Allergie (32 meningen)
Hooikoorts (15 meningen)
Huisstofallergie (2 meningen)
Jeuk (1 mening)
Anafylactische shock (1 mening)

Aerius (172 meningen)
Levocetirizine (144 meningen)
Cetirizine Tabletten (134 meningen)
Desloratadine (77 meningen)
Xyzal (75 meningen)

06-05-2011 | Vrouw | 30
Hooikoorts
Ik gebruik nu een maand Tavegil, nadat ik eerst fexofenadine heb gebruikt. Tavegil werkt bij mij zeer goed, nergens meer last van. Ook niet van vermoeidheid o..i.d. Ik kan het iedereen aanraden!

22-04-2011 | Vrouw | 62
Hooikoorts
gebruik het al vele jaren

19-04-2011 | Man | 20
Atopie
Gebruik tavegil nu met livocab (neusspray) en xyzal. Tavegil gaat bij mij niet samen met alcohol, van het slaperige effect merk ik maar weinig. De werking van tavegil is niet super. Een loopneus gaat er mee weg, maar verder ben ik er niet positief over....

11-04-2011 | Man | 47
Pollen allergie
Werkt in mijn geval goed tegen pollen-allergie (jeukende ogen/geirriteerde neus/jeukend gehemelte) Maar ik ben de eerste dagen van gebruik in het pollenseizoen zeer slaperig en kan nauwelijks mijn ogen open houden. Auto rijden gaat niet. Ik begin het slikken dus maar voor het weekend en breng dit als een zombie door. Na een paar dagen verdwijnt deze slaperigheid. Effect te[lees meer...]gen allergie neemt ook wel wat af maar blijft voldoende.

18-02-2011 | Vrouw | 40
Hooikoorts/allergie voor hond/kat
heb al vanaf mijn 13 jaar last gehad van hooikoorts en had al van alles geprobeerd injecties, pillen , neusspray ben er een paar jaar geleden ook achter gekomen dat ik allergisch ben voor mijn hond en katten maar die zijn inmiddels al zo oud dat ik ze niet de deur uit wil doen .mijn huisdokter heeft tagevil voorgeschreven en heb bijna geen slechte bijwerkingen gehad het en[lees meer...]igste is dat je er suffig /moe van wordt ik neem hem dan ook s`avonds in voor het slapen gaan .dus dan is dat probleem ook weer opgelost slaap ik tenminste lekker .

05-10-2010 | Vrouw
Hooikoorts en stofallergie
Werkt erg goed tegen hooikoorts, maar helaas heb ik voor stofallergie zwaardere pillen nodig (Mylan - fexofenadine). Nadeel is dat ik de eerste twee weken van het seizoen slaperig wordt, maar dat gaat gelukkig over. Toch beter niet slikken voor het rijden!

30-09-2010 | Vrouw
Allergie
Het werkt erg goed. Als ik ergens kom waarvan ik weet dat ik meer last ga hebben, dan neem ik een paar dagen twee pillen en dan kan ik de allergie goed onderdrukken.

20-07-2010 | Man
Urticaria/Quicke's Oedeem
Helaas geen effect of bijwerkingen kunnen ontdekken... inmiddels over op Aerius, hopelijk werkt deze wel merkbaar

27-06-2010 | Man

08-06-2010 | Vrouw
clemastine
Astma, rode vlekken in het gezicht
Ik heb het een week gebruikt en viel zodra ik maar even ging zitten in slaap. Verder was ik vreselijk geirriteerd en voelde me lichtelijk depressief. Na het stoppen met Tavegil zijn die klachten verdwenen, Echter zijn de plekken in mijn gezicht weer terug al zijn ze wel wat minder.

01-06-2010 | Man
Hooikoorts
Ter vervanging van cetirizine van de huisarts Tavegil gekregen. Bij inspanning af en toe last van duizelingen maar verder geen bijwerkingen. Bij mijn oude medicatie had ik vrijwel continue last van hoofdpijn. Dat heb ik met dit medicijn gelukkig niet. Voordeel van dit medicijn is ook dat het (in ieder geval in mijn geval) ruim 12 uur werkt. Met twee tabletten per dag b[lees meer...]en ik dan ook klaar.

31-05-2010 | Man

25-05-2010 | Vrouw
Allergie/ hooikoorts
Ik ben begin dit jaar beggonnen met dit middel zo nodig tegrbuiken naast mijn stadaard anti histamine xyzal, en het werkt super goed. 1 nadeel vind ik wel dat je er wat suffig van kan worden, maar voor de nacht is dat natuurlijk niet erg hebt je ook gene last van niesbuien en jeuk. Goed middel !!

28-04-2010 | Vrouw
Allergie en eczeem
Ik heb na alle anti allergie middelen uiteindelijk Tavegil gekregen. Een zwaar middel. Het helpt goed. Vaak neem ik het voor het slapen in want het maakt je erg slaperig. Vooral tijdens de zwangerschap heb ik daar last van gehad. Kon mijn ogen niet open houden... kon zo een hele avond van de wereld zijn. maar de jeuk gaat er wel van weg. Nu geef ik borstvoeding en heel inc[lees meer...]identeel neem ik er een halve tablet van in maar het is goed te combineren en ik heb nu ook minder last van de slaperigheid dan tijdens de zwangerschap.

20-04-2010 | Vrouw
Netelroos/allergie
Het medicijn maakt mij vooral 's avonds zo slaperig dat ik mijn ogen nauwelijks open kan houden waardoor het mijn sociale leven behoorlijk beinvloed. De jeuk wordt wel iets minder, maar niet zoals ik verwacht had. De allergie verdwijnt er in elk geval helemaal niet door bij mij.

01-04-2010 | Vrouw
Alergie

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum