Ervaringen met Bromazepam

bromazepam

Nervositeit (5 meningen)
Sociale fobie (4 meningen)
Overspannen/burn-out (2 meningen)

28-11-2019 | Vrouw | 59
Sociale fobie
Ik lees hier dat sommige al genoeg aan een halfje hebben. Ik heb trauma(ptss) en CA 35 jaar gegeneraliseerde angststoornis. Alle pammetjes gehad. C 25 jaar 20 mg diazepam toen overgestapt naar lorezepam. 4 mg per dag (staat gelijk aan 20 mg diazepam) echter het deed niets. Door de reacties op deze site bij huisarts naar bromazepam, gevraagd. Echter ipv 20 mg (diazepam s[lees meer...]taat gelijk aan bromazepam) kreeg ik max 15 mg. Na 10 jaar Ggz ellende is mijn angst alleen maar erger geworden. Ik heb zoveel psychiaters gezien maar niemand kon mij helpen. Vroegkinderlijk trauma/narcistische moeder......... Ze snappen hier niets van. Ik denk regelmatig aan uit het leven te stappen. Ik leef in de hel. Sociale angst heeft ervoor gezorgd dat ik totaal geïsoleerd leedf. Ik had gehoopt dat bromazepam me zou helpen. Heb 2 x dubbele dosis genomen en dat werkte wel. Maar ik hoef daar echt niet bij huis dokter aan te komen. Verslaving??! Ik ben 59.ik ben liever verslaafd dan constant in de hel van angst en paniek te leven. Ik hoop van iemand te horen ofzijn/haar situatie vergelijkbaar is en of iemand ook hogere dosis en zoja welke? Verder slik ik NIETS.ALLE AD middelen geprobeerd, elke keer hopen maar tevergeefs. Hoop op jullie tips! hulp, advies. Ben het zo zat Alvast dank Gr Mariah

15-10-2019 | Man | 32
bromazepam (12)
Onrust
Ben uit Belgie en heb Bromazepam 12MG EG helpt niet echt heb meer aan de Xanax 2mg Pfizer en om te slapen mij flunitrazepam. Als chronisch pijn patient krijg ik 100UG/48u Durogesic fentanyl maar arts gaat niet hoger :(, terwijl 150UG de goede dosis is voor mij.

14-10-2019 | Vrouw | 52
ADHD
Ik slik dit al wat jaar soms 1 soms 3 pd panoek inme hoofd helpt het te sussen slaap er zeer goed op ik weer een tijd niet verkrijgbaar alleen 6 mg die je dan moet breken Werkt prima bij mij Gr cora

08-09-2019 | Man | 64
bromazepam (6mg)
Dit zijn de beste medicijnen tegen angst en paniekaanvallen gebruik deze ca. 40 jaar nu niet meer in Nederland verkrijgbaar, ben met een recept van mijn eigen huisarts naar Duitsland gegaan en ze meegekregen.

05-09-2019 | Vrouw | 61
Angst
Bromazepam al 4 weken niet meer leverbaar. Gebruik dit middel ruim 30 jaar. Ernstige problemen ondervind ik. Lorazepam, oxazepam en diazepam gebruikt ter vervanging, niets helpt, alleen ernstige bijwerkingen. Nu las ik bij iemand dat het weer verkrijgbaar is. Maar waar dan? Bij mijn apotheker pas eind Oktober. Ik deed het er zo goed op,.

01-09-2019 | Vrouw | 73
Angst
Ik gebruik het al bijna 40 jaar en de kwaliteit van mijn leven is er zeer stabiel door geworden. Ik gebruik een half tabletje van 3mg per dag, maar bij het invullen lukt dat niet . Als ik onverwachts behoorlijk ziek wordt , wat ik niet onder controle heb of iets dergelijks gebruik ik tijdelijk een halfje meer, maar kan dat snel weer afbouwen tot een half per dag . Ande[lees meer...]re middelen zoals oxazepam etc werken niet. Deze angstremmer is voor mij zeer geschikt . Waarom is het verslavende effect zo erg? Ik rook niet en gebruik geen alcohol en dat lijkt me veel erger dan zo'n tabletje. Waarom het nu niet leverbaar is begrijp ik niet. Het is een eenvoudig medicijn en zou er graag meer voor betalen indien dat nodig blijkt. De kwaliteit van mijn leven mij boven alles gaat

27-08-2019 | Vrouw | 59
bromazepam (3mg)
Even informatie voor iedereen. Bel naar je apotheek bromazepam 6mg is weer verkrijgbaar. Ik gebruikte de 3 mg maar mag het tabletje door midden doen. Hoop weer van mijn klachten af te zijn van de diazepam.

25-08-2019 | Vrouw | 59
bromazepam (6mg)
Ik heb ernstige paniekaanvallen en een sociale fobie. Na ongeveer 30 jaar dit gebruikt te hebben, is het niet meer verkrijgbaar. Volgens de apotheek willen de zorgverzekeraars (de nederlandse) niet genoeg betalen. De overheid moet zich schamen, wanneer gaan ze eens beseffen dat depressies en paniekaanvallen ook een ziekte is !

24-08-2019 | Vrouw | 75
Stress
Mijn moeder gebruikte ze al jaren. Sinds 3 week zijn ze niet leverbaar. Helaas werk huisarts en apotheek niet mee. Mijn moeder heeft geen vervanger gekregen. We moeten wachten tot week 38 dan zijn ze weer leverbaar. Dus mijn moeder moet nog week week zonder medicijnen tot deze er weer zijn. Ik vind dit onmenselijke en hartverscheurend voor iedereen die dit medic[lees meer...]ijn niet kunnen krijgen.

24-08-2019 | Vrouw | 61
Hyperventilatie
Ik gebruikte bromazepam 3 mg driemaal daags al meer dan 25 jaar zonder klachten . nu is dit niet meer te krijgen en ineens zeggen de huisartsen dat je het allang niet meer had mogen gebruiken dit zijn dezelfde die al jaren de herhalings recepten gegeven hebben voor 270 stuks nu gebruik ik oxazepam 10mg 4x daags het is een grote ellende ik heb allerlei klachten en p[lees meer...]aniek . Huisartsen zijn op vakantie iedere vervanger zegt wat anders hoe is het mogelijk dat een middel dat zo verslavend is niet meer te verkrijgen is maar wel in België maar niet overdraag baar vanwege een opium wet het zou toch zo moeten zijn dat het belang van de patiënten voor op staat in de zorg ! Wie heeft er enig idee hoelang het duurt dat de klachten afnemen van de bromazepam bij gebruik van 3 x daags 3 mg ik ben nu 4 weken op de oxazepam met veel klachten .

22-08-2019 | Vrouw | 59
bromazepam (3mg)
Sandoz prima , hooguit soms in slaap vallen achter Ipad of voor tv.

22-08-2019 | Vrouw | 59
bromazepam (3mg)
Heb momenteel een ander merk, zeer vervelend dat Sandoz niet kan leveren tot oktober. Het nieuwe merk bevalt me niet, ik zweer bij Sandoz. Maar nieuwe merk ook niet meer leverbaar. Het is toch te gek voor alle mensen die dit eerstgenoemde merk gebruiken. Moest nu aan Alpprazolam. tweede merk Bromazepam en deze werken niet voor mij. diarree, zeer veel buikpijn en heel erge [lees meer...]buikkramp of maag?! Heb dit al dagen 8, dokter spoedhulp en huisarts zeggen virus , geloof echt dat het veranderen de oorzaak is. Vreselijk dat dit kan want had totaal geen bijwerkingen van 1e merk . Soms wat slaperig,verder niets, verander nu in een wrak.

22-08-2019 | Vrouw | 54
bromazepam (3mg)
Ik gebruik Bromazepam ook al meer dan 30 jaar, en idd zonder van te voren ingelicht te worden, kreeg ik zo maar Oxazepam voorgeschreven ivm het niet kunnen leveren van Bromazepam. Gebruik dit nu bijna 4 weken maar heb van allerlei verschijnselen zoals slecht slapen, loop al drie weken met een vaginale schimmelinfectie, heb overal jeuk, mijn tong die brand, krijg zomaar wra[lees meer...]tten en steenpuisten en daarnaast ben ik af en toe erg duizelig...inmiddels overleg gehad met de dokter en bloed laten prikken voor suiker, was helemaal goed, nu vandaag naar de dokter om te overleggen waar dit allemaal aan kan liggen, wordt er gek van. Daarnaast wil ik overleggen of het nu wel weer verstandig is om na drie maanden ( ze verwachten dat de Bromazepam pas in oktober weer leverbaar is ) weer over te stappen. Ben benieuwd of er mensen zijn die dezelfde klachten hebben. Het is idd te erg voor woorden dat er een verslavend middel niet leverbaar is.

07-08-2019 | Vrouw | 71
bromazepam (3mg)
Mijn moeder gebruikt al jaren bromazepam 2x per dag 3 Mg. In combinatie met clomiparine. Dit heeft altijd goed gewerkt totdat de bromazepam niet meer leverbaar is tm week 40. Daarvoor in de plaats gekregen 3x0,5mg lorazepam. Hier veel bijwerkingen. Kan het zijn dat de dosis te laag is? Of is het afkicken van de bromazepam. In België is bromazepam nog wel verkrijgbaar maa[lees meer...]r onze apotheek kan ze niet importeren omdat dit medicijn tot de opiumwet behoort. Ik vind het een belachelijk en triest dat men zo omgaat met zieke mensen terwijl dat niet nodig is.

02-08-2019 | Vrouw | 70
bromazepam (3mg)
Ik heb jaren,bijna 20 ,bromazep heb geslikt, niet veel 1/2 tab 3mg,ik had geen bijwerking ,nooit suf. Ik wist niet,dat ik verslavend was. Het ging goed en rustig En nu sinds eind juli is bromazepam niet te verkrijgen in NL,alleen online €40 i.p.v. €10 En je weet niet of het echt is MijnHA heeft nu 2 andere voorgeschreven Oxazepam enTemazepam 10mg en ik slaap niet al[lees meer...] 8 dagen? Het is afschuwelijk! Wat moet ik doen? Dus,was ik wel verslaafd!

22-07-2019 | Man | 69
bromazepam (3mg)
Jaren goed gewerkt...zeker in combinatie met orap,(voordeel orap, je komt er zo vanaf) die de bijwerkingen van benzodiazepinen sterk doet afnemen...vermoeidheid bv!!! Nooit langer dan drie weken gebruiken!! Enorme afhankelijkheid en het afbouwen/minderen/stoppen is na lang gebruik een opgave Na je 65e NIET gebruiken!!