Ervaringen met Tavegil

Allergie (36 meningen)
Hooikoorts (17 meningen)
Jeuk (2 meningen)
Huisstofallergie (2 meningen)
Anafylactische shock (1 mening)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (148 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Xyzal (77 meningen)

20-07-2010 | Man
Urticaria/Quicke's Oedeem
Helaas geen effect of bijwerkingen kunnen ontdekken... inmiddels over op Aerius, hopelijk werkt deze wel merkbaar

27-06-2010 | Man

08-06-2010 | Vrouw
clemastine
Astma, rode vlekken in het gezicht
Ik heb het een week gebruikt en viel zodra ik maar even ging zitten in slaap. Verder was ik vreselijk geirriteerd en voelde me lichtelijk depressief. Na het stoppen met Tavegil zijn die klachten verdwenen, Echter zijn de plekken in mijn gezicht weer terug al zijn ze wel wat minder.

01-06-2010 | Man
Hooikoorts
Ter vervanging van cetirizine van de huisarts Tavegil gekregen. Bij inspanning af en toe last van duizelingen maar verder geen bijwerkingen. Bij mijn oude medicatie had ik vrijwel continue last van hoofdpijn. Dat heb ik met dit medicijn gelukkig niet. Voordeel van dit medicijn is ook dat het (in ieder geval in mijn geval) ruim 12 uur werkt. Met twee tabletten per dag b[lees meer...]en ik dan ook klaar.

31-05-2010 | Man

25-05-2010 | Vrouw
Allergie/ hooikoorts
Ik ben begin dit jaar beggonnen met dit middel zo nodig tegrbuiken naast mijn stadaard anti histamine xyzal, en het werkt super goed. 1 nadeel vind ik wel dat je er wat suffig van kan worden, maar voor de nacht is dat natuurlijk niet erg hebt je ook gene last van niesbuien en jeuk. Goed middel !!

28-04-2010 | Vrouw
Allergie en eczeem
Ik heb na alle anti allergie middelen uiteindelijk Tavegil gekregen. Een zwaar middel. Het helpt goed. Vaak neem ik het voor het slapen in want het maakt je erg slaperig. Vooral tijdens de zwangerschap heb ik daar last van gehad. Kon mijn ogen niet open houden... kon zo een hele avond van de wereld zijn. maar de jeuk gaat er wel van weg. Nu geef ik borstvoeding en heel inc[lees meer...]identeel neem ik er een halve tablet van in maar het is goed te combineren en ik heb nu ook minder last van de slaperigheid dan tijdens de zwangerschap.

20-04-2010 | Vrouw
Netelroos/allergie
Het medicijn maakt mij vooral 's avonds zo slaperig dat ik mijn ogen nauwelijks open kan houden waardoor het mijn sociale leven behoorlijk beinvloed. De jeuk wordt wel iets minder, maar niet zoals ik verwacht had. De allergie verdwijnt er in elk geval helemaal niet door bij mij.

01-04-2010 | Vrouw
Alergie

23-03-2010 | Vrouw
Allergie voor insecten beten
Ik gebruik het omdat ik last heb van hevige allergische reacties op insecten beten (hevige zwelling tot letterlijk barstens toe rondom de steek, koorts etc). Het medicijn is zeer effectief. Bij gebruik werd de duur van de allergische reactie voor zeker de helft korter en minder hevig. Ik gebruik het tot de reactie weg is. De bijwerkingen waren echter zeer naar. Ik ben [lees meer...]de eerste 3 dagen nauwelijks een paar uur per dag bewust geweest van mijn omgeving. De rest van de tijd lag ik in een versufte comatose toestand op bed. Daarna begon mijn lichaam er iets aan te wennen, waardoor ik me wel bewust was van mijn omgeving maar ik was nog wel dermate versuft dat ik niet fatsoenlijk kon fatsoeneren en mezelf ook niet alert genoeg achtte voor het verkeer. Na ongeveer een week gebruik was ik nog slechts "slaapdronken". Bij opnieuw gebruik, moet mijn lichaam er echter weer aan wennen. Ik blijf het medicijn nog wel gebruiken, want half bewust is beter dan de pijn van de allergische reactie.

27-11-2009 | Vrouw
Hooikoorts allergie
Inmiddels ongeveer alle medicijnen die je kunt krijgen voor hooikoorts gehad, begonnen met neusspray en oogdruppels daarna de tabletten. Daarvan is tavegil de zwaarste categorie en dat heb ik in het begin echt gemerkt doordat ik erg moe werd. Inmiddels gebruik ik Tavegil zo'n 2,5-3 jaar in de lente en zomermaanden en heb ik geen last meer van het moe worden. Erg vervelen[lees meer...]d vind ik dat je op moet letten met alcohol, omdat het de moeheid extra verstrekt, en dat al na 1 glaasje wijn.

11-11-2009 | Vrouw
Allergische reactie
Ik reageerde heel heftig op dit medicijn, en was constant slaapdronken en leek wel 'stoned'. Uiteindelijk zelfs op de EHBO belandt doordat ik helemaal de weg kwijt was. Ik kon mijn ogen niet openhouden en dit is natuurlijk erg vervelend als je gewoon naar je werk of naar school moet.

23-10-2009 | Vrouw
clemastine
Tegen pollen- en levensmiddelallergie gekregen. Sporadisch eentje gebruikt. Snel gemerkt, dat dit wel erg moe maakt. Ik heb op het doosje groot geschreven "MAAKT MOE!!" om eraan te denken voordat ik er een neem. Ik ga hem alleen nog in de avond gebruiken, als ik toch ga slapen, en wil deze soort daarna niet meer hebben. Dit herinnert aan ouderwetse zware allergietabletten [lees meer...]die ook altijde moe maakten. Nu kijk ik dat ik het werkzame middel cetirizine kies, dat maakt me niet moe.

16-08-2009 | Vrouw
clemastine
met name in de eerste weken heel erg moe,erg vervelend als je moet werken. Soms leek het net alsof je slaapdronken was.