levocetirizine

Huisstofallergie (4 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

22-04-2016 | Vrouw | 47
Jeuk
Levovocetirizine van het merk Sandoz gekregen van de huisarts tegen verschrikkelijke jeuk over mijn hele lichaam. Na inname was de jeuk onmiddelijk verdwenen maar, daarvoor in de plaats kwam een onbedwingbare vermoeidheid. Volgens de bijsluiter kon dit enkele dagen aanhouden. Helaas nu na 2 wk nog steeds verschrikkelijk vermoeid, energiepeil is echt onder nul gedaald, ben[lees meer...]en voelen zwaar, schrale keel, droge mond, gewichtstoename en erg duizelig.

20-04-2019 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Ik lees dat levocetirizine minder bijwerkingen geeft en dat ervaar ik ook zo maar de effectiviteit is bij mij nihil. Cetirizine maakt mij inderdaad slaperig maar werkt bij mij beter. Het werkt direct en langduriger. Ik heb al sinds mijn 8ste hooikoorts. Ik heb sinds mijn jeugd van alles geprobeerd. Homeopatisch tot aan prikken. Maar ieder jaar hoopte ik weer dat ik mij a[lees meer...]lles verbeeld had totdat het voorjaar aanbrak. Een paar jaar geleden getest en helaas ben allergisch voor alle pollen, bomen en grassen.

12-12-2018 | Man | 48
Huisstofallergie
ik was lange tijd zeer lusteloos, vermoeid en neerslachtig, en dacht dat het aan mijn intolerantie aan sulfieten lag; toen ik in de apotheek en passant vroeg om een middel dat minder slaperig maakt, raadde men mij Allerga Tab aan; na enkele dagen verdwenen al mijn klachten één voor één; zonder overdrijven: ik voel me 10 jaar jonger (weer sporten, positief zelfbeeld, rugpij[lees meer...]n lijkt ook te verdwijnen), wel wat hyper (veel babbelen enz.), maar over de gehele lijn veel positiever ingesteld; ik voel me gelukkiger dan ooit, en had nooit gedacht dat dit middel zoveel slechts kon veroorzaken

16-04-2017 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Sinds een 3-tal jaar hooikoorts. Loopneus, brandende ogen, kortademigheid, zelfs appel eten doet mijn keel dichtgaan. Als de symptomen beginnen neem ik 1 pilletje. Je wordt er idd wel wat moe van. Ik heb eens 's morgens 2 pilletjes genomen. Is geen goed idee!! Ik had precies een fles drank uit... over het algemeen helpt het wel wat.

21-05-2016 | Vrouw | 49
levocetirizine (5mg)
Was gestoken door muggen en reageer daar heftig op.. geen bulten maar plakkaten die jeuk en pijn veroorzaken. Allergisch dus voor de histamine die vrijkomt. Ik vraag mij nu dus ook af of ik fibromyalgie heb.., maar een dood ordinaire histamine intolerantie?

19-03-2020 | Vrouw | 50
Hooikoorts
Enkele jaren geleden kreeg ik in de lente/zomer verkoudheidsklachten die maar niet over gingen. Daarnaast was ik ook erg moe. Toch wel bezorgd ging ik naar de huisarts en die constateerde dat mijn beschreven klachten hooikoorts gerelateerd zijn. Nadat ik een neusspray had gekregen voor 2 x daags gebruik en 1 tablet levocetirizine a 5 mg per dag verdwenen de griepachtige kl[lees meer...]achten. Helaas de vermoeidheid bleef maar dit schijnt ook 1 van de bijwerkingen te zijn.

14-05-2019 | Man | 50
Hooikoorts
Ik gebruikte dit medicijn een maand, Werd meteen duizelig,dit duurde hele dag door ,misselijk hele dag door ,doodmoe ,me helemaal uitgeput voelen .kon amper nog iets doen of ik was al uitgeput. spierpijn overal ,stramme spieren en zelfs een soort reumatische klachten in me gewrichten kreeg ik ervan. Ik kon ook niet meer normaal slapen ,voelde me opgejaagd. Toen ik erm[lees meer...]ee stopte ging het meteen beter,voelde die dag met stoppen me langzamerhand opknappen,fitter voelen ,het gevoel hebben hehe me energie komt weer terug. De spierpijn verdween ook en de reumatische klachten in me gewrichten ook. Logisch het medicijn verdwijnt dan uit je lichaam . De dag erna voelde ik me weer gezond ,dus dit medicijn is echt vergif voor me lichaam geweest, Wat voor troep ik geslikt heb is me nu nog een raadsel?. Heb echt het idee als ik door gegaan was ermee, ik was dood gegaan eraan ,als de bijwerkingen zo erg zijn je normale leven gaat hierdoor eraan. En je zelfs reumatische klachten gaat ontwikkelen in je gewrichten. Maar als je dokter huisarts belt bestaat dit alles niet,en word je als leugenaar bestempelt wat me heel boos maakt. Gelukkig lees ik hier nog meer slechte ervaringen met dit medicijn ,dat ik dus niet de enigste ben. Dus ben blijk ik kan me ervaring met dit slechte medicijn delen hier.

25-06-2016 | Vrouw | 50
Jeuk
helpt heel goed, een pil per dag en ben jeuk vrij. ik ben heel blij met dit medicijn.

09-11-2015 | Vrouw | 50
Jeuk
Zeker in de winter heb ik een extreem droge huid. Dit middel helpt een beetje, maar de bijwerkingen schijnen erger dan de kwaal. Vermoeidheid, soms kortademigheid, gewichtstoename, en andere bijwerkingen uit de lijst herken ik wel. Helaas heb ik geen alternatief en haalt het toch de scherpe randjes van de jeuk weg.

12-06-2015 | Vrouw | 50
Hooikoorts
Tabletje van merk Glenmark werkt maar beperkt: ogen blijven branden en in plaats van 1 tablet dd moet ik er vaak 2 of 3 nemen. Kort na inname alweer geïrriteerde slijmvliezen. Het hoofd blijft verstopt aanvoelen zelfs als de symptomen minder worden.

25-04-2018 | Vrouw | 51
levocetirizine (0,5mg/ml)
Allergische reactie
gebruik dit enkel in geval van ernstige aanval van allergie omdat ik er anders te moe van ben. Wel heel effectief. loopneus, tranende ogen, niezen enz.verdwijnen al snel.

07-02-2016 | Vrouw | 51
Allergie
Allergie gekregen na stoppen met roken. huisstofmijt. werkt redelijk tegen allergie, maar inmiddels over gestapt van 1 naar 2 tabletten. erg vermoeid en last van gewichtstoename. ook andere bijwerkingen zoals misselijkheid en pijnlijke gewrichten.

27-07-2021 | Vrouw | 52
Hooikoorts
Ik slik het als middel tegen hooikoorts. Al jaren. En als ik op vakantie ben in zuid Frankrijk. Daar krijg ik uitslag van de warmte of ik word geprikt door de mini miertjes. Enorm veel jeuk bultjes op m’n voeten en enkels. Levocetrizine maakt de jeuk draaglijk. Anders krab ik ieder bultje kapot!

13-04-2019 | Vrouw | 52
Jeuk
Ik heb deze medicijnen gekregen om jeuk aan handen en voeten tegen te gaan. Deze medicijnen heb ik nu 10 dagen gebruikt maar ben er nu mee gestopt. Kreeg er een erg rood gezicht van en vreselijke maagpijn en voelde mij erg benauwd ,tevens werd ik er vreselijk gejaagd door net of ik heel erg zenuwachtig was de hele dag . Ook was ik heel erg duizelig net of ik scheel keek[lees meer...] ,na 1 dag stoppen voel ik mij al veel beter .

06-09-2018 | Vrouw | 52
Allergie
Het medicijn hielp wel tegen mijn constante loopneus en korstjes, dat nam snel af. Ik werd moe, lusteloos en zelfs depressief. Regelmatig reageerde ik erg ongeduldig en zelfs agressief op mijn naasten. Ook had ik s'nachts vaak hartkloppingen. Nu ik een tijdje gestopt ben, wordt ik eindelijk weer mijn normale ik. Wel weer een beetje loopneus en korstjes. Helaas ben ik ook[lees meer...] aangekomen omdat ik de hele dag trek in eten had.

20-06-2017 | Vrouw | 52
Allergische reactie
Ik kreeg 7 maanden terug last van druk uticaria ik ben toen levocetrizine gaan gebruiken 1 pilletje voor het slapen gaan en na een half uur doet het z'n werking ! Ik kan soms 1 dag overslaan maar als ik dat 2 dagen doe dan komt. En de jeuk bulten en drukplekken weer opzetten ! Ben zeer blij met dit geneesmiddel!