Allergie (32 meningen)
Hooikoorts (15 meningen)
Huisstofallergie (2 meningen)
Jeuk (1 mening)
Anafylactische shock (1 mening)

Aerius (172 meningen)
Levocetirizine (144 meningen)
Cetirizine Tabletten (134 meningen)
Desloratadine (77 meningen)
Xyzal (75 meningen)

14-12-2014 | Vrouw | 23
Allergie
Ik ben helaas erg allergisch voor noten en pitten. Nu is het wel eens voorgekomen dat personeel in een restaurant nalatig is wat betreft allergieën, met als gevolg noten in mijn eten. Mijn allergie uit zich in het opzwellen van mijn mond en keel en zeer ernstige maagpijn. Ik heb op de spoedeisende hulp tavegil tabletten mee gekregen om de zwelling tegen te gaan. Je kan je[lees meer...] voorstellen dat een tablet doorslikken met een opgezwolle keel niet heel fijn is. Zodra ik de pil ingenomen heb begin ik ontzettend te braken.. (Wat overigens ook niet prettig is met een opgezette keel). Al met al heb ik het idee dat tavegil matig helpt tegen mijn klachten en dat de bijwerkingen heel erg vervelend zijn.

25-07-2014 | Vrouw | 17
Allergie
Heb vreselijke bijwerkingen en de klachten worden maar minimaal bestreden. ik voel me moe, vergeet snel dingen, coördinatie verslechterd en kan mijn boosheid moeilijk onderdrukken.

01-05-2014 | Man | 50
Anafylactische shock
Ik heb een voedselallergie. Reageer zeer heftig op sesamzaad/olie. (anafylactisch). Tavegil wordt dan door de huisarts of ambulance verpleegkundinge i.v gespoten. De klachten verdwijnen dan als seeuw voor de zon. Alleen de bijwerking van 2 dagen vermoeid, lusteloos en slaperig zijn vervelend. Verder een prima middel.

15-09-2013 | Man | 55
Allergie
Gebruikte ruim 40 jaar polaramine rep. 6 mg één maal per dag. Helaas uit productie en overgestapt op polaramine 1 mg 3x daags 2 pilletjes. Hielp totaal niet meer. Continue niezen, snuiten en opgezwollen neus slijmvlies zo erg dat in nauwelijks meer adem kon halen door de neus en bijna niet meer kon slapen. Na enig experimenteren via de huisarts uitgekomen op Tavegyl. Dat [lees meer...]werkt uitstekend. De eerste paar weken wek behoorlijk last gehad van maagklachten maar dat is nu over. Het heeft nog wel steeds de bijwerking van vermoeidheid een paar uur na het innemen. Maar als je het in de avond om een uur of 8 inneemt werkt het ook een beetje als slaapmiddel. Wel in de ochtend opstart problemen.

19-06-2013 | Man | 17
Hooikoorts
Mijn zoon heeft vandaag Tavegil tegen hooikoorts voorgeschreven gekregen van de huisarts. Vanavond heeft hij zijn eerste pilletje ingenomen en het lijkt wel of hij een heel kratje bier op heeft. Om de haverklap schiet hij in de lach, maakt flauwe grapjes en is verder zo duf als een konijn. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik heb de pillen (en de autosleutels (meneer heeft e[lees meer...]en rijbewijs)) maar even weggestopt.

09-06-2013 | Vrouw | 43
clemastine
doordat ik al sinds enige jaren ernstige zonallergie had ontwikkeld, vorig jaar Tavegil voorgeschreven gekregen. Mijn klachten waren ontzettend veel ernstig jeukende uitslag. Voorgeschreven dosis was 1 a 2x per dag 1 pilletje. Bij 1 pilletje was de jeuk en de uitslag verdwenen voor 5 dagen, daarna weer langzaam opgekomen. Nu in eerste week van mei weer een week Tavegil wi[lees meer...]llen gebruiken omdat ik naar 35 graden gebied ging met veel zon. Begonnen met 1 pilletje per dag maar weer na enkele dagen begon de uitslag weer. Overgegaan op 2 pilletjes, geen positief effect. Wel had ik in een paar uur tijd bloeddoorlopen rode enkels, zo rood had ik niet gedacht dat enkels konden worden. Hierdoor direct gestopt met de Tavegil want effect op de allergie werd ook weer minder. Na het stoppen noodgedwongen in de schaduw moeten blijven. Mijn enkels herstelden gelukkig binnen een week weer naar normaal. Voor mij nooit Tavegil meer. Maar wat dan wel kan helpen??? Ik weet het niet, volgens mijn man moet ik maar 'gewoon' uit de zon blijven.

14-05-2013 | Vrouw | 56
Huisstofallergie
ernstig last van jeukende ogen, niezen benauwdheid door huisstofmijt, pollen, harige huisdieren et cetera

08-12-2012 | Vrouw | 46
Allergie
Overgegaan op Tavegil omdat ik in combi met andere medicatie ging reageren op bepaalde voedingstoffen. Dat is nu zo goed als over. Gebruik het 1x dgs omdat ik te slaperig werd van 2x dgs.

21-08-2012 | Vrouw | 50
clemastine
Tijdens onze zomer zon vakantie krijg ik elk jaar opnieuw last van vervelende jeukende bultjes van de zon.Op aanraden van andere mensen met het zelfde euvel ben ik Dexa gaan gebruiken ik neem deze 3 x per dag in voor de periode dat mijn vakantie duurt.meestal 14 dagen. Ik kan dan heerlijk genieten van de zon,zonder dat de jeukende bultjes terug komen.Ben wel wat slaperig d[lees meer...]e eerste dagen maar na verloop gaat dit over.

28-06-2012 | Man | 45
clemastine
Kreeg Tavegil ipv Zyrtec, werd er direct heel slaperig, duizelig, misselijk, meer uitslag, geiiriteerd van. dacht eerst; oke moet wennen en als het maar werkt. Werkt nagenoeg niet beterder dan de Zyrtec. Ben gestopt en verder met Zyrtec, van deze laatste heb ik helemaal geen bijwerkingen en mijn intense jeuk gaat er van weg, voor mij nooit meer Tavegil.

31-05-2012 | Vrouw | 22
Hooikoorts
Ik gebruik al sinds mijn 10e Tavegil. Vroeger had ik er niet (bewust) zoveel last van bijwerkingen. Maar tegenwoordig (sinds een jaar of 3) wordt ik er zo ontzettend moe van. Ik voel me heel depressief, ben ontzettend moe en er komt niks nuttigs uit mijn vingers. Daarentegen is het effect wel erg goed. Ik heb minder last van mijn klachten en bijvoorbeeld (niet overdrev[lees meer...]en) 40 keer niesen na een fiets tochtje. Waar ik erg moe van wordt. Wordt door de Tavegil verminderd naar 5 keer. Aanzienlijk dus.

07-11-2011 | Man | 43
Allergie klachten
Nog nooit heb ik een middel gehad wat zo geweldig werkt als dit. Van de elders genoemde bijwerkingen als slaperigheid ed. heb ik nog nooit last gehad. Voor mij nooit meer iets anders!

05-11-2011 | Vrouw | 50
Allergische klachten
Ik gebruik al jarenlang de Amerikaanse variant genaamd Tavist Allergy. Een supermiddel en ik heb nog nooit ook maar enige last gehad van welke bijwerking dan ooit. Slechts een of twee tabletten zijn voldoende om de klachten te laten verdwijnen. Echt geweldig!!

03-08-2011 | Vrouw | 44
Allergie
ongeveer 5 jaar geleden door medicijnen zwol het gezicht op rond de ogen huisarts heeft toen snel tavegilpil voor geschreven en moest ook de injeciet erbij werkt zeer goed nu af en toe met spoed beide tegelijk nodig . heb geen bijwerkingen neem af en toe nog wel een pil in als ik denk het is nodig

25-07-2011 | Vrouw | 27
Huisstofmijt en dierenallergie
Ik ben gek van dieren en cetrizine of xyzal hielp niet afdoende, daarom kreeg ik Tavegil voorgeschreven. Ik heb Tavegil 1 keer gebruikt op een vrijdag voor het weekend (om uit te proberen). Ik werd vrijdagavond buitengewoon moe, leek half in coma en reageerde erg "flauwtjes". Voelde me ook licht depressief. Dit gevoel heeft t/m zondag aangehouden terwijl ik er eigenlijk 2 [lees meer...]per dag zou moeten nemen. Het middel hielp wel erg goed tegen de allergie en benauwdheid, maar ik denk niet dat ik het snel nog eens zal gebruiken. Misschien de volgende keer een halfje? Gaat dit "slaperige' gevoel weg als je het langer gebruikt?

11-05-2011 | Vrouw | 38
Allergie, hooikoorts
ik woon in Spanje en ieder jaar weer opnieuw, rond mei, is het weer zover: HOOIKOORTS !!!! na dexa tavegil, waar ik nogal moe van word, heb ik verschillende medicijnen geprobeerd maar niets helpt beter. dus daarom nu terug naar dexa tavegil. ik word er helaas -vooral in het begin- erg moe van, ik kan mijn ogen met moeite openhouden, vooral tijdens het werk, ... wie hee[lees meer...]ft hier tips voor ?

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum