Ervaringen met Bromazepam

bromazepam

Nervositeit (5 meningen)
Sociale fobie (4 meningen)
Overspannen/burn-out (2 meningen)

14-07-2019 | Man | 51
bromazepam (6mg)
Verslaving. 30 mg Bromazepam per dag. 15-07-2019 heb ik een intake met een psycholoog en psychiater voor een ambulante detox. Een eerdere klinische afbouw (maart dit jaar) van deze zwaar verslavende medicijnen in het Radboud UMC in Nijmegen is na twee weken op een totale mislukking uitgelopen. Het afbouwschema bleek veel te snel met alle akelige complicaties tot gevolg. Ze[lees meer...] wilden mij in 5 weken van de Bromazepam afhelpen. Ik ging er met 27 mg per dag naar toe en ik kwam er met 30 mg weer uit, nadat ik snel weer ben gaan opbouwen.

21-05-2019 | Man | 40
bromazepam (12mg)
Drugsverslaving
20 jaar bropmazepam geslikt van 12 mg was zwaar verslaafd en had er soms 5 per dag nodig van 12 mg. Jaren zo geleefd. En nu ben ik al 6 jaar gestopte alle benzo's. De afkick was verschrikkelijk. Heb enorm veel bijwerkingen gehad. Op het Wikipedia Kun je de afkickverschijnselen zien. Benzodiazepine withdrawal syndrome opzoeken op Wikipedia. Nadien psychotherapie gevolgd do[lees meer...]or de benzo's niks interesse meer nadat ik gestopt was en mijn afkick voorbij was (heeft tien maanden geduurd) begin ik terug beter voelen niet meer afgevlakt kortom ik voelde mij terug gelukkig en heb nu zin om nieuwe dingen te doen. Ook niks van angsten meer. Stoppen is moeilijk als je lang en veel benzo's hebt gebruikt. Maar het is mogelijk maar het is echt zwaar e je moet dit onder begeleiding doen van psychiater. Die zal afbouwen met diazepam maar het is toch een hel geweest. Sinds ik geen benzo's meer neem heb ik de 6 jaar dat ik clean ben mij nog nooit zo goed gevoeld. Dus neem ze niet te veel moest je het toch nodig hebben. Alleen als het echt nodig is of bij angst maar Nie omdat je een beetje stress hebt ga dan lopen of doe iets leuk want de pillen zijn de oplossing niet. Dokters moeten Nie zoveel voorschrijven. Ik kreeg van mijn dokter 4 briefjes met vier dozen dat zijn 16 dozen voor 1 visite naar de dokter. Toen plezant ja maar eigenlijk nu was dit overantwoord. Alle dagen er benzo nemen is nutteloos wat je hebt er meer en meer nodig. Dus alleen gebruiken als je echt angstig bent. Emoties e gevoelens gaan ook weg je leeft in een schemerzone afgevlakt nu voel ik mij zo goed na stoppen.

12-01-2019 | Man | 67
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Heb ook een tijdje (5 jaar) Escitalopram (Antidepressiva) gebruikt maar was geen succes. Ben al vanaf 1978 hyperventilant. Ben 6 jaar aan de antidepressiva geweest maar daarnaast toch ook Bromazepam nodig gehad. Bijwerkingen van de Escitolopram waren zo vervelend dat ik daar mee gestopt ben en nu alleen Bromazepam gebruik. Ben vaak te zuinig met innemen (2 x per dag [lees meer...] 1,5 mg) .

12-10-2018 | Man | 52
bromazepam (3mg)
ik heb deze medicijnen als combo gehad met chloordiazepoxide 25mg en gebruik deze all meer dan 30 jaar. ik ben zeer tevreden . over hoe ik me nu voel. zonder deze 2 medicaties was mijn leven . niet erg fijn geweest .ik heb weinig tot geen bijwerkingen.

05-08-2018 | Vrouw | 70
bromazepam (6mg)
Na ernstige gemoedsstoornis neem ik 2 tot 3mg van dit medicijn. Nooit meer omdat ik er de dag erna anders nog slaperig ben. Ik kom met 60 pillen ongeveer een jaar (soms langer) toe. Nooit tijdens een stress-periode. Altijd erna om weer tot rust te komen.

16-07-2018 | Man | 40
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Het werkt fantastisch, eindelijk weer adem en voel ik mijn lijf voor het eerst in jaren weer ontspannen na 20 jaar vast te hebben gezeten in mijzelf. Ik heb slechts een kwart hiervan nodig van een tablet. Ik wil ook niet meer want het is ernstig verslavend, maar ik heb verder alles geprobeerd en niets hielp. Keuzes....

01-06-2018 | Vrouw | 59
Hyperventilatie

24-09-2017 | Man | 49
bromazepam (3mg)
Hallo allemaal, Ivm een zeer hevige burnout en emotionele uitputting ben ik inmiddels volledig afhankelijk geworden van Bromazepam. Tot voor kort had ik ook redelijk tot zelfs goede periodes waarbij ik ook minder tabletten slikte. Het anti depressivum fluoxetine is sinds 10 augustus jl. verdubbeld van 20 mg naar 40 mg per dag. Bedoeling is dat deze de benzo's uiteindel[lees meer...]ijk moeten gaan overnemen. Dit kan volgens de GGZ wel 9 tot 12 weken duren. Tijdens een zware terugslag, waar ik nu middenin zit, zijn de dagen vrijwel ondraaglijk te noemen door de extreme angst maar ook ernstige dissociatieve klachten depersonalisatie en derealisatie. Wanneer de angst wordt gedempt door extra Bromazepam, in hele slechte periodes met suïcidale gedachten, neem ik wel tot 8 per dag. De dissociatie (zelfvervreemding) blijft dan over. Ik voel dan een soort watten in mijn hoofd. Alles lijkt onecht en vreemd. Je bent totaal ontaard. Langdurig gebruik en in vrij hoge dosis van kalmeringstabletten, lijken vervreemding extra in de hand te werken. Dit zijn de zg. overlevingsdagen, waarvan ik er inmiddels heel wat achter me heb liggen. Op mijn dringende verzoek aan mijn psychiater in opleiding, heb ik tijdelijk de regie over de medicatie weer in eigen hand gekregen. Het afbouwen van de Bromazepam zal nog een zwaar traject gaan worden, hetgeen voor zover bekend ook nog ambulant moet gebeuren, m.a.w. thuis. In betere periodes met draaglijke angst en dissociatie gebruik ik ook minder Bromazepam. Dat er inmiddels sprake is van een serieuze verslaving staat wel vast. Pas in de avond zakken de zware psychische klachten af en slaap ik over het algemeen goed. Soms word ik s-nachts ook wakker met hevige adrenalinestoten in mijn lijf en angstaanvallen. Ik kan alleen nog maar bidden dat er ook weer een betere periode aanbreekt. Op dit moment is het hangen en wurgen om de dagen door te komen !!!!!!!!!

02-02-2017 | Vrouw | 40
bromazepam (3mg)
Na een operatie onder volledige narcose en slecht nieuws. Helemaal door geslagen. Angst angst angst. Ik dacht dat ik gek werd. Hyperventilatie, maagpijn, hartkloppingen, razende gedachten. Denk dat narcose spul de werking van mijn anti depressiva (sipralexa 100 Mg) te niet heeft gedaan. Nog 1 operatie en bouwen we af. Over t medicijn niets dan lof. Heerlijke rustgever. [lees meer...]Je wordt er wel wat suffig van maar dat neem ik er graag bij alles beter dan angstaanvallen. Voorheen nog andere benzo s genomen maar niets zo goed als deze.

26-12-2016 | Man | 29
Zenuwachtigheid
Sinds februari 2016 heb ik last van een depressie. Ik werd sindsdien behandeld met een antidepressivum, cymbalta 60, en Xanax Retard (2x1mg/dag). Dit werkte een half jaar goed, maar daarna kreeg ik een terugval. Gewenning aan Xanax was een van de mogelijkheden. Na over te schakelen op Oxazepam ging het erg slecht, dit was geen goede vervanger voor mij. De zenuwachtighe[lees meer...]id werd alleen maar erger. De eerste dag op Bromazepam voelde ik direct dat het beter was en na 3 dagen voelde ik me weer de oude. Zeer tevreden en geen bijwerkingen.

04-03-2016 | Man | 48
bromazepam (3mg)
Zit momenteel in een akelige angst en paniekstoornis met depersonalisatie en derealisatie klachten. Hevige nerveuze spanning grote delen van de dag. Begint met opstaan. Oppervlakkig ademen en neiging tot hyperventilatie. Een vreselijke tijd! Een tijd geleden zat ik op 2 tabletten van 3 mg per dag. Ik heb het gevoel dat een halve Bromazepam naar verhouding meer werkt dan e[lees meer...]en hele. Als ik midden in een zware angststoornis zit, gebruik ik 6 x 0,5 tablet van 3 mg tablet of te wel 9 mg per dag. Door de inmiddels lange tijd dat ik Bromazepam gebruik, heb ik wel het gevoel afhankelijk te zijn geworden. Ook de tolerantie neemt snel toe, als je ze langer gebruikt. Je hebt dan meer nodig om hetzelfde effect te bereiken. Ik heb ze ook altijd bij me, ook in mijn broekzak. Uiteraard hoop ik snel weer van die vreselijke psychische stoornis af te zijn en dat ik de Bromazepam weer kan afbouwen.

08-01-2016 | Vrouw | 19
bromazepam (6mg)
Ik ben 19 jaar en verslaafd aan Bromazepam, morfine alles wat verdovend werkt. Ik krijg nu van de dokter 6! Mg per dag voorgeschreven, maar slik ondertussen 24mg per dag. Mijn lichaam is op, mijn geest is op. Elke dag gestresst, paniek, mijn leven is op dit moment op een zwaar dieptepunt. Een jaar geleden nam ik amper 2 paracetamols in een jaar en nu sta ik op en ga ik naa[lees meer...]r bed met de gedachte wat ik vandaag kan innemen om rustig te blijven. Ook krijg ik quetiapine 200 Mg die ik voor het slapen in neem. Ik zou heel graag in contact komen met iemand met dezelfde klachten of iemand die inmiddels van verslaving van verdovende middelen af is.

04-08-2015 | Man | 17

30-07-2015 | Man | 79
Beroerte
Gebruik dit reeds vele jaren, totdat de vervangende huisarts eigenhandig mij andere medicijnen voorschreef, Diazepam, omdat zij vond dat oudere patienten moesten afkicken. Met apotheker gesproken en die heeft dit weer gewijzigd in bromazepam. Van de diazepam kon ik niet meer slapen en werd ik gespannen onrustig en angstig, paar dagen volgehouden totdat ik weer bromazepa[lees meer...]m kreeg. weer een tevreden mens

04-07-2015 | Vrouw | 37
bromazepam (3mg)
Ik slik sinds een aantal maanden 4,5 mg Bromazepam vanwege angst, hyperventilatie en een 'stikstoornis' in combinatie met Mirtazepine (15 mg). De dosering is niet heel hoog maar sinds vorige week slik ik 1,5 mg minder (mijn 'middagdosering' is weggevallen). Heb eerder afgebouwd en dat ging 'redelijk' maar nu lijkt het anders. Geen idee of het aan de Bromazepam ligt of aan [lees meer...]iets anders maar ik kan niet normaal functioneren: ernstig vermoeid, meer angst, stemmingswisselingen en noem maar op. Lig al een week op bed (niet 24/7 maar ben te moe om iets te ondernemen). De reden van afbouw is dat de medicijnen niet het gewenste effect hebben. Ik doe alles in overleg met de huisarts maar wil hier toch even mijn verhaal kwijt. En misschien is er irmand die zich herkent in mijn verhaal of tips heeft? Ben geneigd die 1,5 mg toch weer te gaan slikken om te kijken of de klachten te maken hebben met het afbouwen.

23-06-2015 | Vrouw | 39
bromazepam (3mg)
Ik gebruik bromazepam al jaren. Voorgeschreven door een specialist. In het begin gaf het opluchting en rust. Maar de dosering moest steeds weer verhoogd worden tot ik 16 x 3 mg per dag slikte. 48 mg dus! Na een aantal jaren was er alleen nog de verslaving. Laat ik het zo zeggen ' Ik had het niet meer nodig' alleen maar om ontwenning tegen te houden. Of je nu jarenlang aan[lees meer...] 3 tot 6 mg verslaafd bent of 48 mg. Dit maakt weinig uit wbt de onthoudingsverschijnselen. Bromazepam wordt door specialisten, verslavingsartsen vergeleken met heroïne. Ik heb meerdere malen geprobeerd te stoppen middels een klinische opname. Dit was voor mij elke keer door de hel gaan. Na lang zoeken wat bij mij paste heb ik samen met specialisten gekozen voor langzame afbouw. Ik gebruik nu 30 mg per dag. Dat Is nog steeds belachelijk veel maar het gaat vooruit. De meeste mensen die mij ontmoeten merken niks aan me. Ik functioneer ogenschijnlijk prima. Loop en leef niet als een zombie, edoch het maakt je leven uiteindelijk kapot. Mijn weg naar zero pillen Is nog lang, maar ik wil iedereen die dit middel gebruikt evenals de andere benzodiazepinen adviseren mits het echt nodig Is ook bij een lage dosering kortdurend en incidenteel te gebruiken. Afbouwen indien nodig. Nooit op eigen houtje of cold turkey ( levensgevaarlijk!) stoppen dus. (uitzonderingen daargelaten) elk verhaal, lichaam/geest is anders. Wat ook betekent dat je bij afbouw moet kijken naar de individu. Hoe goed het ook voelt het blijft rotzooi. Legale harddrugs. De lijst met bijwerkingen is lang zeker op de lange termijn. Die staan niet in de bijsluiter. Een belangrijke: het ontwikkelen van een depressieve stoornis of angststoornis. Vervroegde en grotere kans op dementie. Etc. Etc. Naar mijn mening zou een kliniek of andere vorm van zorg gespecialiseerd in benzodiazepines een enorme aanwinst zijn. Zoek eens op the Ashton manual. Zij is een vrouwelijke arts die veel ervaring heeft met mensen en benzodiazepine verslaving. Daarnaast staat er veel informatie in over het middel zelf en alle gevolgen ervan. Ook hoe juist af te bouwen.