Ervaringen met Alprazolam

Stress (7 meningen)
Sociale fobie (1 mening)

11-02-2019 | Man | 21
alprazolam (2mg)
Tollerantie gaat snel omhoog, maar het helpt enorm als je het in een moeilijke periode moeilijk hebt en erna weer afbouwd. Het is een wonder middel als je bent opgegroeid in angst.

14-03-2013 | Vrouw | 27
Depressief
verkeerde inschatting situatie: artsen hadden niet begrepen dat de problemen veel dieper zaten. Psychologe raadde dit gebruik ook af wegens verslavingseffect en deed me toch geen baat. Uiteindelijk overgestapt op antidepressiva en voel me sindsdien veel beter ondanks de tegenslagen.

19-11-2017 | Vrouw | 37
Depressiviteit
Ik heb best wel goed ervaring er mee. Ik heb mijn door de moeilijke tijd heen holpen . Ik werd daar rustig en kon weer aan zelf werk

21-08-2012 | Vrouw | 42
Depressief
I.v.m mijn scheiding en het niet zien van mijn jongste kind raakte ik steeds meer in een depressie. Merkte dat ik heel onrustig werd heel moe, maar niet kunnen slapen. Tintellingen in mijn handen en van mijn tong. Huilbuien en ga zo maar door. Ben naar de huisarts geweest die mij Alprazolam voor schreef. Heb de bijsluiter gelezen en gegoogled op het internet. Na het lezen [lees meer...]van alle bijwerkingen had ik besloten om het middel niet in te nemen. Ben vorige week op gesprek geweest bij de bedrijfsarts. Deze adviseerde met klem om het middel toch te gaan gebruiken. Gebruik nu af en toe 1 pilletje van 25 mg. Merk na ongeveer 30 min dat de onrust in mijn lichaam verdwijnt en voel mij wat beter. Ik weet dat dit maar een tijdelijke oplossing is en dat het niet het probleem oplost. Kwa bijwerkingen heb ik er geen. Ik wacht wel met het innemen van de medicatie als ik het echt niet meer zie zitten. Ben namelijk wel heel bang dat ik er verslaafd aan raak.

02-07-2013 | Vrouw | 43
alprazolam
Ik gebruik al jaren alprazolam, voor zo nodig. Soms gebruik ik een week niks en soms weer elke dag 1 tablet van 0,5mg. Ik ben in het begin begonnen uit een angststoornis. Het leven werd eindelijk weer leefbaar. Nu gebruik ik het bij angst en suïcide gedachten om weer rust in mijn hoofd te krijgen. Ik kan er goed op slapen. Het meest last heb ik van eetbuien als ik alprazol[lees meer...]am slik. Verder heb ik weinig ontwenningsverschijnselen. Dat had ik wel met oxazepam. Jeetje als ik daar nog aan denk. Even een uurtje rust en vervolgens leek ik wel onder stroomstoten te staan. Schrik reacties van de bovenste plank. Dat ken ik met alprazolam gelukkig niet.

08-02-2012 | Man | 43
Depressief
Heb goede ervaringen met Alprazolam. Kan gedoseerd gebruiken. Wordt niet duf of vervelend vermoeid. Dit in tegenstelling tot oxazepam. Gebruik ik af en toe nog. Is soms een "wondermiddel". Maar had dagen dat ik er heel duf en vermoeid van werd. Dan nog liever (lichte) depri en paniek gevoelens.

26-10-2012 | Vrouw | 45
alprazolam
Mijn angsten waren zo heftig dat alprazolam voor mij niks meer deed. De angsten overstijgen de medicatie. Het was ook een lichte dosis (0.25mg). Ik durfde eigenlijk ook niet teveel te nemen. Heb een hekel aan dit soort medicatie. Nu gebruik ik oxazepam, wat bij mij beter werkt. Ook dit neem ik echt indien nodig.

14-08-2019 | Vrouw | 50
alprazolam (0,5mg)
Ik had eerst bromazepam 3mg al 20 jaar tegen hyperventilatie en dan 3 maal daags,deze waren ineens niet meer verkrijgbaar. Kreeg ik 3x daags seresta 5mg hier reageerde ik heel raar op dat ik naar de huisarts moest ,helemaal zweten en paniek onwerkelijk. Toen heb ik alprazolam gekregen van 0.5 mg mag ik er 6 van op 1 dag. Door de gebeurtenissen was ik zo bang geworden dat [lees meer...]ik in een depressie ben gekomen en nu maar eruit zien te komen. Hulp is er niet ,een lange wachtlijst vind het echt een schande dat dit hier in Nederland zo kan.

08-10-2016 | Vrouw | 52
alprazolam (0,25mg)
Hallo, ik heb alprazolam 3 x 0,25mg en cipramil 1 tablet van 20 mg voorgeschreven van huisarts. Het is de eerste maal in mijn leven dat ik dat moet nemen. Als ik dat hier allemaal lees, heb ik al angst om ze te nemen. Al die bijwerkingen in het begin. En ook dat je er toch aan verslaafd kan geraken op lange termijn. Zit in twijfel of ik het wel zou nemen of zo blijf zoals [lees meer...]ik ben is het ook niet dan kan het misschien nog erger worden. Heb een trauma meegemaakt en sindsdien heb ik bang om mijn huis uit te gaan onder de mensen te komen en als ik onder de mensen ben of ben eens op stap met de kids wil ik zo vlug mogelijk terug thuis zijn. Is er iemand die mijn verhaal een beetje begrijpt?

13-05-2013 | Man | 52
alprazolam
Tijdens mijn opname in de psychiatrie moest ik Alprazolam vervangen door Xanax. Na mijn opname terug mee gestart omdat dit een generisch geneesmiddel is in Vlaanderen, dus minder belastend voor de schatkist. Neem dit nu nog dagelijks (0,5 mg) voor het slapengaan samen met Zolpidem (10 mg), geeft een zeer goede stabiele angstvrije nachtrust van 7 à 8 uur. Al is het gebruik [lees meer...]van stimulerende middelen (alcohol, cola,...) voor de inname en zelfs tijdens de dag, slaapverstorend. In geval van een zéér hoge uitzonderlijke angstcrisis, extra inname tijdens de dag van een half pilletje (0,25 mg), al dring ik dat vaak terug door positief te gaan denken.

03-07-2012 | Vrouw | 58
alprazolam
Ik neem dit medicijn enkel bij 'noodgevallen' van depressieve toestand, maw als de emmer overloopt. Nooit langer dan enkele weken, soms zelfs maar een paar dagen. Werkt voor mij niet verslavend (denk ik :-) Neem een halve van 25 mg 's morgens en heel soms ook een halfje 's avonds. Ik slaap beter en functioneer zelfs beter. ik kom beter uit mijn woorden en relativeer. Ik v[lees meer...]oel effectief 2 u na inname het resultaat. Voor de rest neem ik nooit iets van medicatie, mss dat het daarom zo snel aanslaat?!

10-09-2012 | Vrouw | 60
alprazolam
Ik ben jarenlang aan de slaapmiddelen geweest, op een gegeven moment had ik 3 slaappillen nodig om in slaap te komen. Ik ben ermee gestopt en kreeg toen afkickverschijnselen, ben naar mijn dokter gegaan en die schreef Xanax voor, nu ben ik dus verslaafd aan de Xanax en durf niet te stoppen ivm met angst op afkickverschijnselen dus wat is wijsheid de Xanax helpt niet meer ?[lees meer...]??????

29-01-2017 | Vrouw | 75
alprazolam (0,5mg)
Werkte bij mij ook helemaal niet goed,werd daar helemaal vervelend, ook nergens geen zin meer in. Voor mij een vreselijk middel. Algehele ziekelijke toestand, nergens geen zin meer in hebben, nare gedachte over de dood,alleen maar zitten slapen en zwak in de spieren en heel erg oppassen dat je niet valt.