Ervaringen met Tavegil

Allergie (36 meningen)
Hooikoorts (17 meningen)
Jeuk (2 meningen)
Huisstofallergie (2 meningen)
Anafylactische shock (1 mening)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Xyzal (77 meningen)

10-02-2016 | Man | 75
Hooikoorts
Leed heel erg aan wat men hooikoorts noemt, zonder een adequate medicijn er tegen te vinden, tot een kennis mij suggereerde om Tavegil te proberen. Ik deed dat hoewel ik ook van onprettige bijwerkingen vernam. De huisarts schreef mij één tablet per dag voor, maar daar ik in alles voorzichtig ben, begon ik met een halve tablet per dag. Het was alsof alle symptomen van koort[lees meer...]s, algehele zwakte, gevoel van onwelzijn, overvloedige slijm productie, als sneeuw voor de zon verdwenen. Ook mijn overgevoeligheid tegen koude en sterke slijmproductie werd sterk verminderd en kreeg ik een algemeen verbeterd gevoel van welzijn. Dus ook tijdens de winter gebruik ik 's morgens een halve tablet en 's avonds weer een halve. Om bepaalde reden ontbreekt een zekere stof in mijn lichaam, en Tavegil schijnt het ontbrekende aan te vullen.

16-12-2015 | Vrouw | 40
clemastine (1mg)
Tavegyl zou bij mij via het infuus worden toegediend in geval van een allergische reactie bij een provocatietest van antihistamine in het ziekenhuis. Ik krijg huiduitslag en jeuk als Tavegyl via het infuus of via een pil wordt toegediend. Ik ben er allergisch voor.

27-10-2015 | Man | 80
Hooikoorts
's Nachts sterke hooikoorts. 's Avonds voor het slapen gaan 1 tablet genomen. Effect nog meer last (binnen 1,5 uur) dan zonder tablet. Werkt averechts.

25-08-2015 | Vrouw | 48
Netelroos
Het vlakt af, maar ik werd er behoorlijk moe van, concentratieproblemen etc.

10-05-2015 | Man | 32

25-03-2015 | Vrouw | 50
clemastine (1mg)
Tavegil gebruik ik tijdens Angio Oedeemaanvallen. Dit middel veroorzaakt bij mij zeer ernstige vermoeidheid en slaperigheid. Zo ernstig dat mijn normale dagelijkse routine erg werd verstoord. Ik slikte wegens de hevige aanvallen ook preventief 1 tablet per dag en daarbij extra tijdens een aanval. De effectiviteit verschilde nogal. De ene keer hielp het een zwelling vroegti[lees meer...]jdig te stoppen. Een volgende keer was extra inname noodzakelijk of zelfs gebruik van Prednisolon of Epipen.

16-03-2015 | Vrouw | 49
Netelroos
Had even een paar uur effect maar zeker niet de 12 uur die aangegeven werd.

14-02-2015 | Vrouw | 31
clemastine
Spontane allergische reactie op 12-2 gekregen. oorzaak onbekend. binnen no time verspreid over mijn hele lichaam. op 12-2 anti histamine en zalf gekregen. wat in 36 uur tot onvoldoende resultaat heeft geleid. 's avonds op 13-2 naar de doktersdienst gebeld en tavegyl voorgeschreven gekregen. bij thuiskomst gelijk genomen, en binnen een uur merkte ik al resultaat. heb heerl[lees meer...]ijk geslapen. bij wakker worden bijna geen uitslag meer!

03-02-2015 | Vrouw | 55
Nierziekte
Doordat ik een foto moest maken kreeg ik contrast vloeistof ingespoten. Daar blijk ik allergisch voor te zijn. Maar omdat ik een nierpatiënte ben mag ik geen spuit krijgen om de reactie van de allergie tegen te gaan. Met als gevolg uitslag van hoofd tot tenen dat een een mand en 2 weken heeft geduurd. Door de tavegil werd ik alleen maar slomer, en duf en slaperig. Het hee[lees meer...]ft mij niet geholpen net zoals de 40 gram prednison en Hydroxyz. Ik heb aangegeven bij mijn nefroloog dat ik deze medicijnen niet meer wil gebruiken. Want deze combinatie zorgde ervoor dat ik niet mer helder kon denken en nu nog last heb bij het fietsen en lopen. Ik ben nog steeds moe bij kleine klusjes, en daar heb ik dus veel last van.

14-12-2014 | Vrouw | 23
clemastine
Ik ben helaas erg allergisch voor noten en pitten. Nu is het wel eens voorgekomen dat personeel in een restaurant nalatig is wat betreft allergieën, met als gevolg noten in mijn eten. Mijn allergie uit zich in het opzwellen van mijn mond en keel en zeer ernstige maagpijn. Ik heb op de spoedeisende hulp tavegil tabletten mee gekregen om de zwelling tegen te gaan. Je kan je[lees meer...] voorstellen dat een tablet doorslikken met een opgezwolle keel niet heel fijn is. Zodra ik de pil ingenomen heb begin ik ontzettend te braken.. (Wat overigens ook niet prettig is met een opgezette keel). Al met al heb ik het idee dat tavegil matig helpt tegen mijn klachten en dat de bijwerkingen heel erg vervelend zijn.

25-07-2014 | Vrouw | 17
clemastine
Heb vreselijke bijwerkingen en de klachten worden maar minimaal bestreden. ik voel me moe, vergeet snel dingen, coördinatie verslechterd en kan mijn boosheid moeilijk onderdrukken.

01-05-2014 | Man | 50
Anafylactische shock
Ik heb een voedselallergie. Reageer zeer heftig op sesamzaad/olie. (anafylactisch). Tavegil wordt dan door de huisarts of ambulance verpleegkundinge i.v gespoten. De klachten verdwijnen dan als seeuw voor de zon. Alleen de bijwerking van 2 dagen vermoeid, lusteloos en slaperig zijn vervelend. Verder een prima middel.

15-09-2013 | Man | 55
clemastine
Gebruikte ruim 40 jaar polaramine rep. 6 mg één maal per dag. Helaas uit productie en overgestapt op polaramine 1 mg 3x daags 2 pilletjes. Hielp totaal niet meer. Continue niezen, snuiten en opgezwollen neus slijmvlies zo erg dat in nauwelijks meer adem kon halen door de neus en bijna niet meer kon slapen. Na enig experimenteren via de huisarts uitgekomen op Tavegyl. Dat [lees meer...]werkt uitstekend. De eerste paar weken wek behoorlijk last gehad van maagklachten maar dat is nu over. Het heeft nog wel steeds de bijwerking van vermoeidheid een paar uur na het innemen. Maar als je het in de avond om een uur of 8 inneemt werkt het ook een beetje als slaapmiddel. Wel in de ochtend opstart problemen.

19-06-2013 | Man | 17
Hooikoorts
Mijn zoon heeft vandaag Tavegil tegen hooikoorts voorgeschreven gekregen van de huisarts. Vanavond heeft hij zijn eerste pilletje ingenomen en het lijkt wel of hij een heel kratje bier op heeft. Om de haverklap schiet hij in de lach, maakt flauwe grapjes en is verder zo duf als een konijn. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik heb de pillen (en de autosleutels (meneer heeft e[lees meer...]en rijbewijs)) maar even weggestopt.

09-06-2013 | Vrouw | 43
clemastine
doordat ik al sinds enige jaren ernstige zonallergie had ontwikkeld, vorig jaar Tavegil voorgeschreven gekregen. Mijn klachten waren ontzettend veel ernstig jeukende uitslag. Voorgeschreven dosis was 1 a 2x per dag 1 pilletje. Bij 1 pilletje was de jeuk en de uitslag verdwenen voor 5 dagen, daarna weer langzaam opgekomen. Nu in eerste week van mei weer een week Tavegil wi[lees meer...]llen gebruiken omdat ik naar 35 graden gebied ging met veel zon. Begonnen met 1 pilletje per dag maar weer na enkele dagen begon de uitslag weer. Overgegaan op 2 pilletjes, geen positief effect. Wel had ik in een paar uur tijd bloeddoorlopen rode enkels, zo rood had ik niet gedacht dat enkels konden worden. Hierdoor direct gestopt met de Tavegil want effect op de allergie werd ook weer minder. Na het stoppen noodgedwongen in de schaduw moeten blijven. Mijn enkels herstelden gelukkig binnen een week weer naar normaal. Voor mij nooit Tavegil meer. Maar wat dan wel kan helpen??? Ik weet het niet, volgens mijn man moet ik maar 'gewoon' uit de zon blijven.

14-05-2013 | Vrouw | 56
Huisstofallergie
ernstig last van jeukende ogen, niezen benauwdheid door huisstofmijt, pollen, harige huisdieren et cetera