Ervaringen met Fexofenadine

25-05-2020 | Man | 44
Werkt na een half uur maar niet langer dan 6 uur

23-04-2020 | Vrouw | 52
Keelpijn
door veel kuchen, tgv hooikoorts ?last van zere keel. al enkele weken. na de 1e inname merkte ik al direct resultaat. zere keel is weg en minder kuchen/hoesten. na 1 week halve tablet geprobeerd. maar dat is te weinig. en ik merk dan ook gelijk weer dat ik wat slijmproductie krijg. en n loopneus verder geen bijwerkingen ervaren.

12-04-2020 | Man | 60
Hooikoorts
Ik gebruik nu enkele dagen, eenmaal daags, Allegra fexotabs 120 mg. Na dag 2 was een effect merkbaar. Ik ben na inname ongeveer 6 uur volledig klachtenvrij. Na een zoektocht van tientallen jaren lijkt dit dus een ideaal middel! Na ongeveer 6 uren nemen de hooikoortsklachten weer toe. Ik houd mij aan de voorgeschreven inname van éénmaal daags. Kun je de dosering eventueel[lees meer...] verhogen naar tweemaal daags.

05-02-2020 | Man | 34
Netelroos
Op het eind zal ik u een andere middelen adviseren. Sinds 2/3 jaar doorlopend last van Netelroos. Jeukende bultjes die snel komen opzetten, vaak in het centrum van de bult wit gekleurd en rondom de rand rood van kleur. De bulten kunnen samen groeien tot grotere oppervlakten en zo hele eilanden vormen over het lichaam. Vaak op de rug, armen of benen, soms ook in het gezicht[lees meer...] met als gevolg opgezwollen lippen en oogleden. In het ergste geval kan de keel opzwellen, neem dit serieus want dit kan levensbedreigend zijn. Het middel Fexofenadine werkt snel. Wanneer de klachten zich voluit manifesteren zijn deze na het innemen van een half tablet binnen het uur weg. Ik heb dit middel nu zo'n 3 maanden in gebruik en merk dat mijn lichaam er steeds slechter op reageert. Wellicht is het inwendige emmertje vol en beginnen de ernstige bijwerkingen nu beter zichtbaar te worden. Ik had altijd al last van hoofdpijn en vermoeidheid met deze pillen, zeker wanneer je het gebruikt op een lege maag valt het heel zwaar. Heb niet gemerkt dat dit minder wordt na verloop van tijd, zoals bij andere medicatie vaak wel het geval is. Inmiddels merk ik dat ik door dit gebruik kortademig wordt, last krijg van hartkloppingen, een onregelmatige hartslag en druk op de borst. Dit met een half tablet van 180mg per dag, een dosering die ik mezelf heb voorgeschreven waar de huisarts zelfs dagelijks een heel tablet adviseerde. Mijn advies zou zijn nooit teveel van dit middel tegelijk te nemen. Ik gebruikte voorheen een natuurlijk anti-histamine die goed werkte, maar helaas is die vrij prijzig en wordt niet vergoed omdat het natuurlijk is. Dit middel heet Scutellariae en is bijvoorbeeld bij de vitamin store te verkrijgen. De producent is Solger. Dit middel werkte voor mij in het begin uitstekend en heeft geen enkele bijwerking. Vermoedelijk bouwt het lichaam een tollerantie op voor het middel, want het werd na een half jaar minder effectief. Zodoende bij Fexofenadine uitgekomen middels de huisarts. Morgen echter terug naar de huisarts om de klachten te bespreken. Voor de echt wanhopigen onder ons die lijden aan deze ziekte, er bestaan injecties die het immuunsysteem platleggen. Die haalt u dan 1x per 4 weken. Dit zorgt ervoor dat de histamine in uw lichaam geen kans krijgt zich overal te verspreiden en jeuk of bulten geeft. U kunt dit opzoeken onder de naam: Omalizumab (Xolair). Ik zou iedereen op het hart willen drukken te beginnen met natuurlijke middelen wanneer u deze klachten heeft. Fexofendine is duidelijk zware synthetische troep voor kortstondig gebruik. Ondanks dat de bijsluiter dit niet vermeld wil ik iedereen dringend adviseren dit niet lang te gebruiken.

10-09-2019 | Vrouw | 33
Jeuk
Al jaren enorme jeukaanvallen en niet zomaar een beetje, ik bedoel dan extreem en op mijn hele lichaam. Eerst levocetirizine gehad, maar daar werd ik heel moe van. Sinds ik 2x daags fexofenadine 120 mg slik, gaat het fantastisch en heb ik totaal geen jeuk. Ik lees hier zojuist een verhaal waar ik mezelf enorm in herken. Vanwege de levertijd (week 46 pas weer!) noodgedwonge[lees meer...]n over moeten stappen naar 1x daags 180 mg. Jammer, maar helaas.. In de ochtend een jeukaanval, kortom, met 1 tablet kom ik de dag niet door. In overleg met de apotheek mogen de tabletten gebroken worden en slik ik in de ochtend 1x 180 mg en voor het slapen gaan een halfje, dus 90 mg. Tot op heden werkt dit voor mij prima, maar ik hoop snel weer over te kunnen naar het vertrouwde recept, 2x 120mg. Ik vraag mij af waar de leveringproblemen ineens vandaan komen. Komt het door de aankomende Brexit? Want Engeland is enorm aan het hamsteren of is er een ander probleem? Verder is het vreemd dat Mylan en Ratiopharm beiden met hetzelfde probleem kampen.

21-07-2019 | Man | 43
Hooikoorts
Gebruik het alleen zodra de eerste klachten zich aandoen van het seizoen. Zeer effectief tegen de allergische reacties. Het heeft als neveneffect dat het irritatie van de eikenprocessierups vermindert, geen jeukende en kort kleine bultjes.

10-07-2019 | Vrouw | 57
fexofenadine (180mg)
Helpt bij inname eerste verschijnselen of elke dag in het hooikoortsseizoen. Is de hooikoortsaanval actief, dan helpt inname bij mij niet meer (1xdaags 180mg).

10-04-2019 | Man | 70
Hooikoorts
ik heb al 50 jaar hooikoorts, dit middel helpt hoewel in heftige tijden zoals nu het niet afdoende is

02-04-2019 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Na verschillende soorten tabletten te hebben gebruikt kwam ik uit bij deze. De Fexofenadine heeft nauwelijks bijwerkingen bij mij. De andere medicijnen hadden oa als bijwerking dat ik extreem vermoeid was, zelfs al slikte ik de tabletten voor de nacht in. Op dit moment is het voorjaar goed losgebarsten in NL en krijg ik meer hooikoortsklachten die niet voldoende afnemen me[lees meer...]t de medicatie waardoor ik soms 2 tabletten per dag inneem (wat niet mag maar ja....) Het is een tijdelijk probleem weet ik uit ervaring, nu alles in de natuur is losgebarsten reageert mijn lijf daarop en krijg ik het niet onder controle met 1 pil. Ik gebruik daarnaast nog Livocab oogdruppels en heb gevraagd om een neusspray van de HA, welke dat wordt hoor ik morgen. Hopelijk kom ik op deze manier het voorjaar door en kalmeert het allemaal een beetje en kan ik weer beter ademhalen want ook mijn longen hebben last van de pollen. Ik ben kortademig en ademhalen gaat soms wat moeizamer. Dit is ook een tijdelijke klacht, het neemt weer af in de komende weken.

21-03-2019 | Vrouw | 54
fexofenadine (120mg)
Ik ben de hele dag een beetje moe en heb zware oogleden met een klein zeurend zeer licht hoofdpijntje maar toch net negatief aanwezig! Vooralsnog altijd weer beter dan de bomenkoorts!

14-03-2019 | Vrouw | 66
fexofenadine (120mg)
Koop deze film omhulde tabletten in Oostenrijk-Tirol. Veel mensen gebruiken dit daar in het voorjaar als de berghellingen gaan bloeien. Wordt veel an toeristen direct verkocht door de Apotheken. Fexofenadine is een relatief nieuwe moderne stof met een hogere werkzaanheid. Het merk is Allegra en de fabrikant is sanovi-aventis GmbH, Wenen. Tolatings nr 1-22153

26-02-2019 | Man | 43

02-01-2019 | Vrouw | 44
Allergische reactie
Diverse allergische reacties, exceem, jeuk huid, ogen en oren Gebruik nog andere middelen hiertegen en vaker die in apotheek bereid moeten worden tegen oa schimmels Is bijkomstigheid van luchtvervuiling, huisvervuiling en omgeving door anderen. Natuur die in januari in bloei staat, in combinatie met lichte huid, rood haar en chronische auto immuumziekte Sinds da[lees meer...]gelijks toevoeging dit mddel gaat het iets beter en kan ik nog omhoog naar 260mg

02-05-2018 | Vrouw | 22
Hooikoorts
Deze medicijnen werken bij mij redelijk goed, het maakt het vervelend dat ik er zo moe van wordt en hoofdpijn van krijg. Dit toch liever dan de klachten van de hooikoorts die vele malen erger zijn. Af en toe een wat verkouden gevoel maar als dat alles is wat ik van de hooikoorts meekrijg ben ik tevreden.

30-04-2018 | Vrouw | 24
Hooikoorts
Ik heb last van een zware vorm van hooikoorts en na vele medicijnen geprobeerd te hebben gebruik ik al jaren fexofenadine. Het middel werkt bij mij snel (na ongeveer 15 min) en geeft in tegenstelling tot andere medicijnen geen bijwerkingen. Van andere medicijnen (bijv cetirizine en levocetirizine) werd ik erg moe. Na gebruik van het medicijn zijn mijn klachten sterk verm[lees meer...]inderd, maar niet volledig weg. Toch ben ik erg tevreden want de klachten zijn na het gebruik van fexofenadine sterk verminderd en goed mee om te gaan.

30-04-2018 | Man | 23
fexofenadine (180mg)
Eerst erg droge huid bij het douchen - later tot zeer grote irritatie aan toe waardoor normaal functioneren onmogelijk werd, ook al douchete ik niet. Door die kriebelende huid veel last ondervonden, jaren lang met intermezzo's kwam het steeds terug. Sinds ik dit medicijn heb is alles voorbij. gebruik het ook niet dagelijks, slechts wanneer het op komt zetten.