Ervaringen met Fexofenadine

Jeuk (4 meningen)
Huisstofallergie (3 meningen)

02-05-2018 | Vrouw | 22
Hooikoorts
Deze medicijnen werken bij mij redelijk goed, het maakt het vervelend dat ik er zo moe van wordt en hoofdpijn van krijg. Dit toch liever dan de klachten van de hooikoorts die vele malen erger zijn. Af en toe een wat verkouden gevoel maar als dat alles is wat ik van de hooikoorts meekrijg ben ik tevreden.

30-04-2018 | Vrouw | 24
Hooikoorts
Ik heb last van een zware vorm van hooikoorts en na vele medicijnen geprobeerd te hebben gebruik ik al jaren fexofenadine. Het middel werkt bij mij snel (na ongeveer 15 min) en geeft in tegenstelling tot andere medicijnen geen bijwerkingen. Van andere medicijnen (bijv cetirizine en levocetirizine) werd ik erg moe. Na gebruik van het medicijn zijn mijn klachten sterk verm[lees meer...]inderd, maar niet volledig weg. Toch ben ik erg tevreden want de klachten zijn na het gebruik van fexofenadine sterk verminderd en goed mee om te gaan.

18-12-2017 | Vrouw | 17
Allergische reactie
ik heb ze ingenomen en galbulten werden minder maar jeuk bleef maaar hoorde van alles in mijn hoofd nooit meer !!! Werd er helemaal gek van.

28-11-2017 | Vrouw | 49
fexofenadine (120mg)
Allergisch voor honden en katten. Nam 1 pil per dag, bleek het in het weekend op te zijn, ik dacht maandag even bestellen. Was ik toch zo'n stuk minder benauwd als normaal, echt ongelofelijk. Bleek benauwdheid in zeldzame gevallen voor te komen. Ik gebruik het niet meer en ik ben van 8-10 puffen per dag naar 2 gegaan. En ik heb het niet benauwd meer. De honden en katten zi[lees meer...]jn er nog, neem een andere pil als ik echt last krijg, maar Fexofenadine nooit meer!! En ik kwam er er toeval achter, wist ik dit maar eerder, was de hele dag benauwd door 1 pil~! Mijn kwaliteit van leven is er een stuk op vooruit gegaan.

07-06-2017 | Vrouw | 24
fexofenadine (120mg)
Hooikoorts
Veel minder last van hooikoorts sinds gebruik van dit medicijn. Neem het dagelijks icm fluticasonpropionaat neusspray. Heel af en toe nog last van een jeukend gehemelte en jeukende & rode ogen. Maar kan weer normaal functioneren in mei/juni.

22-05-2017 | Vrouw | 49
fexofenadine (180mg)
Ik gebruikte voorheen cetrizine. Dit hielp totaal niet en mijn allergie werd ondertussen ernstiger. Ik kreeg in anderhalf jaar tijd 3 anafylactische shocken, alle drie zeer levensbedreigend. Daaropvolgend ben ik wat zwaarder onder controle gekomen van longarts en allergoloog. De allergoloog heeft alle onderzoeken gedaan, maar immuuntherapie was voor mij geen optie. Sinds i[lees meer...]k dit medicijn krijg, heb ik de helft minder last van de gewone allergische klachten zoals loopneus, tranende ogen, jeuk en huiduitslag. Wat niet verbeterd is, eerder erger zelfs is de benauwdheid wanneer ik in stoffige omgevingen kom. Maar sinds ik dit medicijn gebruik heb ik geen anafylactische shocken meer gehad.

16-04-2015 | Vrouw | 28
fexofenadine (180mg)
Ik slik dit tegen allergie van huisstofmijt etc en hooikoorts in de lente. Eerst had ik fexofenadine van Pharmachemie en die werkte erg goed. Sinds kort is deze niet meer verkrijgbaar en heb ik dus "hetzelfde" middel van Mylan. Deze werkt zeer slecht! Bijholtes zijn continue verstopt en opgezwollen, veel last van mijn keel en een hese stem. Ik ben zeer ontevreden over dit [lees meer...]product! Nu met de hooikoorts werkt het totaal niet. In tegenstelling tot de vorige jaren heb ik erg veel last, niezen, hoesten, tranende en jeukende ogen en ga zo maar door! Ik hoop dat Pharmachemie snel weer terug komt met "zijn" versie van dit medicijn!

02-03-2015 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Fexofenadine werkt redelijk goed zonder bijwerkingen. Alleen wanneer er erg veel pollen in de lucht zijn werkt het voor mij niet afdoende. Vooral veel jeuk in m'n ogen. Maar daar heb ik oogdruppels voor.

02-05-2014 | Vrouw | 33
Netelroos
Vanwege chronische netelroos ook Fexofenadine geprobeerd (na diverse andere antihistaminica). Dit middel zou volgens de allergoloog goed werken, maar helaas gold niet voor mij. Er gebeurde net zo weinig als bij andere antihistaminica: mijn netelroos bleef komen en gaan. Kort gebruikt dus, daarna overgegaan op Celestone met Semprex (antihistamine) en hydroxizine (ook antohi[lees meer...]stamine). Dat werkte iets beter. Nu Neoral met Semprex en hydroxizine. Neoral werkt bij mij veel beter dan alle antihistamine die ik heb gesprobeerd. Helaas is het een vrij heftig medicijn, maar je wilt wel na jaren netelroos...

12-04-2014 | Vrouw | 29
Netelroos
Sinds 1,5 week heb ik Netelroos gekregen. De huisarts gaf eerst aan dat het wel voorbij zou gaan en ik zo nodig een tabletje desloratadine kon nemen (gebruik ik af en toe voor mijn hooikoorts). Dit leek niet afdoende te helpen, want het werd alleen maar erger. Ik kreeg opgezwollen lippen, handen, voeten en mijn hele lichaam zat onder de netelroos. Sinds ik naast de deslor[lees meer...]atadine ook 1x daags 1 tablet fexofenadine inneem is de netelroos vrijwel meteen weg gegaan. Ik heb er bijna geen bijwerkingen van, op wat moeheid na.

05-10-2013 | Vrouw | 49
Jeuk
Paar maanden geleden kreeg ik opeens uitslag, terwijl ik mijn voedsel niet had veranderd. Helaas jeukte het ook en uiteindelijk naar allergoloog gegaan. Ze wisten niet wat het was, ook niet na vele testen en kreeg deze pillen. Hielp heel erg tegen de jeuk. Nu besloot ik er mee te stoppen daar de uitslag en jeuk verdwenen waren, maar ik ben sindsdien heel erg misselijk. Het[lees meer...] enige wat er in mijn eet- en leefpatroon is veranderd, is dat ik hier mee gestopt ben, dus vraag me af of het door het stoppen is gekomen. Nu lijd ik ook aan GERD, (reflux ziekte) waar ik al 2 jaar nauwelijks last van heb. Vraag me af of anderen hier ook last van hebben. Misselijk nadat je gestopt bent.

10-01-2013 | Vrouw | 17
fexofenadine
Ik heb last van Netelroos / Galbulten al sinds men 12e . Eerst had ik er nog niet zo'n last van maar op den duur werd het steeds erger en erger. Ik heb veel medicijnen gebruikt ervoor , dit is nog de beste medicijn die ik heb gekregen , ik wil niet zeggen dat deze echt helpt bij mij maar beter dan die anderen .. Waarschijnlijk volgende week met een prikmedicatie begi[lees meer...]nnen , als dat werkt dan ben ik er in ieder geval echt bijna van af , van de rode huid jeuk/branding en de bultjes .. Maar gelukkig , gaat het ooit vanzelf weer over !! Hopen dat dat niet meer zo lang duurd haha .

25-10-2012 | Vrouw | 55
fexofenadine
Wij waren op vakantie en daar ben ik op de ic beland waar ik behandeld werd voor anafylactisch shock . Daarna heb ik mijn fexofenadine een paar weken niet ingenomen en ging ik best wel de goede kant op tot dat ik 2 weken geleden weer ben begonnen met inname. Binnen een paar dagen begonnen alle klachten weer. Op advies van de arts ben ik nu gestopt en ga ik langzaam weer vo[lees meer...]oruit. De duizeligheid en de hoofdpijn worden al iets minder. Wel een zeer angstige ervaring

16-09-2012 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Onlangs dit middel voorgeschreven gekregen omdat Xyzal niet zo snel meer mag worden voorgeschreven (vanwege extra kosten) en de stofnaam van Xyzal voor mij niet afdoende werkt. Van dit middel, 2 weken geprobeerd, kreeg ik erg veel last van hoofdpijn en duizeligheid. Zo'n duizeligheid die je krijgt als je "te snel opstaat". De hooikoorts klachten werden wel minder, maar net[lees meer...] niet voldoende. Ik had het gevoel dat ik moest niezen, maar hoefde net niet te niezen. Had continu jeukende ogen, maar net niet zo dat je er in hoeft te wrijven. Daarnaast zijn het erg grote tabletten en die kunnen lastig zijn door te slikken, ook als je ze doormidden breekt.

11-09-2012 | Vrouw | 53
fexofenadine
Ik heb sinds een paar maanden galbulten /netelroos. Heel vervelend als je hele lichaam onder de bulten en brand zit. Ook ging soms mijn lippen opzetten. De dermatoloog schreef dit middel voor en het hielp al binnen een paar uur. Nu, een aantal maanden later , probeer ik af en toe te stoppen maar de uitslag komt nog steeds terug. Als ik een pil inneem gaat de uitslag sn[lees meer...]el weer weg. Ik hoop dat ik in de toekomst weer van de netelroos afkom. Wel een voordeel is dat ik nagenoeg geen last meer heb van psoriasses. Daar heb ik al 30 jaar last van maar mijn huid is nog nooit zo "schoon" geweest.

04-07-2012 | Vrouw | 19
fexofenadine
Alle ernstige bijwerkingen die in de bijsluiter staan, heb ik last van:S Ik kan er niet van slapen. Ik lijk wel een opgeblazen kogelvis. Binnen nog geen 5 minuten kreeg ik er last van.