Ervaringen met Fexofenadine

Huisstofallergie (3 meningen)

10-09-2019 | Vrouw | 33
fexofenadine (120mg)
Jeuk
Al jaren enorme jeukaanvallen en niet zomaar een beetje, ik bedoel dan extreem en op mijn hele lichaam. Eerst levocetirizine gehad, maar daar werd ik heel moe van. Sinds ik 2x daags fexofenadine 120 mg slik, gaat het fantastisch en heb ik totaal geen jeuk. Ik lees hier zojuist een verhaal waar ik mezelf enorm in herken. Vanwege de levertijd (week 46 pas weer!) noodgedwonge[lees meer...]n over moeten stappen naar 1x daags 180 mg. Jammer, maar helaas.. In de ochtend een jeukaanval, kortom, met 1 tablet kom ik de dag niet door. In overleg met de apotheek mogen de tabletten gebroken worden en slik ik in de ochtend 1x 180 mg en voor het slapen gaan een halfje, dus 90 mg. Tot op heden werkt dit voor mij prima, maar ik hoop snel weer over te kunnen naar het vertrouwde recept, 2x 120mg. Ik vraag mij af waar de leveringproblemen ineens vandaan komen. Komt het door de aankomende Brexit? Want Engeland is enorm aan het hamsteren of is er een ander probleem? Verder is het vreemd dat Mylan en Ratiopharm beiden met hetzelfde probleem kampen.

15-07-2015 | Man | 50
fexofenadine (120mg)
Jeuk
Na in eerste instantie hydroxizine 10mg te hebben voorgeschreven gekregen door de huisarts om de jeukaanvallen die ik dagelijks heb het hoofd te kunnen bieden heb ik uiteindelijk een verwijzing gevraagd voor een allergoloog. De hydroxizine maakte mij namelijk enorm slaperig. Ik durfde niet meer auto te rijden en moest 's-morgens de afweging maken óf jeuk, óf even met de a[lees meer...]uto weg. De allergoloog heeft verschillende tests uitgevoerd maar kon de oorzaak niet vinden. Omdat ik enorm veel last had van de bijwerkingen van hydroxizine 10mg kreeg ik Fexofenadine 120mg voorgeschreven. Hiervan moest ik dagelijks twee tabletten innemen. Vanaf dag 1 was de jeuk verdwenen en had ik ook geen last meer van de bijwerkingen. Helaas schijnen er nu leveringsproblemen te zijn met dit medicijn. Ik heb nu sinds kort een andersoortige Fexofenadinetablet van 180mg. Hoewel ik heb aangegeven bij de apotheek dat dit dus neerkomt op een lagere dosering schijnen ze hier niet van doordrongen te zijn. Alle hooikoortspatiënten slikken deze dosis. Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om hen te laten inzien dat het in mijn geval niet om hooikoorts gaat. De jeuk is er altijd en heeft niets te maken met pollen o.i.d.. Ik heb deze 180mg tablet nu maar verdeeld in tweeën zodat ik 's-morgens en 's-avonds zoals ik ben gewend de tablet kan innemen. Maar helaas, de bijwerkingen die ik had met Hydroxizine zijn weer volledig terug. Zodra ik deze Fexofenadinepil heb ingenomen wordt ik wederom suf en durf ik niet de straat meer op. Ik ben ten einde raad. De jeuk is ook weer terug omdat de dosis is gereduceerd en ik mag nu wel drie halve tabletten innemen. Hoop dat mijn oude medicijn Fexofenadine 120 mg weer snel leverbaar is.

05-10-2013 | Vrouw | 49
fexofenadine (180mg)
Jeuk
Paar maanden geleden kreeg ik opeens uitslag, terwijl ik mijn voedsel niet had veranderd. Helaas jeukte het ook en uiteindelijk naar allergoloog gegaan. Ze wisten niet wat het was, ook niet na vele testen en kreeg deze pillen. Hielp heel erg tegen de jeuk. Nu besloot ik er mee te stoppen daar de uitslag en jeuk verdwenen waren, maar ik ben sindsdien heel erg misselijk. Het[lees meer...] enige wat er in mijn eet- en leefpatroon is veranderd, is dat ik hier mee gestopt ben, dus vraag me af of het door het stoppen is gekomen. Nu lijd ik ook aan GERD, (reflux ziekte) waar ik al 2 jaar nauwelijks last van heb. Vraag me af of anderen hier ook last van hebben. Misselijk nadat je gestopt bent.