alprazolam

Stress (4 meningen)
Sociale fobie (1 mening)

02-08-2021 | Man | 22
alprazolam (0,5mg)
Dit middel is effectief in het voorkomen van paniekaanvallen en zorgt er bij mij voor dat ik aan het eind van de dag makkelijker rustig kan worden. Wordt ook af en toe overdag gebruikt indien nodig (tandarts etc.). Dit medicijn helpt alleen niet bij het oplossen van het probleem: bij langdurig gebruik heb ik gemerkt dat er enige gewenning optreedt. Het is echt alleen ma[lees meer...]ar symptoombestrijding, maar wel effectief op dat moment. De bijwerkingen zijn gelukkig mild: een beetje vergeetachtig, meer eetlust, af en toe een zenuwtrekje bij mijn oog en verhoogde bloedwaardes van prolactine. Als medicijn voor vervelende situaties kan ik dit wel aanraden, het kan het vertrouwen geven om deze toch aan te gaan of door te komen, maar het is niet iets wat bij een ernstige angststoornis per se bevorderlijk is op de lange termijn, omdat het dan meerdere keren per dag genomen moet worden en waarschijnlijk leidt tot afhankelijkheid en gewenning (wat ik al merk bij eenmaal daags).

25-07-2021 | Vrouw | 35
alprazolam (0,25mg)
Ik heb 2,5 week geleden vanwege een hyperventilatie eerst oxazepam gekregen, tot aan de afspraak waar ik zo bang van was. Echter hield de onrust daarna helemaal niet op, dus kreeg ik eerst een bètablokker, hier had ik het toch niet helemaal op, dus heeft de dokter alprazolam 3x daags, 0,25 gegeven. Deze slik ik nu nog, bij de in name werkt het vrij snel en kan ik ook lekk[lees meer...]er genieten de rust die het mijn lijf geeft. Maar na een uur of 4 toch wel uitgewerkt en begint mijn hartkloppingen weer, me hoofd bonkt en suist. Iemand dit ook? Ik bel de dokters maar etc, maar na 3 hartfilmpjes in 2 weken tijd en bloeddruk etc is alles gewoon prima.

18-04-2021 | Vrouw | 35
alprazolam (0,25mg)
Ik gebruik al jaren dagelijks 4 tabletten van 0,25 mg tegen angst en daarnaast Citalopram 20 mg. Tot vorige week was alles ok ineens was ik mijn levenslust kwijt, sterk doodswens zonder aanleiding. Huilen, klagen, piekeren, geen eten binnen kunnen houden. Hierop heb ik contact gehad met mijn therapeut uitgelegd en wat zij tegen mij zij was ach meid je doet het al 2 jaar h[lees meer...]artstikke goed je hebt gewoon medelijden met jezelf daar komt het door. Ik slaap heel slecht max. 2 uur per nacht. Ben doodsmoe kapot gekke dinfen gaan door mijn hoofd. Volgens haar moest ik niet overdrijven want ik ben een sterke vrouw 😕. Naar aanleiding van al deze klachten heb ik besloten om de dosering iets te verhogen. Tevergeefs slapen lukt niet en loop nog elke dag rond met nare gedachten

17-04-2021 | Man | 29
alprazolam (0,25mg)
Laat deze maken bij de apotheek in capsules waarmee ‘sulpiride’ 120mg en haloperidol 0.5mg zijn vermengd .. deze voorschrift kost mij 30€ voor 60 capsules

10-02-2021 | Vrouw | 56

07-12-2020 | Vrouw | 45
alprazolam (0,25mg)
Door insomnie en syndroom van Tietze heb ik paniekaanvallen gekregen. Gebruikte eerst paroxetine 50mg in combi met alprazolam sandoz 4× 0,25 mg dagelijks. Na jaren afbouwen ben ik met trots gestopt met de paroxetine en alprozolam geminderd naar 1× 0,25mg, soms een halve en periodes voornamelijk in de zomer zelfs geen. Maar komt de r in de maand dan gaat het weer fout. Afge[lees meer...]lopen september mijn normale recept gekregen, ging goed en belde voor een herhaal recept. Kreeg ineens een ander merk, alprazolam mylan. Merkte al snel dat ik hier letterlijk het 3 tot 4 dubbele voor nodig had om hetzelfde te bereiken als met sandoz. Heb huisarts gebeld en werd mij verteld dat er precies dezelfde bestanddelen inzitten maar ze zou de apotheek even inlichten. Volgende herhaal recept was weer mylan en tada het volgende recept daarna is eindelijk weer mijn oude vertrouwde alprazolam sandoz. En wat heb ik nu aan mijn kiezen door het innemen van, hartkloppingen door die grapjes van even lekker wisselen van merken. Omdat blijkbaar mijn huisarts me toch niet echt serieus nam bij de vorige keer, zal ze dit keer het ook niet serieus nemen. En juist in deze moeilijke tijd wordt het leven nog een stuk moeilijker omdat ik nu al helemaal in paniek schiet als ik simpel een boodschap moet doen. Hartkloppingen, slaapgebrek, pijn in ribben, paniekaanval, masker om met het idee dat ik niet meer kan ademen dat resulteerde dat ik al zwetend, ademhappend alsof ik een marathon heb gelopen voor de kassa sta te wachten en iedereen push om op te schieten want ik voel me elke keer weer richting flauwvallen gaan.

21-10-2020 | Vrouw | 21
alprazolam (0,5mg)
Ik vind dit een super pilletje het doet zijn werk, ik heb niet zo veel gemerkt van bijwerkingen ik gebruik dit meestal als ik ga slapen omdat ik angsten heb en daardoor niet kan slapen maar het werkt echt ik slaap als een roos. Ik heb ook soms paniekaanvallen en als ik voel dat ik er weer eentje krijg neem ik een xanax alprazolam en ik kalmeer. Het heeft ook geen verslaven[lees meer...]d effect vind ik gemakkelijk om af te bouwen.

27-09-2020 | Man | 62
alprazolam (0,25mg)
Werkt wel....geeft rustgevender gevoel maar o.25 is iets te zwak ...meer resultaat met 0.5mg

27-09-2020 | Vrouw | 67
alprazolam (0,25mg)
Ik raak snel in paniek als ik alleen ben. De angst om een hartaanval ed is er steeds bij mij. Ik krijg dan hartkloppingen, begin te zweten, hoge hartslag en bloeddruk.

06-04-2020 | Vrouw | 59
alprazolam (0,25mg)
Ik slik sinds 1,5 jaar elke dag wegens angst en paniek en burn-out klachten De alprazolam hiervoor gebruikte ik het zo nu en dan. En dan maanden niet en dan weer een paar weken. Wegens verhuizing en verandering werk en het niet erkennen van 25 jaar roofbouw plegen op mij lijf zit ik sinds vorig jaar continu aan de alprazolam . 1x 0,25 mg Voor het slapen Smorgen[lees meer...]s 3/4 tablet en s middag een halve tablet. Zonodig, Ik ben door mijn nieuwe huisarts gezet op 3x1 van 0,25mg en na een aantal weken gaan afbouwen naar het bovenstaande schema. Alleen blijkt het afbouwen toch moeizaam , aangezien ik te snel wil waardoor de klachten weer terugkomen in alle hevigheid,. Zoals je beroerd voelen door zoveel onrust in je, huilbuien, misselijk/darmklachten en in de nacht niet weten waar je het moet zoeken van de stress. Waardoor je terug valt op de volle dosis en soms naar 4x 1. 0,25mg te gaan voor 1 tot 2 dagen om te overleven en dan weer te beginnen met afbouwen . Zoals iedereen zegt afbouwen is heel moeilijk en zal langzaam moeten gebeuren En soms is een halve tablet te snel dus ben ik nu bezig met een kwart tablet per 2-3 weken af te bouwen. Het is verslavend maar een goed gevoel en kunnen functioneren vind ik ook best belangrijk en als dat in houd dat ik niet zonder kan dan moet dat maar. Ik heb in de afgelopen 20 jaar vele soorten medicijnen geprobeerd en therapieën gevolgd. Maar de alprazolam werkt voor mij het beste.

27-02-2020 | Man | 38
alprazolam (0,25mg)
Ik gebruik 0.25mg zo nodig. Het heeft zeker effect, of het nu tussen de oren zit of niet. Maar mijn paniek gaat er door weg en ik wordt rustiger. Zeker met deze donkere dagen heb ik er meer last van!

18-02-2020 | Man | 65
alprazolam (0,25mg)
Ik neem slechts 0,25mg per dag. Héél zelder 2 x 0,25mg per dag. Help héél goed maar...ik kan het bijna niet meer missen, zeker in de winter en dagen zonder zonder zon... Een dagje of weekendje weg doet ook goed, dan kan ik wel zonder...maar ik kan niet elk weekend op stap gaan hé, da's financieel niet mogelijk...Zo'n angst en paniekaanvallen wens ik niemand toe...

16-09-2019 | Vrouw | 43
alprazolam (0,5mg)
Hallo, Ik gebruik al jaren alprazolam. Eerst 3 x 05mg maar begin dit jaar zat ik op 5 a 6 x 0,5 mg. Ik gebruik het voor angst en paniek. Nu ik steeds meer nodig heb krijg ik ook meer klachten. Daarom besloten met huisarts en psygoloog om te stoppen met de alprazolam. Maar wat valt dat tegen zeg. Zit nu op nog 1 tabel van 0,5 Mg in paar weken tijd. Voel me erg misselij[lees meer...]k, last van de darmen, duizelig, raar gevoel in mijn hoofd en sinds 2 a 3 dagen beetje het gevoel of ik aan het doordraaien ben. Volgens de huisarts zijn dit geen ontwenningsverschijnselen maar ben het daar niet mee eens. Ben een beetje radeloos. Iemand hier ervaring mee of die zich hier in herkent? Met vr gr Roelie

23-06-2019 | Man | 35
alprazolam (0,25mg)
Na heel veel jaren zware uitputting en een zwaar ongeluk neem ik het bij noodzaak bij aanvallen. Vind het wel heel mild middel en voel er niet veel van maar denk wel dat het helpt een aanval sneller overheen te komen. Gebruik het vooral omdat ik het gevoel van bv een oxazepam niet fijn vind en de wazigheid die daarbij gepaard gaat juist extra paniekaanvallen kan veroorzake[lees meer...]n en dit heeft volgens mij geen bijwerkingen.voel opzich weinig aan maar het is wel fijn om iets te hebben als mentale steunpilaar al is het maar om het idee

24-03-2019 | Vrouw | 16
alprazolam (2mg)
Werkt prima! 2 nadelen. Afschuwelijke smaak bij inname, zelfs met frisdrank etc en extreme afkick. Het is tanden bijten maar al bij al is dit het waard. Pas op voor terugval bij mentale verslaving. Zorg voor geen contact met de medicatie na de afkick, wegens de goede werking zal je snel naar de medicatie verlangen. Ik adviseer in dit geval naar de dokter te gaan voor advi[lees meer...]es!

11-02-2019 | Vrouw | 54
alprazolam (0,25mg)
Op een dag ben ik afgevoerd met de ambulance , omdat men dacht dat ik een hartinfarct had. Na vele onderzoeken was het ‘alleen maar’ hyperventilatie, volgens de cardioloog. Nou, toen begon het pas ! Angst- en paniekaanvallen, niet meer de deur uit durven, niet meer kunnen slapen, niet meer kunnen ontspannen, HELP ! De huisdokter schreef alprazolam voor EN therapie bij een,[lees meer...] zeg maar, mental coach, want daar kon ik snel terecht. Dat bleek een schot in de roos. De alprazolam was mijn ‘rollator ‘, mijn broodnodige hulpmiddel en de therapie was mijn ‘kneed- en graafmiddel’. Na een hele poos was duidelijk wat er allemaal aan de hand was, gelukkig ! Toen kwam ik ook zover dat ik echt weer van de alprazolam afwilde, maar dat was nog niet zo makkelijk. Ik moest echt stapsgewijs afbouwen en niet ineens, want dan protesteert je lijf met alle gevolgen vandien, zelf ondervonden ! Afbouwen heb ik verder op eigen houtje gedaan door telkens wat van de dosis af te halen. Dan kreeg je weer wat afkickverschijnselen, maar dat duurde maar een tijdje en kwam het weer goed. Doorzetten dus. Uiteindelijk ben ik nu al ruim 3 jaar ZONDER ! Daar voel ik mij prima bij, dankzij de aplrazolam , in het begin, EN de therapie ! Inzicht in je eigen functioneren is essentieel. Waarom krijg jij de angst- en paniekaanvallen, pas dan kun je verder !!!

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum