Allergie (23 meningen)
Jeuk (4 meningen)
Huisstofallergie (3 meningen)

25-04-2011 | Vrouw | 29
Hooikoorts
Ik heb Fexofenadine ontdekt als Alegra (brandname waaronder het in de USA wordt uitegeven). Mijn vriend kreeg het voorgeschreven door zijn arts nav zijn voorjaars alergieen (hooikoorts). Toen ik hem in 2005 opzocht in NY en ik aangaf dat mijn voorgeschreven Aerius nog mijn zelf gekochte medinose (infrarood) apparaat niet hielp bij m'n hooikoorts aanvallen gaf hij me een a[lees meer...]llegra pilletje van hem, die meteen voortreffelijk effect had ik had nergens meer last van. hij heeft het jaar erna nog een doosje toegestuurd en in 2007 heb ik m'n eigen arts erom gevraagd het bleek in Ned. onder de naam fenofexadine bekend te zijn en ook dat jaar had ik geen last. Ik merkte op dat ik ook steeds minder vaak een pil in hoefde te nemen. Dit jaar heb ik nog geen enkele pil ingenomen en met dit mooie lente weer hoor ik mensen om me heen al klagen over de hooikoorts symptomen, maar ik heb nog nergens last van en ik hoop dat dit ook zo blijft.

06-04-2011 | Vrouw | 26
Kruis allergie
Vanwege mijn hazelnoten kruis allergie, dat zo ingewikkeld is dat ik het niet kan uitleggen heb ik fexofenadine. Werkt super. Als ik last heb gebruik ik het en in het voorjaar met alle boompollen gebruik ik het elke dag en dan heb ik nergens last van. Ook de zwelling van de lippen, loopneus en de jeuk verdwijnen door dit medicijn. Het is een sterke anti-histamine. Omdat h[lees meer...]et een voedsel en boompollen allergie is gebruik ik ook Ranitidine voor mijn maag en darmen. Deze medicijnen werken heel goed samen.

24-11-2010 | Vrouw
Allergien
ik heb hele erge allergien, voor de gekste dingen ben ik allergisch en ik heb sinds een aantal weken naast de tavegil (2 tot 4 maal per dag) ookde nasonex en 2 maal per dag de fexo (120).. zelf vind ik het wel veel, en ik begin wel binnenkort met immunotherapie, hopelijk kan ik dan langzaam verminderen met al mijn medicijnen! ik ben helaas wel heel suf.. en voor een jonge[lees meer...] vrouw zoals ik kan dat nog wel eens vervelend zijn! maar misschien niet gek met al die medicijnen en mijn dosis

05-10-2010 | Vrouw
Stofallergie
Zware antihistamine, werkt prima! Geen bijwerkingen, geen slaperigheid. En geen opgezette keel meer. Bed verschonen in het najaar was een crime, maar nu gaat het probleemloos. Ik gebruik het in combinatie met oogdruppels en neusspray.

12-05-2010 | Vrouw
Allergie - neus polipiepen
8 jaar geleden kreeg ik last van neus polipiepen, hier aan ben ik inmiddels 5 keer geopereerd en hield als gevolg een chronische allergie over waarvoor ik uiteindelijk dagelijks Prednison slikte …… Toen ik de laatste keer was geopereerd en bleek dat de polipiepen na drie maanden weer terug waren. Ik ben toen voor een second opinion naar het UMC gegaan .... Hier werd mij T[lees meer...]elfast met Nasonex voorbeschrevenen. Na een jaar ben ik overgegaan op fexofenadine in combinatie met allergodil ( bij heftige allegie aanvallen) en Nasonex Ik moet zeggen dat sinds mijn bezoek aan het UMC en deze medicatie niet meer geopereerd ben .... TOP dus!!! ….. prednison heb ik na de fexofenadine nooit meer hoeven slikken!!!! Ik ben wel behoorlijk in gewicht aangekomen maar of het van de medicatie nu komt of door de Prednison weet ik niet.

15-03-2010 | Vrouw

Jeuk

17-11-2009 | Vrouw

18-10-2009 | Vrouw
Chronische allergische urticaria
Voorheen gebruikte ik het anti-histaminicum hydroxizine (ofwel Atarax). Dat was verschrikkelijk. Mijn reactievermogen werd bijna nul, ik kon bijna niet meer functioneren door mijn gigantische slaperigheid - ik werd door de hydroxizine enorm moe en rijden werd erdoor compleet onmogelijk. Bij mijn internist gesmeekt om een ander anti histaminicum (ff gegoogled naar één zonde[lees meer...]r die vreselijke bijwerkingen) en jawel: het bestond! Fexofenadine is wat dat betreft mijn "wondermiddel". Compleet geen bijwerkingen. Maar.. Mijn jeuk gaat er wel door weg maar het oedeem niet. Zelfs met zoutloos dieet erbij lukt het niet om met fexofenadine mijn oedeem weg te krijgen, hoe veel tabletten ik ook neem (weleens een tijd 4 per dag genomen van 120 mg - nog steeds oedeem niet weg).

13-06-2009 | Vrouw
Uticaria

03-03-2021 | Man | 21
Hooikoorts
Werk redelijk goed tegen hooikoorts in de neus en ogen. Daarnaast helpt het tegen contactallergie. Het werkt binnen een half uur, maar helaas slechts 8-10 uur.

21-02-2021 | Man | 44
Allergische reactie
hooikoorts

07-01-2021 | Man | 57
Eczeem
Door atopisch eczeem last van jeuk en vooral kriebel in de huid (gevoel van spiintjes in de huid) en soms ook pijnlijke huid. Ik gebruik het middel alleen als ik klachten voel. Eerst cetoleverezine gebruikt maar was te zwak. Na uitgebreide speur en inleestocht op internet en boeken uitgekomen bij oregano olie als natuurlijke histamine killer. Gebruik nu 1 capsule van Holla[lees meer...]nd & Barret preventief. (Helpt ook heel vaak bij hooikoorts trouwens !!). Frequentie klachten is veel minder en bij klachten neem ik 2-3 druppels pure oregano olie in VEEL water en dat helpt 9 van de 10 keer supersnel . De Fexofenadine alleen nog voor noodgevallen dus .

07-12-2020 | Man | 19
Netelroos
Ik heb chronische netelroos wat reageert op warmte; voortvloeiend uit Atopisch syndroom. Moet dagelijks anti-histamine slikken, anders val ik bijna flauw als ik van koud naar warm ga. Fexofenadine slikte ik enkele weken. Het is het enige medicijn dat 100% werkte; ik had 0 klachten. Merkte alleen dat concentratie etc. tot een nulpunt daalde. Ik kon geen dag meer werken, [lees meer...]maakte fouten en vergat veel. Ben hierdoor geswitcht naar andere medicijnen.

25-05-2020 | Man | 44
Werkt na een half uur maar niet langer dan 6 uur