Ervaringen met Fexofenadine

Jeuk (4 meningen)
Huisstofallergie (3 meningen)

02-03-2012 | Vrouw | 46
fexofenadine
ben in juli op vakeantie geweest had toen gelijdelijk last van netelroos en het werd steeds erger.ben in september begonnen met dit medicijn help goed tegen netelroos maar mijn grootste bijwerking was`dat ik in 2 maanden tijd 10 kilo ben aangekomen en het gaat er niet meer af sinds ik gestopt ben met het medicijn.

01-12-2011 | Vrouw | 60
fexofenadine
waarom blijf ik nu zo'n last van mijn ogen houden? ga nu naar de oogarts voor controle.

08-08-2011 | Vrouw | 30
fexofenadine
Eczeem, en galbulten door allergieen
Gebruikt om de jeuk/galbulten tegen te gaan. Dit werk wel goed maar het zijn dikke pillen en neem een halve sochtens en halve savonds. Hierdoor krijg je minder last van de extreem droge mond. Toch blijft de eczeem achter... alleen geen verhogingen meer..

06-05-2011 | Vrouw | 58
Als kuur van 6 weken voor netelroos en waarschijnlijk voedselintolerantie
Ik was bekent met hooikoorts ,daarvoor ben ik ong. 15 jaar geleden behandeld door 5 jaar iedere maand een spuit te krijgen voorgeschreven door allergoloog Dr. ....... te Tilburg. deze werkt effectief geen last meer van hooikoorts. Daar in tegen heb ik nog wel last van stofmijt en voedingsintllerantie. Nadat ik 2 jaar geleden ernstig ziek was en er copd werd geconstateerd [lees meer...]en ik dus regelmatig zware antibiotica moet nemen kreeg ik te maken met steeds heftige terugkerende netelroos. Nadat ik op vakantie was in milaan kreeg ik daar na 2 dagen netelroos en die werd iedere dag heftiger ik had antihistamine bij mij maar die hielp niet voldoende. Gelukkig was ik daar maar een paar dagen. Ben na thuiskomst direct naar de dermatoloog gegaan daar mijn gezicht ook helemaal opgezwollen was. Het enigste wat hij kon doen was een kuur van 6 weken met fexofenadine voorschrijven en hoera het werkt zeer goed. Nu maar afwachten wat het gaat doen als de kuur achter de rug is. Ben alleen wel moe. (Red; om privacyredenenen hebben we de naam van de specialist uit de mening verwijderd).

29-04-2011 | Vrouw | 28
Hooikoorts, dieren allergieën
Ik had eerst andere tabletten icm neusspray en oogdruppels. Fexo heeft deze met 1 tabletje vervangen. Ik ben begonnen met 2 tabletjes per dag (iom de huisarts), maar ik heb steeds minder last van hooikoorts en dieren allergieën. Ik ben er iig ontzettend blij mee!

25-04-2011 | Vrouw | 29
Hooikoorts
Ik heb Fexofenadine ontdekt als Alegra (brandname waaronder het in de USA wordt uitegeven). Mijn vriend kreeg het voorgeschreven door zijn arts nav zijn voorjaars alergieen (hooikoorts). Toen ik hem in 2005 opzocht in NY en ik aangaf dat mijn voorgeschreven Aerius nog mijn zelf gekochte medinose (infrarood) apparaat niet hielp bij m'n hooikoorts aanvallen gaf hij me een a[lees meer...]llegra pilletje van hem, die meteen voortreffelijk effect had ik had nergens meer last van. hij heeft het jaar erna nog een doosje toegestuurd en in 2007 heb ik m'n eigen arts erom gevraagd het bleek in Ned. onder de naam fenofexadine bekend te zijn en ook dat jaar had ik geen last. Ik merkte op dat ik ook steeds minder vaak een pil in hoefde te nemen. Dit jaar heb ik nog geen enkele pil ingenomen en met dit mooie lente weer hoor ik mensen om me heen al klagen over de hooikoorts symptomen, maar ik heb nog nergens last van en ik hoop dat dit ook zo blijft.

06-04-2011 | Vrouw | 26
Kruis allergie
Vanwege mijn hazelnoten kruis allergie, dat zo ingewikkeld is dat ik het niet kan uitleggen heb ik fexofenadine. Werkt super. Als ik last heb gebruik ik het en in het voorjaar met alle boompollen gebruik ik het elke dag en dan heb ik nergens last van. Ook de zwelling van de lippen, loopneus en de jeuk verdwijnen door dit medicijn. Het is een sterke anti-histamine. Omdat h[lees meer...]et een voedsel en boompollen allergie is gebruik ik ook Ranitidine voor mijn maag en darmen. Deze medicijnen werken heel goed samen.

24-11-2010 | Vrouw
Allergien
ik heb hele erge allergien, voor de gekste dingen ben ik allergisch en ik heb sinds een aantal weken naast de tavegil (2 tot 4 maal per dag) ookde nasonex en 2 maal per dag de fexo (120).. zelf vind ik het wel veel, en ik begin wel binnenkort met immunotherapie, hopelijk kan ik dan langzaam verminderen met al mijn medicijnen! ik ben helaas wel heel suf.. en voor een jonge[lees meer...] vrouw zoals ik kan dat nog wel eens vervelend zijn! maar misschien niet gek met al die medicijnen en mijn dosis

05-10-2010 | Vrouw
Stofallergie
Zware antihistamine, werkt prima! Geen bijwerkingen, geen slaperigheid. En geen opgezette keel meer. Bed verschonen in het najaar was een crime, maar nu gaat het probleemloos. Ik gebruik het in combinatie met oogdruppels en neusspray.

12-05-2010 | Vrouw
Allergie - neus polipiepen
8 jaar geleden kreeg ik last van neus polipiepen, hier aan ben ik inmiddels 5 keer geopereerd en hield als gevolg een chronische allergie over waarvoor ik uiteindelijk dagelijks Prednison slikte …… Toen ik de laatste keer was geopereerd en bleek dat de polipiepen na drie maanden weer terug waren. Ik ben toen voor een second opinion naar het UMC gegaan .... Hier werd mij T[lees meer...]elfast met Nasonex voorbeschrevenen. Na een jaar ben ik overgegaan op fexofenadine in combinatie met allergodil ( bij heftige allegie aanvallen) en Nasonex Ik moet zeggen dat sinds mijn bezoek aan het UMC en deze medicatie niet meer geopereerd ben .... TOP dus!!! ….. prednison heb ik na de fexofenadine nooit meer hoeven slikken!!!! Ik ben wel behoorlijk in gewicht aangekomen maar of het van de medicatie nu komt of door de Prednison weet ik niet.

15-03-2010 | Vrouw
Primaire scleroserende cholangitis

13-12-2009 | Vrouw

25-11-2009 | Vrouw
Jeuk

17-11-2009 | Vrouw

18-10-2009 | Vrouw
Chronische allergische urticaria
Voorheen gebruikte ik het anti-histaminicum hydroxizine (ofwel Atarax). Dat was verschrikkelijk. Mijn reactievermogen werd bijna nul, ik kon bijna niet meer functioneren door mijn gigantische slaperigheid - ik werd door de hydroxizine enorm moe en rijden werd erdoor compleet onmogelijk. Bij mijn internist gesmeekt om een ander anti histaminicum (ff gegoogled naar één zonde[lees meer...]r die vreselijke bijwerkingen) en jawel: het bestond! Fexofenadine is wat dat betreft mijn "wondermiddel". Compleet geen bijwerkingen. Maar.. Mijn jeuk gaat er wel door weg maar het oedeem niet. Zelfs met zoutloos dieet erbij lukt het niet om met fexofenadine mijn oedeem weg te krijgen, hoe veel tabletten ik ook neem (weleens een tijd 4 per dag genomen van 120 mg - nog steeds oedeem niet weg).

13-06-2009 | Vrouw
Uticaria