denk ik mijn stemming, die was echt niet geweldig, ik werd er enorm chagrijnig van. Ook niet zo fijn voor mijn omgeving.. ik ben t blijven slikken omdat het wel 'iets' deed. Nu ga ik een ander m[lees meer...]iddel proberen genaamd levocetirizine. Ik ben benieuwd.

25-05-2020 | Man | 44
Werkt na een half uur maar niet langer dan 6 uur

23-04-2020 | Vrouw | 52
Keelpijn
door veel kuchen, tgv hooikoorts ?last van zere keel. al enkele weken. na de 1e inname merkte ik al direct resultaat. zere keel is weg en minder kuchen/hoesten. na 1 week halve tablet geprobeerd. maar dat is te weinig. en ik merk dan ook gelijk weer dat ik wat slijmproductie krijg. en n loopneus verder geen bijwerkingen ervaren.

12-04-2020 | Man | 60
Hooikoorts
Ik gebruik nu enkele dagen, eenmaal daags, Allegra fexotabs 120 mg. Na dag 2 was een effect merkbaar. Ik ben na inname ongeveer 6 uur volledig klachtenvrij. Na een zoektocht van tientallen jaren lijkt dit dus een ideaal middel! Na ongeveer 6 uren nemen de hooikoortsklachten weer toe. Ik houd mij aan de voorgeschreven inname van éénmaal daags. Kun je de dosering eventueel[lees meer...] verhogen naar tweemaal daags.

05-02-2020 | Man | 34
Netelroos
Op het eind zal ik u een andere middelen adviseren. Sinds 2/3 jaar doorlopend last van Netelroos. Jeukende bultjes die snel komen opzetten, vaak in het centrum van de bult wit gekleurd en rondom de rand rood van kleur. De bulten kunnen samen groeien tot grotere oppervlakten en zo hele eilanden vormen over het lichaam. Vaak op de rug, armen of benen, soms ook in het gezicht[lees meer...] met als gevolg opgezwollen lippen en oogleden. In het ergste geval kan de keel opzwellen, neem dit serieus want dit kan levensbedreigend zijn. Het middel Fexofenadine werkt snel. Wanneer de klachten zich voluit manifesteren zijn deze na het innemen van een half tablet binnen het uur weg. Ik heb dit middel nu zo'n 3 maanden in gebruik en merk dat mijn lichaam er steeds slechter op reageert. Wellicht is het inwendige emmertje vol en beginnen de ernstige bijwerkingen nu beter zichtbaar te worden. Ik had altijd al last van hoofdpijn en vermoeidheid met deze pillen, zeker wanneer je het gebruikt op een lege maag valt het heel zwaar. Heb niet gemerkt dat dit minder wordt na verloop van tijd, zoals bij andere medicatie vaak wel het geval is. Inmiddels merk ik dat ik door dit gebruik kortademig wordt, last krijg van hartkloppingen, een onregelmatige hartslag en druk op de borst. Dit met een half tablet van 180mg per dag, een dosering die ik mezelf heb voorgeschreven waar de huisarts zelfs dagelijks een heel tablet adviseerde. Mijn advies zou zijn nooit teveel van dit middel tegelijk te nemen. Ik gebruikte voorheen een natuurlijk anti-histamine die goed werkte, maar helaas is die vrij prijzig en wordt niet vergoed omdat het natuurlijk is. Dit middel heet Scutellariae en is bijvoorbeeld bij de vitamin store te verkrijgen. De producent is Solger. Dit middel werkte voor mij in het begin uitstekend en heeft geen enkele bijwerking. Vermoedelijk bouwt het lichaam een tollerantie op voor het middel, want het werd na een half jaar minder effectief. Zodoende bij Fexofenadine uitgekomen middels de huisarts. Morgen echter terug naar de huisarts om de klachten te bespreken. Voor de echt wanhopigen onder ons die lijden aan deze ziekte, er bestaan injecties die het immuunsysteem platleggen. Die haalt u dan 1x per 4 weken. Dit zorgt ervoor dat de histamine in uw lichaam geen kans krijgt zich overal te verspreiden en jeuk of bulten geeft. U kunt dit opzoeken onder de naam: Omalizumab (Xolair). Ik zou iedereen op het hart willen drukken te beginnen met natuurlijke middelen wanneer u deze klachten heeft. Fexofendine is duidelijk zware synthetische troep voor kortstondig gebruik. Ondanks dat de bijsluiter dit niet vermeld wil ik iedereen dringend adviseren dit niet lang te gebruiken.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum