Ervaringen met Bromazepam

Nervositeit (5 meningen)
Sociale fobie (4 meningen)
Overspannen/burn-out (2 meningen)

21-05-2019 | Man | 40
bromazepam (12mg)
Drugsverslaving
20 jaar bropmazepam geslikt van 12 mg was zwaar verslaafd en had er soms 5 per dag nodig van 12 mg. Jaren zo geleefd. En nu ben ik al 6 jaar gestopte alle benzo's. De afkick was verschrikkelijk. Heb enorm veel bijwerkingen gehad. Op het Wikipedia Kun je de afkickverschijnselen zien. Benzodiazepine withdrawal syndrome opzoeken op Wikipedia. Nadien psychotherapie gevolgd do[lees meer...]or de benzo's niks interesse meer nadat ik gestopt was en mijn afkick voorbij was (heeft tien maanden geduurd) begin ik terug beter voelen niet meer afgevlakt kortom ik voelde mij terug gelukkig en heb nu zin om nieuwe dingen te doen. Ook niks van angsten meer. Stoppen is moeilijk als je lang en veel benzo's hebt gebruikt. Maar het is mogelijk maar het is echt zwaar e je moet dit onder begeleiding doen van psychiater. Die zal afbouwen met diazepam maar het is toch een hel geweest. Sinds ik geen benzo's meer neem heb ik de 6 jaar dat ik clean ben mij nog nooit zo goed gevoeld. Dus neem ze niet te veel moest je het toch nodig hebben. Alleen als het echt nodig is of bij angst maar Nie omdat je een beetje stress hebt ga dan lopen of doe iets leuk want de pillen zijn de oplossing niet. Dokters moeten Nie zoveel voorschrijven. Ik kreeg van mijn dokter 4 briefjes met vier dozen dat zijn 16 dozen voor 1 visite naar de dokter. Toen plezant ja maar eigenlijk nu was dit overantwoord. Alle dagen er benzo nemen is nutteloos wat je hebt er meer en meer nodig. Dus alleen gebruiken als je echt angstig bent. Emoties e gevoelens gaan ook weg je leeft in een schemerzone afgevlakt nu voel ik mij zo goed na stoppen.

12-01-2019 | Man | 67
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Heb ook een tijdje (5 jaar) Escitalopram (Antidepressiva) gebruikt maar was geen succes. Ben al vanaf 1978 hyperventilant. Ben 6 jaar aan de antidepressiva geweest maar daarnaast toch ook Bromazepam nodig gehad. Bijwerkingen van de Escitolopram waren zo vervelend dat ik daar mee gestopt ben en nu alleen Bromazepam gebruik. Ben vaak te zuinig met innemen (2 x per dag [lees meer...] 1,5 mg) .

12-10-2018 | Man | 52
bromazepam (3mg)
ik heb deze medicijnen als combo gehad met chloordiazepoxide 25mg en gebruik deze all meer dan 30 jaar. ik ben zeer tevreden . over hoe ik me nu voel. zonder deze 2 medicaties was mijn leven . niet erg fijn geweest .ik heb weinig tot geen bijwerkingen.

16-07-2018 | Man | 40
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Het werkt fantastisch, eindelijk weer adem en voel ik mijn lijf voor het eerst in jaren weer ontspannen na 20 jaar vast te hebben gezeten in mijzelf. Ik heb slechts een kwart hiervan nodig van een tablet. Ik wil ook niet meer want het is ernstig verslavend, maar ik heb verder alles geprobeerd en niets hielp. Keuzes....

