Fexofenadine

Netelroos (4 meningen)
Huisstofallergie (3 meningen)

10-09-2019

Jeuk

Al jaren enorme jeukaanvallen en niet zomaar een beetje, ik bedoel dan extreem en op mijn hele lichaam. Eerst levocetirizine gehad, maar daar werd ik heel moe van. Sinds ik 2x daags fexofenadine 120 mg slik, gaat het fantastisch en heb ik totaal geen jeuk. Ik lees hier zojuist een verhaal waar ik mezelf enorm in herken. Vanwege de levertijd (week 46 pas weer!) noodgedwonge[lees meer...]n over moeten stappen naar 1x daags 180 mg. Jammer, maar helaas.. In de ochtend een jeukaanval, kortom, met 1 tablet kom ik de dag niet door. In overleg met de apotheek mogen de tabletten gebroken worden en slik ik in de ochtend 1x 180 mg en voor het slapen gaan een halfje, dus 90 mg. Tot op heden werkt dit voor mij prima, maar ik hoop snel weer over te kunnen naar het vertrouwde recept, 2x 120mg. Ik vraag mij af waar de leveringproblemen ineens vandaan komen. Komt het door de aankomende Brexit? Want Engeland is enorm aan het hamsteren of is er een ander probleem? Verder is het vreemd dat Mylan en Ratiopharm beiden met hetzelfde probleem kampen.
21-07-2019

Hooikoorts

Gebruik het alleen zodra de eerste klachten zich aandoen van het seizoen. Zeer effectief tegen de allergische reacties. Het heeft als neveneffect dat het irritatie van de eikenprocessierups vermindert, geen jeukende en kort kleine bultjes.
10-07-2019

Allergie

Helpt bij inname eerste verschijnselen of elke dag in het hooikoortsseizoen. Is de hooikoortsaanval actief, dan helpt inname bij mij niet meer (1xdaags 180mg).
10-04-2019

Hooikoorts

ik heb al 50 jaar hooikoorts, dit middel helpt hoewel in heftige tijden zoals nu het niet afdoende is
02-04-2019

Hooikoorts

Na verschillende soorten tabletten te hebben gebruikt kwam ik uit bij deze. De Fexofenadine heeft nauwelijks bijwerkingen bij mij. De andere medicijnen hadden oa als bijwerking dat ik extreem vermoeid was, zelfs al slikte ik de tabletten voor de nacht in. Op dit moment is het voorjaar goed losgebarsten in NL en krijg ik meer hooikoortsklachten die niet voldoende afnemen me[lees meer...]t de medicatie waardoor ik soms 2 tabletten per dag inneem (wat niet mag maar ja....) Het is een tijdelijk probleem weet ik uit ervaring, nu alles in de natuur is losgebarsten reageert mijn lijf daarop en krijg ik het niet onder controle met 1 pil. Ik gebruik daarnaast nog Livocab oogdruppels en heb gevraagd om een neusspray van de HA, welke dat wordt hoor ik morgen. Hopelijk kom ik op deze manier het voorjaar door en kalmeert het allemaal een beetje en kan ik weer beter ademhalen want ook mijn longen hebben last van de pollen. Ik ben kortademig en ademhalen gaat soms wat moeizamer. Dit is ook een tijdelijke klacht, het neemt weer af in de komende weken.
21-03-2019

Allergie

Ik ben de hele dag een beetje moe en heb zware oogleden met een klein zeurend zeer licht hoofdpijntje maar toch net negatief aanwezig! Vooralsnog altijd weer beter dan de bomenkoorts!
14-03-2019

Allergie

Koop deze film omhulde tabletten in Oostenrijk-Tirol. Veel mensen gebruiken dit daar in het voorjaar als de berghellingen gaan bloeien. Wordt veel an toeristen direct verkocht door de Apotheken. Fexofenadine is een relatief nieuwe moderne stof met een hogere werkzaanheid. Het merk is Allegra en de fabrikant is sanovi-aventis GmbH, Wenen. Tolatings nr 1-22153
26-02-2019

02-01-2019

Allergische reactie

Diverse allergische reacties, exceem, jeuk huid, ogen en oren Gebruik nog andere middelen hiertegen en vaker die in apotheek bereid moeten worden tegen oa schimmels Is bijkomstigheid van luchtvervuiling, huisvervuiling en omgeving door anderen. Natuur die in januari in bloei staat, in combinatie met lichte huid, rood haar en chronische auto immuumziekte Sinds da[lees meer...]gelijks toevoeging dit mddel gaat het iets beter en kan ik nog omhoog naar 260mg
02-05-2018

Hooikoorts

Deze medicijnen werken bij mij redelijk goed, het maakt het vervelend dat ik er zo moe van wordt en hoofdpijn van krijg. Dit toch liever dan de klachten van de hooikoorts die vele malen erger zijn. Af en toe een wat verkouden gevoel maar als dat alles is wat ik van de hooikoorts meekrijg ben ik tevreden.
30-04-2018

Hooikoorts

Ik heb last van een zware vorm van hooikoorts en na vele medicijnen geprobeerd te hebben gebruik ik al jaren fexofenadine. Het middel werkt bij mij snel (na ongeveer 15 min) en geeft in tegenstelling tot andere medicijnen geen bijwerkingen. Van andere medicijnen (bijv cetirizine en levocetirizine) werd ik erg moe. Na gebruik van het medicijn zijn mijn klachten sterk verm[lees meer...]inderd, maar niet volledig weg. Toch ben ik erg tevreden want de klachten zijn na het gebruik van fexofenadine sterk verminderd en goed mee om te gaan.
30-04-2018

Fexofenadine (fexofenadine)

Eerst erg droge huid bij het douchen - later tot zeer grote irritatie aan toe waardoor normaal functioneren onmogelijk werd, ook al douchete ik niet. Door die kriebelende huid veel last ondervonden, jaren lang met intermezzo's kwam het steeds terug. Sinds ik dit medicijn heb is alles voorbij. gebruik het ook niet dagelijks, slechts wanneer het op komt zetten.
18-12-2017

Allergische reactie

ik heb ze ingenomen en galbulten werden minder maar jeuk bleef maaar hoorde van alles in mijn hoofd nooit meer !!! Werd er helemaal gek van.
28-11-2017

Allergie

Allergisch voor honden en katten. Nam 1 pil per dag, bleek het in het weekend op te zijn, ik dacht maandag even bestellen. Was ik toch zo'n stuk minder benauwd als normaal, echt ongelofelijk. Bleek benauwdheid in zeldzame gevallen voor te komen. Ik gebruik het niet meer en ik ben van 8-10 puffen per dag naar 2 gegaan. En ik heb het niet benauwd meer. De honden en katten zi[lees meer...]jn er nog, neem een andere pil als ik echt last krijg, maar Fexofenadine nooit meer!! En ik kwam er er toeval achter, wist ik dit maar eerder, was de hele dag benauwd door 1 pil~! Mijn kwaliteit van leven is er een stuk op vooruit gegaan.
19-08-2017

07-06-2017

Hooikoorts

Veel minder last van hooikoorts sinds gebruik van dit medicijn. Neem het dagelijks icm fluticasonpropionaat neusspray. Heel af en toe nog last van een jeukend gehemelte en jeukende & rode ogen. Maar kan weer normaal functioneren in mei/juni.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum