Ervaringen met Levocetirizine

Huisstofallergie (6 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

07-06-2023 | Vrouw | 22
Hooikoorts
Dit product heb ik een dit jaar en voorgaande 3 jaren gebruikt. Voorheen werkte dit voor mij prima. Dit jaar heb ik gemerkt dat mijn hooikoortsklachten niet volledig verdwenen door dit medicijn. Daarnaast heb ik ook erg last gehad van vermoeidheid door de medicijn. Want mijn vervelendste bijwerking was, was de invloed op mijn mentale gesteldheid. Wellicht had het voorgaand[lees meer...]e jaren ook invloed. Dat weet ik niet, omdat mijn mentale gesteldheid destijds sowieso niet optimaal was. Ik merk nu wel dat als ik het gebruik ik erg prikkelbaar kan zijn. Ergernissen die ik anders kan laten varen, kunnen mij met gebruik van dit medicijn van binnen echt woest en gefrustreerd maken. Ook word ik sneller emotioneel. Ook voel ik me heel gejaagd en onrustig. Nu gebruik ik het een tijdje niet meer. Ik merk dat ik mij mentaal beter voel. Alleen betekent dit wel dat ik nu met de hooikoortsklachten moet dealen. Prevalin Direct Plus verlicht het wel wat, maar optimaal is het niet. Het gebruik van andere antihistaminica zie ik ook niet echt zitten. (Bijna) alles kan onrust en vermoeidheid als bijwerking hebben.

05-06-2023 | Vrouw | 39
Hooikoorts
Ik gebruik het nu dik een maand ivm hooikoorts . Omdat ik er vorig jaar erg slaperig van werd advies gezocht. Dit jaar alleen gaan innemen voor het slapen. Overdag heb ik er nu geen last van. Ivm de slaperigheid werkt het dus snachts beter. Slaap ik ook nog beter dus de bijwerking is in dit geval positief. Allergie klachten zijn er nog wel maar niet zo heftig, ic[lees meer...]m met neusspray en oogdruppels red ik het wel zo. Ik ben tevreden.

05-05-2023 | Vrouw | 34
Hooikoorts
Extreme hooikoorts. Door lever problemen met de andere medicatie ben ik op deze overgestapt. Na zeer positieve ervaringen en feit dat ik van 3 tabletten naar 1 per dag gegaan.

05-06-2022 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Helaas wordt ik hoe zo moe van dat ik constant het liefste zou gaan slapen. Het middel werkt verder wel beter dan Fexofenadine.

27-07-2021 | Vrouw | 52
Hooikoorts
Ik slik het als middel tegen hooikoorts. Al jaren. En als ik op vakantie ben in zuid Frankrijk. Daar krijg ik uitslag van de warmte of ik word geprikt door de mini miertjes. Enorm veel jeuk bultjes op m’n voeten en enkels. Levocetrizine maakt de jeuk draaglijk. Anders krab ik ieder bultje kapot!

22-06-2021 | Man | 56
Hooikoorts
Deze medicatie werkte bij mij voor geen meter. Ik heb bijna alles geprobeerd en heb als laatste redmiddel de Kenacort injectie genomen bij de Hooikoorts Kliniek in Amsterdam. Nergens meer last van sindsdien!

15-05-2021 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Omdat de polaramine tabletten niet meer verkrijgbaar zijn, heb ik Levocitirizine voorgeschreven gekregen. Ik neem ‘s ochtends één tabletje en binnen een uur helpt het mij van het niezen, loopneus en tranende ogen af. Maar ik heb het idee dat het naast de slijmvliezen in mijn neus ook de slijmvliezen in mijn mond bijna plat legt. Ik krijg er namelijk een ontzettende droge m[lees meer...]ond van. Ook voelt mijn neus droog en enigszins geïrriteerd aan. Dat is dus de keerzijde van dit medicijn. De moeheid valt bij mij mee, ik kan er wel heerlijk van (door)slapen. :)

18-04-2021 | Man | 58
Hooikoorts
ik heb het gisteravond voor het eerst ingenomen en heel erg beroerd ervan ik stop er nu mee dan maar die ik eerst gebruikte tegen me hooikoorts ik ben 58jaar en troep dit middel

09-01-2021 | Vrouw | 34

02-06-2020 | Man | 39
Hooikoorts
Ik neem Levocetirzine tabletten voor mijn hooikoorts. Ik merk zeker dat dit medicijn de klachten onderdrukt. Jeukende ogen en neus zijn stukken minder na inname. Ook de constante loopneus wordt onderdrukt. Wat wel heel opvallend is dat ik er heel moe van wordt. Niet zozeer geestelijk, maar vooral lichamelijk. Ik heb weinig 'puf' en zodra ik ga staan merk ik dat ik duizeli[lees meer...]ngen krijg. Net of je te snel gaat staan. Betreft potentie werkt het ook niet echt bevorderlijk zeg maar... Al met al is dit wel het enige medicijn wat bij mij enigszins werkt en deze bijwerkingen neem ik dan maar voor lief. Beter dit dan totaal uitgeschakeld zijn door de hooikoorts.

02-06-2020 | Man | 64

20-04-2020 | Man | 66
Hooikoorts
Weinig tot geen positief effect.

08-04-2020 | Vrouw | 36
Hooikoorts
Al vanaf 2000 heb ik hooikoorts . Ik gebruikte oogdruppels van livocab... nu Sinds 2 dagen gebruik ik levocetrizine het lijkt wel drugs !! De hooikoorts klachten zijn zo goed als weg . Savonds innemen is een ramp binnen 2 uur Wordt ik wakker en ben ik opgejaagd met het gevolg niet meer te kunnen slapen .. cetrizine hielp ook niet en kon ik ook niet van doorslapen . Morgen[lees meer...] de huisarts maar weer om een alternatief vragen

19-03-2020 | Vrouw | 50
Hooikoorts
Enkele jaren geleden kreeg ik in de lente/zomer verkoudheidsklachten die maar niet over gingen. Daarnaast was ik ook erg moe. Toch wel bezorgd ging ik naar de huisarts en die constateerde dat mijn beschreven klachten hooikoorts gerelateerd zijn. Nadat ik een neusspray had gekregen voor 2 x daags gebruik en 1 tablet levocetirizine a 5 mg per dag verdwenen de griepachtige kl[lees meer...]achten. Helaas de vermoeidheid bleef maar dit schijnt ook 1 van de bijwerkingen te zijn.

05-07-2019 | Vrouw | 30
Hooikoorts
Na vaststelling hooikoorts (al enkele jaren) levocetirizine beginnen nemen, werkt goed (nog weinig last van niezen, ogen, en dergelijke). Ook een vorm van netelroos gehad en komt af en toe terug (jeuk over hele lichaam), helpt ook hierbij. Maar ik heb sinds 2017 last van duizeligheid die af en toe de kop op steekt (niet constant) en ik vermoed nu dat het hiervan komt. Ik [lees meer...]ga een ander medicijn nemen om het verschil te kennen. Vermoeidheid is ook een zware bijwerking... Maar die kennen we al ondertussen :-)

30-06-2019 | Man | 62
Hooikoorts
Bijwerkingen van levocetrizine gaan op den duur heel erg tegen staan; soort van regen in de drup ervaring. Dit jaar hooikoorts verschijnselen heel hevig en weinig zijn om ook nog eens de sufheid erbij te nenem, en daarom maar eens wat anders genomen in overleg met huisarts.