Allergie (23 meningen)
Jeuk (4 meningen)
Huisstofallergie (3 meningen)

12-04-2016 | Man | 40
Hooikoorts
Ik had een vrij behoorlijke vorm van hooikoorts, heb meerdere tabletten hiervoor gehad die ófwel minder werkte ófwel uit de handel zijn genomen. Uiteindelijk kwam ik uit op Fexofenadine. Ik slik de laatste tijd halve tabletten per dag alleen in de hooikoortsperiode en dan ook nog alleen de eerste maanden van die periode (ben alleen gevoelig voor de pollen die dan heersen).[lees meer...] Het werkt vrijwel direct, het niezen stopt en de tranende ogen ook. Minpunten zijn de vermoeidheid die je er van kunt krijgen, vandaar dat ik nu ook de helft van 180 mg neem dus 90 mg per dag. De tabletten zijn makkelijk doormidden te breken. Algehele oordeel wel positief alleen wel wat bijwerkingen ook kan ik mijn lichte overgewicht nu beter plaatsen, las dat bij andere comments, maar wist niet dat dit door dit medicijn komt.

15-07-2015 | Man | 50
fexofenadine (120mg)
Jeuk
Na in eerste instantie hydroxizine 10mg te hebben voorgeschreven gekregen door de huisarts om de jeukaanvallen die ik dagelijks heb het hoofd te kunnen bieden heb ik uiteindelijk een verwijzing gevraagd voor een allergoloog. De hydroxizine maakte mij namelijk enorm slaperig. Ik durfde niet meer auto te rijden en moest 's-morgens de afweging maken óf jeuk, óf even met de a[lees meer...]uto weg. De allergoloog heeft verschillende tests uitgevoerd maar kon de oorzaak niet vinden. Omdat ik enorm veel last had van de bijwerkingen van hydroxizine 10mg kreeg ik Fexofenadine 120mg voorgeschreven. Hiervan moest ik dagelijks twee tabletten innemen. Vanaf dag 1 was de jeuk verdwenen en had ik ook geen last meer van de bijwerkingen. Helaas schijnen er nu leveringsproblemen te zijn met dit medicijn. Ik heb nu sinds kort een andersoortige Fexofenadinetablet van 180mg. Hoewel ik heb aangegeven bij de apotheek dat dit dus neerkomt op een lagere dosering schijnen ze hier niet van doordrongen te zijn. Alle hooikoortspatiënten slikken deze dosis. Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om hen te laten inzien dat het in mijn geval niet om hooikoorts gaat. De jeuk is er altijd en heeft niets te maken met pollen o.i.d.. Ik heb deze 180mg tablet nu maar verdeeld in tweeën zodat ik 's-morgens en 's-avonds zoals ik ben gewend de tablet kan innemen. Maar helaas, de bijwerkingen die ik had met Hydroxizine zijn weer volledig terug. Zodra ik deze Fexofenadinepil heb ingenomen wordt ik wederom suf en durf ik niet de straat meer op. Ik ben ten einde raad. De jeuk is ook weer terug omdat de dosis is gereduceerd en ik mag nu wel drie halve tabletten innemen. Hoop dat mijn oude medicijn Fexofenadine 120 mg weer snel leverbaar is.

16-04-2015 | Vrouw | 28
Allergie
Ik slik dit tegen allergie van huisstofmijt etc en hooikoorts in de lente. Eerst had ik fexofenadine van Pharmachemie en die werkte erg goed. Sinds kort is deze niet meer verkrijgbaar en heb ik dus "hetzelfde" middel van Mylan. Deze werkt zeer slecht! Bijholtes zijn continue verstopt en opgezwollen, veel last van mijn keel en een hese stem. Ik ben zeer ontevreden over dit [lees meer...]product! Nu met de hooikoorts werkt het totaal niet. In tegenstelling tot de vorige jaren heb ik erg veel last, niezen, hoesten, tranende en jeukende ogen en ga zo maar door! Ik hoop dat Pharmachemie snel weer terug komt met "zijn" versie van dit medicijn!

10-04-2015 | Man | 52
Allergie
Na hartstilstand medicatie waarbij extreme moeheid. Na 4 a 6 uur geen energie meer. Ga stoppen om te kijken of het dan beter gaat. Had de verzameld al van 120 naar 40 mg. verlaagd.

02-03-2015 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Fexofenadine werkt redelijk goed zonder bijwerkingen. Alleen wanneer er erg veel pollen in de lucht zijn werkt het voor mij niet afdoende. Vooral veel jeuk in m'n ogen. Maar daar heb ik oogdruppels voor.

02-05-2014 | Vrouw | 33
Netelroos
Vanwege chronische netelroos ook Fexofenadine geprobeerd (na diverse andere antihistaminica). Dit middel zou volgens de allergoloog goed werken, maar helaas gold niet voor mij. Er gebeurde net zo weinig als bij andere antihistaminica: mijn netelroos bleef komen en gaan. Kort gebruikt dus, daarna overgegaan op Celestone met Semprex (antihistamine) en hydroxizine (ook antohi[lees meer...]stamine). Dat werkte iets beter. Nu Neoral met Semprex en hydroxizine. Neoral werkt bij mij veel beter dan alle antihistamine die ik heb gesprobeerd. Helaas is het een vrij heftig medicijn, maar je wilt wel na jaren netelroos...

12-04-2014 | Vrouw | 29
Netelroos
Sinds 1,5 week heb ik Netelroos gekregen. De huisarts gaf eerst aan dat het wel voorbij zou gaan en ik zo nodig een tabletje desloratadine kon nemen (gebruik ik af en toe voor mijn hooikoorts). Dit leek niet afdoende te helpen, want het werd alleen maar erger. Ik kreeg opgezwollen lippen, handen, voeten en mijn hele lichaam zat onder de netelroos. Sinds ik naast de deslor[lees meer...]atadine ook 1x daags 1 tablet fexofenadine inneem is de netelroos vrijwel meteen weg gegaan. Ik heb er bijna geen bijwerkingen van, op wat moeheid na.

04-03-2014 | Man | 43
Allergie
Tijdje terug een zeer jeukende vinger , leek wel een muggenbeet, (in de avond telkens) niet bij stil gestaan, maar na een week later begon het op mijn handen , bovenarmen, voeten ook te jeuken, na beetje onderzoek, dacht ik dat het netelroos was. Uiteindelijk zo erge jeuk en veel bultjes, toch maar de huisarts gebeld, zonder gezien te hebben, gelijk deze medicijn voorges[lees meer...]chreven, gelukkig maar,, want het hielp gelijk. na 2 weken, paar dagen gestopt, maar de bultjes en de jeuk gelijk weer terug. Toch maar bij de huisarts geweest en bloed afgegeven , en gelijk een pakje Fexofenadine opgehaald bij de apotheek. Kwa bijwerkingen, kan ik alleen zeggen dat het mij is opgevallen dat ik er erg lang van kan slapen,, extreem lang (als mijn vrouw mij niet wakker maakt slaap ik gewoon door ,, heel raar )

05-10-2013 | Vrouw | 49
Jeuk
Paar maanden geleden kreeg ik opeens uitslag, terwijl ik mijn voedsel niet had veranderd. Helaas jeukte het ook en uiteindelijk naar allergoloog gegaan. Ze wisten niet wat het was, ook niet na vele testen en kreeg deze pillen. Hielp heel erg tegen de jeuk. Nu besloot ik er mee te stoppen daar de uitslag en jeuk verdwenen waren, maar ik ben sindsdien heel erg misselijk. Het[lees meer...] enige wat er in mijn eet- en leefpatroon is veranderd, is dat ik hier mee gestopt ben, dus vraag me af of het door het stoppen is gekomen. Nu lijd ik ook aan GERD, (reflux ziekte) waar ik al 2 jaar nauwelijks last van heb. Vraag me af of anderen hier ook last van hebben. Misselijk nadat je gestopt bent.

10-01-2013 | Vrouw | 17
Allergie
Ik heb last van Netelroos / Galbulten al sinds men 12e . Eerst had ik er nog niet zo'n last van maar op den duur werd het steeds erger en erger. Ik heb veel medicijnen gebruikt ervoor , dit is nog de beste medicijn die ik heb gekregen , ik wil niet zeggen dat deze echt helpt bij mij maar beter dan die anderen .. Waarschijnlijk volgende week met een prikmedicatie begi[lees meer...]nnen , als dat werkt dan ben ik er in ieder geval echt bijna van af , van de rode huid jeuk/branding en de bultjes .. Maar gelukkig , gaat het ooit vanzelf weer over !! Hopen dat dat niet meer zo lang duurd haha .

25-10-2012 | Vrouw | 55
Allergie
Wij waren op vakantie en daar ben ik op de ic beland waar ik behandeld werd voor anafylactisch shock . Daarna heb ik mijn fexofenadine een paar weken niet ingenomen en ging ik best wel de goede kant op tot dat ik 2 weken geleden weer ben begonnen met inname. Binnen een paar dagen begonnen alle klachten weer. Op advies van de arts ben ik nu gestopt en ga ik langzaam weer vo[lees meer...]oruit. De duizeligheid en de hoofdpijn worden al iets minder. Wel een zeer angstige ervaring

19-10-2012 | Man | 51
Astma
Gebruik Fexofenadine dagelijks 180 mg. al vele jaren preventief atopische astma. Voorkomt niet alle acute astma problemen maar helpt absoluut. Gebruik daarnaast dagelijks astma medicijnen. Nooit bijwerkingen Fexofenadine gehad. (voorheen Telfast).

16-09-2012 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Onlangs dit middel voorgeschreven gekregen omdat Xyzal niet zo snel meer mag worden voorgeschreven (vanwege extra kosten) en de stofnaam van Xyzal voor mij niet afdoende werkt. Van dit middel, 2 weken geprobeerd, kreeg ik erg veel last van hoofdpijn en duizeligheid. Zo'n duizeligheid die je krijgt als je "te snel opstaat". De hooikoorts klachten werden wel minder, maar net[lees meer...] niet voldoende. Ik had het gevoel dat ik moest niezen, maar hoefde net niet te niezen. Had continu jeukende ogen, maar net niet zo dat je er in hoeft te wrijven. Daarnaast zijn het erg grote tabletten en die kunnen lastig zijn door te slikken, ook als je ze doormidden breekt.

11-09-2012 | Vrouw | 53
Allergie
Ik heb sinds een paar maanden galbulten /netelroos. Heel vervelend als je hele lichaam onder de bulten en brand zit. Ook ging soms mijn lippen opzetten. De dermatoloog schreef dit middel voor en het hielp al binnen een paar uur. Nu, een aantal maanden later , probeer ik af en toe te stoppen maar de uitslag komt nog steeds terug. Als ik een pil inneem gaat de uitslag sn[lees meer...]el weer weg. Ik hoop dat ik in de toekomst weer van de netelroos afkom. Wel een voordeel is dat ik nagenoeg geen last meer heb van psoriasses. Daar heb ik al 30 jaar last van maar mijn huid is nog nooit zo "schoon" geweest.

04-07-2012 | Vrouw | 19
Allergie
Alle ernstige bijwerkingen die in de bijsluiter staan, heb ik last van:S Ik kan er niet van slapen. Ik lijk wel een opgeblazen kogelvis. Binnen nog geen 5 minuten kreeg ik er last van.

02-03-2012 | Vrouw | 46
Allergie
ben in juli op vakeantie geweest had toen gelijdelijk last van netelroos en het werd steeds erger.ben in september begonnen met dit medicijn help goed tegen netelroos maar mijn grootste bijwerking was`dat ik in 2 maanden tijd 10 kilo ben aangekomen en het gaat er niet meer af sinds ik gestopt ben met het medicijn.

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum