Alprazolam

Onrust (3 meningen)
Sociale fobie (1 mening)

16-09-2019

Alprazolam (alprazolam)

Hallo, Ik gebruik al jaren alprazolam. Eerst 3 x 05mg maar begin dit jaar zat ik op 5 a 6 x 0,5 mg. Ik gebruik het voor angst en paniek. Nu ik steeds meer nodig heb krijg ik ook meer klachten. Daarom besloten met huisarts en psygoloog om te stoppen met de alprazolam. Maar wat valt dat tegen zeg. Zit nu op nog 1 tabel van 0,5 Mg in paar weken tijd. Voel me erg misselij[lees meer...]k, last van de darmen, duizelig, raar gevoel in mijn hoofd en sinds 2 a 3 dagen beetje het gevoel of ik aan het doordraaien ben. Volgens de huisarts zijn dit geen ontwenningsverschijnselen maar ben het daar niet mee eens. Ben een beetje radeloos. Iemand hier ervaring mee of die zich hier in herkent? Met vr gr Roelie
23-06-2019

Alprazolam (alprazolam)

Na heel veel jaren zware uitputting en een zwaar ongeluk neem ik het bij noodzaak bij aanvallen. Vind het wel heel mild middel en voel er niet veel van maar denk wel dat het helpt een aanval sneller overheen te komen. Gebruik het vooral omdat ik het gevoel van bv een oxazepam niet fijn vind en de wazigheid die daarbij gepaard gaat juist extra paniekaanvallen kan veroorzake[lees meer...]n en dit heeft volgens mij geen bijwerkingen.voel opzich weinig aan maar het is wel fijn om iets te hebben als mentale steunpilaar al is het maar om het idee
24-03-2019

Alprazolam (alprazolam)

Werkt prima! 2 nadelen. Afschuwelijke smaak bij inname, zelfs met frisdrank etc en extreme afkick. Het is tanden bijten maar al bij al is dit het waard. Pas op voor terugval bij mentale verslaving. Zorg voor geen contact met de medicatie na de afkick, wegens de goede werking zal je snel naar de medicatie verlangen. Ik adviseer in dit geval naar de dokter te gaan voor advi[lees meer...]es!
11-02-2019

Alprazolam (alprazolam)

Op een dag ben ik afgevoerd met de ambulance , omdat men dacht dat ik een hartinfarct had. Na vele onderzoeken was het ‘alleen maar’ hyperventilatie, volgens de cardioloog. Nou, toen begon het pas ! Angst- en paniekaanvallen, niet meer de deur uit durven, niet meer kunnen slapen, niet meer kunnen ontspannen, HELP ! De huisdokter schreef alprazolam voor EN therapie bij een,[lees meer...] zeg maar, mental coach, want daar kon ik snel terecht. Dat bleek een schot in de roos. De alprazolam was mijn ‘rollator ‘, mijn broodnodige hulpmiddel en de therapie was mijn ‘kneed- en graafmiddel’. Na een hele poos was duidelijk wat er allemaal aan de hand was, gelukkig ! Toen kwam ik ook zover dat ik echt weer van de alprazolam afwilde, maar dat was nog niet zo makkelijk. Ik moest echt stapsgewijs afbouwen en niet ineens, want dan protesteert je lijf met alle gevolgen vandien, zelf ondervonden ! Afbouwen heb ik verder op eigen houtje gedaan door telkens wat van de dosis af te halen. Dan kreeg je weer wat afkickverschijnselen, maar dat duurde maar een tijdje en kwam het weer goed. Doorzetten dus. Uiteindelijk ben ik nu al ruim 3 jaar ZONDER ! Daar voel ik mij prima bij, dankzij de aplrazolam , in het begin, EN de therapie ! Inzicht in je eigen functioneren is essentieel. Waarom krijg jij de angst- en paniekaanvallen, pas dan kun je verder !!!
23-01-2019

Alprazolam (alprazolam)

2 e dag dat ik dit neem 3x 0’25 mg per dag voel me ervtoch niet echt prettig op , heb het gevoel dat het de angst wel wat afremt , maar al de rest ook precies een zonbie die wat doelliis rondwandelt
11-05-2018

Alprazolam (alprazolam)

bij mij help het heel goed tegen angst ik voel me goed rustig in het hoofd. ik heb een vraag helpt alprazolam tegen piekeren of psygose te onderdrukken? graag advies.
04-03-2018

Alprazolam (alprazolam)

Hallo, kreeg op mijn 21ste last van hartkloppingen en angst..kreeg hiervoor beta blokkers...na een tijd liet ik deze links liggen en begon alcohol te drinken telkens ik van deze symptonen last kreeg..dit gedurende 37 jaar met nare gevolgen...hierna samen met huisarts alternatief gezocht en gevonden in Alprazolam 0,5 mg...ik neem dit nu op momenten dat ik me niet echt goed [lees meer...]voel, en dit werkt voor mij prima, ik kan na inname van max 1x 20mg gewoon functioneren, groot pluspunt is voor mij dat ik niet meer( hoef) te drinken..geen craving..geen verleiding...dus uitstekende stok achter de deur voor mij...en ook de wetenschap dat alcohol geen probleem oplost, geestelijk of lichamelijk!
08-01-2018

Alprazolam (alprazolam)

Ik heb sinds twee weken last van angst aanvallen. Dat gaat als volg: Zweten, hartkloppingen, steken, benauwd en heel erg trillen. Afgelopen week ben ik hierdoor zelfs flauwgevallen. En kon ik niet meer wakker blijven! Ik ben ontzettend bang om een hartaanval of hersenbloeding of alles wat met de dood te maken heeft bang. Dit gaat zo ver dat ik zelf bang was dat als ik du[lees meer...]s deze medicatie innam dat ik dood ging. Ik heb ook gewoon al een gruwelijk hekel aan medicatie, maar dit medicijn mindert de angst enorm. Heb nog wel onderbroken nachten, maar deze bestaan niet meer uit angst. Hey is de derde dag dat ik het slik. En heb minimaal gebruik. Dus een absolute aanrader!
28-10-2017

Alprazolam (alprazolam)

Kreeg alprazolam eerst de 0.25mg, nadat ik door een burn-out zeer ernstige angst- en paniekaanvallen kreeg door zenuwpijn en in hoofd en gezicht en de realisatie gevoelens en andere zenuwstoornissen. In het begin hielp dit wel voor de angsten en paniek te verminderen. Ook na verloop van tijd niet meer de-realisatie stoornis. later kwam dit weer wat en kreeg ik 0.5mg 3x daa[lees meer...]gs. Hielp steeds even en dan kreeg ik weer hevige paniekaanvallen. Op een gegeven moment begon ik steeds meer te gebruiken ook nadat de paniekaanvallen waren verdwenen. Bij elke vorm van stress nam ik dit in. kreeg slaapproblemen. nu nog steeds, slaap nooit voor 4 uur en neem vaak 4 tegelijk avonds en ook tussen door vaak.. ochtend en middag neem ik er anderhalf per keer. 's avonds ook maar soms met veel stress dus 3 .stuks. afbouwen lukt me niet. word dan erg beroerd trillerig en zo. ik combineer ze ook met oxycodon, een opiaat. huisarts zegt alleen maar steeds dat ik langzaam moet afbouwen als ik daar over begin. verder geen hulp ermee. zijn gewoon drugs. Had ze nooit moeten nemen. zit er aan vast.
15-10-2017

Alprazolam (alprazolam)

Ik heb 2 jaar alprazolam gebruikt en in het begin was ik daar heel positief over. Echter na enige tijd werd ik steeds vermoeider en emotieloos. Ik gebruikte 2x0,25mg. Wilde steeds wel afbouwen, maar dat lukte mij niet. Tot ik een paar weken geleden met Magnesium begon. 200mg. iedere ochtend. Ik kon de alprazolam in een keer laten staan en voel me beter dan ooit. Mijn behan[lees meer...]delaar was in alle staten en vond dat dat niet goed kon gaan. Wel dus. misschien een tip voor jullie? Probeer het eens. Je kunt dan altijd proberen de alprazolam langzaam af te bouwen. Succes er mee hoor!! Susanne
03-10-2017

Alprazolam (alprazolam)

Zeer goed werkende rustgever. Gebruik het nu meer dan een jaar. Maar heb de laatste tijd wel wat vervelende bijwerkingen. Soms duizelig. Licht in hoofd. Kan ook niet zonder. Neem het alleen 's avonds in voor het goed slapen.
22-07-2017

Alprazolam (alprazolam)

Heb in het verleden veel alprazolam gebruikt. Toen een periode niet meer. Ging toch niet goed. Nu weer 3 x dgs. 0,25 mg. Ik ben erg blij met dit medicijn. Het maakt het leven voor mij leefbaar. Wel een beetje moe, maar dat weegt niet op tegen de voordelen.
19-07-2017

Alprazolam (alprazolam)

Ik gebruik dit medicijn tegen ernstige angst en paniekaanvallen. Het werkt bij mij heel erg snel binnen 15 a 30 minuten merk ik dat de angst en paniekaanvallen weg vlakken. En ik in mijn hoofd heel rustig wordt, maar ook moe.
08-06-2017

Alprazolam (alprazolam)

Dit medicijn gebruik ik al heel lang, mede door Ptss. Werkt effectief tegen onrust en spanning. Ernstig ziektebeeld gehad. Ik heb vrijwel geen bijwerkingen (slaperigheid), omdat ik het al zolang gebruik.
06-03-2017

Alprazolam (alprazolam)

heb 25 jaar alprazolam geslikt en was afgelopen jaar een jaar lang stopt en kreeg oxazepam als vervanging. echter hier word je heel duf van. Nu weer terug naar alprazolam. helpt binnen 30 minuten. echter als je ze vlak voor je gaat slapen inneemt krijg ik er nachtmerries van dus neem ik de laatste nu na het avondeten. werkt heeeel goed en ik kan nu tenminste weer normaal f[lees meer...]unctioneren.
22-01-2017

stelt me direkt gerust