alprazolam

Stress (5 meningen)
Sociale fobie (1 mening)

28-11-2022 | Vrouw | 48
alprazolam (0,5mg)
Vanaf mijn 9e paniekaanvallen. Zijn heel lang weggeweest, kwamen terug, weer weg. En nu alweer een hele.poos terug. Kreeg eerst oxazepam voorgeschreven, werkte op den duur niet meer dus over naar de alprozalam. Elke keer opnieuw aangevraagd en uiteraard steeds gekregen. Inmiddels verslaafd, want ik kan niet meer zonder. Als ik overdag moe ben kan ik zonder moeite slapen. G[lees meer...]a ik s avonds naar bed zonder pillen krijg ik dus een paniekaanval!!!!! Helemaal een strijd nu de alprozalam niet meer leverbaar is in NL. Wat een stress heb ik hoerdoor nu dus lorazepam gekregen, waar het 3 dubbele voor moet betalen. Ik vind het een kwalijke zaak dat dit zo makkelijk gegeven word en je dus uiteindelijk verslaafd raakt. En het levensbedreigend kan zijn als je er zo maar mee ophoudt. Ps ik heb geen idee of ik bijwerkingen heb. Ik heb wel lichamelijke klachten, maar geen idee of dat door de medicijnen komt. Vandaar dat ik de hoeveelheid en ernst van bijwerkingen niet kan invullen

16-11-2022 | Vrouw | 56
alprazolam (0,5mg)
In 2000 totaal ingestort In eerste instantie gekregen om antidepressiva op te bouwen

18-10-2022 | Vrouw | 70
alprazolam (0,5mg)
Ik gebruik sinds ongeveer 2005 alprazolam 2 x daags 0.5 mg en daar deed ik het prima mee, ook geen verhogingen gehad dus stabiel gebruik, was zeer tevreden. Nu sinds begin oktober niet meer leverbaar, pas volgend jaar weer, eerste kwartaal 2023 er zijn niet eerder grondstoffen beschikbaar zei mijn apotheek. Dus bij de huisarts gevraagd om een vervangend middel ook gezien [lees meer...]de ontwennings verschijnselen, komt ze met lorazepam aan 0.5 mg 2x daags iets wat natuurlijk niet in verhouding staat tot alpra.Contact gezocht met de praktijk, leverde niets op,zouden terug bellen en/of mailen en niets meer vernomen, dan zelf maar op onderzoek uit gegaan op het internet, blijkt het omgerekend te worden 0.5 alpra staat gelijk aan 1mg lorazepam, ben nu ongeveer 12 dagen verder en het gaat nu een stukje beter wat de ontwenning betreft, soms komt het op en neem dan wat in. Maag speelt nog weleens op, lichte hoofdpijn, weinig eetlust, maar de andere klachten nu onder controle, wandel weer met het hondje, dus geen spierzwakte meer, geen trillingen meer of koude rillingen,zweet aanvallen, ik vond het echt een hel de ontwenning.Hoop met de lora af te kunnen bouwen en dan beter niets meer te gebruiken, tenzij ik weer de paniek krijg en niet naar buiten durf !!!

09-10-2022 | Vrouw | 66
alprazolam (0,5mg)
In het begin is het even wennen maar na een paar weken ging ik merken dat het werkt. Ben begonnen met 2xdd 0,5 mg en zat nu op 1x 0,25 en 1x 0,50 mg. Ik was op de goede weg qua afbouwen maar helaas kunnen ze het medicijn niet meer leveren bij de apotheek. Gebruik nu Oxazepam maar heb veel klachten door de wisseling.

09-10-2022 | Vrouw | 66
alprazolam (0,5mg)
Goedemorgen, Ik nam 2x dd 0.5 mg, 2 weken geleden afgebouwd naar 1xdd 0,25 mg en 1xdd 0,5 mg. Dit ging goed dus wilde verder afbouwen maar nu zijn mijn medicijnen op en kunnen door de apotheek niet meer geleverd worden, komen voorlopig niet meer. Heb nu Oxazepam 10 mg en mag 3xdd halve of hele nemen. Ondanks de Oxazepam allerlei ontwenningsverschijnselen door het in 1[lees meer...]x stoppen met alprazolam. Zijn er meer van jullie die ermee te maken heeft dat alprazolam niet meer geleverd kan worden? Groetjes Carla

19-11-2021 | Vrouw | 21
alprazolam (0,25mg)
Al mijn hele leven last van angst en paniekaanvallen. Slik nu bijna een jaar 1 pilletje alprazolam bij een aanval. Samen met 1 domperidon tegen de misselijkheid. Zodra ik het heb geslikt merk ik dat ik rustig word. Angst gaat weg en kan op emotioneel gebied ook meer verdragen. Ben er echt blij mee!

12-10-2021 | Vrouw | 50
alprazolam (0,5mg)
Ik neem de tablet, ga zo'n 20 minuten liggen en dan voel je het effect al. Helpt mij goed bij paniek. Het pakt je weer bij elkaar. Nu mijn vader ernstig ziek Is, neem ik hem gelijk maar smorgens in om de onrust bij het wakker worden al te verlagen.

11-09-2021 | Man | 46
alprazolam (0,5mg)
Na ooit een hartstilstand gehad te hebben, een maand in coma gelegen te hebben werd ermee opgestart voor mijn zxare paniekaanvallen. Heb ondertussen verschillende hartstilstanden gekregen. En ook verschillende andere medicijnen. Deze is in de loop vd 16 jaar steeds gebleven. Het heeft me met momenten wreed onverschillig gemaakt, en moest er op voorschrift te veel van neme[lees meer...]n. Nu neem ik standaard 1x 0.5 voor het naar bed gaan. En zelden nog eentje in de dag. Het blijft toch altijd oppassen met die benzodiazepines. Als je er niet moet mee beginnen, blijf er dan af.

08-09-2021 | Vrouw | 80
Dempt de paniek

08-08-2021 | Man | 49
alprazolam (2mg)
Zware trauma:s gecombineerd met het syndroom van Asperger

02-08-2021 | Man | 22
alprazolam (0,5mg)
Dit middel is effectief in het voorkomen van paniekaanvallen en zorgt er bij mij voor dat ik aan het eind van de dag makkelijker rustig kan worden. Wordt ook af en toe overdag gebruikt indien nodig (tandarts etc.). Dit medicijn helpt alleen niet bij het oplossen van het probleem: bij langdurig gebruik heb ik gemerkt dat er enige gewenning optreedt. Het is echt alleen ma[lees meer...]ar symptoombestrijding, maar wel effectief op dat moment. De bijwerkingen zijn gelukkig mild: een beetje vergeetachtig, meer eetlust, af en toe een zenuwtrekje bij mijn oog en verhoogde bloedwaardes van prolactine. Als medicijn voor vervelende situaties kan ik dit wel aanraden, het kan het vertrouwen geven om deze toch aan te gaan of door te komen, maar het is niet iets wat bij een ernstige angststoornis per se bevorderlijk is op de lange termijn, omdat het dan meerdere keren per dag genomen moet worden en waarschijnlijk leidt tot afhankelijkheid en gewenning (wat ik al merk bij eenmaal daags).

25-07-2021 | Vrouw | 35
alprazolam (0,25mg)
Ik heb 2,5 week geleden vanwege een hyperventilatie eerst oxazepam gekregen, tot aan de afspraak waar ik zo bang van was. Echter hield de onrust daarna helemaal niet op, dus kreeg ik eerst een bètablokker, hier had ik het toch niet helemaal op, dus heeft de dokter alprazolam 3x daags, 0,25 gegeven. Deze slik ik nu nog, bij de in name werkt het vrij snel en kan ik ook lekk[lees meer...]er genieten de rust die het mijn lijf geeft. Maar na een uur of 4 toch wel uitgewerkt en begint mijn hartkloppingen weer, me hoofd bonkt en suist. Iemand dit ook? Ik bel de dokters maar etc, maar na 3 hartfilmpjes in 2 weken tijd en bloeddruk etc is alles gewoon prima.

18-04-2021 | Vrouw | 35
alprazolam (0,25mg)
Ik gebruik al jaren dagelijks 4 tabletten van 0,25 mg tegen angst en daarnaast Citalopram 20 mg. Tot vorige week was alles ok ineens was ik mijn levenslust kwijt, sterk doodswens zonder aanleiding. Huilen, klagen, piekeren, geen eten binnen kunnen houden. Hierop heb ik contact gehad met mijn therapeut uitgelegd en wat zij tegen mij zij was ach meid je doet het al 2 jaar h[lees meer...]artstikke goed je hebt gewoon medelijden met jezelf daar komt het door. Ik slaap heel slecht max. 2 uur per nacht. Ben doodsmoe kapot gekke dinfen gaan door mijn hoofd. Volgens haar moest ik niet overdrijven want ik ben een sterke vrouw 😕. Naar aanleiding van al deze klachten heb ik besloten om de dosering iets te verhogen. Tevergeefs slapen lukt niet en loop nog elke dag rond met nare gedachten

17-04-2021 | Man | 29
alprazolam (0,25mg)
Laat deze maken bij de apotheek in capsules waarmee ‘sulpiride’ 120mg en haloperidol 0.5mg zijn vermengd .. deze voorschrift kost mij 30€ voor 60 capsules

10-02-2021 | Vrouw | 56

07-12-2020 | Vrouw | 45
alprazolam (0,25mg)
Door insomnie en syndroom van Tietze heb ik paniekaanvallen gekregen. Gebruikte eerst paroxetine 50mg in combi met alprazolam sandoz 4× 0,25 mg dagelijks. Na jaren afbouwen ben ik met trots gestopt met de paroxetine en alprozolam geminderd naar 1× 0,25mg, soms een halve en periodes voornamelijk in de zomer zelfs geen. Maar komt de r in de maand dan gaat het weer fout. Afge[lees meer...]lopen september mijn normale recept gekregen, ging goed en belde voor een herhaal recept. Kreeg ineens een ander merk, alprazolam mylan. Merkte al snel dat ik hier letterlijk het 3 tot 4 dubbele voor nodig had om hetzelfde te bereiken als met sandoz. Heb huisarts gebeld en werd mij verteld dat er precies dezelfde bestanddelen inzitten maar ze zou de apotheek even inlichten. Volgende herhaal recept was weer mylan en tada het volgende recept daarna is eindelijk weer mijn oude vertrouwde alprazolam sandoz. En wat heb ik nu aan mijn kiezen door het innemen van, hartkloppingen door die grapjes van even lekker wisselen van merken. Omdat blijkbaar mijn huisarts me toch niet echt serieus nam bij de vorige keer, zal ze dit keer het ook niet serieus nemen. En juist in deze moeilijke tijd wordt het leven nog een stuk moeilijker omdat ik nu al helemaal in paniek schiet als ik simpel een boodschap moet doen. Hartkloppingen, slaapgebrek, pijn in ribben, paniekaanval, masker om met het idee dat ik niet meer kan ademen dat resulteerde dat ik al zwetend, ademhappend alsof ik een marathon heb gelopen voor de kassa sta te wachten en iedereen push om op te schieten want ik voel me elke keer weer richting flauwvallen gaan.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum