Ervaringen met Fexofenadine

Jeuk (4 meningen)
Huisstofallergie (3 meningen)

03-03-2021 | Man | 21
Hooikoorts
Werk redelijk goed tegen hooikoorts in de neus en ogen. Daarnaast helpt het tegen contactallergie. Het werkt binnen een half uur, maar helaas slechts 8-10 uur.

07-01-2021 | Man | 57
Eczeem
Door atopisch eczeem last van jeuk en vooral kriebel in de huid (gevoel van spiintjes in de huid) en soms ook pijnlijke huid. Ik gebruik het middel alleen als ik klachten voel. Eerst cetoleverezine gebruikt maar was te zwak. Na uitgebreide speur en inleestocht op internet en boeken uitgekomen bij oregano olie als natuurlijke histamine killer. Gebruik nu 1 capsule van Holla[lees meer...]nd & Barret preventief. (Helpt ook heel vaak bij hooikoorts trouwens !!). Frequentie klachten is veel minder en bij klachten neem ik 2-3 druppels pure oregano olie in VEEL water en dat helpt 9 van de 10 keer supersnel . De Fexofenadine alleen nog voor noodgevallen dus .

12-04-2020 | Man | 60
Hooikoorts
Ik gebruik nu enkele dagen, eenmaal daags, Allegra fexotabs 120 mg. Na dag 2 was een effect merkbaar. Ik ben na inname ongeveer 6 uur volledig klachtenvrij. Na een zoektocht van tientallen jaren lijkt dit dus een ideaal middel! Na ongeveer 6 uren nemen de hooikoortsklachten weer toe. Ik houd mij aan de voorgeschreven inname van éénmaal daags. Kun je de dosering eventueel[lees meer...] verhogen naar tweemaal daags.

10-04-2019 | Man | 70
Hooikoorts
ik heb al 50 jaar hooikoorts, dit middel helpt hoewel in heftige tijden zoals nu het niet afdoende is

02-04-2019 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Na verschillende soorten tabletten te hebben gebruikt kwam ik uit bij deze. De Fexofenadine heeft nauwelijks bijwerkingen bij mij. De andere medicijnen hadden oa als bijwerking dat ik extreem vermoeid was, zelfs al slikte ik de tabletten voor de nacht in. Op dit moment is het voorjaar goed losgebarsten in NL en krijg ik meer hooikoortsklachten die niet voldoende afnemen me[lees meer...]t de medicatie waardoor ik soms 2 tabletten per dag inneem (wat niet mag maar ja....) Het is een tijdelijk probleem weet ik uit ervaring, nu alles in de natuur is losgebarsten reageert mijn lijf daarop en krijg ik het niet onder controle met 1 pil. Ik gebruik daarnaast nog Livocab oogdruppels en heb gevraagd om een neusspray van de HA, welke dat wordt hoor ik morgen. Hopelijk kom ik op deze manier het voorjaar door en kalmeert het allemaal een beetje en kan ik weer beter ademhalen want ook mijn longen hebben last van de pollen. Ik ben kortademig en ademhalen gaat soms wat moeizamer. Dit is ook een tijdelijke klacht, het neemt weer af in de komende weken.

21-03-2019 | Vrouw | 54
fexofenadine (120mg)
Ik ben de hele dag een beetje moe en heb zware oogleden met een klein zeurend zeer licht hoofdpijntje maar toch net negatief aanwezig! Vooralsnog altijd weer beter dan de bomenkoorts!

26-02-2019 | Man | 43

02-01-2019 | Vrouw | 44
Allergische reactie
Diverse allergische reacties, exceem, jeuk huid, ogen en oren Gebruik nog andere middelen hiertegen en vaker die in apotheek bereid moeten worden tegen oa schimmels Is bijkomstigheid van luchtvervuiling, huisvervuiling en omgeving door anderen. Natuur die in januari in bloei staat, in combinatie met lichte huid, rood haar en chronische auto immuumziekte Sinds da[lees meer...]gelijks toevoeging dit mddel gaat het iets beter en kan ik nog omhoog naar 260mg

02-05-2018 | Vrouw | 22
Hooikoorts
Deze medicijnen werken bij mij redelijk goed, het maakt het vervelend dat ik er zo moe van wordt en hoofdpijn van krijg. Dit toch liever dan de klachten van de hooikoorts die vele malen erger zijn. Af en toe een wat verkouden gevoel maar als dat alles is wat ik van de hooikoorts meekrijg ben ik tevreden.

30-04-2018 | Vrouw | 24
Hooikoorts
Ik heb last van een zware vorm van hooikoorts en na vele medicijnen geprobeerd te hebben gebruik ik al jaren fexofenadine. Het middel werkt bij mij snel (na ongeveer 15 min) en geeft in tegenstelling tot andere medicijnen geen bijwerkingen. Van andere medicijnen (bijv cetirizine en levocetirizine) werd ik erg moe. Na gebruik van het medicijn zijn mijn klachten sterk verm[lees meer...]inderd, maar niet volledig weg. Toch ben ik erg tevreden want de klachten zijn na het gebruik van fexofenadine sterk verminderd en goed mee om te gaan.

07-06-2017 | Vrouw | 24
Hooikoorts
Veel minder last van hooikoorts sinds gebruik van dit medicijn. Neem het dagelijks icm fluticasonpropionaat neusspray. Heel af en toe nog last van een jeukend gehemelte en jeukende & rode ogen. Maar kan weer normaal functioneren in mei/juni.

03-04-2017 | Man | 20
fexofenadine (180mg)
Jeuk in mijn ogen, jeuk in mijn neus, het is allemaal niks nieuws. Maar met deze medicatie, die ik dagelijks inneem zijn deze klachten verleden tijd!

07-06-2016 | Man | 34
Hooikoorts
Al meer dan 20 jaar last van hooikoorts en sindsdien vooral in de maand mei/juni ernstige klachten. Inmiddels resistent geworden voor 3 soorten hooikoorts medicijnen en sinds 2014 overgestapt op fexofenadine. In alle eerlijkheid is het het beste (capsule/pillen) medicijn wat ik tot nu toe tegen hooikoorts gebruikt heb. Helaas blijven in de piek dagen in mei/juni de klac[lees meer...]hten soms erg overheersend. De effectiviteit van het medicijn is bij mij ook sterk afnemen hoe langer geleden het is dat ik de capsule heb ingenomen. Ik slik hem 's ochtends en mijn klachten zijn daarom eind van de dag sterker.

12-04-2016 | Man | 40
Hooikoorts
Ik had een vrij behoorlijke vorm van hooikoorts, heb meerdere tabletten hiervoor gehad die ófwel minder werkte ófwel uit de handel zijn genomen. Uiteindelijk kwam ik uit op Fexofenadine. Ik slik de laatste tijd halve tabletten per dag alleen in de hooikoortsperiode en dan ook nog alleen de eerste maanden van die periode (ben alleen gevoelig voor de pollen die dan heersen).[lees meer...] Het werkt vrijwel direct, het niezen stopt en de tranende ogen ook. Minpunten zijn de vermoeidheid die je er van kunt krijgen, vandaar dat ik nu ook de helft van 180 mg neem dus 90 mg per dag. De tabletten zijn makkelijk doormidden te breken. Algehele oordeel wel positief alleen wel wat bijwerkingen ook kan ik mijn lichte overgewicht nu beter plaatsen, las dat bij andere comments, maar wist niet dat dit door dit medicijn komt.

02-03-2015 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Fexofenadine werkt redelijk goed zonder bijwerkingen. Alleen wanneer er erg veel pollen in de lucht zijn werkt het voor mij niet afdoende. Vooral veel jeuk in m'n ogen. Maar daar heb ik oogdruppels voor.

05-10-2013 | Vrouw | 49
Jeuk
Paar maanden geleden kreeg ik opeens uitslag, terwijl ik mijn voedsel niet had veranderd. Helaas jeukte het ook en uiteindelijk naar allergoloog gegaan. Ze wisten niet wat het was, ook niet na vele testen en kreeg deze pillen. Hielp heel erg tegen de jeuk. Nu besloot ik er mee te stoppen daar de uitslag en jeuk verdwenen waren, maar ik ben sindsdien heel erg misselijk. Het[lees meer...] enige wat er in mijn eet- en leefpatroon is veranderd, is dat ik hier mee gestopt ben, dus vraag me af of het door het stoppen is gekomen. Nu lijd ik ook aan GERD, (reflux ziekte) waar ik al 2 jaar nauwelijks last van heb. Vraag me af of anderen hier ook last van hebben. Misselijk nadat je gestopt bent.