Ervaringen met Fexofenadine

Jeuk (4 meningen)
Huisstofallergie (3 meningen)

22-05-2017 | Vrouw | 49
fexofenadine (180mg)
Ik gebruikte voorheen cetrizine. Dit hielp totaal niet en mijn allergie werd ondertussen ernstiger. Ik kreeg in anderhalf jaar tijd 3 anafylactische shocken, alle drie zeer levensbedreigend. Daaropvolgend ben ik wat zwaarder onder controle gekomen van longarts en allergoloog. De allergoloog heeft alle onderzoeken gedaan, maar immuuntherapie was voor mij geen optie. Sinds i[lees meer...]k dit medicijn krijg, heb ik de helft minder last van de gewone allergische klachten zoals loopneus, tranende ogen, jeuk en huiduitslag. Wat niet verbeterd is, eerder erger zelfs is de benauwdheid wanneer ik in stoffige omgevingen kom. Maar sinds ik dit medicijn gebruik heb ik geen anafylactische shocken meer gehad.

15-07-2015 | Man | 50
fexofenadine (120mg)
Jeuk
Na in eerste instantie hydroxizine 10mg te hebben voorgeschreven gekregen door de huisarts om de jeukaanvallen die ik dagelijks heb het hoofd te kunnen bieden heb ik uiteindelijk een verwijzing gevraagd voor een allergoloog. De hydroxizine maakte mij namelijk enorm slaperig. Ik durfde niet meer auto te rijden en moest 's-morgens de afweging maken óf jeuk, óf even met de a[lees meer...]uto weg. De allergoloog heeft verschillende tests uitgevoerd maar kon de oorzaak niet vinden. Omdat ik enorm veel last had van de bijwerkingen van hydroxizine 10mg kreeg ik Fexofenadine 120mg voorgeschreven. Hiervan moest ik dagelijks twee tabletten innemen. Vanaf dag 1 was de jeuk verdwenen en had ik ook geen last meer van de bijwerkingen. Helaas schijnen er nu leveringsproblemen te zijn met dit medicijn. Ik heb nu sinds kort een andersoortige Fexofenadinetablet van 180mg. Hoewel ik heb aangegeven bij de apotheek dat dit dus neerkomt op een lagere dosering schijnen ze hier niet van doordrongen te zijn. Alle hooikoortspatiënten slikken deze dosis. Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om hen te laten inzien dat het in mijn geval niet om hooikoorts gaat. De jeuk is er altijd en heeft niets te maken met pollen o.i.d.. Ik heb deze 180mg tablet nu maar verdeeld in tweeën zodat ik 's-morgens en 's-avonds zoals ik ben gewend de tablet kan innemen. Maar helaas, de bijwerkingen die ik had met Hydroxizine zijn weer volledig terug. Zodra ik deze Fexofenadinepil heb ingenomen wordt ik wederom suf en durf ik niet de straat meer op. Ik ben ten einde raad. De jeuk is ook weer terug omdat de dosis is gereduceerd en ik mag nu wel drie halve tabletten innemen. Hoop dat mijn oude medicijn Fexofenadine 120 mg weer snel leverbaar is.

12-04-2014 | Vrouw | 29
Netelroos
Sinds 1,5 week heb ik Netelroos gekregen. De huisarts gaf eerst aan dat het wel voorbij zou gaan en ik zo nodig een tabletje desloratadine kon nemen (gebruik ik af en toe voor mijn hooikoorts). Dit leek niet afdoende te helpen, want het werd alleen maar erger. Ik kreeg opgezwollen lippen, handen, voeten en mijn hele lichaam zat onder de netelroos. Sinds ik naast de deslor[lees meer...]atadine ook 1x daags 1 tablet fexofenadine inneem is de netelroos vrijwel meteen weg gegaan. Ik heb er bijna geen bijwerkingen van, op wat moeheid na.

04-03-2014 | Man | 43
fexofenadine (180mg)
Tijdje terug een zeer jeukende vinger , leek wel een muggenbeet, (in de avond telkens) niet bij stil gestaan, maar na een week later begon het op mijn handen , bovenarmen, voeten ook te jeuken, na beetje onderzoek, dacht ik dat het netelroos was. Uiteindelijk zo erge jeuk en veel bultjes, toch maar de huisarts gebeld, zonder gezien te hebben, gelijk deze medicijn voorges[lees meer...]chreven, gelukkig maar,, want het hielp gelijk. na 2 weken, paar dagen gestopt, maar de bultjes en de jeuk gelijk weer terug. Toch maar bij de huisarts geweest en bloed afgegeven , en gelijk een pakje Fexofenadine opgehaald bij de apotheek. Kwa bijwerkingen, kan ik alleen zeggen dat het mij is opgevallen dat ik er erg lang van kan slapen,, extreem lang (als mijn vrouw mij niet wakker maakt slaap ik gewoon door ,, heel raar )

11-09-2012 | Vrouw | 53
fexofenadine
Ik heb sinds een paar maanden galbulten /netelroos. Heel vervelend als je hele lichaam onder de bulten en brand zit. Ook ging soms mijn lippen opzetten. De dermatoloog schreef dit middel voor en het hielp al binnen een paar uur. Nu, een aantal maanden later , probeer ik af en toe te stoppen maar de uitslag komt nog steeds terug. Als ik een pil inneem gaat de uitslag sn[lees meer...]el weer weg. Ik hoop dat ik in de toekomst weer van de netelroos afkom. Wel een voordeel is dat ik nagenoeg geen last meer heb van psoriasses. Daar heb ik al 30 jaar last van maar mijn huid is nog nooit zo "schoon" geweest.

07-11-2011 | Man | 65
Hooikoorts
slik 't hele jaar door, wandelde graag in bos. nu rekening houden met pollen.

29-04-2011 | Vrouw | 28
Hooikoorts, dieren allergieën
Ik had eerst andere tabletten icm neusspray en oogdruppels. Fexo heeft deze met 1 tabletje vervangen. Ik ben begonnen met 2 tabletjes per dag (iom de huisarts), maar ik heb steeds minder last van hooikoorts en dieren allergieën. Ik ben er iig ontzettend blij mee!

25-04-2011 | Vrouw | 29
Hooikoorts
Ik heb Fexofenadine ontdekt als Alegra (brandname waaronder het in de USA wordt uitegeven). Mijn vriend kreeg het voorgeschreven door zijn arts nav zijn voorjaars alergieen (hooikoorts). Toen ik hem in 2005 opzocht in NY en ik aangaf dat mijn voorgeschreven Aerius nog mijn zelf gekochte medinose (infrarood) apparaat niet hielp bij m'n hooikoorts aanvallen gaf hij me een a[lees meer...]llegra pilletje van hem, die meteen voortreffelijk effect had ik had nergens meer last van. hij heeft het jaar erna nog een doosje toegestuurd en in 2007 heb ik m'n eigen arts erom gevraagd het bleek in Ned. onder de naam fenofexadine bekend te zijn en ook dat jaar had ik geen last. Ik merkte op dat ik ook steeds minder vaak een pil in hoefde te nemen. Dit jaar heb ik nog geen enkele pil ingenomen en met dit mooie lente weer hoor ik mensen om me heen al klagen over de hooikoorts symptomen, maar ik heb nog nergens last van en ik hoop dat dit ook zo blijft.

06-04-2011 | Vrouw | 26
Kruis allergie
Vanwege mijn hazelnoten kruis allergie, dat zo ingewikkeld is dat ik het niet kan uitleggen heb ik fexofenadine. Werkt super. Als ik last heb gebruik ik het en in het voorjaar met alle boompollen gebruik ik het elke dag en dan heb ik nergens last van. Ook de zwelling van de lippen, loopneus en de jeuk verdwijnen door dit medicijn. Het is een sterke anti-histamine. Omdat h[lees meer...]et een voedsel en boompollen allergie is gebruik ik ook Ranitidine voor mijn maag en darmen. Deze medicijnen werken heel goed samen.

05-10-2010 | Vrouw
Stofallergie
Zware antihistamine, werkt prima! Geen bijwerkingen, geen slaperigheid. En geen opgezette keel meer. Bed verschonen in het najaar was een crime, maar nu gaat het probleemloos. Ik gebruik het in combinatie met oogdruppels en neusspray.

13-12-2009 | Vrouw

18-10-2009 | Vrouw
Chronische allergische urticaria
Voorheen gebruikte ik het anti-histaminicum hydroxizine (ofwel Atarax). Dat was verschrikkelijk. Mijn reactievermogen werd bijna nul, ik kon bijna niet meer functioneren door mijn gigantische slaperigheid - ik werd door de hydroxizine enorm moe en rijden werd erdoor compleet onmogelijk. Bij mijn internist gesmeekt om een ander anti histaminicum (ff gegoogled naar één zonde[lees meer...]r die vreselijke bijwerkingen) en jawel: het bestond! Fexofenadine is wat dat betreft mijn "wondermiddel". Compleet geen bijwerkingen. Maar.. Mijn jeuk gaat er wel door weg maar het oedeem niet. Zelfs met zoutloos dieet erbij lukt het niet om met fexofenadine mijn oedeem weg te krijgen, hoe veel tabletten ik ook neem (weleens een tijd 4 per dag genomen van 120 mg - nog steeds oedeem niet weg).

13-06-2009 | Vrouw
Uticaria