24-09-2017 | Man | 49
bromazepam (3mg)
Hallo allemaal, Ivm een zeer hevige burnout en emotionele uitputting ben ik inmiddels volledig afhankelijk geworden van Bromazepam. Tot voor kort had ik ook redelijk tot zelfs goede periodes waarbij ik ook minder tabletten slikte. Het anti depressivum fluoxetine is sinds 10 augustus jl. verdubbeld van 20 mg naar 40 mg per dag. Bedoeling is dat deze de benzo's uiteindel[lees meer...]ijk moeten gaan overnemen. Dit kan volgens de GGZ wel 9 tot 12 weken duren. Tijdens een zware terugslag, waar ik nu middenin zit, zijn de dagen vrijwel ondraaglijk te noemen door de extreme angst maar ook ernstige dissociatieve klachten depersonalisatie en derealisatie. Wanneer de angst wordt gedempt door extra Bromazepam, in hele slechte periodes met suïcidale gedachten, neem ik wel tot 8 per dag. De dissociatie (zelfvervreemding) blijft dan over. Ik voel dan een soort watten in mijn hoofd. Alles lijkt onecht en vreemd. Je bent totaal ontaard. Langdurig gebruik en in vrij hoge dosis van kalmeringstabletten, lijken vervreemding extra in de hand te werken. Dit zijn de zg. overlevingsdagen, waarvan ik er inmiddels heel wat achter me heb liggen. Op mijn dringende verzoek aan mijn psychiater in opleiding, heb ik tijdelijk de regie over de medicatie weer in eigen hand gekregen. Het afbouwen van de Bromazepam zal nog een zwaar traject gaan worden, hetgeen voor zover bekend ook nog ambulant moet gebeuren, m.a.w. thuis. In betere periodes met draaglijke angst en dissociatie gebruik ik ook minder Bromazepam. Dat er inmiddels sprake is van een serieuze verslaving staat wel vast. Pas in de avond zakken de zware psychische klachten af en slaap ik over het algemeen goed. Soms word ik s-nachts ook wakker met hevige adrenalinestoten in mijn lijf en angstaanvallen. Ik kan alleen nog maar bidden dat er ook weer een betere periode aanbreekt. Op dit moment is het hangen en wurgen om de dagen door te komen !!!!!!!!!

26-12-2016 | Man | 29
Zenuwachtigheid
Sinds februari 2016 heb ik last van een depressie. Ik werd sindsdien behandeld met een antidepressivum, cymbalta 60, en Xanax Retard (2x1mg/dag). Dit werkte een half jaar goed, maar daarna kreeg ik een terugval. Gewenning aan Xanax was een van de mogelijkheden. Na over te schakelen op Oxazepam ging het erg slecht, dit was geen goede vervanger voor mij. De zenuwachtighe[lees meer...]id werd alleen maar erger. De eerste dag op Bromazepam voelde ik direct dat het beter was en na 3 dagen voelde ik me weer de oude. Zeer tevreden en geen bijwerkingen.

04-03-2016 | Man | 48
bromazepam (3mg)
Zit momenteel in een akelige angst en paniekstoornis met depersonalisatie en derealisatie klachten. Hevige nerveuze spanning grote delen van de dag. Begint met opstaan. Oppervlakkig ademen en neiging tot hyperventilatie. Een vreselijke tijd! Een tijd geleden zat ik op 2 tabletten van 3 mg per dag. Ik heb het gevoel dat een halve Bromazepam naar verhouding meer werkt dan e[lees meer...]en hele. Als ik midden in een zware angststoornis zit, gebruik ik 6 x 0,5 tablet van 3 mg tablet of te wel 9 mg per dag. Door de inmiddels lange tijd dat ik Bromazepam gebruik, heb ik wel het gevoel afhankelijk te zijn geworden. Ook de tolerantie neemt snel toe, als je ze langer gebruikt. Je hebt dan meer nodig om hetzelfde effect te bereiken. Ik heb ze ook altijd bij me, ook in mijn broekzak. Uiteraard hoop ik snel weer van die vreselijke psychische stoornis af te zijn en dat ik de Bromazepam weer kan afbouwen.

04-08-2015 | Man | 17

30-07-2015 | Man | 79
Beroerte
Gebruik dit reeds vele jaren, totdat de vervangende huisarts eigenhandig mij andere medicijnen voorschreef, Diazepam, omdat zij vond dat oudere patienten moesten afkicken. Met apotheker gesproken en die heeft dit weer gewijzigd in bromazepam. Van de diazepam kon ik niet meer slapen en werd ik gespannen onrustig en angstig, paar dagen volgehouden totdat ik weer bromazepa[lees meer...]m kreeg. weer een tevreden mens

30-04-2015 | Man | 36
Manisch-depressieve stoornis
Ik evolueerde van downers (lexotan/valium/...) en uppers (amfetamines), naar antidepressiva. Het middel werkt bij mij goed in het beheersen van lange periodes van depressie afgewisseld met manische periodes (met aggressie in beide periodes). Periodes van depressie werden gecombineerd met gebruik van kalmerende middelen/drugs/alcochol. Manische periodes werden versterkt[lees meer...] door stimulerende middelen. Ondanks tijdelijke terugvallen in middelengebruik heeft sipralexa me een stuk stabieler gemaakt. Periodes rangerend van low/high zijn nu neutraal/leefbaarder geworden. Bijwerkingen komen er bij mij enkel als ik het middel stop nemen. Dan wordt ik compleet energieloos na een 3-tal dagen. Bij mijn ex-vriendin waren de bijwerkingen echter erger dan dat ze ermee geholpen was.

31-03-2015 | Man | 49
Psychische klachten
Ik ben jaren verslaafd geweest aan, Alcohol, gokken, wiet en toen ook al medicijnen. Het is allemaal begonnen met alcohol. Eerst leek het zo onschuldig en dronk ik omdat ik wat vrijer werd. Dat ging jaren goed, totdat ik angststoornissen kreeg, bleek later ernstige hyperventilatie. In die tijd ging ik gokken en blowen en later medicijnen slikken. Ik ging er aan kapot e[lees meer...]n heb toen meerdere opnames gehad om af te kicken. De eerste keer ging dat redelijk tot goed. Ik gebruikte niks meer. Na een jaar kreeg ik een zware terugval en ging weer helemaal de mist in. Ik ga het niet langer houden over mezelf en alcohol, maar wil zeker waarschuwen dat het, het dodelijkste middel is die bestaat, en makkelijk te krijgen. Op dit moment zit ik alleen nog aan de medicatie, maar wel veel. Dit is wel het enigste wat ik nog gebruik. Ik heb veel opnames gehad, maar kwam er maar niet van af. Ben toen ook helemaal gestopt, behalve de gesprekken gingen door. Op dit moment gebruik ik dus wel medicijnen en geloof niet dat ik daar vanaf kom. Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben. Zijn er vragen, dan kan dat ter alle tijden. Ik sta open om anderen te helpen, met welk middel dan ook. Heb veel geleerd.

05-02-2015 | Man | 53
Overspannen/burn-out
mijn huisarts heeft mij na mijn burn-out in 2006 volgens mij te snel mij bromazepam voorgeschreven, terwijl hij eerder mij naar een psychiater had moeten doorsturen. Mijn mening is dat erg verslavend is, en als ik mijn medicijn niet op tijd bestel, en daardoor deze niet kan innemen, heb ik het idee dat mijn hoofd een grote bruistablet is. Mijn huidige huisarts adviseerde[lees meer...] mij om met een half tablet te proberen, maar dan moet ik dezelfde avond de andere helft innemen, anders wordt ik behoorlijk duizelig. Kan mij iemand adviseren om van deze rotzooi af te komen ? m.vr.gr. rob

08-10-2014 | Man | 60
bromazepam
ik gebruik soms maanden niks, begin met 1,5 tot max 4,5 mg en dan wil ik hoedanook afbouwen, dat betekent na eerst beetje zombie achtig, eerst versterkt assertief worden, enkele dagen krampen en boosheid aanvallen, tot over enkele aanden, het volgende gebruik..

06-02-2014 | Man | 39
bromazepam (3mg)
Het is voor mij een enorme steun. Het is wel zo dat je er afhankelijk van wordt. Dit zul je af moeten zetten tegen de klachten. Die zijn bij mij persoonlijk zo erg, dat dit middel onmisbaar is. Af en toe een dagje niet innemen komt de werking ten goede. Gewenning is dus een feit. Dit betekent dat je dus steeds meer nodig hebt om hetzelfde effect te krijgen. Maar ik gebruik[lees meer...] dit middel vanaf 1999 en heb nog altijd effect. Zoals ik al zei, bijt af en toe even door als het gaat en neem een dag of paar dagen even niks in. De werking wordt dan bij de volgende inname sterker. Dat het helemaal niks doet al zou je het iedere dag innemen is regelrechte lariekoek. Bromazepam is een goed middel en geeft bij mij geen bijwerkingen. Ik heb ze van de fabrikant Sandoz.

11-06-2013 | Man | 69
bromazepam
heb het middel gekregen tegen hyperventilatie geen last van bijwerkingen gehad maakte mij rustig en mijn hart sloeg minder vaak op hol in 2009 kreeg ik een hartinfarct en tesamen met selokeen helpt het prima tegen hartritme stoornissen

05-06-2011 | Man | 74
Sociale Fobi
Gebruik er ook nog 30 mgr mitazepine bij Heb jaren verschrikkelijk afgezien overal tegen op zien als ik naar verjaaardagen moest Dan dronk ik behoorlijk bier,en andere dag een kater. Sinds ik deze medischijnen gebruik zie ik er niet meer tegen op,drink niets meer Voel me prima sport keuring gehad alles goed Rij er prima auto mee Beter dan zonder nog nooit een aanrijding ge[lees meer...]had. Ik ben van de hel naar de hemel gegaan. En dat je van die pilletjes niet zou kunnen auto rijden gaat in mijn geval niet op Groet Jalko

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum