Ervaringen met Alprazolam

Stress (7 meningen)
Sociale fobie (1 mening)

05-01-2024 | Vrouw | 36
alprazolam (0,5mg)
Hai ik ben 36 jaar en ik heb erg veel angst en paniekaanvallen gewoon spontaan uit het niets komen ze opzetten al 2 jaar lang soms lijkt het alsof ik letterlijk doodga of mijn hart stopt wat dus niet zo is meerdere keren ambulance gebeld die willen mij niet meer zien hoor gebruikte 2 maanden oxzepam 3 keer per dag 10 mg maar ik voel me zo beroerd daardoor vooral de volgend[lees meer...]e dag dus al maanden niet gebruikt maar ik ben echt kapot ik kan niet normaal me dingen meer doen door de aanvallen en angst en heb 3 kinderen nu heeft de dokter mij xanax 0.50 mg 1 keer per dag gegeven maar ik ben zo erg bang dat ik verslaafd eraan raak of dat ik de hele dag suf blijf dus nog steeds niet ingenomen ik heb ook therapie maar voor mij helpt dat niks kan iemand mij wat meer informatie geven over de xanax voel je je echt weer goed en kan je alles gewoon doen zonder helemaal suf te zijn ik zou me graag 1 dag helemaal goed willen voelen en weer wat leuks kunnen doen met de kinderen kan nu niks tips aub🤗

02-08-2023 | Vrouw | 42
alprazolam (0,5mg)
Vanaf mijn 26e ( ik ben nu 42 ) af en aan dit middel voorgeschreven gekregen en eindelijk sinds gisteren gestopt. Ook ik had te maken met leveringsproblemen en ben 2,5 maand lang omgezet op lorazepam, wat een afschuwelijk middel. Veel heftiger dan alprazolam, met zware bijwerkingen. Toen 3 weken teruggezet op alprazolam, wat enigzins ontwenningsverschijnselen gaf van[lees meer...] de lorazepam ( dit middel raad ik echt iedereen af tenzij je in crisis zit ) Nu zit ik sinds gisteren op 3 x dd 10mg diazepam en de alprazolam is helemaal stop gezet. Eindelijk! Ik merk namelijk nu al goed hoe ontzettend verdovend het werkte op je gevoelens. Ik heb milde ontwenningsverschijnselen doordat ik nu ga afbouwen met diazepam, maar is goed te doen. Ik slikte al diazepam naast alprazolam, maar ik ga deze nu ook helemaal afbouwen naar nul. :) Benzodiazepinen maken je leven niet beter, het zijn en blijven symptoom-bestrijdende middelen. Zodra het uitwerkt zijn de klachten terug. Voor kortdurend gebruik absoluut handig als het niet anders kan, maar zeker een afrader voor langdurig gebruik! Ik wens iedereen veel succes, ik kan je alvast garanderen dat stoppen en werken aan je mindset door middel van therapie en andere gezonde coping je veel meer oplevert! Ik ben eerder benzo-vrij geweest, en het is even lastig, maar je voelt je uiteindelijk weer meer mens! Zolang je die troep blijft slikken zul je nooit helemaal jezelf zijn, en op lange termijn kan het nog schadelijk zijn voor je hersenen ook. Dus hier even een andere, eerlijke mening. Hopelijk hebben jullie er wat aan. Stoppen is echt heel goed te doen, als je op jezelf vertrouwd.

13-06-2023 | Vrouw | 69
alprazolam (1mg)
Ik woon in België en hier is het geen probleem om Alprazolam te verkrijgen mits een voorschrift van de arts. Groetjes

12-06-2023 | Vrouw | 44
alprazolam (0,5mg)
Hier in zeeland is de alprazolam 0.25 en 0.50 al sinds vorig jaar niet meer leverbaar terwijl het mij zo goed helpt. Waar is het nog wel te verkrijgen? Welke plaatsen in nederland en welke apotheken recept is geen probleem bvd Mag o.25 of 0.5 fabrikant maakt niet uit liefst aurobindo of mylan

28-05-2023 | Vrouw | 52
alprazolam (2mg)
Jarenlang gebruikt tot volle tevredenheid. Hoeveelheid 3 maal daags 1 is te weinig. Huisarts besloot over te stappen op 6 maal daags diazepam. Maar diazepam werkt lang zo goed niet tegen angst onrust bezorgdheid . Daarnaast voor de nacht mag ik temazepam gebruiken 2 stuks. Alprozalam is net als diazepam of oxazepam of temazepam binnen 2 uren uitgewerkt . Kortom : het he[lees meer...]lpt een klein beetje. Iets minder stress en zorgen. Iets meer rust in het leven. Nadelen : veel dorst en grote mate van vergeetachtigheid. Slechte concentratie. Autorijden etc raad ik af.

27-05-2023 | Vrouw | 40
alprazolam (1mg)
Heel efficiënt en voel mij een heel ander mens ...mist in mijn hoofd opgeklaard stress zo goed al weg en geen maag en darmklachten meer.houden bij indien nodig want overdaad schaad en werkt verslavend.

18-03-2023 | Vrouw | 69
alprazolam (0,25mg)
Goedemorgen mevrouw, Ik reageer hier op jou bericht van dat je je goed voelt nu je Alprazolam hebt leren kennen en je daar zo tevreden mee bent. Ik neem het al 20 j in en was 1 j geleden afgebouwd van 2 mg op 24 u naar 1,25 mg op 24 u, Ik ben terug slechter, rap in paniek en angstig, dokter zegt, hoe minder hoe beter, maar ik wil terug naar die 2 mg op 24 uur. Mijn leve[lees meer...]n is nu niet leuk meer, heb moeite met buiten komen en kom graag buiten, ben 69 j en wil nog wat van mijn leven maken. Volgende week dinsdag naar huisarts en ga dit nog eens nakaarten, bedankt voor je reactie.

02-03-2023 | Vrouw | 28
alprazolam (2mg)
2 maanden geleden er aangezet vanwege angst klachten en onrust, na 5 dagen in 1 x gestopt nou dat heb ik geweten, alsof je helemaal van de wereld bent. Huisarts heeft me erna weer aangezet ben nu elke week 0.25 aan het afbouwen. Wat een hel zeg. Verward, oorsuizen evenwichts problemen. Gevoel van ontstekingen in het lichaam. Je moet er doorheen anders kom je nooit weer van[lees meer...] deze bende af

16-02-2023 | Vrouw | 34
alprazolam (0,25mg)
Ik gebruik dit in combinatie met paroxetine omdat ik last heb van woede aanvallen, dwangstoornis en paniekaanvallen. De alprazolam maakt wel moe, beetje gevoelloos, slaap beter maar heb ook meer moeite om uit bed te komen om de honden uit te laten. Normaal spring ik zo uit bed maar heb nu soms een half uur tot uur nodig voor ik er echt uit kom. Ik neem het 3x daags, 1 tabl[lees meer...]et, sinds begin deze maand. Komt er nu meer op neer dat ik te moe/gevoelloos ben om mij bezig te houden met dwang en woede aanvallen. Ik drink er wel 4% alcohol bij (word afgeraden) af en toe, dagelijks, om mij nog rustiger en meer moe te voelen. Niks meer voelen brengt mijn suïcidale gedachten ook meer op de achtergrond.

17-01-2023 | Vrouw | 52
alprazolam (0,5mg)
Vastgestelde C PTSS, ADHD, Artrose, spierspasmen, na jaren spierontspanners (die spijtig uit handel genomen zijn) gedwongen moeten overschakelen...momenten dat ik er 's avond 2 stuks moet nemen om me te kalmeren en soms maanden geen...tot nu toe geen verslavingsverschijnselen of bijwerkingen, ondanks dat ik bij elk ander medicatie die ik ooit nam het tegenovergestelde kree[lees meer...]g wat beoogt was met het medicijn. Ik merk wel dat ze soms snel werken en soms duurt 't uren eer 't werkt. En vreetkick na een 10tal minuten...

02-01-2023 | Vrouw | 34

04-12-2022 | Vrouw | 64
alprazolam (2mg)
Om een lang verhaal kort te maken, op mijn 50e leerde ik alprazolam kennen. Nu durf ik weer naar buiten, ik ben niet meer bang. De angst was de hoofd reden. Ik heb 50 jaar voor niets geleefd en nu kan ik eindelijk mensen in de ogen aankijken, mijn mening zeggen. Ik voel mij goed in mijn vel en dat na 50 jaar!!!

28-11-2022 | Vrouw | 48
alprazolam (0,5mg)
Vanaf mijn 9e paniekaanvallen. Zijn heel lang weggeweest, kwamen terug, weer weg. En nu alweer een hele.poos terug. Kreeg eerst oxazepam voorgeschreven, werkte op den duur niet meer dus over naar de alprozalam. Elke keer opnieuw aangevraagd en uiteraard steeds gekregen. Inmiddels verslaafd, want ik kan niet meer zonder. Als ik overdag moe ben kan ik zonder moeite slapen. G[lees meer...]a ik s avonds naar bed zonder pillen krijg ik dus een paniekaanval!!!!! Helemaal een strijd nu de alprozalam niet meer leverbaar is in NL. Wat een stress heb ik hoerdoor nu dus lorazepam gekregen, waar het 3 dubbele voor moet betalen. Ik vind het een kwalijke zaak dat dit zo makkelijk gegeven word en je dus uiteindelijk verslaafd raakt. En het levensbedreigend kan zijn als je er zo maar mee ophoudt. Ps ik heb geen idee of ik bijwerkingen heb. Ik heb wel lichamelijke klachten, maar geen idee of dat door de medicijnen komt. Vandaar dat ik de hoeveelheid en ernst van bijwerkingen niet kan invullen

16-11-2022 | Vrouw | 56
alprazolam (0,5mg)
In 2000 totaal ingestort In eerste instantie gekregen om antidepressiva op te bouwen

18-10-2022 | Vrouw | 70
alprazolam (0,5mg)
Ik gebruik sinds ongeveer 2005 alprazolam 2 x daags 0.5 mg en daar deed ik het prima mee, ook geen verhogingen gehad dus stabiel gebruik, was zeer tevreden. Nu sinds begin oktober niet meer leverbaar, pas volgend jaar weer, eerste kwartaal 2023 er zijn niet eerder grondstoffen beschikbaar zei mijn apotheek. Dus bij de huisarts gevraagd om een vervangend middel ook gezien [lees meer...]de ontwennings verschijnselen, komt ze met lorazepam aan 0.5 mg 2x daags iets wat natuurlijk niet in verhouding staat tot alpra.Contact gezocht met de praktijk, leverde niets op,zouden terug bellen en/of mailen en niets meer vernomen, dan zelf maar op onderzoek uit gegaan op het internet, blijkt het omgerekend te worden 0.5 alpra staat gelijk aan 1mg lorazepam, ben nu ongeveer 12 dagen verder en het gaat nu een stukje beter wat de ontwenning betreft, soms komt het op en neem dan wat in. Maag speelt nog weleens op, lichte hoofdpijn, weinig eetlust, maar de andere klachten nu onder controle, wandel weer met het hondje, dus geen spierzwakte meer, geen trillingen meer of koude rillingen,zweet aanvallen, ik vond het echt een hel de ontwenning.Hoop met de lora af te kunnen bouwen en dan beter niets meer te gebruiken, tenzij ik weer de paniek krijg en niet naar buiten durf !!!

09-10-2022 | Vrouw | 66
alprazolam (0,5mg)
In het begin is het even wennen maar na een paar weken ging ik merken dat het werkt. Ben begonnen met 2xdd 0,5 mg en zat nu op 1x 0,25 en 1x 0,50 mg. Ik was op de goede weg qua afbouwen maar helaas kunnen ze het medicijn niet meer leveren bij de apotheek. Gebruik nu Oxazepam maar heb veel klachten door de wisseling.