Onrust (5 meningen)
Alcoholverslaving (3 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (0 meningen)

Oxazepam (340 meningen)
Alprazolam (194 meningen)
Diazepam (190 meningen)
Lorazepam (165 meningen)
Xanax (134 meningen)

13-07-2011 | Man | 32
Angststoornis / zenuwachtigheid
Voordat ik dit medicijn gebruikte was ik extreem zenuwachtig. Deze zenuwachtige gevoelens in mijn borst en buik heb ik sinds de eerste capsule niet meer gevoeld. Ook heb ik minder angst en stelt het medicijn mij in staat om op een relaxte manier therapie te doen, o.a. exposure i.v.m. agorafobie. Ik ben zeer tevreden over dit medicijn en ben zelfs gestopt met roken (nu 3 da[lees meer...]gen) omdat ik me gewoon lekker ontspannen voel. Sporten gaat prima met dit medicijn, maar goed ik slik dan ook maar 5 mg, dus da's niet zo heel veel. Qua bijwerkingen is het enige dat ik soms een beetje in mezelf ben.

19-02-2011 | Man | 32
Detoxificatie van alcohol
Goed medicijn ter ondersteuning van ontwenning van alcohol.

07-06-2015 | Man | 33
clorazepinezuur (20mg)
Eerst lijkt het goed te werken tegen spanning en stress. Nu ik het wat langer gebruikte, kreeg ik steeds vaker last van hoofdpijn en nog vervelender, de laatste maanden ook een branderige huid over mijn hele lichaam, iedere keer een half uur na inname begint het. Dit is zeer hinderlijk en houd de hele dag zo aan. De hoofdpijn is na een paar uur wel weg, maar de huid voelt [lees meer...]droog en warm aan en als verbrand door de zon. Ook brandend gevoel in ogen, jeuk en vaak een ziek gevoel, wat niet meer opweegt tegen de voordelen. Ik neem het om beter te slapen, iedere avond, maar wordt er de laatste maanden juist steeds onrustiger van door deze ellende die dit middel teweeg brengt. Pogingen om af te bouwen mislukken vaak, maar ben al een heel eind gekomen. Als je dit middel gaat slikken, let op deze bijwerkingen. Naarmate de tijd vordert worden ze steeds heftiger. Persoonlijk raad ik iedereen alle benzo's af door deze ervaring.

15-11-2016 | Vrouw | 34
clorazepinezuur (15mg)
Ik neem sinds 2011 Uni-tranxene 15mg, en moet zeggen dat het prima helpt tegen de angst, houd de paniek weg, maakt normaal rustig, niet suf. Ik heb geen bijwerkingen ondervonden, maar wel afkickverschijnselen zoals zweten, onrustig worden, beven, trillen, een vreemd raar gevoel in men hoofd, concentratie problemen, geen blijf met jezelf.

08-07-2016 | Vrouw | 34
clorazepinezuur (50mg)
Beste, ik neem al 14 j slaapmedicatie . Op mijn 18de begonnen met zolpidem omwolken van schizofrene moeder/ alcoholiste. Toen ben ik 7j gehuwd geweest waarna mijn man mij bedrogen had en wat ik totaal niet zag aankomen! We waren soulmates: dacht ik! Zelfmoordneigingen , anorexia enz.. Ik kreeg het niet verwerkt en sliep niks!!! Toen kreeg ik van de dokter tranxene 50 Mg vo[lees meer...]orgeschreven en nog 1 dominal erbij. Die tranxene was toen WEL een redding. Het bracht me rust en de dominal zorgdecervoor dat ik lekker kon doorslapen!! Nu pak ik dit al een paar jaar en let op! Ik ben al een paar maal zonder gevallen ( een week of langer) en werd telkens ziek. Zweten s nachts, moe overdag enz... Maar dit bleek afkick te zijn van de tranxene dus let op! Ik wens er ook nog bij te vermelden dat ik op mijn 29ste 2 miskramen heb gehad en het verdriet was immens. Een vriendin heeft me in aanraking met coke gebracht en tot op de dag van vandaag gebruik ik nog steeds 1.5 gr per week. Soms denk ik terug aan de trauma's , mijn verleden , en gebruik ik soms wel eens voor ik ga slapen. Niet goed! Zeker niet! Mr kan het niet helpen en dan is get de tranxene die mij echt weer helpt om mijn innerlijke rust terug te vinden!

12-08-2017 | Man | 35
Stress
Tranxene 50 is voor mij een effectief middel om te kalmeren, slapen en angst te weren. Volgens mij is het het beste Benzodiazepine. Ik ben nog verslaafd geweest aan Tranxene, maar na het afkicken ben ik toch terug herbegonnen. Ik laat verslaving niet toe door het gebruik te minimaliseren.

28-11-2012 | Vrouw | 37
clorazepinezuur
Ik heb er nog liggen maar gebruik ze niet meer. (Red; het is niet mogelijk om via deze site medicijnen te (ver)kopen of te geven aan andere gebruikers, om die reden tekst deels verwijderd. Mvg, MijnMedicijn )

05-04-2019 | Man | 39
clorazepinezuur (5mg)
Tegen angst en paniekaanvallen is Tranxène 5 mg veruit de beste medicatie die er is en heb al vanalles voorgeschreven gekregen. Beter dan andere benzo's zoals diazepam die teveel vermoeien en te weinig tegen angst doen in verhouding tot de dosis die nodig is. Van SSRI's word ik juist zeer angstig en nerveus. Ik neem Tranxène 5 mg nu al zo'n 20 jaar en heb de dosis nog niet[lees meer...] moeten verhogen wat ook positief is. Beste is van die van 5 mg te nemen, omdat die voldoende werkt zonder te moe te maken. Eerste paar dagen zal je mss wat moe voelen maar dit verdwijnt vlug. 10 mg ineens vermoeid teveel overdag. Ideale dosis voor mij is 3 tot 4 keer per dag 5 mg. Bij opstaan neem ik eerste, tegen 16u als ik thuiskom 2de en dan in de loop van de avond een 3de en eventueel 4de net voor slapen naar gelang ik mij voel. Kan Tranxène 5 mg aan iedereen aanraden.

19-05-2014 | Man | 40
Alcoholverslaving
Neem 3x tranxene 50mg + 1mg lorezopam voorgeschreven door huisarts wegens slecht bloedonderzoek, neem ook lypanthil voor mijn cholestorol, ben soms een zware drinker met alle gevolgen van dien, maar van deze mengeling, krijg ook vitamine b6 en disulfiram, word ik vergeetachtig en niet echt rustig, soms angst, depressie en vreetbuien en zelfs slapeloosheid, ben juist 40j g[lees meer...]eworden.

25-08-2012 | Man | 40
ADD
Ik zweer bij dit middel. Je voelt de rust en het ontspannen gevoel na een half uurtje opkomen, zonder helemaal van de kaart te zijn en/of suf te worden. Ik kan gewoon goed mijn ding doen, en niemand merkt wat aan me. Verslavend is het voor mij ook niet. Met slechte dagen neem ik max 40 mg, en soms ook weer een week helemaal niets, zonder er ook maar aan te denken. De 20 mg[lees meer...] kan je perfect breken op vier breeklijnen.

28-01-2014 | Man | 44
clorazepinezuur
Ik lijd aan aan een paniekstoornis. Ik gebruik Tranxene capsules(B2 code) en daarbij ook een SSRI (Zoloft) (Sertraline). 2x50 mg. De Tranxene 2x10 mg werkt in tegenstelling tot de Zoloft onmiddellijk en helpt me om moeilijke situaties zoals het uitvoeren van noodzakelijke zaken zoals boodschappen doen of naar de tandarts of kapper te gaan. Soms heb ik genoeg steun aan 1 c[lees meer...]apsule en er zijn (stressvolle) dagen dat ik de Benzo niet nodig heb. Echter in super stressvolle situaties (zoals lang in de rij staan op een luchthaven) gebruik ik er 3 op die dag. ik heb van gewenning tot nu toe niets gemerkt en spaar de niet gebruikte capsules voor dagen dat ik ze echt nodig denkt te hebben.

