Ervaringen met Fexofenadine

Jeuk (4 meningen)
Huisstofallergie (3 meningen)

19-10-2012 | Man | 51
Astma
Gebruik Fexofenadine dagelijks 180 mg. al vele jaren preventief atopische astma. Voorkomt niet alle acute astma problemen maar helpt absoluut. Gebruik daarnaast dagelijks astma medicijnen. Nooit bijwerkingen Fexofenadine gehad. (voorheen Telfast).

19-02-2012 | Man | 65
fexofenadine
Het helpt 2 dagen heel goed. Als ik 2 dagen gestopt ben komt de netelroos weer terug

06-05-2011 | Vrouw | 58
Als kuur van 6 weken voor netelroos en waarschijnlijk voedselintolerantie
Ik was bekent met hooikoorts ,daarvoor ben ik ong. 15 jaar geleden behandeld door 5 jaar iedere maand een spuit te krijgen voorgeschreven door allergoloog Dr. ....... te Tilburg. deze werkt effectief geen last meer van hooikoorts. Daar in tegen heb ik nog wel last van stofmijt en voedingsintllerantie. Nadat ik 2 jaar geleden ernstig ziek was en er copd werd geconstateerd [lees meer...]en ik dus regelmatig zware antibiotica moet nemen kreeg ik te maken met steeds heftige terugkerende netelroos. Nadat ik op vakantie was in milaan kreeg ik daar na 2 dagen netelroos en die werd iedere dag heftiger ik had antihistamine bij mij maar die hielp niet voldoende. Gelukkig was ik daar maar een paar dagen. Ben na thuiskomst direct naar de dermatoloog gegaan daar mijn gezicht ook helemaal opgezwollen was. Het enigste wat hij kon doen was een kuur van 6 weken met fexofenadine voorschrijven en hoera het werkt zeer goed. Nu maar afwachten wat het gaat doen als de kuur achter de rug is. Ben alleen wel moe. (Red; om privacyredenenen hebben we de naam van de specialist uit de mening verwijderd).

24-11-2010 | Vrouw
Allergien
ik heb hele erge allergien, voor de gekste dingen ben ik allergisch en ik heb sinds een aantal weken naast de tavegil (2 tot 4 maal per dag) ookde nasonex en 2 maal per dag de fexo (120).. zelf vind ik het wel veel, en ik begin wel binnenkort met immunotherapie, hopelijk kan ik dan langzaam verminderen met al mijn medicijnen! ik ben helaas wel heel suf.. en voor een jonge[lees meer...] vrouw zoals ik kan dat nog wel eens vervelend zijn! maar misschien niet gek met al die medicijnen en mijn dosis

12-05-2010 | Vrouw
Allergie - neus polipiepen
8 jaar geleden kreeg ik last van neus polipiepen, hier aan ben ik inmiddels 5 keer geopereerd en hield als gevolg een chronische allergie over waarvoor ik uiteindelijk dagelijks Prednison slikte …… Toen ik de laatste keer was geopereerd en bleek dat de polipiepen na drie maanden weer terug waren. Ik ben toen voor een second opinion naar het UMC gegaan .... Hier werd mij T[lees meer...]elfast met Nasonex voorbeschrevenen. Na een jaar ben ik overgegaan op fexofenadine in combinatie met allergodil ( bij heftige allegie aanvallen) en Nasonex Ik moet zeggen dat sinds mijn bezoek aan het UMC en deze medicatie niet meer geopereerd ben .... TOP dus!!! ….. prednison heb ik na de fexofenadine nooit meer hoeven slikken!!!! Ik ben wel behoorlijk in gewicht aangekomen maar of het van de medicatie nu komt of door de Prednison weet ik niet.

25-01-2010 | Man
Stofallergie
Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer een jaar en ben er redelijk tevreden over. Kreeg de voorganger (Telfast) tegen (wat leek) hooikoorts maar aangezien ik het hele jaar door moet slikken lijkt het dit niet te zijn. Ik neem 's avonds mijn pillen in en merk zo'n 22 uur later dat het echt af aan het bouwen is. Mijn advies aan iedereen is dan ook echt aan het schema te hou[lees meer...]den en geen dagen over te slaan. Ik zit op dit moment zonder (nog geen tijd gehad om doosje weg te brengen) en vraag mij af of meer mensen last van jeuk (bultjes) krijgen op de huid. Dit is 2 dagen na mijn laatste pil begonnen en houdt nu al 3 dagen aan. Ben benieuwd of meer mensen dit ervaren.

30-11-2009 | Man
Hooikoorts
Goed middel,maar als het maar van een goed merk is.Er zit zeker verschil in het merk wat je krijgt.

14-05-2021 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Door de allergoloog in eerste instantie voorgeschreven voor netelroos. Slik 4x 180 mg per dag, 2x in de ochtend, 2x in de avond. Doe dit nu al ruim 3 mnd. Heb normaal gesproken ook extreem veel last hooikoorts wat vaak al begint in maart. Inmiddels is het mei en ik heb nog geen dag last gehad van hooikoort. Geen bijwerkingen. Ik vraag me af waarom de huisarts me al die[lees meer...] jaren bang heeft gemaakt als ik vroeg om 2 tabletten per dag als ik erg veel last had van hooikoorts. Fexofenadine werkt echt perfect maar dan wel bij een hogere dosering.

25-05-2020 | Man | 44
Werkt na een half uur maar niet langer dan 6 uur

23-04-2020 | Vrouw | 52
Keelpijn
door veel kuchen, tgv hooikoorts ?last van zere keel. al enkele weken. na de 1e inname merkte ik al direct resultaat. zere keel is weg en minder kuchen/hoesten. na 1 week halve tablet geprobeerd. maar dat is te weinig. en ik merk dan ook gelijk weer dat ik wat slijmproductie krijg. en n loopneus verder geen bijwerkingen ervaren.

10-09-2019 | Vrouw | 33
fexofenadine (120mg)
Jeuk
Al jaren enorme jeukaanvallen en niet zomaar een beetje, ik bedoel dan extreem en op mijn hele lichaam. Eerst levocetirizine gehad, maar daar werd ik heel moe van. Sinds ik 2x daags fexofenadine 120 mg slik, gaat het fantastisch en heb ik totaal geen jeuk. Ik lees hier zojuist een verhaal waar ik mezelf enorm in herken. Vanwege de levertijd (week 46 pas weer!) noodgedwonge[lees meer...]n over moeten stappen naar 1x daags 180 mg. Jammer, maar helaas.. In de ochtend een jeukaanval, kortom, met 1 tablet kom ik de dag niet door. In overleg met de apotheek mogen de tabletten gebroken worden en slik ik in de ochtend 1x 180 mg en voor het slapen gaan een halfje, dus 90 mg. Tot op heden werkt dit voor mij prima, maar ik hoop snel weer over te kunnen naar het vertrouwde recept, 2x 120mg. Ik vraag mij af waar de leveringproblemen ineens vandaan komen. Komt het door de aankomende Brexit? Want Engeland is enorm aan het hamsteren of is er een ander probleem? Verder is het vreemd dat Mylan en Ratiopharm beiden met hetzelfde probleem kampen.

21-07-2019 | Man | 43
Hooikoorts
Gebruik het alleen zodra de eerste klachten zich aandoen van het seizoen. Zeer effectief tegen de allergische reacties. Het heeft als neveneffect dat het irritatie van de eikenprocessierups vermindert, geen jeukende en kort kleine bultjes.

10-07-2019 | Vrouw | 57
fexofenadine (180mg)
Helpt bij inname eerste verschijnselen of elke dag in het hooikoortsseizoen. Is de hooikoortsaanval actief, dan helpt inname bij mij niet meer (1xdaags 180mg).

14-03-2019 | Vrouw | 66
fexofenadine (120mg)
Koop deze film omhulde tabletten in Oostenrijk-Tirol. Veel mensen gebruiken dit daar in het voorjaar als de berghellingen gaan bloeien. Wordt veel an toeristen direct verkocht door de Apotheken. Fexofenadine is een relatief nieuwe moderne stof met een hogere werkzaanheid. Het merk is Allegra en de fabrikant is sanovi-aventis GmbH, Wenen. Tolatings nr 1-22153

30-04-2018 | Man | 23
fexofenadine (180mg)
Eerst erg droge huid bij het douchen - later tot zeer grote irritatie aan toe waardoor normaal functioneren onmogelijk werd, ook al douchete ik niet. Door die kriebelende huid veel last ondervonden, jaren lang met intermezzo's kwam het steeds terug. Sinds ik dit medicijn heb is alles voorbij. gebruik het ook niet dagelijks, slechts wanneer het op komt zetten.

05-06-2017 | Man | 38
Huisstofallergie
Zeer goed middel. Geen bijwerkingen.