Ervaringen met Fexofenadine

Jeuk (4 meningen)
Huisstofallergie (3 meningen)

02-05-2014 | Vrouw | 33
Netelroos
Vanwege chronische netelroos ook Fexofenadine geprobeerd (na diverse andere antihistaminica). Dit middel zou volgens de allergoloog goed werken, maar helaas gold niet voor mij. Er gebeurde net zo weinig als bij andere antihistaminica: mijn netelroos bleef komen en gaan. Kort gebruikt dus, daarna overgegaan op Celestone met Semprex (antihistamine) en hydroxizine (ook antohi[lees meer...]stamine). Dat werkte iets beter. Nu Neoral met Semprex en hydroxizine. Neoral werkt bij mij veel beter dan alle antihistamine die ik heb gesprobeerd. Helaas is het een vrij heftig medicijn, maar je wilt wel na jaren netelroos...

08-08-2011 | Vrouw | 30
fexofenadine
Eczeem, en galbulten door allergieen
Gebruikt om de jeuk/galbulten tegen te gaan. Dit werk wel goed maar het zijn dikke pillen en neem een halve sochtens en halve savonds. Hierdoor krijg je minder last van de extreem droge mond. Toch blijft de eczeem achter... alleen geen verhogingen meer..

25-11-2009 | Vrouw
Jeuk

14-06-2023 | Man | 43
Hooikoorts
Beloofd heel veel maar ben echt zeer ontevreden. Heb de pillen en de neusspray geprobeerd. Bij mij hebben beide producten totaal geen effect. Ik ben in staat om terug te stappen naar het kruidvat huismerk. Zeer jammer want dit is weggegooid geld.

15-08-2022 | Man | 63
fexofenadine (180mg)
Ernstige hartritmestoornissen binnen een uur na eerste inname. Deze hartritme stoornis was continu aanwezig en voelde aan als gejaagd, onprettig en vermoeiend. De stoornis stopte binnen 24 uur Hartslag tussen 160 en 200 per minuut. Gevaarlijk medicijn. Zeer voorzichtig.

03-06-2022 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Ben het gaan gebruiken yiken omdat ik van middelen zo moe wordt... Hier dus niet van... Helaas tijdens de zomervakantie helemaal onder de uitslag... Zonneallergie.. Vreselijk jeuk, niks hielp... Bij de dokter geweest, moest maar een allergietablet slikken... Dat deed ik toch al.... Toch maar weer over op de ceterizine.... Dit hielp wel maar heeft zeker een half jaar geduur[lees meer...]t voor mijn huis weer helemaal goed was...

03-06-2022 | Vrouw | 52
Hooikoorts
Totaal geen verbetering, heel de dag een jeukend gezicht, dus ogen ,oren, neus voorhoofd. Eigelijk alles...heb het al 35 jaar, hooikoorts

21-02-2021 | Man | 44
Allergische reactie
hooikoorts

18-12-2017 | Vrouw | 17
Allergische reactie
ik heb ze ingenomen en galbulten werden minder maar jeuk bleef maaar hoorde van alles in mijn hoofd nooit meer !!! Werd er helemaal gek van.

28-11-2017 | Vrouw | 49
fexofenadine (120mg)
Allergisch voor honden en katten. Nam 1 pil per dag, bleek het in het weekend op te zijn, ik dacht maandag even bestellen. Was ik toch zo'n stuk minder benauwd als normaal, echt ongelofelijk. Bleek benauwdheid in zeldzame gevallen voor te komen. Ik gebruik het niet meer en ik ben van 8-10 puffen per dag naar 2 gegaan. En ik heb het niet benauwd meer. De honden en katten zi[lees meer...]jn er nog, neem een andere pil als ik echt last krijg, maar Fexofenadine nooit meer!! En ik kwam er er toeval achter, wist ik dit maar eerder, was de hele dag benauwd door 1 pil~! Mijn kwaliteit van leven is er een stuk op vooruit gegaan.

25-10-2012 | Vrouw | 55
fexofenadine
Wij waren op vakantie en daar ben ik op de ic beland waar ik behandeld werd voor anafylactisch shock . Daarna heb ik mijn fexofenadine een paar weken niet ingenomen en ging ik best wel de goede kant op tot dat ik 2 weken geleden weer ben begonnen met inname. Binnen een paar dagen begonnen alle klachten weer. Op advies van de arts ben ik nu gestopt en ga ik langzaam weer vo[lees meer...]oruit. De duizeligheid en de hoofdpijn worden al iets minder. Wel een zeer angstige ervaring

04-07-2012 | Vrouw | 19
fexofenadine
Alle ernstige bijwerkingen die in de bijsluiter staan, heb ik last van:S Ik kan er niet van slapen. Ik lijk wel een opgeblazen kogelvis. Binnen nog geen 5 minuten kreeg ik er last van.

13-04-2010 | Man
Hooikoorts
Ik gebruikte allergo rhinathiol, mijn apotheker zei dat dit zeer veel zou helpen tegen hooikoorts... Nee dus! Mijn ogen zitten ontstoken, m'n neus zit verstopt en ik heb weinig adem!