Ervaringen met Fexofenadine

Jeuk (4 meningen)
Huisstofallergie (3 meningen)

03-04-2017 | Man | 20
fexofenadine (180mg)
Jeuk in mijn ogen, jeuk in mijn neus, het is allemaal niks nieuws. Maar met deze medicatie, die ik dagelijks inneem zijn deze klachten verleden tijd!

07-06-2016 | Man | 34
Hooikoorts
Al meer dan 20 jaar last van hooikoorts en sindsdien vooral in de maand mei/juni ernstige klachten. Inmiddels resistent geworden voor 3 soorten hooikoorts medicijnen en sinds 2014 overgestapt op fexofenadine. In alle eerlijkheid is het het beste (capsule/pillen) medicijn wat ik tot nu toe tegen hooikoorts gebruikt heb. Helaas blijven in de piek dagen in mei/juni de klac[lees meer...]hten soms erg overheersend. De effectiviteit van het medicijn is bij mij ook sterk afnemen hoe langer geleden het is dat ik de capsule heb ingenomen. Ik slik hem 's ochtends en mijn klachten zijn daarom eind van de dag sterker.

12-04-2016 | Man | 40
Hooikoorts
Ik had een vrij behoorlijke vorm van hooikoorts, heb meerdere tabletten hiervoor gehad die ófwel minder werkte ófwel uit de handel zijn genomen. Uiteindelijk kwam ik uit op Fexofenadine. Ik slik de laatste tijd halve tabletten per dag alleen in de hooikoortsperiode en dan ook nog alleen de eerste maanden van die periode (ben alleen gevoelig voor de pollen die dan heersen).[lees meer...] Het werkt vrijwel direct, het niezen stopt en de tranende ogen ook. Minpunten zijn de vermoeidheid die je er van kunt krijgen, vandaar dat ik nu ook de helft van 180 mg neem dus 90 mg per dag. De tabletten zijn makkelijk doormidden te breken. Algehele oordeel wel positief alleen wel wat bijwerkingen ook kan ik mijn lichte overgewicht nu beter plaatsen, las dat bij andere comments, maar wist niet dat dit door dit medicijn komt.

15-07-2015 | Man | 50
fexofenadine (120mg)
Jeuk
Na in eerste instantie hydroxizine 10mg te hebben voorgeschreven gekregen door de huisarts om de jeukaanvallen die ik dagelijks heb het hoofd te kunnen bieden heb ik uiteindelijk een verwijzing gevraagd voor een allergoloog. De hydroxizine maakte mij namelijk enorm slaperig. Ik durfde niet meer auto te rijden en moest 's-morgens de afweging maken óf jeuk, óf even met de a[lees meer...]uto weg. De allergoloog heeft verschillende tests uitgevoerd maar kon de oorzaak niet vinden. Omdat ik enorm veel last had van de bijwerkingen van hydroxizine 10mg kreeg ik Fexofenadine 120mg voorgeschreven. Hiervan moest ik dagelijks twee tabletten innemen. Vanaf dag 1 was de jeuk verdwenen en had ik ook geen last meer van de bijwerkingen. Helaas schijnen er nu leveringsproblemen te zijn met dit medicijn. Ik heb nu sinds kort een andersoortige Fexofenadinetablet van 180mg. Hoewel ik heb aangegeven bij de apotheek dat dit dus neerkomt op een lagere dosering schijnen ze hier niet van doordrongen te zijn. Alle hooikoortspatiënten slikken deze dosis. Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om hen te laten inzien dat het in mijn geval niet om hooikoorts gaat. De jeuk is er altijd en heeft niets te maken met pollen o.i.d.. Ik heb deze 180mg tablet nu maar verdeeld in tweeën zodat ik 's-morgens en 's-avonds zoals ik ben gewend de tablet kan innemen. Maar helaas, de bijwerkingen die ik had met Hydroxizine zijn weer volledig terug. Zodra ik deze Fexofenadinepil heb ingenomen wordt ik wederom suf en durf ik niet de straat meer op. Ik ben ten einde raad. De jeuk is ook weer terug omdat de dosis is gereduceerd en ik mag nu wel drie halve tabletten innemen. Hoop dat mijn oude medicijn Fexofenadine 120 mg weer snel leverbaar is.

10-04-2015 | Man | 52
fexofenadine (180mg)
Na hartstilstand medicatie waarbij extreme moeheid. Na 4 a 6 uur geen energie meer. Ga stoppen om te kijken of het dan beter gaat. Had de verzameld al van 120 naar 40 mg. verlaagd.

04-03-2014 | Man | 43
fexofenadine (180mg)
Tijdje terug een zeer jeukende vinger , leek wel een muggenbeet, (in de avond telkens) niet bij stil gestaan, maar na een week later begon het op mijn handen , bovenarmen, voeten ook te jeuken, na beetje onderzoek, dacht ik dat het netelroos was. Uiteindelijk zo erge jeuk en veel bultjes, toch maar de huisarts gebeld, zonder gezien te hebben, gelijk deze medicijn voorges[lees meer...]chreven, gelukkig maar,, want het hielp gelijk. na 2 weken, paar dagen gestopt, maar de bultjes en de jeuk gelijk weer terug. Toch maar bij de huisarts geweest en bloed afgegeven , en gelijk een pakje Fexofenadine opgehaald bij de apotheek. Kwa bijwerkingen, kan ik alleen zeggen dat het mij is opgevallen dat ik er erg lang van kan slapen,, extreem lang (als mijn vrouw mij niet wakker maakt slaap ik gewoon door ,, heel raar )

19-10-2012 | Man | 51
Astma
Gebruik Fexofenadine dagelijks 180 mg. al vele jaren preventief atopische astma. Voorkomt niet alle acute astma problemen maar helpt absoluut. Gebruik daarnaast dagelijks astma medicijnen. Nooit bijwerkingen Fexofenadine gehad. (voorheen Telfast).

19-02-2012 | Man | 65
fexofenadine
Het helpt 2 dagen heel goed. Als ik 2 dagen gestopt ben komt de netelroos weer terug

07-11-2011 | Man | 65
Hooikoorts
slik 't hele jaar door, wandelde graag in bos. nu rekening houden met pollen.

28-09-2010 | Man
Plotselinge Netelroos sinds vakantie Egypte
Sinds een vakantie in Egypte heb ik plotseling allergie ergens voor gekregen. Loop nu bij een allergoloog en deze schreef mij Fexofenadine voor, nadat Aerius en Tavegyl totaal geen effect hadden. Ik ben sinds vandaag (28-09-10) begonnen met 2 tabletten. Het vreemde is dat de netelroos 's nachts op komt; standaard om 04.00u wakker met enorme jeuk, kou-rillingen. Je zou z[lees meer...]eggen dat het door bijv. mijt komt. Echter even afwachten, over 3 weken de uitslag van bloed-en faecestest. Ik denk ook dat ik vanaf vanavond de tabletten voor het slapen gaan inneem, daar het probleem duidelijk 's nachts komt opzetten. Heel verhaal maar mocht iemand tips hebben hoor ik het graag. Patrick

13-04-2010 | Man
Hooikoorts
Ik gebruikte allergo rhinathiol, mijn apotheker zei dat dit zeer veel zou helpen tegen hooikoorts... Nee dus! Mijn ogen zitten ontstoken, m'n neus zit verstopt en ik heb weinig adem!

25-01-2010 | Man
Stofallergie
Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer een jaar en ben er redelijk tevreden over. Kreeg de voorganger (Telfast) tegen (wat leek) hooikoorts maar aangezien ik het hele jaar door moet slikken lijkt het dit niet te zijn. Ik neem 's avonds mijn pillen in en merk zo'n 22 uur later dat het echt af aan het bouwen is. Mijn advies aan iedereen is dan ook echt aan het schema te hou[lees meer...]den en geen dagen over te slaan. Ik zit op dit moment zonder (nog geen tijd gehad om doosje weg te brengen) en vraag mij af of meer mensen last van jeuk (bultjes) krijgen op de huid. Dit is 2 dagen na mijn laatste pil begonnen en houdt nu al 3 dagen aan. Ben benieuwd of meer mensen dit ervaren.

30-11-2009 | Man
Hooikoorts
Goed middel,maar als het maar van een goed merk is.Er zit zeker verschil in het merk wat je krijgt.