Onrust (5 meningen)
Alcoholverslaving (3 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (0 meningen)

Oxazepam (341 meningen)
Alprazolam (195 meningen)
Diazepam (192 meningen)
Lorazepam (167 meningen)
Xanax (134 meningen)

12-08-2015 | Man | 49
clorazepinezuur (20mg)
ja daar begin ik dan ik ben ongeveer al 20 jaar verslaaft aan alle soorte pille nozienam lerazepam trazolang ik meen het gewoon bijna alle,s sints kort tranxane 4x 20 ml met 2x 100ml trazolang en seroqwel en aan speed verslaafd geweest ghb en drank en coke met loerazepam 8x gestopt inplaats daarvan tranxane voelme overdag wel wa suf maar ik word niet meer snachts om 12 uur[lees meer...] wakker kom ook omdat ik overdag veel meer bezig was anders ging ik altijd voor 2 uur naar bed niet doen dus

11-10-2015 | Man | 48
Onrust
ideaal medicijn tegen onrust en werkt snel

28-01-2014 | Man | 44
clorazepinezuur
Ik lijd aan aan een paniekstoornis. Ik gebruik Tranxene capsules(B2 code) en daarbij ook een SSRI (Zoloft) (Sertraline). 2x50 mg. De Tranxene 2x10 mg werkt in tegenstelling tot de Zoloft onmiddellijk en helpt me om moeilijke situaties zoals het uitvoeren van noodzakelijke zaken zoals boodschappen doen of naar de tandarts of kapper te gaan. Soms heb ik genoeg steun aan 1 c[lees meer...]apsule en er zijn (stressvolle) dagen dat ik de Benzo niet nodig heb. Echter in super stressvolle situaties (zoals lang in de rij staan op een luchthaven) gebruik ik er 3 op die dag. ik heb van gewenning tot nu toe niets gemerkt en spaar de niet gebruikte capsules voor dagen dat ik ze echt nodig denkt te hebben.

19-05-2014 | Man | 40
Alcoholverslaving
Neem 3x tranxene 50mg + 1mg lorezopam voorgeschreven door huisarts wegens slecht bloedonderzoek, neem ook lypanthil voor mijn cholestorol, ben soms een zware drinker met alle gevolgen van dien, maar van deze mengeling, krijg ook vitamine b6 en disulfiram, word ik vergeetachtig en niet echt rustig, soms angst, depressie en vreetbuien en zelfs slapeloosheid, ben juist 40j g[lees meer...]eworden.

25-08-2012 | Man | 40
ADD
Ik zweer bij dit middel. Je voelt de rust en het ontspannen gevoel na een half uurtje opkomen, zonder helemaal van de kaart te zijn en/of suf te worden. Ik kan gewoon goed mijn ding doen, en niemand merkt wat aan me. Verslavend is het voor mij ook niet. Met slechte dagen neem ik max 40 mg, en soms ook weer een week helemaal niets, zonder er ook maar aan te denken. De 20 mg[lees meer...] kan je perfect breken op vier breeklijnen.

05-04-2019 | Man | 39
clorazepinezuur (5mg)
Tegen angst en paniekaanvallen is Tranxène 5 mg veruit de beste medicatie die er is en heb al vanalles voorgeschreven gekregen. Beter dan andere benzo's zoals diazepam die teveel vermoeien en te weinig tegen angst doen in verhouding tot de dosis die nodig is. Van SSRI's word ik juist zeer angstig en nerveus. Ik neem Tranxène 5 mg nu al zo'n 20 jaar en heb de dosis nog niet[lees meer...] moeten verhogen wat ook positief is. Beste is van die van 5 mg te nemen, omdat die voldoende werkt zonder te moe te maken. Eerste paar dagen zal je mss wat moe voelen maar dit verdwijnt vlug. 10 mg ineens vermoeid teveel overdag. Ideale dosis voor mij is 3 tot 4 keer per dag 5 mg. Bij opstaan neem ik eerste, tegen 16u als ik thuiskom 2de en dan in de loop van de avond een 3de en eventueel 4de net voor slapen naar gelang ik mij voel. Kan Tranxène 5 mg aan iedereen aanraden.

28-11-2012 | Vrouw | 37
clorazepinezuur
Ik heb er nog liggen maar gebruik ze niet meer. (Red; het is niet mogelijk om via deze site medicijnen te (ver)kopen of te geven aan andere gebruikers, om die reden tekst deels verwijderd. Mvg, MijnMedicijn )

12-08-2017 | Man | 35
Stress
Tranxene 50 is voor mij een effectief middel om te kalmeren, slapen en angst te weren. Volgens mij is het het beste Benzodiazepine. Ik ben nog verslaafd geweest aan Tranxene, maar na het afkicken ben ik toch terug herbegonnen. Ik laat verslaving niet toe door het gebruik te minimaliseren.

15-11-2016 | Vrouw | 34
clorazepinezuur (15mg)
Ik neem sinds 2011 Uni-tranxene 15mg, en moet zeggen dat het prima helpt tegen de angst, houd de paniek weg, maakt normaal rustig, niet suf. Ik heb geen bijwerkingen ondervonden, maar wel afkickverschijnselen zoals zweten, onrustig worden, beven, trillen, een vreemd raar gevoel in men hoofd, concentratie problemen, geen blijf met jezelf.

08-07-2016 | Vrouw | 34
clorazepinezuur (50mg)
Beste, ik neem al 14 j slaapmedicatie . Op mijn 18de begonnen met zolpidem omwolken van schizofrene moeder/ alcoholiste. Toen ben ik 7j gehuwd geweest waarna mijn man mij bedrogen had en wat ik totaal niet zag aankomen! We waren soulmates: dacht ik! Zelfmoordneigingen , anorexia enz.. Ik kreeg het niet verwerkt en sliep niks!!! Toen kreeg ik van de dokter tranxene 50 Mg vo[lees meer...]orgeschreven en nog 1 dominal erbij. Die tranxene was toen WEL een redding. Het bracht me rust en de dominal zorgdecervoor dat ik lekker kon doorslapen!! Nu pak ik dit al een paar jaar en let op! Ik ben al een paar maal zonder gevallen ( een week of langer) en werd telkens ziek. Zweten s nachts, moe overdag enz... Maar dit bleek afkick te zijn van de tranxene dus let op! Ik wens er ook nog bij te vermelden dat ik op mijn 29ste 2 miskramen heb gehad en het verdriet was immens. Een vriendin heeft me in aanraking met coke gebracht en tot op de dag van vandaag gebruik ik nog steeds 1.5 gr per week. Soms denk ik terug aan de trauma's , mijn verleden , en gebruik ik soms wel eens voor ik ga slapen. Niet goed! Zeker niet! Mr kan het niet helpen en dan is get de tranxene die mij echt weer helpt om mijn innerlijke rust terug te vinden!

07-06-2015 | Man | 33
clorazepinezuur (20mg)
Eerst lijkt het goed te werken tegen spanning en stress. Nu ik het wat langer gebruikte, kreeg ik steeds vaker last van hoofdpijn en nog vervelender, de laatste maanden ook een branderige huid over mijn hele lichaam, iedere keer een half uur na inname begint het. Dit is zeer hinderlijk en houd de hele dag zo aan. De hoofdpijn is na een paar uur wel weg, maar de huid voelt [lees meer...]droog en warm aan en als verbrand door de zon. Ook brandend gevoel in ogen, jeuk en vaak een ziek gevoel, wat niet meer opweegt tegen de voordelen. Ik neem het om beter te slapen, iedere avond, maar wordt er de laatste maanden juist steeds onrustiger van door deze ellende die dit middel teweeg brengt. Pogingen om af te bouwen mislukken vaak, maar ben al een heel eind gekomen. Als je dit middel gaat slikken, let op deze bijwerkingen. Naarmate de tijd vordert worden ze steeds heftiger. Persoonlijk raad ik iedereen alle benzo's af door deze ervaring.

04-12-2019 | Man | 32
clorazepinezuur (10mg)
Vorig jaar in december had ik last van heel veel tintelingen en spierpijnen. Hierdoor kon ik nachten niet slapen. Het ging zelfs zo erg dat ik mij heb laten opnemen in psychiatrisch ziekenhuis voor te recuperen. Daar hebben ze mij 30Mg tranxene gegeven voor te starten. Het afbouwen in het ziekenhuis ging zeer snel zodat ik snel terug herviel. Hierdoor nog meer angsten, en[lees meer...] het leven niet meer zien zitten. Heb onderzoek in Leuven laten uitvoeren en ik heb chronische hyperventilatie. Op dit moment zit ik op tranxene 12MG en gaat het afbouwen zeer moeilijk. Ik hoop er ooit vanaf te kunnen geraken. Maar ik vrees ervoor. Iets meer als een jaar was ik een gelukkig man, zonder angsten, zonder angsten en nu is het elke dag vechten. Tranxene was een zeer goed middel om me erdoor te halen en niet te veel aan al die kwalen/angsten te denken. Maar eens je moet afbouwen komt alles gewoon terug en zelfs in ergere maten.

06-03-2018 | Man | 32
Onrust
een last verzachtenen Ik had last van blijvende onrust nu werkt dit medicijn perfect nergens meer last van!

12-03-2013 | Man | 32
Cholesterol
Ik gebruik nu al twee wekken ben der zeer goed bij ge voelt u beter dan bij andere geneesmiddelen nie zo suf maar wel op u gemak ik hoop dat het zo blijft aan iedereen veel sterkte

13-07-2011 | Man | 32
Angststoornis / zenuwachtigheid
Voordat ik dit medicijn gebruikte was ik extreem zenuwachtig. Deze zenuwachtige gevoelens in mijn borst en buik heb ik sinds de eerste capsule niet meer gevoeld. Ook heb ik minder angst en stelt het medicijn mij in staat om op een relaxte manier therapie te doen, o.a. exposure i.v.m. agorafobie. Ik ben zeer tevreden over dit medicijn en ben zelfs gestopt met roken (nu 3 da[lees meer...]gen) omdat ik me gewoon lekker ontspannen voel. Sporten gaat prima met dit medicijn, maar goed ik slik dan ook maar 5 mg, dus da's niet zo heel veel. Qua bijwerkingen is het enige dat ik soms een beetje in mezelf ben.

19-02-2011 | Man | 32
Detoxificatie van alcohol
Goed medicijn ter ondersteuning van ontwenning van alcohol.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum