Ervaringen met Levocetirizine

Huisstofallergie (6 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

15-08-2021 | Man | 58
Jeuk
Atopisch eczeem, urthicaria, zeer ernstige, langdurige, jeuk. Verergert door warmte maar ook door irritatie (schurende kleding, elastiek in boorden/manchetten, broeksband) en wordt zeer ernstig bij transpiratie. Veel andere middelen geprobeerd. Levoceterizine nu 3x per dag 1 pil van 5mg, (vorig jaar 3x per dag 2 pillen) Jeuk nam flink af, maar bij warmte en stress niet h[lees meer...]elemaal weg. Nu nog steeds 3x per dag 1 tablet en daarnaast nu maandelijks 2 injecties met omalizumab (Xolair). Sins enkele maanden: Geen jeuk meer! De combi van beide soorten is top!

06-04-2021 | Vrouw | 68
levocetirizine (0,5mg/ml)
Jeuk
4 genomen in 1.5 dagen meteen gestopt, was voor mij onverantwoord.

13-04-2019 | Vrouw | 52
Jeuk
Ik heb deze medicijnen gekregen om jeuk aan handen en voeten tegen te gaan. Deze medicijnen heb ik nu 10 dagen gebruikt maar ben er nu mee gestopt. Kreeg er een erg rood gezicht van en vreselijke maagpijn en voelde mij erg benauwd ,tevens werd ik er vreselijk gejaagd door net of ik heel erg zenuwachtig was de hele dag . Ook was ik heel erg duizelig net of ik scheel keek[lees meer...] ,na 1 dag stoppen voel ik mij al veel beter .

02-10-2018 | Man | 29
Jeuk
Bij mij werkt het pilletje niet goed. Het helpt een klein beetje maar niet afdoende, dus mee gestopt.

16-02-2017 | Man | 53
Jeuk
Gekregen voor netelroos, jeuk en vermoeidheid is alleen maar toegenomen.

17-11-2016 | Man | 25
Jeuk
Ik gebruik levocetirizine al 10 jaar dagelijks, nadat ik na een antibioticakuur plotseling allergisch werd voor mijn eigen lichaamswarmte (ik kreeg overal jeukbulten, wanneer ik ga zweten). Dit medicijn is mijn redding. Ik krijg nu tijdens sporten alleen nog rode puntjes en vlekjes op mijn huid en voel dat de warmte in mijn huid niet goed word afgevoerd. Maar totaal geen j[lees meer...]euk meer. Enige bijwerking is dat mijn huid door het hele jaar tamelijk droog is.

25-06-2016 | Vrouw | 50
Jeuk
helpt heel goed, een pil per dag en ben jeuk vrij. ik ben heel blij met dit medicijn.

22-04-2016 | Vrouw | 47
Jeuk
Levovocetirizine van het merk Sandoz gekregen van de huisarts tegen verschrikkelijke jeuk over mijn hele lichaam. Na inname was de jeuk onmiddelijk verdwenen maar, daarvoor in de plaats kwam een onbedwingbare vermoeidheid. Volgens de bijsluiter kon dit enkele dagen aanhouden. Helaas nu na 2 wk nog steeds verschrikkelijk vermoeid, energiepeil is echt onder nul gedaald, ben[lees meer...]en voelen zwaar, schrale keel, droge mond, gewichtstoename en erg duizelig.

04-02-2016 | Vrouw | 68
Jeuk
Ik heb angio oedeem. Wat zich uit in halve of hele dikke lip, halve dikke tong. Het komt zo maar opzetten, vooral 'snachts. Dikke tong en keel kan ook, zodat je luchtweg afgesloten wordt. Dat is erg eng. Zodat ik een Epipen (adrenaline) pen heb. In nood kan ik mijzelf een injectie geven, dit is gelukkig nog niet voorgekomen. Maar dat is het enge van deze aandoening, je[lees meer...] weet niet wanneer het komt en hoe erg het wordt. Bij onderzoeken in UMCG ben ik nergens allergisch voor. Maar met 1 tablet ceterizine diHCL 5mg kan ik het onderdrukken. Maar heb wel bijverschijnselen. Ik gebruik het nu 2 jaar en ga het heel langzaam afbouwen. Hopelijk komt het niet weer.

09-11-2015 | Vrouw | 50
Jeuk
Zeker in de winter heb ik een extreem droge huid. Dit middel helpt een beetje, maar de bijwerkingen schijnen erger dan de kwaal. Vermoeidheid, soms kortademigheid, gewichtstoename, en andere bijwerkingen uit de lijst herken ik wel. Helaas heb ik geen alternatief en haalt het toch de scherpe randjes van de jeuk weg.

15-07-2015 | Vrouw | 75
Jeuk
daarom kreeg ik dit medicijn , maar nu gebruik ik sinds heel kort oestrogeen-creme en nu begint de ellende weer. vlgs.mijn vorige huisarts mocht ik absoluut GEEN 2e innemen en v lgs. mijn huiDarts wèl. wat is wijsheid????? nu ik weer vreselijke last heb, wil ik er nog eentje bij slikken. ik weet NU dat het idd. door de oestrogenen komt.

05-09-2012 | Vrouw | 39
levocetirizine
Jeuk
Ik slik nu al een flinke tijd dit medicijn. Nu heb ik erg veel last van vermoeidheid. Ik lees dat meer mensen hier last van hebben alleen lees ik nergens dat meer mensen er 4 per dag slikken. Zijn er meer mensen met een dergelijke dosering?