11-10-2015 | Man | 48
clorazepinezuur (10mg)
Onrust
ideaal medicijn tegen onrust en werkt snel

23-08-2018 | Man | 49
clorazepinezuur (50mg)
Ik ben als beroepsmilitair bij het korps commando troepen uitgezonden geweest naar Irak. We werkten onder Engelse vlag. Hier heb ik de meest gruwelijke dingen meegemaakt en gezien. Ik treed niet in details. Na jaren ben ik overgestapt naar een baan bij de overheid. Na ongeveer 6 jaar kwam de angst, onrust, alertheid en agressie opzetten. In mijn baan bij de overheid kreeg [lees meer...]ik te maken met veel zelfdodingen. Ik merkte dat ik mijn functie niet meer naar behoren kon uitoefenen en werd later volledig arbeidsongeschikt verklaard. Ik heb op mijn 38 levensjaar gelijk hulp gezocht bij een psychiater. Sedert mijn 38e heb ik fikse chronische spanningshoofdpijn. 24 uur per dag / 7 dagen in de week. De eerste jaren ben ik door een hel gegaan door het probleem te proberen op te lossen met antidepressiva of antipsychotica. Geen van deze middelen hielp. Het maakte mijn probleem alleen nog erger. Nu gebruik ik alleen tranxene. Vanaf dat moment voelde ik mij herboren en gelukkig houdt dit effect nog aan. Ik gebruik sedert 8 jaar 200 mg dagelijks. Ik weet dat het middel verslavend is. Ik sta reeds 8 jaar op 200 mg ingesteld en functioneer prima. Mij helpt dit medicijn prima ookal zijn veel artsen sceptisch bij het verstrekken van benzodiazepines voor een langere periode.

12-08-2015 | Man | 49
clorazepinezuur (20mg)
ja daar begin ik dan ik ben ongeveer al 20 jaar verslaaft aan alle soorte pille nozienam lerazepam trazolang ik meen het gewoon bijna alle,s sints kort tranxane 4x 20 ml met 2x 100ml trazolang en seroqwel en aan speed verslaafd geweest ghb en drank en coke met loerazepam 8x gestopt inplaats daarvan tranxane voelme overdag wel wa suf maar ik word niet meer snachts om 12 uur[lees meer...] wakker kom ook omdat ik overdag veel meer bezig was anders ging ik altijd voor 2 uur naar bed niet doen dus

20-08-2018 | Man | 50
clorazepinezuur (10mg)
Tranxene is een middel dat niet uit de handel genomen is, wat anderen beweren,dat las ik onlangs , maar dat is dus niet zo. Ik gebruikte altijd de stofnaam dikaliumclorazepaat, maar dat werd op een gegeven moment niet meer beschikbaar en nu gewoon weer Tranxene gefabriceerd door Sanofi. Het middel werkt erg goed tegen angst/paniekstoornis en werkt ook ondersteunend bij het[lees meer...] opstarten van antidepressiva of antipsychotica. Het middel werkt bij mij beter dan Oxazepam wat bij mij nogal bijwerkingen gaf zoals geheugenstoornissen en een katerig gevoel bij het wakker worden, ook meer angst en depressie na inname en gebruik van oxazepam. Daarom geswitcht naar Tranxene. En dat is een goede keuze geweest. Het middel werkt verslavend en daarom net als bij andere benzodiazepinen niet innemen als het wel met je gaat. Dus maak er geen gewoonte van, ook al staat er op de verpakking 2 x daags innemen. Als je jezelf niet angstig voelt kan je gerust een keer, of meer zelfs overslaan, dat doe ik regelmatig. B.v. als je geen hoofdpijn hebt ga je ook niet standaard paracetamol innemen... Op deze manier werkt het beter bij mij en kan je er ook makkelijker vanaf bouwen mocht dat in de toekomst nodig zijn. Het is gewoon een tip. Teveel mensen nemen kalmerende middelen standaard in waardoor het op een gegeven moment niet meer werkt en je een hogere dosering nodig hebt voor hetzelfde effect. Uiteindelijk is dan de kans groot dat je er aan verslaafd raakt. Wat weer veel problemen geeft met afbouwen van deze medicatie. Deze medicijnen zijn niet slecht mits je ze op een juiste wijze gebruikt.

24-09-2012 | Man | 50
clorazepinezuur
Heb best lopen te worstelen, met verschillende medicijnen.......maar nog nooit zo rustig en positief gereageerd als op ditmiddel, we het tenslotte een gebrek aan serotonine helaas...vaak ook erfelijk. dit middel steunt me, en had gehoopt dit eerder te hebben ontdekt........maar goed, beter laat dan nooit........grote voordeel ook, tis een stuk minderverslavend dan al d[lees meer...]ie oxexepammetje en diazepammetjes......t werkt ook langer, heel prettig